Guild Wars 2, En besvikelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hur kan du äga över andras skada om alla har samma gear?

Om folk kör på samma bas är det skill som avgör, om du suger fast du spelat i 5år är väl inte det Pelles problem som börja lira igår och redan toppar listorna?

Att du sedan vill ha stödhjul för att du spelat länge men inte lärt dig något är ju inte direkt grunden till bra PvP?

För många spel dör i PvP pga att om du inte pressar PvP och har rätt gear har du inte ens chans så många håller sig från att ge sig in i det, hur kul är det att gå in i en Battle Ground i WoW utan PvP gear?

Generellt sett i sport om det finns handikap är det oftast dem som spelat minst som får störst, inte tvärtom som det är i många MMOs, anledningen till detta är att det ska bygga på skill men personer som kommer in ska ha en chans att lära sig utan att känna sig helt ägda och tappa lusten att spela.

Belöningen du får efter att ha spelat i månader är förhoppningsvis erfarenhet och kunskap, att veta vilka vapen i vilken situation, vilka skills som har bra synergy med andra, veta de bästa vägarna på banan och kunna använda dina skills rätt m.m.
Sedan får man acceptera att folk är olika bra på olika saker, jag är halv risig på RTS för att vara ärlig och spelar det inte mycket, skulle jag pressa skulle jag säkert kunna bli OK men kommer aldrig ha en chans mot min bror som är väldigt bra på det, det är bara inse att så är fallet med RTS och anledningen till att GW2s väg är bättre är samma som anledningen till att man inte ska kunna köpa power genom microtransactions i spel för där kan man göra samma argument men istället för tid på kör man pengar, vilket vi alla vet är samma sak.

Du får verkligen ett poäng där:) Du förklara allt på ett bättre sätt,:) Saken är den att, jo alla ska göra lika mkt skada ungefär och sen att de skills som räknas, men de jag försöker komma fram till är att de måste finnas en sorts gräns man ska uppnå för att just spela med dem andra..Vet inte hur jag ska förklara...låt oss säga sådär..

Du och jag har spelat i 5 månader sen release. Vi är på max level och sen kommer en snubbe som precis tagit max level och slåss med oss, saken är inte just GEAR eller Damage saken är att vi måste få någonting som dem inte har...De handlar inte om stödhjul eller liknande. Varför ska en snubbe som precis tagit max level börja slåss med oss, för att få de o låta enklare...varför ska en snubbe som precis tagit max level slåss i våran liga? Tror de är mitt fel att jag förklarar så dåligt, för detta ser ut o gå till Ranking och skit, men du sa något bra förklarat, de tackar man för:)

Skrivet av BesteN:

Skada skada skada.. Vem fan bryr sig i hur mycket skada man gör? Tanken är att alla ska göra ungefär lika mycket skada, men den som vet hur man använder sina skills bäst vinner.. Inte som wow och resten av gear baserade MMOs där det är "gear = win".. Här är det "bäst spelare = win" och det är just det som är charmen med detta spel.. Får du pisk är det "skit bakom spakarna" och inte frågan om att du har dåligt gear..

EDIT: Fattar förövrigt inte varför alla alltid ska ha massa jävla belöningar och skit för hur mycket dom spelar? Tror folk har stirra sig blinda på CoD, WoW(och resten), BF3 där man låser upp saker och belönas för hur mycket man spelar.. Det är ett spel, man spelar det för att ha kul..

Ska inte ens svara på ditt gear=win kommentar, för övrigt har jag aldrig lirat cod och sluta med wow för ett bra tag sen:)Saken är inte SKADA utan de något annat..inte stödhjul eller liknande..

För övrigt har GW2 fått release date? 28 Aug. Hoppas allting fixas till dess:) vet inte om någon tagit upp de än:O hitta inget

Permalänk
Medlem

Är väl lite för tidigt att kalla det en besvikelse. Och det är nog flera som påpekat det tidigare i tråden...Om du hade spelat mer än en timme hade du sett att GW2 inte har samma system som WoW på alla punkter. Dock så kan ju det vara både positivt och negativt. Jag har beta-testat GW2 sen första stängda betan och har lagt ner en rimlig speltid på det. Jag kommer dessvärre ej att skaffa spelet. Men inte pågrund av spelsystemet utan på grund av att för mig, så har spelet ingen känsla, det känns så otroligt vattnigt (if you get my meaning) och det är den mest märkbara bristen jag haft varje gång jag loggat in för att spela. Det tilltalar inte mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ska inte ens svara på ditt gear=win kommentar, för övrigt har jag aldrig lirat cod och sluta med wow för ett bra tag sen:)Saken är inte SKADA utan de något annat..inte stödhjul eller liknande..

