Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Ny mus max 300

Tja swec! Idag började min mus krångla, den går hackigt i windows, så nu ber jag er om råd till en ny mus. Min budget ligger på 300 kr som högst, men gärna mindre. Den ska HELST vara trådlös samt vara skapligt ergonomisk och ha knappar för bakåt och frammåt i webbläsaren. Musen ska användas rätt mycket till spel. Har kikat lite på logitech gaming mouse 400, den verkar bra och prisvärd men är inte trådlös. Är den musen nåt att ha? Ni får gärna komma med andra förslag på möss under 300kr.

Förlåt för mångfald-svenska. Skyller på trötthet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Antar att du e pojke

OT känn på sakerna lättast så!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Antar att du e pojke

OT känn på sakerna lättast så!

Vad har det med saken att göra?

Antar att du är flicka.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Jag tror att han syftade på din signatur :p. Good one capkekken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DukeTwicep:

Jag tror att han syftade på din signatur :p. Good one capkekken.

Haha tänkte inte på min signatur. Har inte budgeten till en mycket dyrare just nu, men kan väl vänta någon månad och skaffa en dyrare om det behövs. Är en cyborg r.a.t 5 mus nåt att ha? eller finns det prisvärdare alternativ?

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Rat 7 är mer inställningsbar än rat 5, samt bättre respons. Rat 7 är den som fått alla utmärkelser, men det kan nog mer ha att göra med att den testats mer. Själv skulle jag välja 7an, men om du har tajt med pengar så är det ju svårare. Här har du en sida med info om rat-serien.

Permalänk

Rat 5 tycker jag att du ska köpa har den själv och tycker att den är underbar visst rat 7har lite mer funktioner men jag tyckte inte det var något som var värt extra pengarna. Men du borde gå in i en butik och få känna på den för en del gillar rat mössen och en del andra hatar dom.
om du nu inte redan har köpt en mus förstås

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att i den prisnivån (och egentligen i vilken prisnivå som helst) så är G400 du tittat på ett solklart val.
Sensorn är enligt alla riktiga musnördar den kanske bästa som finns på marknaden tillsammans med sensorn för Deathaddern (stabilast tolkning av rörelser med minst problem med musaccelereration).
Köpte själv en sådan mus för ett par dagar sedan lite på skoj för att den ändå var så billig och kan konstatera att den är värd sitt pris många gånger om.

Den är dessutom mycket greppvänlig och lämpar sig för snabba lyft och rörelser i spel.

Edit : Såg inte att tråden var över en månad gammal. Trådstartaren torde väl ha köpt sin mus för länge sedan om han inte är extremt velig..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

G400, toppenmus! Efterföljaren till en legendar bland gamingmöss och denna är inte på något sätt sämre. Löjligt billig och funkar kanon, köp!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Logitech G300 skulle jag säga för den pengen..

Riktigt skön, ligger bra i handen, lätt.

Kanon bra.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

G400.

Bra kvalite, bra omron switchar, bra fötter, perfekt sensor.
Finns ingen annan mus som är bättre för det priset.

Hoppas dock du köpt en mus vid det här laget Mega bump typ av någon ;>

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar! Blev en g300 till slut, den passade min hand väldigt bra. Macro-knappar är ju bara en bonus.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator