Muskampen 2025: Segraren korad!

Dödad av error 37 >_<

Permalänk
Medlem

Dödad av error 37 >_<

Tydligen kan ERROR 37 ske även ingame, något mindre skoj när man är i strid med en Elite grupp på Hardcore och vips så var den gubben borta...

Så när det är mycket Error 37, skit i att spela Hardcore är en rekommendation.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

=O

Jag skulle just slåss mot Rakanoth i Act 4 och spelet dog (error 74). Server nere... Jag hoppas verkligen inte att min karaktär dog =(

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Håller på och installerar D3 nu, aldrig spelat Diablo innan, vad ska jag tänka på nu när jag ska starta spelet för första gången? (Har fått guestpass)

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Låter sjukt tråkigt. Mejla Blizzard, så kan borde de kunna återställa din gubbe. Min kompis fick sitt konto kapat, han mejlade Blizzard och de återställde kontot precis som det såg ut någon dag innan kapningen skedde.

Permalänk
Medlem

Blizzard återupplivar inte HC-karaktärer oavsett orsak till att de dog. Det är det första som står när man skapar en HC-karaktär.

Permalänk
Medlem

Yepp, om en HC char dör så dör den.. Spelar ingen roll om det så fast är för att blizz tar ner servern för att du är den sista som spelar D3 HC, Om den dör så är den borta Det är ju det som är charmen med HC

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Charm och charm. Om ett monster dödar en så visst. Om internetproblem dödar en så har väl Blizzard inte någon större påverkan på det. Om de tar ner servern och det dödar en... då har de ansvar!
Jaja. Får se hur det ser ut när man är tillbaka igen.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Detta är varför Allways online-DRM är en dålig idé.
Att folk kan försvara detta övergår mitt förstånd

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Håller på och installerar D3 nu, aldrig spelat Diablo innan, vad ska jag tänka på nu när jag ska starta spelet för första gången? (Har fått guestpass)

Om du dör så får du inte spela mer, så vad du än gör dö inte!

Permalänk
Medlem

vi slipper allt fusk och duplering ala D2 iaf

allt har sina bra och dåliga sidor, varvid jag själv kommer vänta lite med HC

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Medans man väntar!

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Du ska tänka på att hata Blizzard för du kommer ändå inte kunna spela pgs Error 37......

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcznarf:

Låter sjukt tråkigt. Mejla Blizzard, så kan borde de kunna återställa din gubbe. Min kompis fick sitt konto kapat, han mejlade Blizzard och de återställde kontot precis som det såg ut någon dag innan kapningen skedde.

Återställa en HC gubbe?

"Hej supporten på Blizzard. Skulle ni kunna återställa en av mina HC gubbar som dog på Skelettkungen Normal. Jag var undergearad. Fan oxo"

Du har mest troligt missat vad det innebär med Hardcore. Livet (IRL) är verkligen HC på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Återställa en HC gubbe?

"Hej supporten på Blizzard. Skulle ni kunna återställa en av mina HC gubbar som dog på Skelettkungen Normal. Jag var undergearad. Fan oxo"

Du har mest troligt missat vad det innebär med Hardcore. Livet (IRL) är verkligen HC på riktigt.

Tack för att du försöker lära mig om livet. Om du läser OP kanske du förstår vad mitt inlägg handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Om du dör så får du inte spela mer, så vad du än gör dö inte!

Wat? Vafan är de för skit :S Och vadå Hardcore mode? Vad finns och välja..?

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Wat? Vafan är de för skit :S Och vadå Hardcore mode? Vad finns och välja..?

Hardcore betyder att du bara har ett liv på din karaktär, när du dör så är det bara att börja om. Sen så finns det normala spelsättet där du kan dö hur många gånger som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av BamZe:

Hardcore betyder att du bara har ett liv på din karaktär, när du dör så är det bara att börja om. Sen så finns det normala spelsättet där du kan dö hur många gånger som helst

Ah, tänkte väl, lät lite väl hårt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Error 37 hela dagen... suck... låt oss spela

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Nej de kommer inte återställa oavsett vad och jo det suger att dö pga server problem och helt ärligt DRM skiten de kör med suger galet mycket men i helhet måste jag säga att Diablo 3 är en av de mest välpolerade releaser jag någonsin sett, deras random generation är extremt bra, grafiken är precis lagom och mycket i spelet är mer genom tänkt än vad man ser vid första anblick.

Shit happens får man se det lite som, är man inte så att man klarar att gubben dör så ska man inte köra Hardcore, inte för att det inte suger men på den punkten är jag med Blizzard, att dö ska vara hårt, det är hela grejen, annars kan man ju köra normal om man vill.