För övrigt har GW2 fått release date? 28 Aug. Hoppas allting fixas till dess:) vet inte om någon tagit upp de än:O hitta inget

Uhm, vet inte vad jag ska svara på ditt inlägg? Var ganska oklart vad som var poängen.

Permalänk
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Du får verkligen ett poäng där:) Du förklara allt på ett bättre sätt,:) Saken är den att, jo alla ska göra lika mkt skada ungefär och sen att de skills som räknas, men de jag försöker komma fram till är att de måste finnas en sorts gräns man ska uppnå för att just spela med dem andra..Vet inte hur jag ska förklara...låt oss säga sådär..

Du och jag har spelat i 5 månader sen release. Vi är på max level och sen kommer en snubbe som precis tagit max level och slåss med oss, saken är inte just GEAR eller Damage saken är att vi måste få någonting som dem inte har...De handlar inte om stödhjul eller liknande. Varför ska en snubbe som precis tagit max level börja slåss med oss, för att få de o låta enklare...varför ska en snubbe som precis tagit max level slåss i våran liga? Tror de är mitt fel att jag förklarar så dåligt, för detta ser ut o gå till Ranking och skit, men du sa något bra förklarat, de tackar man för:)

Förstår inte vad du vill ha sagt men det låter som att du vill få något som gör dig bättre bara för att du spelat 5 månader längre. Varför ska du få ett övertag redan från start bara för att du spelat längre, det gör dig inte bättre på något sätt.

Jag hoppas att det fungerar som i LoL, att man får spela sig bättre och möter motståndare som ligger på ungefär samma nivå. Är du dålig får du spela mot sämre motståndare, är du duktig får du svårare. Det viktigaste imho är att få en bra match, inte totalt köra över andra laget eller bli överkörd. För det krävs även att alla har samma förutsättningar.

Edit;

Bra video, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Förstår inte vad du vill ha sagt men det låter som att du vill få något som gör dig bättre bara för att du spelat 5 månader längre. Varför ska du få ett övertag redan från start bara för att du spelat längre, det gör dig inte bättre på något sätt.

Jag hoppas att det fungerar som i LoL, att man får spela sig bättre och möter motståndare som ligger på ungefär samma nivå. Är du dålig får du spela mot sämre motståndare, är du duktig får du svårare. Det viktigaste imho är att få en bra match, inte totalt köra över andra laget eller bli överkörd. För det krävs även att alla har samma förutsättningar.

Edit;

Bra video, tack för tipset!

Jag brukar va lite svår att förstå..men de precis som du säger, jag vill ha en Rankad system typ..Inte bli bättre för att jag spelat 5 månader mer, utan när jag spelar 5 månader och har gear och gör vi säger 2000 i skada...då vill jag inte möta nykomplingar som inte bara ska göra mer skada än mig, utan när jag har denna gear, vill jag förståss möta folk med samma gear som mig och ha ungefär likadan erfarenhet som mig...
De typ de mesta jag begär..att bli ägd av en nykompling är liksom svårt för om du spelat spelet ett bra tag längre så kan du förhoppningsvis fler stratergier..
Men ber om ursäkt för att inte kunnat nå de jag velat nå men hoppas ni förstår nu...Jag är inte rädd att bli ägd av en nykompling utan jag gillar inte o möta folk som precis kommit in till spelet, om de gör spelet svårare eller lättare spelar ingen roll, skadan dem gör spelar inte heller någon roll men jag vill stå någonstans för att spelat spelet i 5 månader, i en liga med låt oss säga andra spelare som också spelar i 5-8 månader t.ex...ett ranksystem, fast inte ett ranksystem du kan fuska dig fram på, som t.ex. wow där folk fick boost genom ranks..utan något som verkligen delar skicklighet, tid och gear..inte bara GEAR för de vill inte jag heller...

