Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Muspekaren hackar i windows 7

Jag problem med att muspekaren hackar ibland, jag köpte mus och tangentbord till min förra dator med win xp och då funkade det bra(eller så bra det kan med trådlöst iaf), men med min nya dator med win 7 hackar den emellanåt.

Tangentbordet heter Microsoft wireless keyboard 800 och musen wireless mouse 1000 och det köptes som ett paket, dock har jag också en annan mus som jag helst vill använda som heter wireless mouse 5000 som jag köpte till paketet för att den som följde med är liten och utan extraknappar men den har hackat nästan hela tiden och därför har jag använt den som följde med för att den har funkat bättre, men nu har även den hackat till några gånger.

Skulle uppskatta hjälp med detta.

Permalänk

bump!

Ingen som kan hjälpa mig med detta?

Det börjar bli sjukt irriterande, det verkar inte vara att det är win 7 istället för xp iaf, jag har win 7 på min bärbara också och där funkar det ganska bra.

Sen är det som om det börjar att hacka när man öppnar sidor med flash på, när det är som värst blir det också segare att klicka.

Permalänk
Medlem

Kan det kanske vara att du har en mobiltelefon på laddning i närheten, alt. inkopplad i usb?
Att den i så fall stör trådlösa sändningen.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Skrivet av Asken:

Kan det kanske vara att du har en mobiltelefon på laddning i närheten, alt. inkopplad i usb?
Att den i så fall stör trådlösa sändningen.

Jo, det har jag faktiskt, men just nu funkar det ganska bra trots att mobilen är kopplad till datorn, men jag har nästan alltid mobilen liggandes på datorbordet några decimeter från mus/tangentbord, kan det störa då även om den inte är inkopplad till datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griffin83:

Jo, det har jag faktiskt, men just nu funkar det ganska bra trots att mobilen är kopplad till datorn, men jag har nästan alltid mobilen liggandes på datorbordet några decimeter från mus/tangentbord, kan det störa då även om den inte är inkopplad till datorn?

Vet ej. Lätt att prova!
Jag tror den kan störa bara man har den på laddning brevid trådlöst tangentbord / mus.. (alltså på laddning från väggen, inte genom usb)
Har märkt det själv i alla fall.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Inaktiv

Allt som skickar/sänder radiofrekvenser stör allt annat som använder radio. Se till att du inte har sändare/mottagaren till mus/tangentbord undangömt utan sätt den på skrivbordet bredvid skärmen eller nått sånt. Absolut inte på baksidan av datorn, under skrivbordet. Mycket metall och trä som signalerna ska igenom då.

Permalänk
Avstängd

Om inte mobiltricket fungerar, testa en annan musmatta ett tag.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP