Alla Shining Force fans.....välkomna!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intet
allt om precis allting i Shining-spelen är väldokumenterat och lättillgängligt, och inte direkt nån mörk bortglömd hemlighet. man behöver knappast vara Indiana Jones för att hitta info om sånt där, eh?

jo, sök på "Yoghurt Ring" på google så får du fram ruskigt många detaljerade svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole

jo, sök på "Yoghurt Ring" på google så får du fram ruskigt många detaljerade svar

www.gamefaqs.com

Jag har inte ens besökt sidan efter just "Yoghurt Ring", men jag slår vad om att det finns där. Annars borde G.o.a.t.S sida ha någon info.

Edit: Söker du på google med just termen "Yoghurt Ring" får du som andra träff en ganska bra länk

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walala
Har Shining the Holy Ark samma battle system som ShiningForce?

Holy Ark kör med samma system som in the Darkness och Golden Sun. Dvs du springer inte runt på någon stor karta och battlar. Mer som Final Fantasy (fult att svära i tråden, men det är nog lättast att förklara såhär) där din grupp slåss mot mindre grupper.

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orbital

Holy Ark kör med samma system som in the Darkness och Golden Sun. Dvs du springer inte runt på någon stor karta och battlar. Mer som Final Fantasy (fult att svära i tråden, men det är nog lättast att förklara såhär) där din grupp slåss mot mindre grupper.

ok........:)

Permalänk
Medlem

..fast man ser hela StHA från hjältens ögon precis som i SitD (om någon nu missat den informationen).

jag blir lite illamående varje gång nån nämner nåt som har anknytning till ett visst.. ehm.. fyrkantsbolag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intet
..fast man ser hela StHA från hjältens ögon precis som i SitD (om någon nu missat den informationen).

Satans skönt lir när man har hjälten + tre ninjor i partyt. Synd bara att ninjorna blir bra ungefär två minuter efter det att inga nya stora monster kommer fram.

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det ödesdigra valet ett börja med shining force 2, så när jag väl spelade 1an efter var det inte lika bra, mycket jobbigare menyer och så, men förbannat kul ändå!

Totalt grymma spel 1an och 2an tycker jag, som dom flesta här. Minns att bland mina bästa gubbar var Freja, en healer. Heala som fan med honom ofta så han fick galet mycket exp. points och var totalgrym

Synd att SF 3 kom till saturn, blev aldrig att skaffa en saturn bara för SF3, konsolen var ju inge vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Synd att SF 3 kom till saturn, blev aldrig att skaffa en saturn bara för SF3, konsolen var ju inge vidare.

bah. du förtjänar inte Saturn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intet

bah. du förtjänar inte Saturn.

Verkligen inte.
Jag föredrar min Saturn framför mitt Playstation. Jag föredrar t.o.m. min Saturn framför min dator när det gäller spel. Det är något med grafiken och musiken som är så jävla härligt.

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Medlem

Sorry om jag krossade era hjärtan men jag gillar inte Saturn.

Permalänk
Medlem

Pirat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Sorry om jag krossade era hjärtan men jag gillar inte Saturn.

Jag ska kanske åka till Kina på jul.
Där kan man köpa billiga spel, t ex ShiningForce3

Jag kan ta med med några......
Är det nån som vill ha?

Permalänk
Avstängd

Re: Pirat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walala

Jag ska kanske åka till Kina på jul.
Där kan man köpa billiga spel, t ex ShiningForce3

Jag kan ta med med några......
Är det nån som vill ha?

Tyvärr är det nog enklare att hitta spelen än att konvertera sin Saturn så att den kan lira ickeeuropeiska spel.

Visa signatur

"Wir tanzen Ado Hinkel / Benzino Napoloni / Wir tanzen Schicklgruber / Und tanzen mit Maitreya / Mit Totalitarismus / Und mit Demokratie / Wir tanzen mit Fascismus / Und roter Anarchie"- Tanz mit Laibach

Permalänk
Medlem

Phantasy Star 2 , 3 & 4 "1:an är till master"
Might and Magic III
Buck Rogers

Ett par andra spel som också är magiska till Genesis ifall du nu har suttit och spelat shining spelen.

Visa signatur

"Signatur"