Anmäl dig till Roborock Challenge!

Varför får jag så dålig FPS när jag lirar BF3?

Permalänk
Medlem

Varför får jag så dålig FPS när jag lirar BF3?

Tjena!
Nu är det såhär att när jag spelar BF3 så ligger på ca 10-16 FPS när jag lirar på low och jag har ingen aning om varför. Jag tycker detta är väldigt konstigt!
Jag har varit inne på system requirements lab och kollat. Där står det att jag ska klara av att spela spelet med någorlunda marginal.
Mina specs är :
Intel core i3
6 gb ram
GeForce GT 520

Permalänk

Vilken processor användning ligger du på? Vilken i3a? Specifiera dig mer så ska sc nog lösa detta!

Permalänk
Medlem

Jag har Intel(R) Core(TM) i3-2100 CPU @ 3.10GHz och jag ligger på 70% av cpu användning.

Permalänk
Skrivet av Hejer:

Jag har Intel(R) Core(TM) i3-2100 CPU @ 3.10GHz och jag ligger på 70% av cpu användning.

Dra ner msi afterburner och kolla GPU användningen din i3 flask halsar inte!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Gjorde det det du sa och jag såg att jag låg stadigt på 99% GPU användning medans jag lirade BF3 :S

Permalänk
Skrivet av Hejer:

Gjorde det det du sa och jag såg att jag låg stadigt på 99% GPU användning medans jag lirade BF3 :S

Okej, då verkar det som dit grafikkort flaskhalsar!

Har du något krävande i bakrunden? Vilken upplösningen kör du i?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Låter som du bara har för klent grafikkort helt enkelt.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Du måste kolla på 'recommended" kraven istället för minimum. Minimum säger bara åt dig att du kan starta spelet med väldigt låg frames per second.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta säger det mesta, tyvärr.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hejer:

Tjena!
Nu är det såhär att när jag spelar BF3 så ligger på ca 10-16 FPS när jag lirar på low och jag har ingen aning om varför. Jag tycker detta är väldigt konstigt!
Jag har varit inne på system requirements lab och kollat. Där står det att jag ska klara av att spela spelet med någorlunda marginal.
Mina specs är :
Intel core i3
6 gb ram
GeForce GT 520

Hur fick du tag på den där datorn och vad betalade du för den?

Tyvärr finns det ingen chans att du kommer få mer FPS i BF3, den där datorn är inte gjord för spel.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Hejer:

Tjena!
Mina specs är :
Intel core i3
6 gb ram
GeForce GT 520

vad har du för nätagg i din dator? Antar att det är en OEM dator? (Märkes dator)
Annars så finns ju gtx460 här i marknaden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejer:

Tjena!
Mina specs är :
Intel core i3
6 gb ram
GeForce GT 520

Du har helt enkelt ett för svagt grafikkort. Finns inget du kan göra utan att köpa nya grejor.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Okej får köpa ett nytt grafikkort. tack för svaren allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejer:

Okej får köpa ett nytt grafikkort. tack för svaren allihop!

Är det en märkesdator? (HP, Asus, Dell mm)
Du måste kolla så att ditt nätaggregat kan leverera tillräckligt med ström till grafikkortet och att den här rätt kontakter.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz