Permalänk
Medlem

The Last of Us (PS3)

The Last Of Us

http://www.youtube.com/watch?v=6zZiu1nQR5o&feature=player_emb...

Ser riktigt coolt ut! ser ut att vara samma motor som Uncharted spelen, och kanske samma typ av gameplay?
Ser också ut att vara coop då det är två överlevare som är huvudpersonerna, vad tror ni?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det är lite som Team Icos nya, The Last Guardian, att man manipulerar båda karaktärerna och byter mellan dom för olika situationer. Tror att dom har något riktigt nice på G. Synd bara att tjejen ser ut som Ellen Page (Juno).

Permalänk
Medlem

Release?
Skulle gissa på runt sommar/höst 2012.
ngn som vet?

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Postat i fel forum, det här är ett PS3 spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Jag hoppas att det är lite som Team Icos nya, The Last Guardian, att man manipulerar båda karaktärerna och byter mellan dom för olika situationer. Tror att dom har något riktigt nice på G. Synd bara att tjejen ser ut som Ellen Page (Juno).

Hur är det synd? Jag köper ett ps3 och det här liret för lite pixellovin' vänta bara ;D

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Nä, ser helt ointressant ut.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av xilli:

Nä, ser helt ointressant ut.

Därför att?
Tycker du att ditt inlägg tillför diskussionen något med ditt inlägg?

Jag tycker det set väldigt intressant, gillar apokalyps-temat och kommer att tänka på TV-serien The Walking Dead även om det inte riktigt verkar vara zombies i spelet. Att styra båda karaktärerna som någon nämnt verkar spännande men även co-op skulle vara roligt. Naughty Dog gör bra spel tycker jag även om jag inte testat Jak and Daxter så jag tror de kommer lyckas.

Synd att de utannonserar spelet så långt innan det släpps, tycker det är bättre att hålla det hemligt om man inte tänkt släppa spelet inom ett år.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Naughty Dog är en fantastiskt skicklig spelstudio så detta har man höga förväntningar på. Spelet påminner även mig om filmen I Am Legend med Will Smith vilket bara gör mig mer exalterad.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Därför att?
Tycker du att ditt inlägg tillför diskussionen något med ditt inlägg?

Karaktärerna ser stela ut och zombie spel känns ganska lamt atm. Men det kanske känns jätte fräscht när det släpps om tre år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Karaktärerna ser stela ut och zombie spel känns ganska lamt atm. Men det kanske känns jätte fräscht när det släpps om tre år..

Naughty Dog har sagt att spelet inte kommer att handla om några zombier. Så hur får du det till ett zombie spel?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Det släpps inte före sommaren. Det är allt ND har sagt om ett releasedatum utöver att de vill ge sina talanger tid att göra det bästa spelet i sin unika genre, ett äventyr som är ett starkt karaktärsdrivet överlevnads-skräck-spel där de infekterade bara är en bakgrund och korrelationen mellan Joel och Ellie är huvudstoryn. ND har inspirerats av filmer och böcker, några som nämnts är "No country for old men" "the walking dead", "the road" "28 days later", "I am legend" och en annan som jag inte minns titeln på nu, men som handlar om ett par som gör svåra val för att överleva kriget. Känslor, realism och resan karaktärerna gör tillsammans och hur det påverkar deras val och utveckling står i fokus. Vem som är ansvarig och vad som ligger bakom spelar inte så stor roll, man ska inte rädda världen, man ska överleva den.

De infekterade är angripna av svampar, med inspiration från hur de tar över kryp i naturen(bilden av en svamp som växer igenom en myras huvud är ganska äcklig, och de infekterade ser väldigt äckliga ut de med). I spelet smittas människor, så man behöver inte vara rädd för djur man stöter på. Inte heller kommer det vara superbossar eller annat overkill, utan man försöker skala ner allt som är överdrivet till ett minimum. Tillräcklig variation utlovas dock, då man stöter på andra människor som är mer eller mindre organiserade, med mer eller mindre vapen/skydd. I trailern ser vi Joel slå ner plundrare, som inte drar sig för att döda för kulorna i din ficka eller andra resurser.

Man styr Joel genom hela spelet(SP-kampanjen). Detta för att Ellie ibland hittar på saker man inte räknat med, och det skulle inte fungera om man styrde henne. Iden till detta kom i U2, där man fick följa Tenzin och samarbeta med honom en bana. De ville bygga vidare på detta och nu samarbetar man alltså med Ellie genom hela spelet. De har utlovat att multiplayer blir något extra, och när ND säger det kan man ta det till banken. Spelet ska inte vara lika linjärt som U3, det kommer finnas rum för att utforska. Men med tanke på den starka storyn bör man nog inte förvänta sig för mycket på den biten.

Ansvariga bakom projektet är de två som hade ansvaret för U2, och de har jobbat på spelet i två år nu. ND har numera två grupper som gör spel simultant, för att få behålla alla sina talanger i huset. De anställda skådespelarna har jobbat i över ett år nu, och teamet är runt 40 personer.

Man har utgått från deras U3-motor och byggt på den med assets som man fått över från tidigare spel. Ljusmotorn är helt ny och något de är mycket stolta över, kolla in den spektakulära början på trailern och även slutet. Det som syns i trailern är in-engine, och karaktärerna består av flera polygoner än pixlar på vissa ställen, så när man slår på wireframe är den så tät att det ser ut som det ligger en textur på ansikte och händer t ex. De har samma modeller i cutscenes, så det man ser i trailern är det man spelar med.

