Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Swedbank internettjänsten ung

Hej, jag har skaffat kort och internettjänsten ung grejjen. Men jag behöver lite hjälp jag fick hem kortet och ngn kod som jag skulle logga in med TROR JAG.
Så har jag varit hos swedbank och aktiverat mitt kort men har inte lyckats logga in på internet! Jag har försökt logga in med "Personlig kod" men det gick inte att logga in. Kan ngn hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Swedbank havererade idag! ....inte så konstigt att du inte kom in. De gav inte heller någon plan för när tjänsterna skall fungera ordentligt igen.
Stackarn du gjorde ett dåligt val, swedbank är sveriges sämsta bank efter SEB idag. Jag ska avsluta mina konton hos dem inom månaden som kommer! Samt byta bank.

Har inte varit annat än haveri och haveri ...dåligt fungerande tjänster och fonder etc som stupar rakt ned på sista tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Swedbank havererade idag! ....inte så konstigt att du inte kom in. De gav inte heller någon plan för när tjänsterna skall fungera ordentligt igen.
Stackarn du gjorde ett dåligt val, swedbank är sveriges sämsta bank efter SEB idag. Jag ska avsluta mina konton hos dem inom månaden som kommer! Samt byta bank.

Har inte varit annat än haveri och haveri ...dåligt fungerande tjänster och fonder etc som stupar rakt ned på sista tiden.

Funkar felfritt för mig, sluta slänga massa skit bara för att du inte vet hur man använder tjänsterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Har haft Swedbank sen jag fixade mitt första bankkort och internetbank aldrig haft nån krångel

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Har haft Swedbank sen jag fixade mitt första bankkort och internetbank aldrig haft nån krångel

Men hur loggar man in på "internetbanken ung" ?? Är det genom koden som man fick? och ska man välja "personlig kod" där i alternativen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0subzer0o:

Men hur loggar man in på "internetbanken ung" ?? Är det genom koden som man fick? och ska man välja "personlig kod" där i alternativen?

Det beror på vad det är för kod du har fått, jag fick en six-siffrig kod som jag loggar in med via "Personlig kod" på spavm.se -> logga in.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av R00t:

Håller med dig fullkomligt, bör bank till Handelsbanken när Swedbank slutade med kontanthantering förra månaden, Handelsbanken satsar åtminstonne på kunder och bygger ut småbanker i byarna medan Swedbank lägger när och slutar med kontanter (något som Handelsbanken inte har planer på att göra), Swedbank har glömt bort sina kunder, de har väldigt många pensionärer som kunder och de flesta av dem har inte en aning om hur internet eller en dator fungerar, ändå hänvisar de kunderna dit, resultatet blev att de förlorade många kunder (och fler kommer det bli) och Nordea går samma väg som dem...här i min hemstad var det en äldre tant som stod före mig i bankomatkön när Swedbank hade slutat med sin kontanthantering, bankomaten tog hennes kort av någon anledning, så hon gick in och pratade med dem, de beställde ett nytt kort till henne och det skulle ta en vecka innan det kom, men hur hjälper det henne, hon gick ju till bankomaten för att hon behövde pengar på en gång och de kunde ju inte hjälpa henne eftersom de inte hade kontanter på banken längre, det är ju fan sjukt hur det har blivit, först slutar posten ha hand om posten och nu har inte banken hand om pengar, ville jag sätta in pengar på min sons konto fick jag gå till tobaksaffären på andra sidan gatan av banken (som för övrigt har hand om postens paketutlämning oxå) för att sätta in pengar mot en kostnad

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av R00t:

SEB har aldrig krånglat för mig :-).

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Det beror på vad det är för kod du har fått, jag fick en six-siffrig kod som jag loggar in med via "Personlig kod" på spavm.se -> logga in.

Ja jag fick sex-siffrig kod! Men jag har nog råkat spärrat de nu! :S Det gick inte att logga in på hemsidan som du sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Sämst vet jag väl inte, men det kan krångla väldigt ofta att man helt plötsligt loggas ut mitt i allt. Lagom frustrerande när man ska köpa aktier.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag loggar in med bankdosa, har fortfarande ung trots 22 år

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Man kan inte ha dosa om man är under 18 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0subzer0o:

Man kan inte ha dosa om man är under 18 år

Han skrev just att han är 22?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jaså, hade för mig att jag förskaffade min när jag var 16-17 redan.. I samband med kortet. Kanske minns fel helt enkelt.

Skrivet av juckeyy:

Han skrev just att han är 22?

