Guild Wars 2, En besvikelse?

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2, En besvikelse?

Tjenare Swecare!

Till att börja med. Anledningen till att jag gör detta inlägg är att jag la en kommentar ang gw2 på fz.se under namnet 2infinity och fick en ganska hård kommentar tillbaka.

Min åsikt i fz tråden var att jag efter att ha provat senaste betan blivit väldigt besviken. Kanske förväntade jag mig något nytt och spännande. Jag kommer jämföra spelet med WoW eftersom det är ett MMO som jag har spelat en del för länge sen. Jag spelade kanske WoW i 1år men tröttnade på runt lvl 45 då jag kännde att jag betalade och spelade ett spel som jag tyckte va jättetråkigt och hoppades på att nå lvl 60 för att det kanske skulle vara kul då. Nu när GW2 var på g så blev jag otroligt hypead. Ingen månadsavgift och roligare strider, questsystem med mera.

För någon helg sedan kom jag med i den stängda betan och fick då prova att spela GW2. Jag lade ned mycket tid på character creation för att jag skulle ha en karaktär jag verkligen trivdes med. Sedan kom jag in i spelet, gillade intron och tyckte att det såg riktigt trevligt ut. Men så får jag började spela kännde jag "ånej inte som wow!" då jag fick gå fram till en person som gav mig ett quest. Döda x blabla och y blabla. Aja tänkte jag att det måste ju vara någon introduktion till kontroller etc. Går och ska börja döda monster. Targetar och klickar på attackknappen för att sedan vänta till monstret dött. Här började jag bli riktigt orolig då det var exakt detta trista stridssystem jag velat komma ifrån. Att bara klicka på en karaktär, välja en attack och titta medans gubben autoattackar tills monstret är dött känns helt hjärndött. Spelade vidare och gjorde en del quests. Märkte att alla är samma, döda x sånna och y sånna och sedan denna miniboss. Loota, sälj skit, få items från quest och gör sedan ett nytt.

Gav spelet ca 1h playtime innan jag gav upp. Jag trodde att det skulle komma något revolutionerade från WoW, något som visade vad ett mmo kan göra 8år efter att WoW släppts. Men detta är ju så otroligt likt wow, samma stridssystem, samma grinding och samma questing. Visst det kanske blir roligare när man är på level cap, men ska ett spel verkligen vara tråkig i 50 - 100h playtime innan det blir kul?

Det jag hoppas på nu är att någon ska berätta för mig vad jag missat och vad som gör GW2 till ett grymmt spel. Har sett så många kommentarer om hur bra spel det är och hur kul folk har haft i det. Så berätta för mig, varför tycker du att GW2 är ett bra spel och vad gör det roligt?

Vill bara ha svar från personer som provat spelet. Jag trodde att det skulle vara bra innan jag spelade det själv, så tror att många andra som inte spelade det kan känna på samma sätt och därför inte ge en korrekt åsikt.

Permalänk
Medlem

Gillar du PvP?

Om nej - då har du helt rätt, GW2 suger.

Om ja kan du lvla från 1-max genom PvP och skita i alla quests.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Tjenare Swecare!

Till att börja med. Anledningen till att jag gör detta inlägg är att jag la en kommentar ang gw2 på fz.se under namnet 2infinity och fick en ganska hård kommentar tillbaka.

Min åsikt i fz tråden var att jag efter att ha provat senaste betan blivit väldigt besviken. Kanske förväntade jag mig något nytt och spännande. Jag kommer jämföra spelet med WoW eftersom det är ett MMO som jag har spelat en del för länge sen. Jag spelade kanske WoW i 1år men tröttnade på runt lvl 45 då jag kännde att jag betalade och spelade ett spel som jag tyckte va jättetråkigt och hoppades på att nå lvl 60 för att det kanske skulle vara kul då. Nu när GW2 var på g så blev jag otroligt hypead. Ingen månadsavgift och roligare strider, questsystem med mera.

För någon helg sedan kom jag med i den stängda betan och fick då prova att spela GW2. Jag lade ned mycket tid på character creation för att jag skulle ha en karaktär jag verkligen trivdes med. Sedan kom jag in i spelet, gillade intron och tyckte att det såg riktigt trevligt ut. Men så får jag började spela kännde jag "ånej inte som wow!" då jag fick gå fram till en person som gav mig ett quest. Döda x blabla och y blabla. Aja tänkte jag att det måste ju vara någon introduktion till kontroller etc. Går och ska börja döda monster. Targetar och klickar på attackknappen för att sedan vänta till monstret dött. Här började jag bli riktigt orolig då det var exakt detta trista stridssystem jag velat komma ifrån. Att bara klicka på en karaktär, välja en attack och titta medans gubben autoattackar tills monstret är dött känns helt hjärndött. Spelade vidare och gjorde en del quests. Märkte att alla är samma, döda x sånna och y sånna och sedan denna miniboss. Loota, sälj skit, få items från quest och gör sedan ett nytt.

Gav spelet ca 1h playtime innan jag gav upp. Jag trodde att det skulle komma något revolutionerade från WoW, något som visade vad ett mmo kan göra 8år efter att WoW släppts. Men detta är ju så otroligt likt wow, samma stridssystem, samma grinding och samma questing. Visst det kanske blir roligare när man är på level cap, men ska ett spel verkligen vara tråkig i 50 - 100h playtime innan det blir kul?

Det jag hoppas på nu är att någon ska berätta för mig vad jag missat och vad som gör GW2 till ett grymmt spel. Har sett så många kommentarer om hur bra spel det är och hur kul folk har haft i det. Så berätta för mig, varför tycker du att GW2 är ett bra spel och vad gör det roligt?

Vill bara ha svar från personer som provat spelet. Jag trodde att det skulle vara bra innan jag spelade det själv, så tror att många andra som inte spelade det kan känna på samma sätt och därför inte ge en korrekt åsikt.

Du beskriver combaten som att man bara klickar på autoattack och sedan väntar till monstret är dött?

Så är det verkligen inte för mig, spelar mesmer och är runt 16-17 i lvl... och många uppdrag där man ska ut och döda något så får jag kita som in i helvete. Får jag dessutom flera mobs på mig så blir det trubbel, men ack så underhållande.

För varje dag som går så längtar jag mer och mer till nästa beta.

MVH Kelloxz

Permalänk
Medlem

PvP är kul. Vad jag har förstått så spelar det ingen roll vad man har för gear när man går in i PvP för alla har samma stats och gear där. Stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

PvP är kul. Vad jag har förstått så spelar det ingen roll vad man har för gear när man går in i PvP för alla har samma stats och gear där. Stämmer det?

Det stämmer bra det

Permalänk
Medlem

Vill du prova något lite annorlunda, utan "döda 10 råttor, ta deras svansar - lämna in" - testa Dungeons & Dragons Online. Körde det ganska mycket för ett tag sen. Kul, lite annorlunda upplägg.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Låter kul att strider med mobs blir mycket svårare på högre level. Hur är det med lvl cap, vad är det tänkt att man ska göra då?

Permalänk
Medlem

Fastande för en sak som du nämde, nämlige questsystemet.

Du anser att det är tråkigt att man får ett quest som är döda x sådna och y sådna, eller en miniboss. Men vad finns det mer för typer av quest?