Permalänk
Avstängd

gw2 bästa betan på 10 år.
spelidén bra men som allt annat krävs tid för ett mmog att mogna.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Personligen har jag inte testat betan, men intresset svalnade lite inför GW2 sedan första closed beta eventen hölls, innan dess satt man att jagade rätt på varenda liten GW2 video som släpptes, nu känner man sig närmast mättad på GW2 information redan. Kanske tack vare att inga speciella nyheter om spelet har släppts på länge, utan nu har man känslan av att man redan vet det mesta om spelet.

Känner mig inte direkt exhalterad över spelet, dock kommer jag att ge det en chans när det är väl släppt, hoppas att man fastnar för det på ett liknande sätt som man fastnade för WoW när det släpptes, jag behöver ett spel inför hösten/vintern och hoppas att GW2 lyckas hålla mitt intresse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Då kan man säga att spelet inte passar den personen, säga att det är dåligt utan att testa ordentligt är bara dumt.
Skulle säg att 200h i MMO spel är ganska lite, för mig är det inte ens tre veckor.

Jag håller nog med dig

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag brukar va lite svår att förstå..men de precis som du säger, jag vill ha en Rankad system typ..Inte bli bättre för att jag spelat 5 månader mer, utan när jag spelar 5 månader och har gear och gör vi säger 2000 i skada...då vill jag inte möta nykomplingar som inte bara ska göra mer skada än mig, utan när jag har denna gear, vill jag förståss möta folk med samma gear som mig och ha ungefär likadan erfarenhet som mig...
De typ de mesta jag begär..att bli ägd av en nykompling är liksom svårt för om du spelat spelet ett bra tag längre så kan du förhoppningsvis fler stratergier..
Men ber om ursäkt för att inte kunnat nå de jag velat nå men hoppas ni förstår nu...Jag är inte rädd att bli ägd av en nykompling utan jag gillar inte o möta folk som precis kommit in till spelet, om de gör spelet svårare eller lättare spelar ingen roll, skadan dem gör spelar inte heller någon roll men jag vill stå någonstans för att spelat spelet i 5 månader, i en liga med låt oss säga andra spelare som också spelar i 5-8 månader t.ex...ett ranksystem, fast inte ett ranksystem du kan fuska dig fram på, som t.ex. wow där folk fick boost genom ranks..utan något som verkligen delar skicklighet, tid och gear..inte bara GEAR för de vill inte jag heller...

hmmmm?!? Det är väl så det är i GW 2? Bara köra tournament ju http://wiki.guildwars2.com/wiki/Structured_PvP
Eller missuppfattar jag dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

hmmmm?!? Det är väl så det är i GW 2? Bara köra tournament ju http://wiki.guildwars2.com/wiki/Structured_PvP
Eller missuppfattar jag dig?

Aaaooo typ, men de där är typ en mode där alla joinar och blir jmnlika, de ju bra, men fortfarande lite si sådär..jag är inte ute efter farming av gear eller liknande...jag är heller inte emot nybörjare som äger de som spelat i 3-4 månader...saken är att när man spelat i 3-4 månader, vill jag helst inte möta nybörjare, typ som League of legends, där tar man level 30, sen kör man ranked, då möter man bara 30s, du kan inte direkt möta en level 1, sen så är de ett helt annat spel också men typ sådär..Skaffar jag lite gear och damage, så vill jag inte outgeara folk eller ha för dålig gear, utan jag vill möta folk i min lvl...De där systemet är bra om den delar in folk efter speltid, typ folk som spelat från 1dag till 2 månader får en grupp..3mån-6mån en grupp..sen 6mån+ får en egen grupp..då vet ju alla va de ska göra..Nybörjare som äger de som spelat i flera månader är ju kul..men tänk er o ha en nybörjare som förstör för er? Tillexempel, jag har inget emot de, 1 eller 2 gånger..men får man nybörjare i laget hela tiden, som får max lvl och springer runt o inte har en aning om vad han/hon gör blir man lite lack:/
Men spelet släpps den 28 aug nu, hoppas verkligen att AN håller va de lovat Jag behöver verkligen ett mmo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Gillar du PvP?

Om nej - då har du helt rätt, GW2 suger.

Om ja kan du lvla från 1-max genom PvP och skita i alla quests.

Visste inte man kunde ha en "rätt" subjektiv åsikt. Nåväl, DIKTATOR HAR TALAT!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

gw2 bästa betan på 10 år.
spelidén bra men som allt annat krävs tid för ett mmog att mogna.

Visst gör det de, men är det superbt i början så kommer nog fler folk in med tanke på att det inte har en månadskostnad. Jag spelade Rift (tills första BWE för GW2, sen klarade jag inte av Rift längre lol och slutade), vet massor med folk från min guild som ska spela GW2, antingen resten av tiden, eller vid sidan om. Det kommer säkerligen vara så med många WoW spelare också. Då har man att göra mellan raidsen osv.
Iallafall så ser jag fram emot att för en gångs skull va med redan från dag 1 i ett mmorpg spel

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Hej
Du.. seriöst Alla har inte tiden i eller orken att sattsa 200h på ett spel för att sen inse att det sög i 200 timmar och fortfarande suger lika hårt, då blir man extra besviken för att man slösat 200h man kunde spelat något annat eller irlat...

Isåfall är nog inte MMO rätt sorts spel. Har runt 7000 timmar i första GW och det är egentligen först nu som jag känner att jag verkligen har blivit "klar" med det. Har även vänner som har 15000 timmar eller mer i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Isåfall är nog inte MMO rätt sorts spel. Har runt 7000 timmar i första GW och det är egentligen först nu som jag känner att jag verkligen har blivit "klar" med det. Har även vänner som har 15000 timmar eller mer i spelet.

Tror inte att överdrivet många orkar stanna i ett MMO om det är tråkigt i 200 timmar innan något roligt börjar. 200 timmar är trots allt väldigt mycket att spendera på ett lir som konsekvent levererar en trist upplevelse.

När det gäller totalt spenderad tid varierar det nog också från person till person när man anser sig vara "klar". För min del krävs bra pvp eller regelbundna contentuppdateringar för att hålla intresset levande. Andra nöjer sig bra med en virtuell värld att springa runt i och interagera med. En generell MMO-spelare är nog svår att definiera.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

Bara PvPn känns bra så e jag nöjd, känner att det kanske finns lite lite skills att använda samtidigt, jo jag vet att det finns två vapenset etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Bara PvPn känns bra så e jag nöjd, känner att det kanske finns lite lite skills att använda samtidigt, jo jag vet att det finns två vapenset etc.

http://www.youtube.com/watch?v=DrTGZADhnCI&list=FL5kY3qRDXIkv...

Lite pvp action, om någon är intresserad (necromancer)
Ska troligtvis lira necro själv, så satt och letade PVP material.
Det där klippet var det första jag hittade som håller lite kvalité.
Ingen noob backpeddler/keyturner.

Jag gillar idén bakom att alla har samma dps/stats. För då är det bara teamwork/skills bakom vilket lag som vinner. Istället för vilka som har bäst gear.
Det negativa kan vara att man känner att spellsen inte räcker till. Men vi får se.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att guardians har 3x aegis samt 5 extraskills beroende på elite skill. Necromancers har ytterligare 4(5?) i deathshroud och 5 till i lichform. Elementalists har motsvarande 4 vapenset. Engineers en hel uppsjö (5?) kits att välja på som alla ger 5+1 skills. Även resterande klasser (har dock mest spelat ovanstående) har någon form av "extraskill" som beror på vapnet eller annat, så visst finns det skills att tillgå.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Glöm inte att guardians har 3x aegis samt 5 extraskills beroende på elite skill. Necromancers har ytterligare 4(5?) i deathshroud och 5 till i lichform. Elementalists har motsvarande 4 vapenset. Engineers en hel uppsjö (5?) kits att välja på som alla ger 5+1 skills. Även resterande klasser (har dock mest spelat ovanstående) har någon form av "extraskill" som beror på vapnet eller annat, så visst finns det skills att tillgå.

