Permalänk

NAD c356BEE klent ljud!

Tjenare, införskaffade mig en NAD 356BEE idag, kör den tillsammans med ett par Proson 2010 twin sah men får ingen riktig punch i musiken, extremt basfattigt och klent, som om någonting skulle vara felkopplat eller fasvänt, har kikat alla kablar och det sitter som det ska..
Någon som har någon idè om vad som kan vara på tok?

Mvh Robin

Visa signatur

i5

Permalänk
Inaktiv

Jag har en NAD 315BEE + Dynavoice m-65 EX och har samma problem som du. Basen tappar kontroll när jag höjer volymen =(

Permalänk

Är inte bara förstärkarens.fel. har man inga bra högtalare så blir det inte ljudet bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Rummets och akustikens fel, garanterat inte förstärkarnas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag har en NAD 315BEE + Dynavoice m-65 EX och har samma problem som du. Basen tappar kontroll när jag höjer volymen =(

Kör exakt samma setup, spelar riktigt bra. Upplever verkligen inte det problem du beskriver

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Är inte bara förstärkarens.fel. har man inga bra högtalare så blir det inte ljudet bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Förväntar mig inget kristallklart supermegaljud av ett par partylådor för 2k. Men ljudet bör absolut inte låta så här tamt, har kört dessa med ett par klena 5.1 recievers med bättre resultat, därför man blev lite förvånad. Knepigt minst sagt.. får prova en annan stärkare, annan placering osv.

mvh

EDIT: Helt klart akustiken som spökar, lite omplacering gjorde redig skillnad! upp med lite gardiner så blir det nog kanon!

Visa signatur

i5