Permalänk
Medlem

SSD/Fraps

Hej, hade tänkt att köpa en SSD hårddisk, inte den bästa men den ska kunna Frapsa CoD mw3 på 60 och högre fps. Hade tänkt mig en liten SSD på kanske 100GB och neråt. Ska bara frapsa korta filmer så skulle behöva ett tips på en liten men snabb och inte allt för dyr SSD, alltså 1200 och neråt.
Mvh/Nixxon

Permalänk
Medlem

Vad har du för ett grafikkort i din burk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiXXoN^:

Hej, hade tänkt att köpa en SSD hårddisk, inte den bästa men den ska kunna Frapsa CoD mw3 på 60 och högre fps. Hade tänkt mig en liten SSD på kanske 100GB och neråt. Ska bara frapsa korta filmer så skulle behöva ett tips på en liten men snabb och inte allt för dyr SSD, alltså 1200 och neråt.
Mvh/Nixxon

Hårddisken har inget med hur höga fps du kan frapsa, jag har en 7200rpm disk och jag frapsar på 60 fps men kan lika gärna göra det på 90(CoD), för om inte datorn orkar punga ut 60 fps nu kommer den inte göra det med en SSD heller. Det ända du kommer märka (om du lägger i mw3 på den) är att banorna laddar snabbare med en SSD. Sen tar en match cirka 12GB också...

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Hårddisken har inget med hur höga fps du kan frapsa, jag har en 7200rpm disk och jag frapsar på 60 fps men kan lika gärna göra det på 90(CoD), för om inte datorn orkar punga ut 60 fps nu kommer den inte göra det med en SSD heller. Det ända du kommer märka (om du lägger i mw3 på den) är att banorna laddar snabbare med en SSD. Sen tar en match cirka 12GB också...

Läst lite överallt att SSD hjälper FPSen när man filmar dock beror det på hur hans övriga system ser ut, en hårdisk flaskar väldigt snabbt vid filmning om man har en medel dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raubtier:):

Läst lite överallt att SSD hjälper FPSen när man filmar dock beror det på hur hans övriga system ser ut, en hårdisk flaskar väldigt snabbt vid filmning om man har en medel dator.

Aha, men jag har iaf inga problem med att frapsa 90 fps i cod:D GTS 450, i5 2500

Visa signatur

Citera tack!

Permalänk
Medlem

Rent teoretiskt ligger en fraps-stream i 1920x1080 @ 60Hz på strax under 500MB/s
(1920*1080*60*32/8 = 497, 664, 000 byte/s)

så om du inte realtidskomprimerar datan kan du inte klara dig på mindre än en sata3 eller pcie enhet. jag skulle dock rekommendera att köra både med halverad upplösning i båda ledderna och 30 fps vilket skulle ge ca 62MB/s som en mekanisk disk borde orka med.
Jag har dock dålig koll på hur mycket fraps faktiskt komprimerar, men jag vet att filerna blir gigantiska väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Jag recordar half size 60 fps ibland 90 på cod4, en match på ca 10 min blir 3,95 GB x3. Jag kör i upplösningen 1440x900, och kvaliteten blir superb om du inte kollar på den i full screen (för de måste man recorda full size för att de ska bli bra)

Visa signatur

Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

hårdisken brukar alltid vara den största flaskhalsen när man ska spela in jag köpte en dedikerad 1TB fraps disk förut pga att inget skulle störa mina inspelningar.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

hårdisken brukar alltid vara den största flaskhalsen när man ska spela in jag köpte en dedikerad 1TB fraps disk förut pga att inget skulle störa mina inspelningar.

Ja men den ligger väl också på 7200rpm?:) Hur stora filer får du när du kör full size? För mina blir mindre och fler än när jag kör half size. Borde dom inte bli lika stora och fler?

Visa signatur

Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

Ja men den ligger väl också på 7200rpm?:) Hur stora filer får du när du kör full size? För mina blir mindre och fler än när jag kör half size. Borde dom inte bli lika stora och fler?

Jag spelar in med DxTory och jag har bara mina inspelningar på den disken för att det inte ska flaska

*edit*
ang full size och half size så blir det ingen skillnad när man laggt upp det på youtube eller inte då det blir lite för hårt komprimerat där i alla fall.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

övrigt!

I min burk har jag en Radeon 6870, 8Gb RAM, 2TB Western Digital Caviar Green, AMD Phenom II x4 3.2Ghz och 550W nätagg. jag spelar på 2TB hårddisken och spara det jag frapsar på en SSD. så något förslag på en liten SSD som man borde skaffa. Kommer bara filma runt 10-30 sec.=)

Hårddisken har med fps att göra. http://www.youtube.com/watch?v=bEGDgzlc7mA

Mvh Nixxon