Skulle gärna vilja se en idé av dig vad ditt ideala quest system är, ett som kan räcka i längden till hundratals quest. Man kan alltid ha unika quests och det finns i alla spel, t o m WoW och med 99% i GW2 också, men det är inget man kan ha till alla.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att GW2 känns som något nytt och spännande.
Jag anser verkligen inte att det är ett nytt wow.
Att säga att gw2 enbart är ett pvp spel köper jag inte alls, även gw1 var ett bra pve spel men pvp utvecklade spelet i gw1, tror att det kommer fungera utmärkt både för pve och pvp spelare.
Att man kan hjälpa polare över levelgränserna genom upp och ner leveling, är en skön omväxling.
Att slippa adda grupper för bossar utan att man bara kan gå in i en fight och svårhetsgraden ändras beroende på antal deltagare, känns även det som rätt väg att gå.
WvW anser jag vara något helt nytt och riktigt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fastande för en sak som du nämde, nämlige questsystemet.

Du anser att det är tråkigt att man får ett quest som är döda x sådna och y sådna, eller en miniboss. Men vad finns det mer för typer av quest?

Skulle gärna vilja se en idé av dig vad ditt ideala quest system är, ett som kan räcka i längden till hundratals quest. Man kan alltid ha unika quests och det finns i alla spel, t o m WoW och med 99% i GW2 också, men det är inget man kan ha till alla.

Förstår din tanke och håller med om att det är en svår nöt att knäcka. Tycker att deras levling via PvP som någon ovan nämnde är ett bra sätt att inte tvinga en spelare in i grinding. Men det känns som att quests i PvE kunde varit lite mer spännande än vad det är. De som har gjort spelet har ju ändå lagt ned åratal av tankar, idéer och jobb. Kanske hade jag större förhoppningar än vad jag borde ha haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Förstår din tanke och håller med om att det är en svår nöt att knäcka. Tycker att deras levling via PvP som någon ovan nämnde är ett bra sätt att inte tvinga en spelare in i grinding. Men det känns som att quests i PvE kunde varit lite mer spännande än vad det är. De som har gjort spelet har ju ändå lagt ned åratal av tankar, idéer och jobb. Kanske hade jag större förhoppningar än vad jag borde ha haft.

Du nämde också att att du endast lagt ner en(1) hel timma till att spela. Jag har själv inte spelat GW2 beta ännu men jag tror inte de slänger ut de mest avancerade questen på dig direkt. Dom måste ju ha ganska simpla quest ibörjan så en person som inte är en "experience mmo player" kan lära sig systemet från början.

Såfort du kommer upp i level och efter ett tag av spelande, så kommer du nog få se (som sagt, jag vet inte) vad allla tanker, idéer och jobb har lämnat efter sig.

Permalänk
Medlem

Huruvida ett MMO är bra eller inte märker man inte efter en timme, utan snarare ett par dussin. Om det är är riktigt bra märker man snarare det efter ett par månader.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Det är väl sant att MMO har svårt att visa sin bra sida tidigt. Kanske det är så att klassiska 3e persons MMOn med levling inte är något för mig. Jag känner helt enkelt inte för att lägga ned massor med tid i ett spel för att få ha kul senare. Då spelar jag istället ett spel där det är roligt hela tiden.

Permalänk
Medlem

Låter som att du inte gillar MMOs och bara har testat just i början.
Oftast så är det jävligt enkelt och blir gradvis svårare, ska du ha en 1min kiting match på dina första mobs eller? Kanske dö och börja om i en timme tills det sitter?
Det kommer nog senare, inte direkt i början

Spela 200h och kom tillbaka.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av 2infinity:

Det är väl sant att MMO har svårt att visa sin bra sida tidigt. Kanske det är så att klassiska 3e persons MMOn med levling inte är något för mig. Jag känner helt enkelt inte för att lägga ned massor med tid i ett spel för att få ha kul senare. Då spelar jag istället ett spel där det är roligt hela tiden.

Jag är ganska övertygad om att du inte hade uppskattat motsatsen, dvs ett MMOG som visar sig från sin svåraste sida direkt. De flesta MMOGs blir ganska komplexa i slutänden, och att kastas in i det direkt utan att introduceras gradvis, hade dödat spelglädjen för många.

