WD lvl 40 vill ha tips!

Permalänk
Medlem

WD lvl 40 vill ha tips!

Tja!
Jag har problem med act 2 solo på nightmare. Fram tills nu har jag kört en aoe-build som funkat väldigt bra. Kör med firebombs (flashfire), haunt/vampiric bats, zombie dogs (lifelink, eller den som ger globes när en hund dör), mass confusion, gargantuan (enrage runan).
Detta har funkat svinbra fram tills nu, förutom på Diablo på normal då jag speccade för bättre single target damage.
Men nu gör jag knappt någon skada alls och jag dör så fort ett elite pack tittar på mig.
Taktiken är att mina pets rusar in, jag följer efter och kör mass confusion, drar mig tillbaka och kör acid och firebombs, slänger in lite haunts eller avslutar med bats.

Läser mycket att många kör stenhårt på poison darts (splinters), har provat men tyckte att det gick sämre.

Hur ska jag spela? Har typ 1000dps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Det ärliga svaret är, köp bättre gear på AH.. det finns ingen direkt genväg.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Fast jag hittar inte så mycket bättre gear. Kollar iof mest efter +int +xp och mana regen.
Hur bör jag prioritera statsen? Antar att vitality och strength är bra när jag väl tar stryk

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

har oxå en WD runt 40, act2 nightmare. Det är som du säger helt jäkla omöjligt, tycker jag har prövat allt men utan större framgång. Kan mkt väl vara så att det enda svaret är AH, det är väl det enda jag inte provat.

Btw, upplever ni det som att det är mkt WD's på servrarna? Har stött på EN, & nu tydligen en till

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Har inte kört så mycket public men de gånger jag gjort det har jag bara kört med barbarer.
Hur mycket dps bör man ha på lvl 40 som WD tro? Ligger på lite drygt 1k dps med en 2-hand stav med typ 90dps på. Är det på något vis bättre att köra 1-hand + xp mojo/sköld? Enda fördelen jag kan komma på är högre armor från skölden och att man kan få några extra magic properties, men på bekostnad av dps.

Visa signatur

Permalänk

Tjo!
Jag hitta en n build jag trivdes med och körde intensivt ganska många lvls. Minns inte så noga vad alla skills heter, men den som man kastar iväg grodor + rain of frogs runan tyckte jag funka bra, går tom att kasta genom väggar och likande. Samt spirit walk och soul siphon (den man stjäl intelligence från fiender med). Körde även hårt med gargantuan. Nån brist på mana upptäckte jag inte för än lv 54, men att prioritera är ju framförallt intelligence + hög dps på vapnet, vitality är ju också något man bör se till att ha en del av. Använda mig även en del av zombie charger, men kostar mana ganska mycket
edit :

http://goo.gl/CM00g Witch Doctor skill build! http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#WbUdTf!ZWV...

Redigering
Permalänk
Medlem

Har också provat grodorna, men fann dom oberäkneliga, men Rain of frogs kanske vore något,då de faller där man siktar. Får prova det.
Hur bra är spirituella walk då, och när används den? Är det för att ta sig in, siphon, och ta sig ut bara? Känns som om fighterna tar onödigt lång tid då, ist för att bara stå på håll och nukea, men det kanske är mer en wizards spelstil.

Edit: spirit walk. Autocorrect.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Runt level 40 har jag för mig att jag körde något likande detta som standard-setup:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#WbdUQT!ZXW...

"Rain Of Toads" + "Widow Makers" gör att man får mer eller mindre oändligt med mana. Vilket gör att det går att använda "Pierce The Veil" för att driva upp skadan. Jag brukade även köra "Blood Ritual" för att balansera ner mana-kostnaden som "Pierce the veil" ökar. Sen bytte jag ibland ut "Big Bad Voodoo" eller "Gargantuan" mot tex "Acid Cloud". Denna äter mana, men kan vara bra på elit packs och sådant.