Tycker de valt rätt väg att gå, jag tyckte inte om att ha femtioelva skills på skillbars runt hela skärmen i WoW. I GW2 har de gett tillgång till en hel del skills som du säger med taktiska val för att komma åt dem, tummen upp A-Net!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Tycker de valt rätt väg att gå, jag tyckte inte om att ha femtioelva skills på skillbars runt hela skärmen i WoW. I GW2 har de gett tillgång till en hel del skills som du säger med taktiska val för att komma åt dem, tummen upp A-Net!

Det ända jag kände var väl att man inte verkar ha speciellt mycket CC, eller ingen alls?
Necro har ju en fear, men den verkar vara ganska kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Det ända jag kände var väl att man inte verkar ha speciellt mycket CC, eller ingen alls?
Necro har ju en fear, men den verkar vara ganska kort.

There is more than meets the eye young Padawan.

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Control

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Bra video men en del saker stämmer inte.

Om det är "team-baserat" så isåfall om en spelare dör, så sabbar han för hela laget och så alla dör. Annars kan man ju solo:a.

En annan sak, game videon han visade i videon är ju knappast den riktiga gameplayen i spelet eller den grafiken.

Här är äkta gameplay grafik:

Tycker nog att Tera är snyggare

Och om GW2 inte har "auto-attack" och man ska dodga o sånt, som Tera också har, varför gör det då Teras combat system unikt? Då kör det ju exakt samma combat system som GW2 kör. Då är det dvs två MMO med exakt samma combat system och liknande i allt förutom att Tera är snyggare, mer koreanskt, medans GW2 mer är en liknelse till WoW kanske.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Jag spelade kanske WoW i 1år men tröttnade på runt lvl 45

SemiOT - men.. Du spelade i ett år och kom till level 45?
EDIT : Noterar nu när jag läser igenom mer än första posten att fler redan kommenterat detta..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Pro leveling skills. :>.
IMO. tar det sån lång tid om man jämför med andra spelare.
Så är det ganska uppenbart att
1. Man inte är lika intresserad av spel som andra.
2. Man tycker inte MMOs är kul.
3. Noob

Gissar på att MMOS inte är något för denna kille ^^.

Kan inflika att de sista 2 månaderna spelade jag knappt 3h / vecka. Och många timmar online satt jag och chatta med folk eller gick runt med en kompis och lolade. Så mycket tid gick inte till att "powerlevla". Och som någon nämnde så spelade jag precis när spelet släpptes. På den tiden var det tungt att levla till 60.

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Bra video men en del saker stämmer inte.

Om det är "team-baserat" så isåfall om en spelare dör, så sabbar han för hela laget och så alla dör. Annars kan man ju solo:a.

En annan sak, game videon han visade i videon är ju knappast den riktiga gameplayen i spelet eller den grafiken.

Här är äkta gameplay grafik:
http://www.youtube.com/watch?v=dtopEsHspCk

Tycker nog att Tera är snyggare

Och om GW2 inte har "auto-attack" och man ska dodga o sånt, som Tera också har, varför gör det då Teras combat system unikt? Då kör det ju exakt samma combat system som GW2 kör. Då är det dvs två MMO med exakt samma combat system och liknande i allt förutom att Tera är snyggare, mer koreanskt, medans GW2 mer är en liknelse till WoW kanske.

GW2 har ett mer intressant questsystem och ett annorlunda endgame. Där den enda utsvävningen i tera är combatsystemet. Snyggt är ju subjektivt men jag kan hålls med dig om att grafiken i tera är fin, jag var inte överförtjust i designen dock. Ser mer fram emot gw2s stora landskap och djup. Men smaken är som baken antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Bra video men en del saker stämmer inte.

Om det är "team-baserat" så isåfall om en spelare dör, så sabbar han för hela laget och så alla dör. Annars kan man ju solo:a.

En annan sak, game videon han visade i videon är ju knappast den riktiga gameplayen i spelet eller den grafiken.

