Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpaa22:

Stress-test för Pre-purchase kunder, May 14; http://www.facebook.com/GuildWars2/posts/10150848164094209

(För dom som inte visste

Det visste jag ej

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fan, bara för att jag är ute och paddlar kanot hela måndagen och halva tisdagen :S

Stresstest är väl ändå inte mycket att hurra över, så du kan nog paddla med frid i sinne.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Endags stresstest, möjligen att de gjort någonting med servrarna och vill testa det innan nästa helgtest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Stresstest är väl ändå inte mycket att hurra över, så du kan nog paddla med frid i sinne.

Tror dom flesta är glada över det även om det endast är i ett par timmar.. Lite mer gametime innan nästa BWE i alla fall

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Tror dom flesta är glada över det även om det endast är i ett par timmar.. Lite mer gametime innan nästa BWE i alla fall

Jovisst, jag är glad att bara få se "Character selection" screenen, men hade jag något planerat som att paddla hade jag nog gjort det hellre ;D

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Jovisst, jag är glad att bara få se "Character selection" screenen, men hade jag något planerat som att paddla hade jag nog gjort det hellre ;D

Jo det finns ju mycket man hellre gör än sitter framför ett spel så

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Alltså måndag kl 20 till 03 tisdag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[4:

;12253366']Alltså måndag kl 20 till 03 tisdag?

Låter korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[4:

;12253366']Alltså måndag kl 20 till 03 tisdag?

Och majoriteten av den tiden kommer nog sittas väntande i loginskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Garanterat... Kommer skita i att lira om jag inte kommit in innan kl 20:30..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Skrivet av Hjulstad:

Garanterat... Kommer skita i att lira om jag inte kommit in innan kl 20:30..

Man får hoppas man kan logga in innan kl 20, så som det var på BWE.

Permalänk
Medlem

Ah så då kommer forumen åter igen spammas av folk som inte tar sig in och tycker att GW2 är fail

Permalänk
Inaktiv

Den 14 gäller det får vi spela ännu en gång.

Permalänk
Medlem

så vilken server blir det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewe1989:

så vilken server blir det ?

Skulle tippa på att de flesta försöker köra vidare på samma. Alla karaktärer från förra betahelgen ska ju finnas kvar.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så tror jag stresstestet kommer gå som skit, lol. Första dagen av betan var ju katastrof med login servrarna.

OM det nu inte är det som dom tror att dom kan tagit hand om det... Det skulle vara riktigt trevligt om dom börja varva upp kapaciteten inför release (och förhoppningsvis mer frekventa beta weekends).

Permalänk
Inaktiv

Alla skillnader vi kommer märka av kommer enbart vara tack vare justeringar av servrarna. De ska uppenbarligen köra på samma build av klienten som förra betahelgen.

Permalänk

Tentaplugg vs GW2. Gah

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Tentaplugg vs GW2. Gah

Så länge du inte har lätt att tappa fokus kan du nog plugga en hel del mellan varje klick på inloggningsknappen. Med tanke på hur det funkade sist skulle jag inte räkna med att spendera ens hälften av betatiden in-game.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Klarar min dator GW2?

Tror ni min dator klarar av GW2 med spec:
cpu: intel core quad q6600 2,4ghz
ram: 4gb
grafik: sapphire radeon hd 5670
skärm: hyffsat ny

jag är inte så kräsen när det gäller grafik, däremot vill jag helst att det inte laggar när man rör på sig. vad tror ni?
finns det några tips/teknik/program som kan hjälpa till och boosta fps på något sätt?

Till er som undrar vilken server man ska lira på så rekommenderar jag Gandara. jätte många svenskar kommer vara där som jag sätt på olika forum. plus att guilden Friskyttarna.eu kommer lira där, rekrytera er vetja:)

Permalänk
Medlem

Vart får jag ner betaklienten?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Vart får jag ner betaklienten?

Google är din vän:
http://support.guildwars2.com/app/answers/detail/a_id/8981/~/...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Har reggat mig med cd-key men kan ändå inte logga in där...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Deras forum är nere där inlägget med betalänk finns. Försök igen lite senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte jag fick väldigt låg fps i betan...körde på low settings och spelade med 10-30 fps med specsen i sign.
I bf3 drar jag +60fps i med/high

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiln96:

Jag tyckte jag fick väldigt låg fps i betan...körde på low settings och spelade med 10-30 fps med specsen i sign.
I bf3 drar jag +60fps i med/high

Om jag minns rätt så skulle man ha crossfire stödet av, vilket du hade?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zelxi:

Om jag minns rätt så skulle man ha crossfire stödet av, vilket du hade?

Nix.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebellen:

Tror ni min dator klarar av GW2 med spec:
cpu: intel core quad q6600 2,4ghz
ram: 4gb
grafik: sapphire radeon hd 5670
skärm: hyffsat ny

jag är inte så kräsen när det gäller grafik, däremot vill jag helst att det inte laggar när man rör på sig. vad tror ni?
finns det några tips/teknik/program som kan hjälpa till och boosta fps på något sätt?

Till er som undrar vilken server man ska lira på så rekommenderar jag Gandara. jätte många svenskar kommer vara där som jag sätt på olika forum. plus att guilden Friskyttarna.eu kommer lira där, rekrytera er vetja:)

Din dator kommer säkert att klara av spelet. Jag spelade betan med ungefär samma spec och hade hyfsad fps på medium settings. Men betan saknade både CrossfireX stöd och körde mycket av renderingen på cpu istället för gpu så jag tror du kommer kunna köra på relativt höga inställningar. Men ett hundraprocentigt svar kan du inte få innan slutbetan.

Visa signatur

RYZEN 9700X | RX 9070XT | B850 ASUS TUF GAMING PRO

I ett tidigare liv:
RYZEN 5600 | RYZEN 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Inaktiv

Allt vi upplevt med prestandan i förra betan är irrelevant och säger noll och ingenting om spelet vid release.

Är det klart och tydligt nog den här gången för att döda diskussionerna och gnället månntro?