Läs om, läs rätt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Jaa, men jag menar att jag kan inte ha en dosa

Permalänk
Medlem

Det är också känsligt på stora och små bokstäver, annars anger du fel kod.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Det är också känsligt på stora och små bokstäver, annars anger du fel kod.

Jag har skrivit med stora bokstäver men det gick inte... Jag får väll åka till swedbank och be dom fixa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av o0subzer0o:

Jag har skrivit med stora bokstäver men det gick inte... Jag får väll åka till swedbank och be dom fixa

Skickades från m.sweclockers.com

Annars kan du nog ringa dem, och även be dem klargöra hur du loggar in. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Det är väl inget konstigt, du är ungdom fram till 25

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Instämmer helt om att Swedbank är en värdelös bank då jag Endast har dåliga erfarenheter av dem ang. service och problemlösningar. Ska själv byta till Nordea snarast möjligast.

Permalänk
Avstängd

Tyvärr så är inte Nordea bättre, handelsbanken är det bästa valet idag...eller länförsäkringar (om man inte bryr sig om kontanthantering)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du har förmodligen fått med papper? Där står det hur du gör...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Tyvärr så är inte Nordea bättre, handelsbanken är det bästa valet idag...eller länförsäkringar (om man inte bryr sig om kontanthantering)

Jasså, jag trodde Nordea var bättre efter vart jag hört från vänner, men då blir de att gå till handelsbanken imorn istället och ordna allt pappersarbete:) Min pappa hade trots allt handelsbanken innan han gick bort och han klagade aldrig på dem:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0subzer0o:

Så har jag varit hos swedbank och aktiverat mitt kort men har inte lyckats logga in på internet! Jag har försökt logga in med "Personlig kod" men det gick inte att logga in. Kan ngn hjälpa mig?

Har inte orkat kolla igenom alla som skrivit, men att logga in med "Personlig kod" kan du bara göra när du först loggat in med dosan du fått med. Sen går du genom listorna tills du hittar "Skapa personlig kod" eller nåt, för att skapa dej en personlig kod. Det funkar inte för ens då. Men sen vet jag inte om "Internettjänsten ung" är något nytt. Så gjorde jag och det har funkat problemfritt för mej!

Permalänk
Inaktiv

Du kanske skulle ta och kontakta din BANK om du inte kan använda deras tjänster!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av P!ngv!N:

Jasså, jag trodde Nordea var bättre efter vart jag hört från vänner, men då blir de att gå till handelsbanken imorn istället och ordna allt pappersarbete:) Min pappa hade trots allt handelsbanken innan han gick bort och han klagade aldrig på dem:)

Haha, dina "vänner" rekommenderar en bank, men en enda anonym persons inlägg på ett forum fick dig att välja något annat? Även om Absurd kanske har rätt så är det ändå lite småkul.

Skrivet av R00t:

Jag fattar inte, vad gör Swedbank och SEB till de sämsta bankerna? Har det varit något stort test, sammanställning eller någon kundnöjdhetsmätning jag missat, eller har du något annat som grund till uttalandet? För de saker jag använder Swedbank till har det fungerat utmärkt, har inte stött på något "haveri" och har fått fin hjälp av deras telefonpersonal de få gånger det behövts.

Ser att några i tråden rekommenderar Handelsbanken. Ni menar de som ringer upp sina kunder och ber dem att formatera om datorn, men på sin hemsida skriver att "företag ringer inte upp kunder på detta sätt"? Känns ju också sådär jätteseriöst...

För övrigt förstår jag inte vad tråden gör under "Stationära datorer"? Det är ju en hemsida/tjänst den handlar om, inget om att det skulle vara fel på datorn?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Jag har dosa och är 14år, dock handelssbanken

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Instämmer helt om att Swedbank är en värdelös bank då jag Endast har dåliga erfarenheter av dem ang. service och problemlösningar. Ska själv byta till Nordea snarast möjligast.

Rätta mig om jag har fel var det inte Nordea som sparkade en massa anställda samtidigt som banken "Inversterade" i en ny lyxlägenhet i centrala sthlm åt sin VD?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Swedbank var tidigare den enda banken jag haft sen barnsben men tröttnade på alla deras avgifter och bytte därför till Skandiabanken och ångrar inte det en sekund. Deras internetbank är gratis så det kostar inget att testa. Då menar jag gratis och inte "prova på ett år gratis".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azezl:

Rätta mig om jag har fel var det inte Nordea som sparkade en massa anställda samtidigt som banken "Inversterade" i en ny lyxlägenhet i centrala sthlm åt sin VD?

Precis

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]