Här är äkta gameplay grafik:
http://www.youtube.com/watch?v=dtopEsHspCk

Tycker nog att Tera är snyggare

Och om GW2 inte har "auto-attack" och man ska dodga o sånt, som Tera också har, varför gör det då Teras combat system unikt? Då kör det ju exakt samma combat system som GW2 kör. Då är det dvs två MMO med exakt samma combat system och liknande i allt förutom att Tera är snyggare, mer koreanskt, medans GW2 mer är en liknelse till WoW kanske.

För att börja ett inlägg med en väldigt besserwisser attityd gör du många fel själv...

Jag ser ingen anledning till att ett "team" skulle åka på en wipe bara för att en spelare dör, underlig slutsats att dra av att ett spel är "team-baserat". Du kanske har en tanke bakom din slutsats, men den framgår inte alls.

Vad gäller grafiken i videon: Jo. Det är gameplay. Klippet du länkar är från slutet på april, då fanns inte alla grafikinställningar tillgängliga, vilket man får vänta sig i en så tidig beta som det är filmat från.

Smaken är som baken, men jag vill uppmuntra dig att omvärdera med uppdaterade gameplay-klipp från Guild Wars 2 istället för att använda väldigt utdaterade. Som detta klipp till exempel:

Men ha i åtanke att det inte går att göra en rättvis jämförelse förrän spelet släpps i slutet av augusti oavsett.

Jag har ingen erfarenhet av combat i Tera, men vad jag fått höra från personer som har det så är Tera i mångt och mycket samma gamla 1-2-3-1-1-1-2-1-1-1-3-1-1-... med tillägget att kunna dodga och röra på sig medans man roterar skills. Någon får gärna rätta mig på den punkten om jag har fel.
Guild Wars siktar mer på att få dig att noggrant välja vilken skill du ska använda hela tiden för att komma undan det så kallade "skill-rotation" träsket.

Om koreanskt är en fördel eller nackdel beror väl på vem man frågar, men koreanskt brukar i min erfarenhet innebära grind. Mycket grind. Och sen lite grind till. För att komma åt mer hög-level grind.
Jag tycker inte om grind.

Att likna Guild Wars 2 med WoW vet jag inte ens om jag tänker kommentera på, det har diskuterats länge och väl flertalet gånger i andra trådar.

Permalänk
Skrivet av anon70536:

För att börja ett inlägg med en väldigt besserwisser attityd gör du många fel själv...

Jag ser ingen anledning till att ett "team" skulle åka på en wipe bara för att en spelare dör, underlig slutsats att dra av att ett spel är "team-baserat". Du kanske har en tanke bakom din slutsats, men den framgår inte alls.

Vad gäller grafiken i videon: Jo. Det är gameplay. Klippet du länkar är från slutet på april, då fanns inte alla grafikinställningar tillgängliga, vilket man får vänta sig i en så tidig beta som det är filmat från.

Smaken är som baken, men jag vill uppmuntra dig att omvärdera med uppdaterade gameplay-klipp från Guild Wars 2 istället för att använda väldigt utdaterade. Som detta klipp till exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=JwnxcjfLvw8

Men ha i åtanke att det inte går att göra en rättvis jämförelse förrän spelet släpps i slutet av augusti oavsett.

Jag har ingen erfarenhet av combat i Tera, men vad jag fått höra från personer som har det så är Tera i mångt och mycket samma gamla 1-2-3-1-1-1-2-1-1-1-3-1-1-... med tillägget att kunna dodga och röra på sig medans man roterar skills. Någon får gärna rätta mig på den punkten om jag har fel.
Guild Wars siktar mer på att få dig att noggrant välja vilken skill du ska använda hela tiden för att komma undan det så kallade "skill-rotation" träsket.

Om koreanskt är en fördel eller nackdel beror väl på vem man frågar, men koreanskt brukar i min erfarenhet innebära grind. Mycket grind. Och sen lite grind till. För att komma åt mer hög-level grind.
Jag tycker inte om grind.

Att likna Guild Wars 2 med WoW vet jag inte ens om jag tänker kommentera på, det har diskuterats länge och väl flertalet gånger i andra trådar.

Ja, jag såg då ingen större skillnad på grafiken från videon du länka och den jag länka. Tycker fortfarande spelet ser ut och komma från år 2007. Kanske inte är ett stort fan av GW sen jag provade 1an och blev enormt besviken, tyckte de var en av dom sämsta MMO som gjorts. Men smaken är som baken. Hur är endgame i GW2 och hur är endgame i Tera?