Permalänk
Medlem

Du har alltså hunnit testa quests, pvp osv och hunnit bilda dig en uppfattning på 1 timme? Kan tyvärr inte ta din text seriös..
This:

Citat:

Targetar och klickar på attackknappen för att sedan vänta till monstret dött. Här började jag bli riktigt orolig då det var exakt detta trista stridssystem jag velat komma ifrån. Att bara klicka på en karaktär, välja en attack och titta medans gubben autoattackar tills monstret är dött känns helt hjärndött.

Riktigt säker på att det är GW2 du testat? Om så är fallet så måste du helt missat pvp delen.. (Som spelet i princip inriktar sig på)

Förövrigt är tanken att du ska hoppa undan från fiendes attacker, hoppa ur aoes osv (vilket man gör genom att dubbeltrycka på tangenten åt det håll man vill dodga åt) och inte stå som en stubbe och ta emot alla attacker fienden gör på dig.. Det är inte combaten som är dålig det är du som missuppfattat den, testa pvp så förstår du vad jag menar.. Man överlever inte vidare länge om man bara står och tar emot och trycker sina skills..

And this:

Citat:

Men detta är ju så otroligt likt wow, samma stridssystem, samma grinding och samma questing

Att du ens skriver det visar att 1 timme är aldeles för lite tid att bilda sig en uppfattning på.

Nä, testa ge spelet åtminstone 8-10 timmar innan du börjar uttala dig om hur enformiga och enformiga quests det är och hur hjärndöda combat det är.. Själv tycker jag combaten skiljer som f*n mellan wow och gw2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Du har alltså hunnit testa quests, pvp osv och hunnit bilda dig en uppfattning på 1 timme? Kan tyvärr inte ta din text seriös..
This:
Riktigt säker på att det är GW2 du testat? Om så är fallet så måste du helt missat pvp delen..

Förövrigt är tanken att du ska hoppa undan från fiendes attacker, hoppa ur aoes osv (vilket man gör genom att dubbeltrycka på tangenten åt det håll man vill dodga åt) och inte stå som en stubbe och ta emot alla attacker fienden gör på dig.. Det är inte combaten som är dålig det är du som missuppfattat den, testa pvp så förstår du vad jag menar.. Man överlever inte vidare länge om man bara står och tar emot och trycker sina skills..

And this:

Att du ens skriver det visar att 1 timme är aldeles för lite tid att bilda sig en uppfattning på.

Nä, testa ge spelet åtminstone 8-10 timmar innan du börjar uttala dig om hur enformiga och enformiga quests det är och hur hjärndöda combat det är.. Själv tycker jag combaten skiljer som f*n mellan wow och gw2.

This.

Permalänk
Medlem

Om du har spelat 1h lär du inte ens ha låst upp alla dina skills och spelar fortfarande i "noobzonen". Försök att slå på en boss/högre lvl mob med auto-attack och stå stilla så får du se hur många sekunder du överlever (gå till t.ex. eternal battlegrounds och döda lite mobs där).

Det finns inga quest givers, bara folk som säger vad det finns att göra, du behöver alltså inte prata med någon för att plocka upp "questerna". Känner att jag inte ens orkar skriva mer när du inte ens ger spelet en chans utan slutar efter 1 timme och säger att spelet suger för att du inte lyckas ta dig ur startzonen än.

Känns inte heller som att MMO är den typ av spel du gillar, det är inte meningen att det roliga ska börja i lvl 80 på gw2 utan man ska ha roligt under hela vägen upp till 80.

Saker du kan testa:

* Personal story
* sPvP + WvWvW
* Jumping puzzles
* Lvla till 20+
* Dynamic events
* Hitta någon boss och slakta den
* Dungeons (catacombs t.ex.)
* lås upp utillity skills + traits

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Targetar och klickar på attackknappen för att sedan vänta till monstret dött. Här började jag bli riktigt orolig då det var exakt detta trista stridssystem jag velat komma ifrån. Att bara klicka på en karaktär, välja en attack och titta medans gubben autoattackar tills monstret är dött känns helt hjärndött.

