Telia VDSL TG789vn-smittad som måste ventilera...

Permalänk
Medlem

Det är ju inte så att de håller det hemligt. Det står ganska tydligt på deras hemsida att din surfhastighet kommer att sänkas när TVn används.

Permalänk
Medlem

Nej det är klart och det var därför jag sa upp den biten...Plus att modemet inte kan bryggas. Detta är första gången jag får modem/router jag inte kan göra vad jag vill med.
Det som inte framgår tydligt är att man kan inte ha HD med två tv. Iaf jag såg inte det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reza666:

judå Dustin säljer det. Beställde precis för 990kr.

Då har dom precis fått hem det igen, det har varit restat i någon månad i alla fall.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden men nu går det att brygga 789. Ring Telia så fixar dom de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDaim:

Har inte läst hela tråden men nu går det att brygga 789. Ring Telia så fixar dom de.

Jag har hört det i Telias forum, men ingen talar om hur det går till. Får man en ny firmware som gör att man själv kan välja bryggat läge eller inte eller ställer Telia in det på annat sätt? Jag vill gärna kunna välja Bryggat läge en dag, men kunna själv ändra dagen efter om jag behöver.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Telia gör det åt det.

Jag var förra sommaren testperson åt Zyxel och det är tack vare mig som de lagt upp konfigurationen. Dessvärre ser det ut som att Telia ändrat något för jag kan inte längre använda mitt P-870HW-51a v2 modem. Däremot fick jag mitt Smart Start modem bryggat och faktiskt 2.5 mbit/s snabbare än med det gråa trista orginal Zyxelmodemet som Telia kört med tidigare. Dock så vet jag att Zyxels P-870HW-51a v2 gör att hastigheten går betydligt snabbare så jag ska försöka ge mig på att få det fungerande med hjälp av Zyxels support, se om de svarar på mitt mail snart.

Tänk även på... hastigheten skiljer om du använder en annan splitter. Har testat 3 olika splitters och får ca 0.5 mbit/s snabbare hastighet med den fete fule splittern med 3 sladdar..

Får köra på den tills vidare. Nu råkar vi ha 4g här så jag har beställt mobilt bredband (upp till 64 mbit/s) från Tre bara för att testa.. Får väl se om det blir nån fart.. Just nu har jag ökat min 11.5 mbit/s lina från Telia till 14.1 mbit/s.

Visa signatur

//ZeeRuX

Permalänk
Skrivet av DrDaim:

Stämmer. Telia bryggade även min Thomson Gateway. Jag kopplade in en D-link router. Den trådlösa hastigheten
blev nte ett dugg bättre. Nu har Telia tagit bort bryggningen. Jag vill inte ha prylar som drar ström dygnet runt.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att det går att få TG-789 bryggad nu iaf, bra att ha som en backuplösning.

ZeeRuX: Skumt att din P-870HW-51a slutat fungera. Min P-870HN-51b funkar fortfarande galant!