Jag skall aldrig mera köpa ett Nvidia grafikkort igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Sandlådan är full märker jag, känns rätt meninglöst att försöka övertyga varandra

Sandlådan? Jag tycker att de allra flesta hållit sig ovanför den nivån i den här tråden. Det de flesta verkar säga är att problem kan uppstå oavsett vilken tillverkare du väljer. Eller tycker du att alla diskussioner som jämför tillverkare är sandlåda? I så fall är du lite konstig

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Har haft mitt Msi 580 lightning sen oktober förra året, aldrig något problem, aldrig över 60 grader när jag spelar på 50% av fläkthastigheten. Grymt nöjd!

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Skrivet av Gauz:

Jag har haft Gtx 460 i snart 2 år nu, och endast haft problem med firefox och flash samtidigt. Aldrig annars har jag haft ett enda problem!

Samma sak hände mig, var det som gjorde jag böt till chrome

OT: Jag har aldrig haft problem med Nvidia mer än det Gauz sa

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Avstängd

Gräset är alltid grönare på andra sidan.. Iaf tills du har sett och gått på det med egna ögon. Båda sidorna har problem.

Skrivet av anon146897:

Mitt tips är att sluta vara en grinig jävla snorunge istället.

Din kommentar är helt onödig. Har du inget bättre att komma med.. posta då inget?

Skrivet av matte70:

Sandlådan är full märker jag, känns rätt meninglöst att försöka övertyga varandra

Sandlåda? Vars då? De flesta kommentarerna hittills har faktiskt varit hyfsat bra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Hade liknande problem med mitt 460, tänkte att jag pajjat det på något sätt då det låg i 99 grader under load, mååånga timmar om dagen. Köpte ett 580 och samma sak där, drivisen kraschar i typ firefox och på ksrivbordet... :/ vet inte vad som är fel, kan det vara ngn bugg med pci-platsen??

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Jag hade faktiskt samma problem med min dator, trodde också att det var grafikkortet först med det var faktiskt processorn som hade sjukt dålig drivrutiner för det nyaste servicepacket på win7. Kolla enhetshanteraren om det är något som har ett utropstecken framför sig.

Kanske låter rätt obvious för många men jag kämpade med detta i 3 veckor innan jag visste det. :/

Permalänk
Medlem

Korkat bara att säga att "aldrig mer Nvidia för just mitt kort funkar inte!".
Har haft problem med BÅDE AMD OCH NVIDIA!
Dock mest med AMD, deras drivrutiner för äldre kort är sämst.
Eller ja, dom nya i alla fall. Om man tänker som du kan man lika gärna säga att du aldrig mer ska handla på ICA för att köttet inte smakade som det ska, eller att godiset är för hårt och segt.

Permalänk

99% av alla "hårdvarufel" beror på skit framför tangentbordet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Har haft mitt Msi 580 lightning sen oktober förra året, aldrig något problem, aldrig över 60 grader när jag spelar på 50% av fläkthastigheten. Grymt nöjd!

Samma här. Mycket nöjd med mitt MSI 580 Lightning.

Funderar förövrigt på ett 680, bara för att jag kan.

Permalänk
Medlem

Har både haft amd och nvidia i flera år nu och har ALDRIG har något problem med någon av dom korten

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Jag har haft Gtx 460 i snart 2 år nu, och endast haft problem med firefox och flash samtidigt. Aldrig annars har jag haft ett enda problem!

firefox och flash brukar alltid ha något krångel blev tvungen och dra ner 11.2 för att få det stabilt på min burk annars kunde det hänga sig.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Har både haft amd och nvidia i flera år nu och har ALDRIG har något problem med någon av dom korten

samma här bara ett som krånglat men det var mitt eget fel pga att jag installerade fel drivrutiner så det överklockades och jag märkte inte det
det rykte ut ur datorn några timmar senare var ett 8400 gs med högljudd kylare men svalt var kortet allt ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

En sak som skulle kunna leda till ditt problem är om du klockat kortet själv och klockat som en handikappad treåring.
Då kan drivrutinerna stänga av sig själv, men sitter du på ett oklockat 580 som får den ström det behöver (500-serien är inte direkt energisnål AFAIK) och den kylning det behöver, samt har installerat drivrutinerna korrekt så ska det inte vara några problem.
Samma gäller för AMD-korten. Sen finns det ju självklart måndagsexemplar av grafikkort också.

Själv skulle jag aldrig få för mig att göra något så dumt som att stoppa en AMD-GPU i datorn, men sen så har jag haft nVidia i varenda desktop jag haft under hela livet och känner mig hemma och trygg med det, dessutom har jag har en stor nVidialogga på ena sidan av mitt chassi så jag är väl kanske inte rätt person att fråga om grafikkort liksom om man vill ha en opartisk åsikt.
Jag har fortfarande aldrig haft problem med mina nVidiakort fantastiskt nog, men det är nog mer jag som haft extrem tur än att nVidia är felfritt.

Och vill du gå AMD, gör det för all del. Jag har bara erfarenhet av deras laptopkort (Catalyst Control Center är enligt min åsikt oerhört dumt upplagt), inte deras desktopkort, men av alla vänner jag har är jag den enda som envetet kör nVidia, och de verkar nöjda med sina AMD-grejer.
AMD-korten är ju oftast lite billigare för någorlunda likvärdig prestanda liksom.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Det är skit bakom tangentbordet märker jag.