Tycker du inte om auto-attack? Ctrl-klicka på skillen och auto-attack försvinner.
Att röra på sig har en stor fördel, precis som wow. Men skillnaden är att du kan även röra dig när du castar spells och att du kan använda dodge.
Visst, det behövs inte i början då fienderna har lite hälsa och gör knappt någon skada. Efter ungefär 15+ så började jag känna att bara stå still inte fungerade då man tog alldeles för mycket skada. Fick man 3+ fiender på sig samtidigt blev det också väldigt svårt såvida man inte har bra aoe.
Man började då att röra på sig och använda dodge för att slippa ta så mycket skada som möjligt (kan nämna att jag spelade Elementalist).

Citat:

Spelade vidare och gjorde en del quests. Märkte att alla är samma, döda x sånna och y sånna och sedan denna miniboss. Loota, sälj skit, få items från quest och gör sedan ett nytt.

Kör Personal Storyline. Du har där, likt ett single player rpg, en story att följa och att bara springa runt att döda blir inte lika enformigt.

Citat:

Fel, Arenanet har själv påpekat detta att dom inte tycker att levlandet bara ska vara en "väg" till det roliga.
Finns förklarat här och här.
Du kan även läsa en blogpost från Arenanet som pratar om vad som är roligt.
Sen borde du tänka på att det kommer vara lättare i början då alla inte har spelat ett MMO förut och det tar ett tag att förstå vad och hur man ska göra.

Citat:

För att jag kan spela på mitt sätt. Finns inget som säger att jag måste gör "det där" utan jag får själv välja och det blir jag inte straffad för.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Inaktiv

Det låter som om du bara provade renown heart, motsvarigheten till quests. Utöver det finns det också dynamic events vilka avviker från klassiska quests väldigt mycket. Dessutom, som vissa redan påpekat, är en timme för lite. Ett par timmar in i spelet i Norn-området sprang jag till exempel på en "quest" där man skulle ha snöbollskrig med ett gäng barn, ruggigt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Vill bara ha svar från personer som provat spelet.

Hade du spelat mer än en timme hade du kanske fått reda på det själv.

Jag tar inte denna tråd seriöst. Stämmer ju inte ens med vad spelet är. Få en quest från en karaktär och plötsligt så är det identiskt med WoW? Lol. Man får en liten questline på typ 30 min i början (som aldrig handlar om att döda ett fast antal mobs eftersom alla spelare medverkar) beroende på hur många av dom man gör. Sen är det endast personal storylinen som man får avancerar genom att prata med personer. Allt annat är dynamic events. Som återigen inte bara handlar om att döda x antal mobs. Hur ofta har du sett 10 WoW spelare eskortera en kärra genom fiende territorium helt spontant?

Löjlig OP post. Du verkar bara ha kört första noob instansen där man introduceras till GW2. Stress test är imorrn. Kanske dags att faktiskt spela spelet några timmar över level 3.

Men å andra sidan, om du bara kom till level 45 på ett år i WoW kanske jag förstår...

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag håller med om att 1 timme är för lite , ge det 2 timmar till under stresstestet imorgon så kommer du ha en bättre förståelse om vad spelet innehåller. Sedan om stridssystemet, vad är det du inte gillar med WoW / Gw2, att man markerar mobs man ska slå på, att man sedan har knappar 1-0 som man trycker på för att använda olika attacker osv? För det är mer eller mindre där likheterna slutar.

Tycker personligen att det verkar bli väldigt bra allt som allt, dynamiska event, rolig pvp, helt okej storytelling (inget Swtor men nära nog), roligt stridssystem.

