Bäst Loot. Solo eller i grupp?

Permalänk

Bäst Loot. Solo eller i grupp?

som de står i rubriken.
var har ni upplevt fått bästa lootet?
har själv 2 level 60 snubbar å speltid på ca 300 timmar
bästa lootet ja hittat är då när ja kört själv utan MF kläder å ibland med bara typ 3 buffs
första gången ja hitta legendary var i act 2 inferno gobblin run (solo)
2a legendary var i inferno act 1 (solo)
3e legendary inferno act 1 (solo)
inte för att legendary items är så bra. men alltid kul å få
sen har hittat 1 item som är värt över 20 millar på ah (solo såklart)

Permalänk
Medlem

Mitt bäst gear har jag hittat när jag kört solo.

Sen påverkar väl inte magic find kvalitén på det man hittar utan bara hur många saker som blir gula och blå. Har själv fått bra grejer både med och utan MF.

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk

jag läste nånstans att bäste looten får man om man kör i grupp. men de har då inte ja upplevt.

Permalänk
Medlem

MF delas rakt av i grupp. All MF räknas ihop totalt sen divideras med antalet spelare. Din MF då blir den slutgiltiga summan, samma för de andra i gamet.

Så om det är bättre att köra i grupp eller ej, beror helt på allas MF totalt.

Permalänk
Medlem

Looten är lika bra i solo som multiplayer (förutsatt att alla i gruppen har samma MF). Vad som egentligen spelar roll är hur snabbt man får ner sina fiender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

MF delas rakt av i grupp. All MF räknas ihop totalt sen divideras med antalet spelare. Din MF då blir den slutgiltiga summan, samma för de andra i gamet.

Så om det är bättre att köra i grupp eller ej, beror helt på allas MF totalt.

Dock har jag hört att detta gäller inte för nep. stacks, stämmer detta? Dvs nep. stacksen är individuella, om någon hoppar in mitt i gamet kommer de andra inte påverkas lika mycket negativt, även om de har 5stacks och han har 0.

Lite off topic -om du spelar med nära vänner som är villiga att dela med sig har du ju större chans att hitta något bra. Dvs det blir 4 drop chances per mob.

Permalänk

idag hade jag 5 stacks i act 3. hoppar en kompis in utan stacks å de första han får är en BRA legendary!
börjar som bli en aning lack på blizzards ruttna loot system.
hans speltid är på 170 timmar han spelar utan MF kläder å har hittat minst 16st legendary.
allvarigt kan ett konto bli buggat så man hittar mindre än alla andra???

Permalänk

Det är rng, din polare har lite väl mycket flyt.
Jag har 300h playtime och är just nu uppe i 7 Legendarys och 2 Setitems. Inget av dessa har kostat över 1M

Permalänk
Medlem

Slumpen slumpar. Chansen till ledgendary är väldigt liten, så när det väl händer finns det ingen synbar logik. Fick min senaste av en helt vanlig fiende utan stacks... MF-gear gör bara att när du väl hittar ett level 63, så är det inte vitt, utan blått eller kanske gult.

På 200 timmar har jag tre legendary, ett var bra, de andra skräp. Set items finns inte, det är bara nån som ljugit ihop... =P

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Personligen så har jag definitivt hittat bäst prylar när jag spelat ensam med min MF-utrustade Witch Doctor i act 1 (350+ med 5 NV). Använder den för att kunna geara upp min Barbarian som precis tagit sig förbi Ghom i act 3. Men sen blev det tyvärr stopp, så det får bli att farma lite till. Lite kul idag när ett elite-pack droppade tre rares och en legendary

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Moderator
Moderator

Eftersom man får MF av sin follower som inte får vara med när man spelar i grupp torde det vara ganska uppenbart att man MFar bättre ensam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt klart bäst att farma ensam, man clearar snabbare och man kan få högre MF tack vare follower.
Sen att det är roligare i grupp är en annan sak, plus att spelar man med folk man känner så kanske man delar med sig av dropsen så att den som faktiskt har nytta av det som droppas får det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

ja får bättre drops när ja kör solo, utan follower och inge MF.
en annan märklig sak är ju ifall man kör i grupp/solo och 1 dör när man håller på med nån elite eller boss då tycker ja man får mindre drops av eliten/bossen?
nån annan som märkt samma sak eller är de bara slumpen som gjort så ett par 20 ggr?
vi är ett gäng som alltid kör utan MF-gear eftersom att ingen av oss här märkt nån större skillnad. kanske nån extra SKRÄP rare

Permalänk
Medlem

Om Diablo 3 skulle beskrivas med ett ord så är det nog slump. Allt ifrån hur bra loot du får, tills hur svårt det är är slump. Själv har jag inte märkt någon skillnad i när jag skulle få bättre eller sämre loot. Legendaries är väl knappast något riktmärke på om ett item är bra eller vendor trash heller tyvär.

Permalänk

men legendary är legendary alltid lika trevligt å få..
eftersom ja la legendary som riktmärke är att de är ungefär lika svårt å få som en bra RARE

Permalänk
Medlem

Såhär brukar jag göra:

http://www.youtube.com/watch?v=ECBxuy8PUEI

Eller inte. Men man blir lite ledsen när man läser om alla exploits o bots som körs. En annan sliter med 239% mf på goblins o hittar kanske en legendary på 8 timmar, om det ens räcker.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Spelar bara i grupp och efter en veckas uppehåll i D3 så gick vi inte och körde först lite goblin Act2 Ancient Path
Där jag fick 1 set item och en vän fick också ett set item samt ett rare neck som han sålde för 10 mille.
Ett par timmar senare fick jag ytterligare ett set item. Men som sagt, Set/Legends är oftast sämre än rares.
Hittade ett "Ouruboros-neck" som jag sålde för 8 mille för ett par veckor sedan, också det i grupp (goblin Act2 Ancient Path)

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av thom.g:

Såhär brukar jag göra:

http://www.youtube.com/watch?v=ECBxuy8PUEI

Eller inte. Men man blir lite ledsen när man läser om alla exploits o bots som körs. En annan sliter med 239% mf på goblins o hittar kanske en legendary på 8 timmar, om det ens räcker.

8 timmar?! ja har snart slitit en månad å inte ens sett röken av en Set eller legendary:/ eller i speltid 100 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av northpower:

8 timmar?! ja har snart slitit en månad å inte ens sett röken av en Set eller legendary:/ eller i speltid 100 timmar

8 timmars goblinfarmande menar jag ju då. Men som sagt ibland tar det längre tid. Bara en grov uppskattning. En gång hittade jag ett set o en legendary på samma goblin

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av thom.g:

8 timmars goblinfarmande menar jag ju då. Men som sagt ibland tar det längre tid. Bara en grov uppskattning. En gång hittade jag ett set o en legendary på samma goblin

allvarigt så förstår ja inte va som är felet?!.. om ja kör act 1 tar de typ 8 sec per elite så ja hinner ju bränna på en hel del gobblins å elite på 1 timme
kör ja act 2 tar de kanske 15 sec per elite å act 3 ca 30 sec per elite (inferno såklart)
senast idag körde ja HELA act 3 3 gånger lämnade inte en enda elite, gobblin gul kista orörd, min kolega som körde med mig fick 2 legendary?
ja måste nog skicka ett klago mail till blizzard

Permalänk
Medlem

Hur mycket mf har du då? Alltså hela grejjen med drops är ju ett stort lotteri. Du kan ju ha sån otur att du aldrig hittar en. Men för varje elite blir det mer sannolikt att du hittar en

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Man dödar eliterna till det är 1 kvar med lågt hp och sedan byter till full MF gear.
Detta är lättast solo sedan får man mf av medhjälparen.

Det är så blizzard vill att vi ska spela spelet.

Men kör man i grupp är det oftast roligare även om man får sämre loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Hur mycket mf har du då? Alltså hela grejjen med drops är ju ett stort lotteri. Du kan ju ha sån otur att du aldrig hittar en. Men för varje elite blir det mer sannolikt att du hittar en

Har MF 29 utan MF-gear och 269 med. Ingen NV inräknad.

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Man dödar eliterna till det är 1 kvar med lågt hp och sedan byter till full MF gear.
Detta är lättast solo sedan får man mf av medhjälparen.

Det är så blizzard vill att vi ska spela spelet.

Men kör man i grupp är det oftast roligare även om man får sämre loot.

Vad är det för skitsnack? Det är ju precis så dem INTE vill att vi ska spela spelet.

Läser du aldrig i Blizzard's officiella forum?

Det är precis detta de tänkt ta bort, för att de INTE vill att vi ska göra så. Bland annat pga snorungar som kör Hardcore och gör den här varianten för att de känner att de "måste" för att ha en chans till mer rares och dör och sen kommer in på forums och gråter och vill förstöra för andra som faktiskt lyckas med detta, just för att dem själva misslyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Vad är det för skitsnack? Det är ju precis så dem INTE vill att vi ska spela spelet.

Läser du aldrig i Blizzard's officiella forum?

Det är precis detta de tänkt ta bort, för att de INTE vill att vi ska göra så. Bland annat pga snorungar som kör Hardcore och gör den här varianten för att de känner att de "måste" för att ha en chans till mer rares och dör och sen kommer in på forums och gråter och vill förstöra för andra som faktiskt lyckas med detta, just för att dem själva misslyckas.

Om du hittar någon som kör hardcore och vågar byta sin gear även om det bara är 1 mob kvar med lågt hp så skulle jag vilja se detta
Inte ens chans att jag någonsin skulle byta ut min gear mot MF gear som inte är tillräckligt bra för att vara mitt maingear när jag spelar HC.
MF känns dessutom totalt meningslöst när man väl fått sina 5 NV då man alltid får 1-3 rares på packs och vanliga trashmobs skippar man så gott det går, det som man kan få lite mindre av är ju just set och legendaries men även sånt hittar man med 0 MF.

Men det stämmer att den spelstilen är precis vad de försöker få bort men inte pga hardcore utan pga alla de människor som farmar så och detta görs främst i normal mode.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

det är oftast bara skit i vilket fall som helst som en lirare på nätet nyss sa, säger jag till dig: get used to it. hahahah.... det är så jävla lotto alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om du hittar någon som kör hardcore och vågar byta sin gear även om det bara är 1 mob kvar med lågt hp så skulle jag vilja se detta
Inte ens chans att jag någonsin skulle byta ut min gear mot MF gear som inte är tillräckligt bra för att vara mitt maingear när jag spelar HC.
MF känns dessutom totalt meningslöst när man väl fått sina 5 NV då man alltid får 1-3 rares på packs och vanliga trashmobs skippar man så gott det går, det som man kan få lite mindre av är ju just set och legendaries men även sånt hittar man med 0 MF.

Men det stämmer att den spelstilen är precis vad de försöker få bort men inte pga hardcore utan pga alla de människor som farmar så och detta görs främst i normal mode.

En liten rättning bara, och det är att Blizzard skrev för ett par veckor sen precis det jag skrev om HC. Att folk ger sig på att ändra gear, sen dör, för att de är för dåliga. Och det tyckte de inte om. Det är EN av de få orsaker till att de vill störa MFswitch-systemet. Det är ingenting jag gissar mig till. Och ja, det finns många som byter gear även i HC. Men de har naturligtvis lite bättre stats än bara MF på det alternativa gearet. Möjligtvis vit+mf.