Ni som hatar detta spel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

1.3 mille subs fortfarande. Bara att gratulera.

Permalänk
Medlem

Hur kan man gratulera när EA säger att dem tappade 400k Casuals, vilket nästan betyder att dem säger att dem ahr 1.3 miljoner hardcore spelare... hade vart kul om nå spel hade så många hardcore spelare

Permalänk
Medlem

Ett exempel:

Empire world PVPade i en republic base i Hoth och blev tillsagd, helt öppet, av en "GM" att dom skall lämna stället annars så blir det actions towards their accounts. Detta hände som sagt i en PVP server.

Så vitt jag vet så är det grönt att world pvpa mot andra republics (då var det flera 50s som försökte slå emot).

Personen i fråga tyckte att GMn var otroligt idiotisk och gjorde en liten compilation av hans dialoger och postade på SWTOR forumet.

Efter en jävla massa liv att alla ska unsubba och "detta är hur Bioware treats its PVP customers" så kommer en Bioware official och säger "it's fake" och bannar/deletar alla posts som skapas.

Personen i fråga och en annan person som var med under striden kommer sedan med nya screenshots, dvs "raw pictures" och dementerar dess "fake". Dom förklara också att det är omöjligt att en spelare skulle skapa en karaktär med siffror i sitt namn.

Dock closar Bioware alla topics angående ärendet och sopar det under mattan som att inget har hänt.

Nu tänker man, en person som bevisar att det har gjorts med en massa screenshots och en liten Bioware official säger "nope, it's not true, banhammer.".

Original thread är här: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=465256

Rest:

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=465577

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/u64r3/swtors_bioware_...

Och folk frågar; "varför hatar ni bioware?" Dom förklarar ju inte så bra och bara stänger ner allt istället för att ha en civil diskussion.

Permalänk
Medlem

Hatar det gör jag inte. Jag undrar bara varför ska man ens spela Star Wars The Old Republic när man lika gärna kan spela World of Warcraft, om det är den sortens spel man vill spela?

Vill man spela ett MMO så spelar man EVE Online.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_real:

När jag kikar i flera trådar på detta forum så är det väldigt många som postar över hur mycket de ogillar detta spel.

Tanken är inte att trolla, eller skapa en tråd med jobbiga flameposter. Utan jag är helt ärligt nyfiken på varför ni spenderar tid med att posta dessa poster?

Jag rent personligen slutar spela en massa spel som inte passar för mig. Men jag spenderar ingen tid på forum dedikerade till dessa spel för att berätta för folk som gillar spelet att just jag ogillar deras tidsfördriv.

Så jag undrar varför det är så vanligt just här?

Jag ställde en fråga tidigare i det allmänna MMO-forumet då jag sett samma hatposter i WOW-forumet, så jag undrade om det var ett allmänt MMO hat (jag är själv nybörjare till MMO fast jag hardcoregamat i väldigt många år). Är det en MMO-kultur grej?

Eller är det bara Swotor och WOW som är extra drabbade? Kanske för att folk hoppats lite för mycket på swotor och fått sina illusioner icke uppfyllda samt de beryktade pandorna i wow? Eller? Totalt spekulerande för mig.

Så du som postat minst en hatpost. Varför gjorde du den? Vad ville du uppnå?
Och ni som inte postar hatposter. Låt gärna bli denna tråd. Jag vill ha ärliga svar och inte flamewars.

Och om jag brytit mot någon regel på detta forum så ber jag om ursäkt och ber i sådant fall moderatorerna att kasta denna tråd.

Du bor i en demokrati och det är var och ens egen möjlighet och frihet att gnälla på grejer de blivit upprörda/besvikna/förbannade över.
Var du än läser (aftonbladet, morgontidningen, forum t.ex.) kommer du att hitta folk som gnäller och klagar på saker de är missnöjda över.

Det är nog inte konstigare än att det rör sig om människans natur. Dessutom kan det absolut vara en positiv sak att skapa missnöje över något i communities för att få fler att reagera över något, eller få utvecklare att göra om, göra rätt.

Permalänk
SpelClockers

Jag ser rött när jag ser att folk rekommenderar detta spel i forumet och av ren medmänsklighet så väljer jag att varna dem.
Sen om fanbois tar illa upp rör mig inte i ryggen.

Alltså en ren varning till framtida spelare att de skall syna det extra noga i sömmarna innan de öppnar plånboken.

Permalänk

jag tyckte personligen inte det var så roligt.. testade iofs bara typ nån timme på en polares konto.

men kändes inte alls som i wow där man nästan känner sig som ett med sin karaktär.

i detta kändes det mer som att man styrde en robot och bara gav komandon att gör ditt, gör datt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Jag ser rött när jag ser att folk rekommenderar detta spel i forumet och av ren medmänsklighet så väljer jag att varna dem.
Sen om fanbois tar illa upp rör mig inte i ryggen.

Alltså en ren varning till framtida spelare att de skall syna det extra noga i sömmarna innan de öppnar plånboken.

Va? Lätt roligaste MMO leveling jag haft. 10 gånger roligare än D3 och WoW under levelingen. Sen att endgame kanske är dåligt är ju en sak, men om du köper det för singelplayer delen och lite smågrupp instansering, kommer du ha roligt ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Va? Lätt roligaste MMO leveling jag haft. 10 gånger roligare än D3 och WoW under levelingen. Sen att endgame kanske är dåligt är ju en sak, men om du köper det för singelplayer delen och lite smågrupp instansering, kommer du ha roligt ett tag.

Endast om du tycker KOTOR var en höjdare

Permalänk
Medlem

SWTOR är en pinsamt icke-originell WoW-klon. Det enda innovativa är en single player feature. Det får inte många poäng från mig.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Ett stort problem med SWTOR är att om dom ska lägga till content och annat, måste det göras voice overs på flera språk. Vilket är tidödande och dyrt. Inget som någon fixar till i en handvändning, direkt.

Permalänk

Läst

läste om det här, känns ju som att det mest värda men SWTOR var att inte förnya prenumerationen så som det ser ut i dagsläget iaf. :/

Permalänk