Sedan lite exempel på mmo's du kanske skulle gilla mer:
Star Wars The Old Republic : Storytelling som ett single player spel och sedan en nästan exakt klon av WoW's stridssystem. Vanliga gå döda x av y, gå hämta det osv quest. Finns mängder av filmer på youtube och ska visst komma en trial inom en obestämd framtid.
Age of Conan : Har sitt egna speciella stridssystem och ingen auto attack. Är gratis nu så kostar inget förutom tid att skaffa sig en personlig åsikt.
Tera : Ett mer aktivt stridssystem också utan auto attack, men quest systemet är exakt som WoW, Wall of text. Bryr man inte sig om det / gillar att läsa massa är det ett väldigt roligt spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kamaon:

Sedan om stridssystemet, vad är det du inte gillar med WoW / Gw2, att man markerar mobs man ska slå på, att man sedan har knappar 1-0 som man trycker på för att använda olika attacker osv?

Sen stämmer det ju inte heller då man inte alls BEHÖVER markera fienden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Jag kommer jämföra spelet med WoW

.
Där är ditt första misstag.

Skrivet av 2infinity:

jag fick gå fram till en person som gav mig ett quest. Döda x blabla och y blabla.

Detta får mig att tro att du förväxlat GW2 med något annat spel. Ingen ger dig quests genom att du pratar med dem, det finns enskilda npc's som tar emot vissa quest items (äpplen b.la.) men det finns andra alternativ. Att man ska döda X & Y är sant men det finns men mig veterligen finns det få alternativ till uppdrag, om du stör dig på döda quests så borde du lägga av med fps, strategi och mmo.

Skrivet av 2infinity:

Targetar och klickar på attackknappen för att sedan vänta till monstret dött.

Återigen dyker misstankarna upp om att du förväxlat spelet. Om du står stilla så dör du och om du inte förstått det i starten så borde det vara väldigt uppenbart väldigt snabbt efter introt. Jag såg massor av folk som körde på WoW stuket där de stod stilla och matade på skills, dog och sedan gnällde.

Skrivet av 2infinity:

Här började jag bli riktigt orolig då det var exakt detta trista stridssystem jag velat komma ifrån. Att bara klicka på en karaktär, välja en attack och titta medans gubben autoattackar tills monstret är dött känns helt hjärndött.

Vid det här laget misstänker jag att du inte spelat längre än introt, det är omöjligt att du spelat spelet och ändå skriver rappakalja av detta slag.

Skrivet av 2infinity:

Gav spelet ca 1h playtime innan jag gav upp.

Som andra sagt behövs det mer än 1 timme, som det mesta faktiskt. Har du inte tålamod bör du inte gå vidare med genren.

Skrivet av 2infinity:

Jag trodde att det skulle komma något revolutionerade från WoW, något som visade vad ett mmo kan göra 8år efter att WoW släppts. Men detta är ju så otroligt likt wow, samma stridssystem, samma grinding och samma questing. Visst det kanske blir roligare när man är på level cap, men ska ett spel verkligen vara tråkig i 50 - 100h playtime innan det blir kul?

Nej, nej, nej, nej, nej. Du har inte ens försökt förstå spelmekanik och koncept, det är tydligt.

PvE mässigt är GW2 bland det roligaste jag spelat då man måste röra på sig och arbeta tillsammans med andra. Det finns stunder, speciellt veteran monster, då det bara blir zerg men är man melee känns det inte alls lika mycket som ranged.
WvWvW är enastående. Att bara hoppa in och köra utan att bli massakrerad pga levels eller utrustning är fantastiskt och känslan av att försvara ett slott i grupp eller bara nodes för den delen är enastående.
Jag måste säga att du antagligen gått in med väldigt förutfattade meningar och under den enda timmen du spelat ej gett spelet den chans den förtjänar.
Enligt egen utsago är du inte särskilt intresserad av MMO överhuvudtaget så det är nog en bra idé för dig att undvika detta spel och satsa på sådant du vet med dig att du föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Gillar du PvP?

Om nej - då har du helt rätt, GW2 suger.

