Levla och Loot - var är bäst?

Permalänk
Medlem

Levla och Loot - var är bäst?

Tänkte bara höra om era favoritställen att levla och/eller leta loot på. Kör ni några passager om och om igen eller kör ni bara igenom spelet?

Permalänk
Medlem

Avslutade Nightmare på level 48 så jag drog Azmodan (40k exp) till första bossen i Act 3 (25k exp) om och om igen tills jag blev 50. 2 extremt lätta bossar och massiv exp + bossdrops, pengar, osv. Kan inte säga om det är några bra platser för att farma inför Inferno, är bara på act 1 Hell

Permalänk
Medlem

Jag e själv fast på Nightmare Act II behöver gärna lite hjälp, btw ja e Monk.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Fast på vad då, hur då?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Om du har mycket cash, så gå till auction house och köp bättre gear. Jag köpte en dagger för min witch doctor som har 340+40-170 holy dmg. Helt sjukt vad lätt allt blev plötsligt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Avslutade Nightmare på level 48 så jag drog Azmodan (40k exp) till första bossen i Act 3 (25k exp) om och om igen tills jag blev 50. 2 extremt lätta bossar och massiv exp + bossdrops, pengar, osv. Kan inte säga om det är några bra platser för att farma inför Inferno, är bara på act 1 Hell

Precis så. Man får nästan 45k för asmodan, 45 k för avslutad act 3 och ytterligare 25k för första bossen i act 4. Om man rusar förbi alla fienderna till asmodan så tar det max 5 minuter att göra detta.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om magic find bara geller blå då dom blå är dom som heter magic eller om det geller epic och rar ochså ??

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Någon som vet om magic find bara geller blå då dom blå är dom som heter magic eller om det geller epic och rar ochså ??

Magic find gör så du hittar bättre gear, inte mer gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Precis som Noobenu skrev så har det med bättre gear att göra och inte mera gear.

Du kan läsa mer om det här.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Är man fast så köp shit på AH.
Lägg inte pengar på blacksmith utan spara o köp billigt shit på ah för o progressa, finns nästan alltid rejäla uppgraderingar för väldigt lite guld.

MF gear sket jag helt i till inferno, först då det börjar kännas lönt med lvl 60 gear.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zaptoit:

Vilket quest är det du "väljer" när du kör Azmodan-run?

Sitter fast på Inferno lvl 52 (barbarian) och känner att AH är min bästa vän just nu för att geara upp lite.

Permalänk
Medlem

Questen som heter kill azmodan kanske? Sista på act 3.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Någon som vet om de passiva attributen stackar till spelaren på followern?
T.ex om jag har en ring som ger 100 int? Får jag det på min hero då? (Dock inte så sannolikt känns det som).
Tänkte mest eftersom man kan ha 20% magic find på followern och få dessa att räknas med sin totala MF.

Skrivet av Blizzard:

Blizzard forum moderator Rygarius clarified that 20% of the Magic Find on the Follower's gear will be added to the player's personal Magic Find bonus

Permalänk
Medlem

Nej det får man inte. Du kan testa det enkelt genom att titta på dina stats när du equipar grejjer på din follower. Det händer inget mer än att din follower får bättre stats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Magic find gör så du hittar bättre gear, inte mer gear.

Skrivet av Eptk:

Precis som Noobenu skrev så har det med bättre gear att göra och inte mera gear.

aha då tackar jag lärt mig något nytt

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Questen som heter kill azmodan kanske? Sista på act 3.

Jag brukar starta på questen innan Azmodan. Är lvl 60 och då får man magicfind-buff av elitepacksen. Inga problem att köra soloruns på Hell för min del med min DH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Mer "magiskt gear" (higher quality) betyder det väl egentligen? Inte att det som droppar automatiskt blir bättre som i att det får bättre stats, utan att man oftare ser blå, gula, orange'a å gröna drops. Eller tolkar jag det fel som står i den där länken?

Citat:

Magic Find increases the odds for found items (from monsters or objects) to be "higher quality". Higher quality items are more likely to be magical, rare, set, or legendary, with different odds for each type of item depending on the Monster Level dropping the item and the player's Magic Find percentage

Permalänk
Medlem

Oddsen att hitta magical, rare, set, eller legendary ändras ju högre mf du har.
Statsen blir inte bättre p.g.a högre mf.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Vilket quest är det du "väljer" när du kör Azmodan-run?

Sitter fast på Inferno lvl 52 (barbarian) och känner att AH är min bästa vän just nu för att geara upp lite.

Skeptisk till detta då det är level 60 req på Inferno Men jag antar att du menar hell och vart sitter du fast? Om du kan cleara Hell crypts så är detta ett bra sätt att börja MFa i hell.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det får man inte. Du kan testa det enkelt genom att titta på dina stats när du equipar grejjer på din follower. Det händer inget mer än att din follower får bättre stats.

Bara för att det inte syns i din details tab betyder inte att du inte får din followers MF.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Farmade Iskatu i ACT4 igår, tog väl 1 minut per gång eller så och det ger nästan 26 för questen och en del till för alla mobs du dödar under fighten.

Funkade rätt bra att köra den om och om igen då det inte är några mobs alls innan Iskatu förutom dom som spawnas när eventet börjar.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Bara för att det inte syns i din details tab betyder inte att du inte får din followers MF.

Det var inte MF jag syftade på iofs. Blizzard har sagt att man får 20% av ens followers MF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Fast MF syns i din tab när du equipar din follower med MF items.

Permalänk
Medlem

MF gör att man får högre kvalitet på drops. Nephalem valor gör att det droppar fler grejjer alltså högre kvatitet. Så har jag fattat det iaf.

Permalänk
Medlem

Nephalems buff ger också högre chans att få saker samt fler drops

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Som andra redan sagt fungerar Azmodan nm+första bossen i a4 som leveling/mf runs

Jag har kört dessa solo från 51-58 med min barbar på relativt kort tid, varje run tar typ 6 min och ger bra drops.

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Detta är inte menat som en förolämpning, men hur fastnar man på nightmare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Som andra redan sagt fungerar Azmodan nm+första bossen i a4 som leveling/mf runs

Jag har kört dessa solo från 51-58 med min barbar på relativt kort tid, varje run tar typ 6 min och ger bra drops.

Detta verkar nerfat nu.
Körde där med alt charen igår och då fick man full xp för azmodan + act3 completion exp.
Imorse fick jag bara runt 9600 xp för azmodan och inget för act3.

Så fetnerfat i xp syfte
Finns ingen bra o farma xp på nu direkt från 5x till 60 ;/ Min lille alt dör i act2 hell hehe, farma act1 i xp syfte är sjuuuukt boring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Detta verkar nerfat nu.
Körde där med alt charen igår och då fick man full xp för azmodan + act3 completion exp.

Så fetnerfat i xp syfte
Finns ingen bra o farma xp på nu direkt från 5x till 60 ;/ Min lille alt dör i act2 hell hehe, farma act1 i xp syfte är sjuuuukt boring.

Crap! Någon som kan verifiera detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Detta verkar nerfat nu.

Så fetnerfat i xp syfte

Men vad i hela...

Vi som inte köpt spelet än då?
Vi får inte den XP:n ens första gången vi klarar det där?

Kunde de inte fixat sånt här i betan?

BTW, hur kör man om bitar av spelet, jag hittar ingen save/load i menyerna, eller är jag blind?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter