Permalänk
Medlem

min låtsaslackade låda

Finns där nån som kan lacka detta till mig?
http://www.klippan.seths.se/~kl18123a/chassi.jpg

gjorde ritningen i cad och sen fixa jag till bilden lite i photoshop... blev jävligt nöjd med sidan men framsidan var svår att få till på ett bra sätt... fast den blev inte så dålig den heller, synd bara att bewel and emboss-grejerna inte syns så mycket när jag la färg på det.

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk

Kontakta nUb23 han e grym på sånt

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Permalänk

finns fler i chassigalleriet.......

Visa signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
citat:Ken Olsen, Digital, 1977

Permalänk
Medlem

http://www.tribaleye.tk/ hans webb kolla in den och där kan du även beställa !!!! skugga saker han gjort !!!!

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem

Nog kan jag måla den åt dig fast bilen kan vara lite knepig då den innehåller ganska många små detaljer. är du intresserad skicka ett mail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUb23
Nog kan jag måla den åt dig fast bilen kan vara lite knepig då den innehåller ganska många små detaljer. är du intresserad skicka ett mail.

Hur detaljerad kan bilen vara innan det blir för mycket?

Visa signatur

but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Ta tex. fälgaran dom kommer att vara svåra att göra snygga men nog går det, fast man får sitta med pensel på detaljerna ..det kommer att ta tid och där med kosta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om det blir nåt av med detta, lägg upp bilder på resultatet! *väldigt nyfiken*

dave84 -> Hur å med vilket program är den bilden gord i?

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalZon
Om det blir nåt av med detta, lägg upp bilder på resultatet! *väldigt nyfiken*

dave84 -> Hur å med vilket program är den bilden gord i?

för tillfället har jag lite pengabrist + att det e svårt att få upp chassit till skellefteå men det hade vairt jävligt snyggt att göra det
Jag använde autocad till ritningen och sen när den va färdig la jag på bilderna och färgerna och dekalerna i photoshop.

Edit: Så här såg ritningen ut från början:
http://www.klippan.seths.se/~kl18123a/dator.bmp
bilden är i bmp-format så den är ganska stor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave84

för tillfället har jag lite pengabrist + att det e svårt att få upp chassit till skellefteå men det hade vairt jävligt snyggt att göra det
Jag använde autocad till ritningen och sen när den va färdig la jag på bilderna och färgerna och dekalerna i photoshop.

Edit: Så här såg ritningen ut från början:
http://www.klippan.seths.se/~kl18123a/dator.bmp
bilden är i bmp-format så den är ganska stor...

Hehe, du kan inte tänka dig att ändra formatet på bilden? Sitter här på 56k... *känner att bilden är långt härifrån*

EDIT -> Ok, efter 11min väntan så fick jag fram den...! Så du gör en bild av själva chassitå sen lägger du in 'effekterna' i PhotoShop helt enkelt...?

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, du kan inte tänka dig att ändra formatet på bilden? Sitter här på 56k... *känner att bilden är långt härifrån*

EDIT -> Ok, efter 11min väntan så fick jag fram den...! Så du gör en bild av själva chassitå sen lägger du in 'effekterna' i PhotoShop helt enkelt...?

hehe... stackare med modem
japp gjorde först ritningen i cad och sen la jag på effekterna... anledningen till att den e i bmp är att det inte gick att exportera bilden i nåt annat format och jag orkade inte göra om den sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

d va ett J*VLA långsamt modem d.. själv fick jag upp bilden efter typ 10-20 sekunder.. hmm du borde ta o kolla upp din uppkoppling.. möjligtvis internetleverantör..

men nu till topic: jävligt fin bild, men d ska ju va mercedes

Permalänk
Medlem

heh vem fan vill ha en merca ? merca = gubbracer ^^

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shai Tan
heh vem fan vill ha en merca ? merca = gubbracer ^^

mercor e väl fina dem mä men att jämnföra en merca med en ferrari skulle fan va straffbart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*hålla med*

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!