Om ja kan du lvla från 1-max genom PvP och skita i alla quests.

GW2 har varken world pvp eller guild vs guild warfare, det finns bara BGs och en fet alterac valley som dom kallar WvWvW. Som PvPare tycker jag det verkar väldigt tråkigt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tack för alla givande kommentarer ovan. Har iaf beslutat mig för att köra 18-22 imorgon då stresstestet är och ge GW2 en ärlig chans. Låter som att många av er verkligen uppskattar spelet och som många nämnt är det så mycket som jag fortfarande inte har upplevt. Skulle vara kul att spela med någon mer sen om det kommer en längre beta (weekend eller dylikt) då jag kan tänka mig att det är roligare att spela med kompisar (som med de flesta spel).

Något som också känns bra med GW2 är att man inte behöver betala i månaden och på det viset slipper känna sig tvungen att spela bara för att man betalt för tiden. Detta var dock något jag visste innan betan också så lite påläst var jag iaf.

Kan också tillägga att jag är casual och orkar inte lägga ned typ 4h / dag, varje dag, för att levla en karaktär. Därför som jag var så låg level på WoW efter 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Tack för alla givande kommentarer ovan. Har iaf beslutat mig för att köra 18-22 imorgon då stresstestet är och ge GW2 en ärlig chans. Låter som att många av er verkligen uppskattar spelet och som många nämnt är det så mycket som jag fortfarande inte har upplevt. Skulle vara kul att spela med någon mer sen om det kommer en längre beta (weekend eller dylikt) då jag kan tänka mig att det är roligare att spela med kompisar (som med de flesta spel).

Något som också känns bra med GW2 är att man inte behöver betala i månaden och på det viset slipper känna sig tvungen att spela bara för att man betalt för tiden. Detta var dock något jag visste innan betan också så lite påläst var jag iaf.

Kan också tillägga att jag är casual och orkar inte lägga ned typ 4h / dag, varje dag, för att levla en karaktär. Därför som jag var så låg level på WoW efter 1 år.

MMOs kanske inte är något för dig isånnafall. MMOS kräver oftast mycket tid om man vill komma någonstans.
Man behöver inte spela 10h+ varje dag tex. Men tid lär man att lägga ner.

Säger som de andra också. Har man bara lirat ett spel i 1-5 timmar så kan man inte ha gett det någon större chans. Speciellt inte när det gäller
MMOs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Ett tips; är du inte mycket för RPG så borde du testa att spela med någon polare, blir mycket roligare då. Själv så är jag ett stort RPG fan och har inget emot att springa själv och följa storyn, det var nog därför jag fastnade för Gw1 för att det är en bra story och folk kan inte springa runt och förstöra för en som i WoW. Men bryr man sig ej om storyn utan bara vill lvl och köra dungeons så borde man spela med några polare och sitta i vent eller liknande.

Själv tycker jag inte alls att det är bara och auto-attackera foes, striderna har jag upplevt som mer levande genom att man kan finta motståndarens attack ochj undvika att bli stunnad eller liknande, det tycker jag gör att man måste vara mer allärt under en fight. I början kan jag för stå att man kan bara stå och slå då foes inte skadar något men när man kommer upp lite i lvl så kommer man bara att dö om man står och slår, min upplevelse utav det iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YeZirko:

I början kan jag för stå att man kan bara stå och slå då foes inte skadar något men när man kommer upp lite i lvl så kommer man bara att dö om man står och slår, min upplevelse utav det iaf.

Minns början på första eventet jag spelade, redan på level 5 började jag vara tvungen att tänka "hm, ett level 6 monster, jag borde ta och koncentrera mig".

Är det bara jag som rullar Indiana jones temat i huvudet när jag stormar fram för att hjälpa en stackars nykomling som håller på få sig själv dödad?

Permalänk

Jag gick runt och matade kossor och vattnade en gård...
It was a quest xD

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|