Posten var egentligen mer för att folk ska veta att error 37 även kan kicka en.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Dödar blizzard din gubbe har du rätt att bli arg. Det är inte ok när man bara har ett liv. Tycker man annorlunda är det bestick som fattas i lådan.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jo klart man blir sur men samtidigt man får gå vidare

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Suttit med fingret på köpknappen i två veckor nu, tror jag skippar detta för stunden.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Jag förlorade min HC level 48 Demon Hunter idag. Väntade och väntade, lyckades till slut komma in med en polare. Mitt i en Elite-mob fick vi Error 37 igen och när vi lyckades komma in igen så var vi båda väck.

Spellusten är borta och nu räcker det. Försöker få en refund, få se hur det går.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Tydligen kan ERROR 37 ske även ingame, något mindre skoj när man är i strid med en Elite grupp på Hardcore och vips så var den gubben borta...

Så när det är mycket Error 37, skit i att spela Hardcore är en rekommendation.

Beklagar sorgen. Själv förlorade jag en level 42 hardcore Monk här om dagen när jag blev disconnectad. Mailade supporten och fick: "Ho sorry, looks like you found a bug... " Kommer inte ihåg de exakta orden men någonting tå det hållet var det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

...men i helhet måste jag säga att Diablo 3 är en av de mest välpolerade releaser jag någonsin sett...

Du måste skämta med oss, D3 släppet måste ju snarare vara något av det minst polerade jag har varit med om. Nu är det över två veckor sen det släpptes och servrarna klarar fortfarande inte trycket under peaktime och under övrig tid får man känslan att de precis klarar sig, 200-300 ms ping är inte normalt. Det finns så många buggar och man blir fullkomligt överöst i errorkoder (37, 73, 74, 3007 etc. etc.).

Auktionssystemet är en katastrof och har inte fungerat som det ska under stora perioder, det finns en anledning till att rmah inte lanserats än blizzard vill självklart få ut det så fort som möjligt, och vi ska inte prata om auktionsinterfacet hur de kan misslyckas så kapitalt kommer jag aldrig förstå då de har kört ett perfekt fungerande och bra designat ah i wow under många år.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Du måste skämta med oss, D3 släppet måste ju snarare vara något av det minst polerade jag har varit med om. Nu är det över två veckor sen det släpptes och servrarna klarar fortfarande inte trycket under peaktime och under övrig tid får man känslan att de precis klarar sig, 200-300 ms ping är inte normalt. Det finns så många buggar och man blir fullkomligt överöst i errorkoder (37, 73, 74, 3007 etc. etc.).

Hurvida spelet är välpolerat här väl noll och inget att göra med om de köpt in tillräckligt med servrar???

Inget spelföretag köper in fler servrar än de behöver, speciellt inte till ett icke MMO utan månadsavgift.

Isåfall går de i konkurs eftersom servrar kostar pengar och vi bara betalar en gång. Alltså har blizzard (precis som alla andra) valt att inte köpa in mer servrar än de vet kommer komma till användning, således är det problem att ansluta vid peak-time.

Om problemen kvarstår om en månad tror jag att de köper fler servrar då de vet att behovet är långsiktigt, eller så löser det sig självt av att fler som köpt vid release tröttnar på att spela på peaktime/tröttnar på att spela D3.

Vad gäller interfacet på AH är det 100gånger bättre än till WoW, du behöver bara lära dig använda det...

Hur söker jag på ett item i WoWs AH som har precis det stat jag vill ha? Nej visst det är omöjligt!

Permalänk
Medlem

Hade också problemet igår men efter ett gäng inloggningsförsök kom jag in.

Dåligt av blizzard.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nej jag tycker att blir man dödad av 37 eller alla andra 3000 tusen miljarder skit som pågår så ska dom
fan ta o fixa tillbaka personers gubbar, och sedan göra en offline mode.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Vad gäller interfacet på AH är det 100gånger bättre än till WoW, du behöver bara lära dig använda det...

Hur söker jag på ett item i WoWs AH som har precis det stat jag vill ha? Nej visst det är omöjligt!

Interfacet till items är superbt. Där slutar dock fördelarna. Har du någon gång försökt köpa ett BS-recept? Du kan inte söka på alla recept för att se om det finns något bra, utan du måste klicka igenom alla recept i spelet ett och ett, för att se om just det finns. Bra om man alltid vet vilket recept man vill ha, och marknaden ser ut så att alla recept alltid finns till salu. Så ser dock inte verkligheten ut, speciellt inte på HC.

Bättre än WoW, inte direkt.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Sötast

Det är häftigt att läsa såna här trådar!

När jag skulle logga in igår så fick jag upp detta meddelandet: (Den röda texten räckte för mig)

Precis som att jag IRL inte springer rakt emot en skenande buss med med texten "Just nu har vi problem med bromsarna" på sidan, så valde jag att inte logga in på min main HC gubbe. Jag startade istället en alt just pga att chansen att dö var mycket hög ikväll.

Helt ärligt talat, om det går ut varningsmeddelande var 5e minut på tv om att det är en F5 tornado i min trädgård så går jag inte heller ut och tänder grillen och sätter mig i solstolen.