MW3 - Vad är problemet med detta jävla skit spel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daniel5908:

Är självklart olika men personligen tyckte jag att closequarters var jättekul, har kört de vanliga banorna mycket mer men det är gött att ibland när man är lite trött på tempot eller spelsettet att växla till close combat. Mycket högt tempo lm man kör med 24-30 spelare , sen är explosives och shotguns inte så op som de brukar vara i cod, finns inget vapen jag skulle kalla op direkt vilket är en fröjd då jag vet hur irriterande det är på cod. Körde mv1 och det var jättebra och kul , sen körde jag mv2 med, lite för op med alla killstreaks o perks, går nog inte tillbaka till cod igen passar inte mig

Nej jag håller med dig, i cod är det alltid samma sak, det tar några veckor sen använder alla samma vapen, dom bästa, så dom andra vapnena går itne att använda alls, om man inte vill kämpa ihjäl sig. Har länge önskat dom skulle göra alla vapen exakt lika, arcade style, skillnadne vore bara hur dom såg ut! Då skulle det bli kul igen...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BYATCH:

Ett troll är väl en sån som söker uppmärksamhet genom att provocera på internet. Ett lyckat troll är omöjligt att genomskåda.

Då har vi HELT skillda uppfattnignar om ordet, för mig är det personer som skriver elaka kommentarer! Och jag söker inte uppmärksamhet, och vem provocerar jag nu? De som blockar mig? De som inte bryr sig om hur många gågner dom dör? Kan ju itne provocera någon genom att klaga på ett spel, alla vet väl att cod är skit vid det här laget?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

När jag klev in här var det rätt uppenbart att rinosaur hade rätt från första posten.

Permalänk
Skrivet av frågarfrågor:

Då har vi HELT skillda uppfattnignar om ordet, för mig är det personer som skriver elaka kommentarer! Och jag söker inte uppmärksamhet, och vem provocerar jag nu? De som blockar mig? De som inte bryr sig om hur många gågner dom dör? Kan ju itne provocera någon genom att klaga på ett spel, alla vet väl att cod är skit vid det här laget?

Ni har båda rätt, men det moderna "trollet" är mer av en ung fräknig 12åring som inte är utomhus tillräkligt mycket.. De originella trollet är svårt att hitta på grund av elite skills..

Citerar Wikipedia:

Citat:

Internettroll, eller bara troll, är Internetslang för användare som medvetet skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta och/eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram en känslomässig debatt, ofta utanför själva ämnet för huvuddiskussionen. Trollen ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt och föder ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga användare som hugger på de krokar de lägger ut. Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på diskussioner eller hela forum.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

medal of honor warfighter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Ni har båda rätt, men det moderna "trollet" är mer av en ung fräknig 12åring som inte är utomhus tillräkligt mycket.. De originella trollet är svårt att hitta på grund av elite skills..

Citerar Wikipedia:

Hehe kul kunspak där, båda har dock inte rätt här, han missuppfattade hela mitt inlägg som provocerande. Jag provocerar ingen, inte min mening iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Jo fast CoD är väl ändå ett pc spel från början??? Hur är BF i jämförelse med det jag klagade på typ?

Ja, 1 & 2an

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Den här djävla mob-mentaliteten som huserar på alla forum numer är verkligen världens undergång. Folk ser inte hur de förvandlas till encelliga köttstycken som bara börjar mobba sina meningsmotståndare istället för att ha ordentliga egna argument. Tycker man annorlunda är man lovligt byte för spottloskor och galla.

Skittråkigt, det går ju aldrig att diskutera i ett fora om allt man skall göra är att googla istället, eller "sluta trolla".
Det går troll i det djävla uttrycket.

Snubben skrev en post som luktar rage efter ett par pissiga games, men när svaren han får är ÄNNU mer svavelosande korkade så förvandlas tråden till två sidor av vad som på sin höjd skulle ha kunnat komma upp ur någons magmun.

On topic så är COD ett briljant upplägg som gör mig också mer förbannad än tillfredsställd eftersom det fungerar så dåligt i praktiken, så jag har slutat spela. Jag tyckte bättre om black ops, hör och häpna.

Permalänk
Medlem

Tillhör nog minoriteten på forumet som tycker mw3 är ett helt ok spel, har inte så mycket tid att spela så det är tacksamt med ett högt speltempo. Det enda som jag stör mig på är den groteskt stora mängden fuskare men det går inte att göra så mycket åt.

Jag både förstår och förstår inte din post, hur du själv kan uppleva delay när du blir host, för mig blir det precis tvärtom.

Att motståndet ökar mot kvällen håller jag med om, men det är mest roligt, vet inte om det beror på att dom i usa börjar komma online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Är ganska trött på det höga tempot hehe, att ha båda vore kanske bäst? Kunna byta mellan när man tröttnat på det ena eller det andra?
En sak jag funderat över, det är att cod släpper ett nytt spel per år, de kanske skulle vänta 4 år och bygga ihop 1 st bra spel istället för 4 skitkassa?

Varför skriver du om hur COD kunde ha varit här, med den rubriken?

Skicka ett mail till utvecklarna med alla dina idéer och funderingar. Du lär ju knappast få några svar här!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

There will never be a game like RtCW no more! Teambaserad objective:

Quake 3 motorn. Så ska tempot va i ett spel, allt annat efter de som att spela i sirap.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

There will never be a game like RtCW no more! Teambaserad objective:

http://www.youtube.com/watch?v=mAfvqQ-6v6s&feature=related

Quake 3 motorn. Så ska tempot va i ett spel, allt annat efter de som att spela i sirap.

Och ändå är det långsamt jämfört hur det är i jämförelse med quake 1...

http://www.youtube.com/watch?v=qw9Tz_toBSg

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Och ändå är det långsamt jämfört hur det är i jämförelse med quake 1...

http://www.youtube.com/watch?v=qw9Tz_toBSg

Givetvis är de det. Men Quake är ju inget krigsspel

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Troll är folk som bara klagar, hittar alla fel i allt. Men visst det var en bra förklaring. Du missuppfattar dock lite, eller så förklarade jag dåligt. Det jag menar är i samband med lagg! Har du aldrig märkt att ibland kan en kille komma ut framför dig med typ en shotgun och shuta dig, din teammate bredvid dig, och din andra teammate bredvid dig, fast ni skjuter på han?

Sen sensen har absolut inget med mig att göra, det är ju spelet, att de har gjort att det är enklare att sikta med låg sens är inget jag har något att säga till om!

Troll är folk som provocerar.

Permalänk
Skrivet av frågarfrågor:

Har en massa saker jag undrar över:

1. Varför blir jag alltid Host efter att jag spelat en bra match? Säg att jag får typ 28 / 5, jag tycker det är ganska okej poäng, vill gärna dra en till match och se om jag kan få bättre, vad händer? Jo, nästa match är jag plötsligt Host och hur snabbt jag än siktar och bra jag än spelar så har de redan skjutit mig innan de kommer runt hörnen. Varför? Och varför ska det gå så jävla illa när man har Host?

2. Varför kan man bara köra på en sens i typ 30 min - 1 h innan det känns alldeles för snabbt så man måste sänka? Är nere på 200 dpi nu, provar 100 dpi ibland. Är sjukt drygt, har inte en chans att spela! På konsoll är det tvärt om, där vill man höjja sensen hela tiden, eller efter man "vant sig" så känns alltid den tidigare sensen för trög, så vill man ha högra. Verkar vara helt tvärtom på MW3 på pc, eller är det bara jag?

3. Varför mosar alla på och bara springer, trots att dom dör mer än dom dödar? Kommer och ska ha payback typ 20 gånger tills man har dött, inte lätt för en stackare som jag som försöker få moab, menar visst om jag har tur lyckas jag få tönten 24 gånger, men hallå? Varför springar alla runt bara och inte bryr sig om hur mycket de dör eller nått? Vanliga scores på typ Domination är ju typ 30 deaths, 40 deaths har jag också sett, herregud!

4. Varför kan man inte skjuta en shotgun-riddare medan han laddar om? Även när de gör saker som att ladda om, kasta granater, lägga sig ner, så är kroppen väldigt svår att träffa, eller omöjlig?

5. Varför ska alla ens team-mates springa in i mig? Blocka mig typ ställa sig bakom mig så jag inte kan gå undan när jag ska ladda om? Varför laggar hela spelet sönder när team-maten springer in i en? Om man är på väg till samma ställe, jag blir galen fan, det är super irriterande, laggar tills fanskapet slutar springa rakt in i mig!

6. Varför går det bara att spela sent på natten? Just nu är klockan halv 5 på morgonen, och jag har precis spelat 10 matcher kanske, blev helt jävla utspelad, gick minus i KD till och med, och det brukar jag aldrig göra, även fast det går dåligt! Jag siktar alldeles fin fint med min mus, men alla andra ligger steget före, som att det som syns på min skärm är 1 sekund bakom det som syns på hans skärm?

7. Varför kan man inte spela Mercenary på de nyare banorna? Helt fuckat ju! Jag pallar inte spela mot nisse "kuken" nilsson och hans uav rockande moab jagande tönt lag om jag sitter själv och spelar! Och jag vill spela mina banor som jag köpt också! Kan man få pengarna tillbaka? Har ju betalar pengar för skiten men jag kan inte spela skiten!

8. Varför är spawn-systemet inte ett system, eller är systemet gjort så att man ska få en fördel av att dö? Vet inte hur jävla många gånger jag har dödat en kille på long-range som sedan spawnar bakom mig, trots att banan är stoor och hela hans lag är på andra sidan och hela mitt lag är på min sida. Detta skit började redan på Black Ops, fast då bara på Nuke Town. Mw2 på Rust var spwnsen bara hel kaos. Nu känns det dock som det är ett systematiskt sätt man spawnar på, gärna bakom den som dödat en! Varför?

9. Varför fixar inte speltillverkarna till alla dessa små skit saker? Finns det folk som gillar dessa små fel? Tycker CoD är ungefär en 2 av 10 på full ändad skalan. Quakes motor var 100 000 gånger bättre. Aldrig laggade det när man gick in i en teammate, sensen gick lätt att ändra, man kunde köra på max om man ville eller low, det kändes varken snabbare eller långsammare om man spelade ett tag, exakt lika hela tiden!

10. Finns massa fler saker jag inte förstår i detta spel, men vet du nått mer? Så skriv det!

1. Du borde helt klart gå till dina svenskalektioner.
2. Det är bara att spela mer och öva på spelet
3. Call of Duty har varit ett konsolbaserat spel ganska så länge.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Hur är känslan när man styr gubben i BF? Laddade ner Blacklight från Steam nyligen, men det kändes så onaturligt när jag skulle röra mig jämför med mw3, så jag spelade inte mer...

Cuz MW3 fysiken är inte alls lika bra som i BF3 och dom andra bra FPS spelen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ett problem med skiten är att man knappt hittar lobbys utan fuskare. Vi sökte 10 lobbys och i dom var det 8 helt uppenbara fuskare. Inte något "Han döda mig, han måste fuska" utan det var helt jävla uppenbart. Vi får vänta tills nästa patch så vi kan få vac till spelet. Dags nu..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.