"Soul Harvest" och "Spirit Walk" är två av de skills som jag alltid använder. "Soul Harvest" ger 5*130 intelligens vilket driver upp ens DPS. "Spirit Walk" används huvudsakligen för att ta sig ur knepiga situationer, därför är en runa som ger plus liv eller mana bäst att använda på den. Att använda den offensivt har jag aldrig gjort.

edit: Det gäller att hitta en bra kombination av skills och passiva som ser till att ens mana-användande håller sig balanserat. Tar mana slut med en gång så byt ut "Pierce The Veil" mot något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Runt level 40 har jag för mig att jag körde något likande detta som standard-setup:

"Rain Of Toads" + "Widow Makers" gör att man får mer eller mindre oändligt med mana. Vilket gör att det går att använda "Pierce The Veil" för att driva upp skadan. Jag brukade även köra "Blood Ritual" för att balansera ner mana-kostnaden som "Pierce the veil" ökar. Sen bytte jag ibland ut "Big Bad Voodoo" eller "Gargantuan" mot tex "Acid Cloud". Denna äter mana, men kan vara bra på elit packs och sådant.

"Soul Harvest" och "Spirit Walk" är två av de skills som jag alltid använder. "Soul Harvest" ger 5*130 intelligens vilket driver upp ens DPS. "Spirit Walk" används huvudsakligen för att ta sig ur knepiga situationer, därför är en runa som ger plus liv eller mana bäst att använda på den. Att använda den offensivt har jag aldrig gjort.

edit: Det gäller att hitta en bra kombination av skills och passiva som ser till att ens mana-användande håller sig balanserat. Tar mana slut med en gång så byt ut "Pierce The Veil" mot något annat.

Det där var matnyttiga tips, tack! Ska prova ikväll om jag får chansen. Har ganska dålig koll på mina passives och har säkerligen inte en helt optimal setup. Ska se om jag får ordning på detta ikväll.
Återkommer med resultat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Har inte kört så mycket public men de gånger jag gjort det har jag bara kört med barbarer.
Hur mycket dps bör man ha på lvl 40 som WD tro? Ligger på lite drygt 1k dps med en 2-hand stav med typ 90dps på. Är det på något vis bättre att köra 1-hand + xp mojo/sköld? Enda fördelen jag kan komma på är högre armor från skölden och att man kan få några extra magic properties, men på bekostnad av dps.

Hehe, min 40 DH ligger på 4,5k+

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Hehe, min 40 DH ligger på 4,5k+

Grattis

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

spelar ingen roll om du har 1 handed eller 2 handed, du får ju bara jämföra, du behöver ju inte ha en ceremonial knife som 1 handed, jag körde med en lvl 38 dagger på 96dps, sen hade jag en skräp vapen i höger handen med hög int + en vital gem i för life per hit, funkade galant

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Spirit Walk +Extra duration
Horrify +Extra duration
Soul Harvest +HP "Leech"
--
Om du kan så ta Spirit Vessel
"Typ" http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#acdUXT!WYV...

Tanken är simpel: Spirit Walk ifall något får för sig att attackera dig. Väldigt bra att använda sedan springa in och Soul Harvesta för HP+Buff. HP runan på Spirit Walk är horribelt dålig (7%/sekund), därav anser jag att det är bättre och vara 'odödlig' lite längre. Men det är som allt annat en smaksak. Horrify ifall något springer förbi dina pets. Spirit Vessel är ju en kort odödlighet. När du kan få den, ta den. Ett ord: Underbar...

Självklart så handlar allt ändå om vapen. Men jag klarade mig bra utan att köpa vapen tills slutet av Hell...

Edit: Om du behöver mer mana så byt ut Pierce the Veil mot Vision Quest

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Man tackar!

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Fast jag hittar inte så mycket bättre gear. Kollar iof mest efter +int +xp och mana regen.
Hur bör jag prioritera statsen? Antar att vitality och strength är bra när jag väl tar stryk

Du ska fan inte bry dig om +xp, måste ju vara sämsta som finns.
Om du någonsin blir slagen av melee mobs gör du något fel.

Skulle köra så här, http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#acdUQT!WZb...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Har provat den här builden nu, och jag måste säga att det fungerade väldigt bra! Det enda problemet var att det tog en liten stund att fatta hur man kunde ha två Primary attacks samtidigt.
Jag körde igenom Kulle questen och bossfighten och dog bara en gång, när jag blev fryst av ett elite-pack när spirit walk var på CD.
Har man mer Life on Hit så känns den här builden ostoppbar nästan.

Skrivet av Hzup:

Spirit Walk +Extra duration
Horrify +Extra duration
Soul Harvest +HP "Leech"
--
Om du kan så ta Spirit Vessel
"Typ" http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#acdUXT!WYV...

