Inget ljud från högtalarna

Permalänk
Medlem

Inget ljud från högtalarna

Hej Sweclockers.

Jag fick idag hem mina nya högtalare som jag hade beställt (Logitech Z906). Efter lite funderingar om placeringen och inkoppling av högtalarna tänkte jag starta dator och provlyssna detta men det ville inte datorn. När jag startade datorn och började spela musik märkte jag att det inte kom nå ljud från högtalarna trots att dessa var inställda på rätt input o.s.v. När jag kikade på datorn för att hitta problemet märkte jag att det på High Definition Audio Device under fliken Uppspelning stod "Ej inkopplad". Jag har kopplat in varje kabel i rätt kontakt och uppdaterat drivrutinerna men det tycks fortfarande inte fungera.

Någon som har tips på vad som kan vara fel samt hur man kan fixa detta på bästa sätt?

MvH David

Edit. Mitt moderkort är ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Avstängd

höger klicka på högtalar ikonen längst neri högra hörnet och gå in på : uppspelnings enheter och gå in i fliken : uppspelning och högerklicka där det bara är vitt i rutan i mitten och "checka" visa inaktiverade uppspelnings enheter då borde det komma upp en till Enhet så var det iaf för mig om det inte är så för dig kan du leta runt i dom inställningarna ett tag