Bygga egen billig vattenkylning - rekommenderat?

Permalänk
Medlem

Bygga egen billig vattenkylning - rekommenderat?

En polare till mig berättade om en kompis till honom som byggt ett väldigt billigt vattenkylt system, som enligt honom funkar bra.

Han hade en jättestor balja med vatten som stod vid datorn, som vattentank. Funkar det att göra så, eller finns det några nackdelar?

Jag kommer att vilja kyla processorn och grafikkortet, garanterat, men är det några fler delar i datorn som helst också bör kylas om man kör med vätskekylning?

Finns det några bra guider till hur man bygger ett BILLIGT vattenkylt system på internet? Jag antar det. Jag vill ha det så tyst som möjligt, och det spelar mindre roll om det ser fult och otympligt ut.

MVH
Johan

Visa signatur

"Det känns bättre å va nörd än å va en sån här.. kille som går omkring med nitar å grejer å försöker va häftig"

Permalänk
Medlem

räcker ju inte bara med en balja med vatten
du kommer aldrig komma undan med speciellt lite pengar
typ minst 1200kr för pump och block (eheim 1048 + Maze3)
om du inte tillverkar allt själv, men är du inte så inne på grejerna så
rekommederas nog att du köper
iaf pumpen

Permalänk
Medlem

Mhm, jag har kommit fram till att jag ska försöka fixa en billig radiator, som tillsammans med någon slags hemmagjord vattentank ska stå utanför datorn. Så köper jag en pump samt kylblock, någonstans...

Tips på billigt kylblock för Geforce4?

Visa signatur

"Det känns bättre å va nörd än å va en sån här.. kille som går omkring med nitar å grejer å försöker va häftig"