Som sagt har inte spelat några av dom än, vilka har du spelat?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Ja, jag såg då ingen större skillnad på grafiken från videon du länka och den jag länka. Tycker fortfarande spelet ser ut och komma från år 2007. Kanske inte är ett stort fan av GW sen jag provade 1an och blev enormt besviken, tyckte de var en av dom sämsta MMO som gjorts. Men smaken är som baken. Hur är endgame i GW2 och hur är endgame i Tera?

Som sagt har inte spelat några av dom än, vilka har du spelat?

Kan inte säga mycket om endgame i tera men så långt som jag spelade under två beta weekends så var det som sagt väldigt mycket spamma rotation, kan iförsig vara för att jag inte spelade mer än 20 timmar. Oavsett under dessa 2x20 timmarna så var det inte ett enda quest som föll utanför formeln döda x st y / loota x st y / samla x st y eller bara gå och prata med nästa kille i ledet. Dvs alla de tråkigaste questen i wow. Att hämta combatsystemet från hack and slash är helt enkelt inte tillräckligt för att jag ska tvinga mig genom åtskilliga fler timmar av samma hjärndöda och enformiga quests.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag älskar döda x, samla på sig y, prata med z quests.

Hatar quests som är mer komplicerade och krävs mindgames.

Jag tyckte Swtor/Wow hade bra quests, men det tråkiga med Wow just nu är dels grafiken (även om den inte är så farlig) så combat-systemet känns för simpelt och saknar EFFEKTER. Och gubbarna är piss fula, om man gjort gubbarna snyggare hade jag nog återgått till Wow igen.

Men jag gillar iallafall "grind-games".. Det ska bara vara en bra motor i dom också så det är värt och grinda XX antal timmar i det och ha en usefulness i slutändan med bra loot , gear, items, cash, osv.

(Har över 10k achi points i wow)

Tycker inte om PvP heller, utan jag gillar PvE mera. Som nån sade tidigare i tråden så är GW2 för PvP älskare.

Kör hellre Battlefield 3 eller Dota 2 / LoL / HoN om jag vill spela PvP i balanserad struktur. (där skills är mer avgörande än gear)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Ja, jag såg då ingen större skillnad på grafiken från videon du länka och den jag länka. Tycker fortfarande spelet ser ut och komma från år 2007. Kanske inte är ett stort fan av GW sen jag provade 1an och blev enormt besviken, tyckte de var en av dom sämsta MMO som gjorts. Men smaken är som baken. Hur är endgame i GW2 och hur är endgame i Tera?

Som sagt har inte spelat några av dom än, vilka har du spelat?

Jag kör väl en copy-paste:
"Men ha i åtanke att det inte går att göra en rättvis jämförelse förrän spelet släpps i slutet av augusti oavsett." (Gällande grafiken)

Det är stor skillnad på de tidigare spelen och Guild Wars 2, det kan jag lova med gott samvete. Samtidigt som det tydligt känns att det är samma värld, man känner igen sig i klimatet. Man ska aldrig döma en uppföljare efter föregångarna.

Jag har spelat Guild Wars 1 under flera år och Guild Wars 2 betorna nu i år. Jag har inte spelat Tera alls.
Därför kan jag inte säga något om Teras endgame, men återigen säger allt jag hör från personer som spelar det att det är klassisk raiding.

Endgame är däremot inte ens ett relevant begrepp när man pratar om Guild Wars 2. Dynamic events och nerskalning av level gör att hela spelet har omspelningsvärde, loot skalar också efter vilken level du faktiskt har. Det gör att om du på maxlevel går tillbaka till första området kommer dina stats skalas ner till lämplig level, men din loot kommer passa maxlevel.
Det medför att man brukar säga att Guild Wars 2 inte har något endgame eller att hela spelet är endgame. I WoW är större delen av världen och levlingen bara en transportsträcka till endgame, det bemödas inte ens med en röd tråd i storyn förrän senare i spelet. I Guild Wars 2 är du mitt uppe i spelet redan från start, du får slåss mot din första stora boss redan på level 1.