Skådespelarna är mycket entusiastiska och förstår vad de jobbar med. De trivs ihop privat och deras gnista ger det där lilla extra till dramat. De har lagt ribban högt och deras vision om att göra en ny typ av spel som sätter ribban för övriga inom industrin och även Hollywood säger lite om deras dedikation. Vid intervjuer framstår de trots det som väldigt ödmjuka, så jag tycker personligen att ND lyckas suveränt bra med sin casting.

Trots att Ellie är 14, så har hon mognat snabbt och är väldigt modig. I trailern ser vi henne springa mot faran och dra sin kniv, för att senare använda den. Joel är heller ingen inkompetent kille, men heller ingen iskall rambo. Man ser hans rädsla när de gömmer sig för en grupp infekterade, vilket ger ett djup åt karaktären.

Det var lite av det jag fått fram av att kolla på alla intervjuer med ND. Jag kollade igenom alla 36 och sammanfattade det jag tycker är intressant. Vill ni kolla själva är länken här:
http://www.youtube.com/user/thelastofusHD/videos

Blir garanterat ett av de vackraste spelen till PS3. De pratade mycket om att göra rika och stämningsfulla miljöer, som återspeglar faran, ovissheten, men även det vackra i naturen, som fått växa vilt i staden under många år...

Får man föreslå en ändring på trådtiteln? T ex:
The Last of Us (PS3)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Testpilot

Fint sammanfattat blir en spännande höst om de lyckas leverera spelet tills dess.
Ändrade trådtiteln

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

HD-länk

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Avstängd

Lite av ett Dead Island tema?

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem

Tror detta blir vad I am alive skulle vara.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Delar ganska mycket element med Uncharted men det är att vänta sig. Och det är ingenting negativt i min mening. Men jag tror det är något många kommer att påpeka om i negativ ton. Ser fram emot Last of us väldigt mycket. Blir nog det första spelet jag köper till PS3an sedan Final Fantasy 13...Ett köp jag ångrar av hela mitt hjärta.

Permalänk
Testpilot

Undrar hur mycket av det man såg i videon är verkligt gameplay, ser ut som att rätt mycket är scriptat. Inte för att det behöver vara dåligt men det är svårt att avgöra hur det är att spela genom en sån här video.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Undrar hur mycket av det man såg i videon är verkligt gameplay, ser ut som att rätt mycket är scriptat. Inte för att det behöver vara dåligt men det är svårt att avgöra hur det är att spela genom en sån här video.

Har ett par vänner som är på plats och för han som bevakade Sony så framgick det som att allt vi såg var scriptat. Tror inte det är bekräftat än så ta det med en rejäl nypa salt.

Edit:

Det var alltså en showcase video som han på scen låtsades spela.

Permalänk
Medlem

Är det inte hennes röst också i Last of us ? Juno

Huvudkaraktären i Beyond som visades upp på E3 hade Ellen Page som röstskådespelare också.

Permalänk
Testpilot
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Har ett par vänner som är på plats och för han som bevakade Sony så framgick det som att allt vi såg var scriptat. Tror inte det är bekräftat än så ta det med en rejäl nypa salt.

Edit:

Det var alltså en showcase video som han på scen låtsades spela.

Den var "completely not scripted" som en dev sade under en live stream som jag såg via playstation blog.

Jag såg den, och hörde men om ni inte tror på mig så finns en bättre källa här: http://www.gamepodunk.com/page/index.html/_/industry-news/son...

Här är länken till bloggen: http://blog.us.playstation.com/2012/06/04/watch-playstations-...

Leta efter TLOU,

Permalänk
Testpilot

Just den biten där det var slut på skott i pistolen och den andre hörde det för att sen få en sten i huvudet känns om en väldigt svår sak att få till så det händer för alla spelare. Även om det inte var scriptat visste ju uppenbarligen han som demonstrerade exakt hur han skulle springa och agera för att få demonstrationen som de ville ha den.

I Uncharted får man ju upp ikoner om när man kan anfalla folk runt hörn men eftersom det inte finns några sånna ikoner i den här filmen är det svårt att veta vad som händer av sig själv. Även i Uncharted händer de ju saker av sig själv och det är nog också svår att avgöra det genom en video, när man spelar själv märker man ju rätt tydligt när spelet tar över kontrollen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yukki:

Den var "completely not scripted" som en dev sade under en live stream som jag såg via playstation blog.

Jag såg den, och hörde men om ni inte tror på mig så finns en bättre källa här: http://www.gamepodunk.com/page/index.html/_/industry-news/son...

Här är länken till bloggen: http://blog.us.playstation.com/2012/06/04/watch-playstations-...

Leta efter TLOU,

Guerilla sade något liknande om teasern för Killzone 3 som visade sig vara helt animerad. Tror han ägnade sig åt "damage control". Det framgick på mässgolvet att det var scriptat. Får se hur det egentligen var framöver.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, kommer det bara vara till PS3?

Visa signatur

Coller Master Elite 430|Asus M5A78L | AMD Phenom x4 3.2Ghz BE | 2x 4GB ddr3 1333Mhz | Gainward gtx 560 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0kleed:

Snabb fråga, kommer det bara vara till PS3?

Japp

Permalänk
Medlem

Helt seriöst så tror jag nog alla demos på scen är förinspelade. Dels för att de bara har begränsad tid och om ngt skulle gå fel så skulle de se ut som idioter på scenen.

Permalänk
Medlem

Tills ett klipp i bättre kvalitet uppdagar sig...

Release i maj.

Visa signatur

Permalänk

Synd bara att de bara kommer till PS3, men är väl inte direkt oväntat då det är Naughty Dog, hoppas de kan få det att flyta hyffsat då.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |