Första videon från Battlefield 3: Armored Kill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Eller så kostar det 250 kr nu. Köper du BF 3, Back to Karkland, CQ och Armored Kill så kostar det totalt 636 kr från Webhallen. Bara vanliga BF3 kostade typ 550 kr när det släpptes om man spelar konsol och då gnällde folk inte. Spel kostar pengar att utveckla. Ju mer avancerat, ju dyrare är det. Någonstans måste pengarna in. Vilket är bättre, de säljer komplett spel med alla expansioner direkt i spelet när de släpps och allt kostar 500 kr, eller att man kan välja lite fritt vilka delar man vill ha?

Tycker det är en lite konstig inställning att spel inte får kosta pengar. Är du fattig så får du skaffa en hobby som är billigare. Det gäller ju allt. Jag gillar foto men inte gnäller jag på Nikon för att jag inte har råd att köpa deras senaste kamera. Jag gillar att läsa också men tycker att första utgåvan av böcker brukar vara lite för dyr. Istället för att gnälla på giriga förlag väntar jag ett år på att de ska släppas på pocket för halva eller en tredjedel av priset och köper böckerna då istället. Har man inga pengar kan man inte få allt när man vill. Antigen gillar du läget eller så skaffar du mer pengar.

Konsolspel är dock alltid dyrare eftersom de måste betala licensavgifter till Sony/Microsoft. Inget konstigt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Ja klart billigare varor säljer fler exemplar. Men tycker du verkligen att det är dyrt med 400kr för att köpa premium? Då får du alla 5 expansioner. 80kr per expansion. Så du tycker verkligen inte DICE ska ha det?

Vill ingen betala för utveckling sitter vi kvar på de gamla spelmotorerna. Valve som du lyfte fram använder ju source som utvecklades klart redan 2004. Men det betalar du hellre för?

Source som motor färdigställdes redan 2002, det var Half-Life 2 som släpptes 2004.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Ja klart billigare varor säljer fler exemplar. Men tycker du verkligen att det är dyrt med 400kr för att köpa premium? Då får du alla 5 expansioner. 80kr per expansion. Så du tycker verkligen inte DICE ska ha det?

Vill ingen betala för utveckling sitter vi kvar på de gamla spelmotorerna. Valve som du lyfte fram använder ju source som utvecklades klart redan 2004. Men det betalar du hellre för?

400 SEK för ett spel med expansioner är svindyrt för en fattiglapp som vad jag är. Till och med en flaska med Coca Cola är ibland svindyrt för mig. Så fattig är jag! Jag är sådan som tänker, "allt var bättre förr" och det kan ingen ändra på! Jag är en sådan person som vill att börsen ska tänka om - gör om, gör rätt! Att bensinen snart kostar 20 SEK per liter, är ju för fan vansinnigt! Håller oljan att ta slut? Vad jag vet, så nej! Alla tänker bara stort nu för tiden och vill bara ha mer och mer. 1,000 SEK var en drömsiffra för 100 år sedan. Nu är det bara knäppa med siffrorna (bildligt sätt), så får man lätt över 8,000 SEK.

Jag köper hellre ett spel som använder sig av Source-motorn, ja. Det är för att Valve har gjort den såpass bra, att den håller än idag.

Nu lämnar jag den här diskussionen för gott, då diskussionen bara hamnar alldeles för mycket överstyr från nyhetsartikeln och allt bara blir irriterat! Hej då!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

400 SEK för ett spel med expansioner är svindyrt för en fattiglapp som vad jag är. Till och med en flaska med Coca Cola är ibland svindyrt för mig. Så fattig är jag! Jag är sådan som tänker, "allt var bättre förr" och det kan ingen ändra på! Jag är en sådan person som vill att börsen ska tänka om - gör om, gör rätt! Att bensinen snart kostar 20 SEK per liter, är ju för fan vansinnigt! Håller oljan att ta slut? Vad jag vet, så nej! Alla tänker bara stort nu för tiden och vill bara ha mer och mer. 1,000 SEK var en drömsiffra för 100 år sedan. Nu är det bara knäppa med siffrorna (bildligt sätt), så får man lätt över 8,000 SEK.

Jag köper hellre ett spel som använder sig av Source-motorn, ja. Det är för att Valve har gjort den såpass bra, att den håller än idag.

Nu lämnar jag den här diskussionen för gott, då diskussionen bara hamnar alldeles för mycket överstyr från nyhetsartikeln och allt bara blir irriterat! Hej då!

Har man råd med lyxkonsumtion som spel och bensin samtidigt som man kallar sig för fattiglapp så skrattar man väldigt många rakt i ansiktet.

Skrivet av Airikr:

1,000 SEK var en drömsiffra för 100 år sedan. Nu är det bara knäppa med siffrorna (bildligt sätt), så får man lätt över 8,000 SEK.

Eh det är ju bara inflation.

Permalänk
Medlem

Själv fick man Premium för strax över 300 spänn (ej via proxy, de va nån brittisk sida som hade 25% rea en helg) vilket var ett sjukt bra pris.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Har lagt märke till, i både denna och andra trådar på forumet, att många anser att Battlefield 3 är ett dåligt spel jämfört med sin föregångare. Jag har aldrig varit en Battlefield-entusiast utan har mer varit en Call of duty-nörd under åren (i alla fall de gamla spelen). Har dock köpt Battlefield 3 och spelet i över 100 timmar och kan konstatera att jag aldrig någonsin spelat ett spel mer bättre grafik, spelkänsla och inlevelse. Därför frågar jag är som kan serien ut och innan, vad är det BF2 har som BF3 saknar?

Djup t.ex. Grafik är inte allt.
Ingen squad-VoIP, bara 4 pers i en squad, man kan inte klicka på en spawnpunkt för att välja den, man måste välja i listan. Ingen battlerecorder, inget spectatormode, ingen commander. Det är mindre banor, alla mainbases är uncaps (vilket jag tycker är tråkigt då det roligaste jag visste var att smyga mig in på Kinas mainbase på Dragon Valley och spränga deras radar och artilleri).
Man orkar sprinta hur länge somhelst... finns säkert mer som jag inte kommer på. De har helt enkelt tagit bort massa taktiska element och komplexitet i gameplayet och ersatt det med ett larvigt stort fokus på vapensystemet där man kan bygga ihop oändliga varianter av sitt vapen. Vilket inte tillför själva spelet så mycket i min mening.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Jag köpte Limited Edition för 399 och köpte Premium för 399, totalt 798 kr. Tycker jag är ganska rimligt med tanke på vad man faktiskt får ut jämfört med andra spel.

Och nej, BF3 är inte realistiskt alls, man hoppar inte in i en helikopter på en halv sekund, därför finns ArmA.

ArmA=simulator.
BF3=spel.

Permalänk
Medlem

Fånga lite highlights på video så det ser bra ut, nä skulle inte tro det.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Du tycker inte att de har brytt sina löften tillräckligt många gånger de senaste månaderna?

Därför jag skrev att man ska ta det med en nypa salt:D

Permalänk
Medlem

AK verkar bli bra men jag har på känn att efterföljande Aftermath kommer att vara grymy bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

hoppas snöbanan är stoooor

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av NAD:

Djup t.ex. Grafik är inte allt.
Ingen squad-VoIP, bara 4 pers i en squad, man kan inte klicka på en spawnpunkt för att välja den, man måste välja i listan. Ingen battlerecorder, inget spectatormode, ingen commander. Det är mindre banor, alla mainbases är uncaps (vilket jag tycker är tråkigt då det roligaste jag visste var att smyga mig in på Kinas mainbase på Dragon Valley och spränga deras radar och artilleri).
Man orkar sprinta hur länge somhelst... finns säkert mer som jag inte kommer på. De har helt enkelt tagit bort massa taktiska element och komplexitet i gameplayet och ersatt det med ett larvigt stort fokus på vapensystemet där man kan bygga ihop oändliga varianter av sitt vapen. Vilket inte tillför själva spelet så mycket i min mening.

Right on! Man vill spela och ha kul, var är poängen med 473 vapen kombinationer? Tillför inget specielt i spelet.

Permalänk
Medlem

Oj va kul det ska bli!
Är det bara hälften så kul som det ser ut då kommer det bli kanonbra! Känns som ett komplett spel med att man kan köra "vanligt", tight i close quatrer och sen mastodont kartor med detta. Antar att dom inte släpper 128 player som det var tänkt i bf2...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Inaktiv

Det ser helt underbart ut! Även om BF3 släpptes förra året så anser då iallafall jag att detta spel med allt nytt innehåll gott borde hamna i toppen även detta år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så det är därför till exempel Valve släpper ibland eller oftast gratismaterial till sina spel? Spel som är free to play bara växer allt mer nu för tiden. EA ligger pyrt till och de försöker därför att skapa intressanta expansioner för att mjölka ur oss pengar, så att de kan leva längre. Mycket förståeligt, men de borde inte ta 150 SEK för bara några få saker. 20 SEK eller 40 SEK låter mer rimligt.

Jag kan helt ärligt inte fatta hur man kan gnälla på 150kr, som ger hundratals timmar med nöje. (eller kanske tusentals med timmar)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Tyvärr är ju flyg och helikoptrar helt jävla OP i det här spelet.
Så jag får inget direkt sug av att hoppa in i en pansarvagn som 1min senare blir totalt sönderbombad.
Och orka stå i kö och vänta på flyg/helis i basen.

Nä detta går fet bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Tyvärr är ju flyg och helikoptrar helt jävla OP i det här spelet.
Så jag får inget direkt sug av att hoppa in i en pansarvagn som 1min senare blir totalt sönderbombad.
Och orka stå i kö och vänta på flyg/helis i basen.

Nä detta går fet bort.

Har du bra piloter i ditt lag så är deras jet/heli inget direkt hot mot tanks då dom kommer vara upptagna där uppe!
Dessutom, MBT mot heli är inga problem, använd thermal camo eller smoke så e saken biff, du gör större skada med MBT mot t.ex attack heli om du träffar, än vad helin gör på din tank.. Main kanonen sänker den direkt oavsett avstånd du träffar på, canister shell sänker den också lätt (beroende på var du träffar självklart, och avstånd) sen så har du ju alltid guided missile som ett alt.

Och orkar man inte vänta på något i spawn att åka med så e de väl bara å springa ut å skjuta med bössan? behövs ju inte fordon för att mörda någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Håller med dig att man ska prioritera mat före spel. Har man inte råd så har man inte, då får man avstå.

600-800kr tycker jag låter billigt för ett spel inklusive expansioner. Det var ju bra mycket dyrare förr i alla fall.

Håller med, på den gamla goda tiden var spel betydligt dyrare. Kommer ihåg när jag köpte Quest for glory 4 för 699 eller liknande när det kom ut i början/mitten av 90-talet, då var det dessutom bara singleplayer spel. Med dagens valutakurs skulle det vara mycket mer pengar dessutom, 1000 kr kanske.

Dessutom så kommer det ut så få bra spel idag iaf att det inte är så många man vill köpa.

Permalänk
Medlem

Ser mäktigt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Right on! Man vill spela och ha kul, var är poängen med 473 vapen kombinationer? Tillför inget specielt i spelet.

Dock tycker jag det är väldigt kul, jar har knappt spelat FPS sen Quake 1-2 och unreal 1 tiden då jag la mycket tid på dem, dock har jag alla tidigare BF spel samt BF2 så har spelat dem , jag är i grund och botten RPG spelare men gav BF3 en chans och fastnade direkt för jag tyckte det tillförde och var ohyggligt kul att låsa upp nya saker både till vapen och soldater/fordon och det är nog det som fick mig att spela BF3 en del, jag har det på både PS3 och PC och varierar lite vilket jag spelar beroende på vad jag gör på min dator.
Har spelat båda lika mycket så ca 160 timmar speltid vardera system och har ännu inte tröttnat och kör några games rätt ofta, allt tack vare att jag låser upp saker samt tycker spelet är extremt bra och hittar faktiskt inget att klaga på som stör mig, då och då någon bugg men inget jag bryr mig om då det inte förstör spelet för mig.

Dock börjar det bli svårare att spela nu när alla man möter är väldigt hög rank (eller premium resettade folk), då jag själv är Colonel rank 2 på både PC och PS3, fast klarar mig ändå hyfsat

Men som jag sa, att låsa upp saker gör mycket för mig, tycker man inte om det så behöver man inte lägga fokus på det.

Jag ser fram emot den nya expansionen nu då jag är bäst på stora maps och även tycker dem är roligast, jag är ingen höjdare på närstrid med alla högrankade folk utan nätt och gämt drar 1/1 KD på Close quarters banorna, dock är jag ingen sniper person då jag knappt spelat sniper alls (runt 30K points i den klassen haha men skall köra lite snart) men långa avstånd med vanligt HOLO sikte träffar jag bra på och sänker många innan dem tar mig Gillar även att njuta av när man sänker någon på 200-350m avstånd med .44 magnum UTAN scope då det är väldigt tillfredställande (oj vad den är underskattad på avstånd).

Men jag är premium på PC och köper det snart på PS3 med så skall jag njuta av Armored och hoppas att det är balancerat så dem som är överdrivet bra på helli inte äger allt, oj vad många gånger fruktansvärt duktiga koppter flygare kan förstöra en hel bana då ens lag inte är höjdare på luftburet :/, själv är jag inge bra, duglig i koppter men värdelös i jet.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.