Tanken är simpel: Spirit Walk ifall något får för sig att attackera dig. Väldigt bra att använda sedan springa in och Soul Harvesta för HP+Buff. HP runan på Spirit Walk är horribelt dålig (7%/sekund), därav anser jag att det är bättre och vara 'odödlig' lite längre. Men det är som allt annat en smaksak. Horrify ifall något springer förbi dina pets. Spirit Vessel är ju en kort odödlighet. När du kan få den, ta den. Ett ord: Underbar...

Självklart så handlar allt ändå om vapen. Men jag klarade mig bra utan att köpa vapen tills slutet av Hell...

Edit: Om du behöver mer mana så byt ut Pierce the Veil mot Vision Quest

Horrify har jag faktiskt inte hunnit prova än, måste testas!

Skrivet av BergEr:

Du ska fan inte bry dig om +xp, måste ju vara sämsta som finns.
Om du någonsin blir slagen av melee mobs gör du något fel.

Skulle köra så här, http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#acdUQT!WZb...

Ja den ger ju inget direkt, förutom att man levlar lite snabbare.
Åter igen dessa darts...får väl ta och prova dem igen helt enkelt.
Självklart kommer man att bli slagen av melee vid någon tidpunkt, att påstå att man gör något fel om det händer är bara löjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Har provat den här builden nu, och jag måste säga att det fungerade väldigt bra! Det enda problemet var att det tog en liten stund att fatta hur man kunde ha två Primary attacks samtidigt.
Jag körde igenom Kulle questen och bossfighten och dog bara en gång, när jag blev fryst av ett elite-pack när spirit walk var på CD.
Har man mer Life on Hit så känns den här builden ostoppbar nästan.

Kul att kunna bidra med lite hjälp. Tror jag körde mer eller mindre den builden tills dess att jag låste upp "Zombie Bears". Om du inte gillar spindlarna eller vill ha lite variation så är "Poison Dart" med "Spined Dart" ett annat sätt att få mana och "Rain of Toads" går att variera med exempelvis "Fire Bats".

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Ja den ger ju inget direkt, förutom att man levlar lite snabbare.
Åter igen dessa darts...får väl ta och prova dem igen helt enkelt.
Självklart kommer man att bli slagen av melee vid någon tidpunkt, att påstå att man gör något fel om det händer är bara löjligt.

59-60 tar 2.5m~, hur mycket extra exp per kill har du?
Fixa en 20% helm isf, andra saker ger ju 0.0001%/kill.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

59-60 tar 2.5m~, hur mycket extra exp per kill har du?
Fixa en 20% helm isf, andra saker ger ju 0.0001%/kill.

Tror att jag hade typ +75xp/kill, dessutom jag långt ifrån lvl 59, på lvl 40 är det väl ett par 100k xp/lvl. I akt 3 dödar man en sjujävla massa mobs, på 100kills får jag 7500 extra xp vilket är ~1/27 lvl. Hur många kills är det på akt 3? Ett par hundra i alla fall känns det som.
Jag säger inte att +xp är överlägset något annat. Kanske kan man levla snabbare med +crit eller +life per hit om man tar sig igenom horderna med fiender snabbare, jag har dock inte testat detta vetenskapligt. Men då +xp är billigare än exempelvis +crit så "känns" det i alla fall som en ganska kostnadseffektiv hjälp på traven mot det högre levlarna.

Nu har jag dock blivit tvungen att byta ut lite gear för mer survivability då jag haft lite för många dödsfall senaste dagarna.

Visa signatur

Permalänk

Även jag kör med Rain of Toads men har inte widowmakers för att få tillbaka mana. Tycker jag inte får slut på mana faktiskt och börjar det sina så kör jag med Poison Darts (Flaming Dart) för att döda det sista. Kör med 80% slow på Grasp of the Dead (för lite extra cc) samt extra duration på Soul Harvest så om man får fem stackar så har man extra upptid med dem.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk
Medlem

Tre Ord: "reduced level requirement"

Sök på nytt vapen på AH och välj detta i sökfältet.

Du kan hitta saker med reduced upp till 12 tror jag - skaffa ett level 52 vapen och du ska se att det blir ganska lätt...

Spelet är gjort för att man ska använda AH. Det kanske går att klara sig utan men då får man farma i 100h och ändå få sämre gear än vad man kan hitta på AH för småpengar.