Permalänk
Skrivet av anon146897:

De anledningen till att du aldrig mer köper nvidia är problem som amd lider av också... jadu, ha kul med ditt intel 4000 hd.

Mitt tips är att sluta vara en grinig jävla snorunge istället.

Vad har hänt med Sweclockers medlemmar idag? Så satans onödigt. Det finns folk som yttrar sig exakt samma sak med AMD "Jag skall aldrig mer köpa ett AMD grafikkort igen!" och de blir inte bemötta som om de vore några klagande snorungar!
Bara för att ditt "kära" Nvidia får kritik för att inte fungera som det ska, är det rätt att kränka någon för det personen tycker oavsett kön/ålder/bakrund?

EDIT: Detta fick mig dock att undra vad TS har gjort med sin dator?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har hänt med Sweclockers medlemmar idag? Så satans onödigt

De flesta av SC's medlemmar sköter sig och är hjälpsamma/mogna.
Tyvärr så är det dom som missköter sig och är allmänt dryga som väsnas mest.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Vad har hänt med Sweclockers medlemmar idag? Så satans onödigt. Det finns folk som yttrar sig exakt samma sak med AMD "Jag skall aldrig mer köpa ett AMD grafikkort igen!" och de blir inte bemötta som om de vore några klagande snorungar!
Bara för att ditt "kära" Nvidia får kritik för att inte fungera som det ska, är det rätt att kränka någon för det personen tycker oavsett kön/ålder/bakrund?

EDIT: Detta fick mig dock att undra vad TS har gjort med sin dator?!

Jodå jag har sett en del som klagar på AMD och sedan blir behandlade på liknande sett. Dock inte på SweC, än.

TS verkar inte vara en datorkunnig typ och då kan det uppstå problem. Vem vet det kanske är moderkortet? PCI portarna? Minnen?
Någonstans är det fel, även om det är kortet så ska det inte spela någon roll. Tänk om det nu var moderkortet ska man då börja gnälla på dens tillverkare då?
Så är det idag, man gnäller för allting.

Permalänk
Medlem

Testa om drivrutin 275.33 fungerar. Det var först efter den jag började få detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

99% av alla "hårdvarufel" beror på skit framför tangentbordet

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av rascali:

Det är skit bakom tangentbordet märker jag.

Säkert även skit i tangentbordet i form av membran.

Permalänk
Medlem

På mitt 5770 tog det flera månader innan AMD fixade sina drivrutiner så att datorn inte spontant fick bluescreen minst en gång om dan, så gräset är inte grönare på andra sidan. För min del blir det iaf nvidia nästa gång, för där får man ju både PhysX och CUDA

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

De nya Nvidia drivrutinerna krashar alla spel jag äger. Irriterande, men som tur är det fri mjukvara och inte kostsam hårdvara som lider av problem.

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

Hej , efter haft problem med mitt gtx 580 som t.ex att datorn fryser sig under olika spel. Drivrutinerna slutar svara ibland och återställts.

Jag har uppmärksammat extremt många personer med samma fel och de har just nvidia grafikkort både äldre och nya.

FY FAN ALDRIG MERA NVIDIA!

någon som håller med ?

nästa köp blir ett amd

Och vad får dig att tro att AMD kommer prestera bättre? Skaffa dig ett par 7970s så ska du få se på problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har alltid haft nvidia och har inte haft så stora problem när jag inte använt mig av sli.

Det är många som klagar på AMD också. Hade jag inte varit orolig för kvaliteten hos deras drivrutiner skulle det sitta en 7970 i min dator nu.

Permalänk
Medlem

"Grafikorts drivrutinen har slutat fungera" har jag fått med både Amd och Nvidia kort så man är inte säker någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Hej , efter haft problem med mitt gtx 580 som t.ex att datorn fryser sig under olika spel. Drivrutinerna slutar svara ibland och återställts.

Jag har uppmärksammat extremt många personer med samma fel och de har just nvidia grafikkort både äldre och nya.

FY FAN ALDRIG MERA NVIDIA!

någon som håller med ?

nästa köp blir ett amd

har samma problem med mitt nya 680, reklamera kortet! tror att det beror på glapp eller något, plockade ur mitt och satte i det igen idag efter konstana problem (ofta vid uppstart) men nu har allt flutit på fint!

Permalänk
Medlem

Hade massiva problem ett hd2900xt längesedan, bytte till nvidia, inga problem sedan dess.

Permalänk
Entusiast

Det roliga är att jag har samma problem som du beskriver, spel hänger sig mitt i och inget funkar. Det problemet hade jag inte innan. Skillnaden på innan och nu är att jag hade en AMD processor innan och en Intel processor nu, mitt 560Ti har hängt med mellan burkarna.

Det betyder att vi aldrig kan använda Intel mer heller. Och eftersom jag vet folk som har stora problem med AMD så får vi bojkotta dom med.

Fram med miniräknaren grabbar, det är bara Texas instruments som fungerar nu....

Permalänk
Medlem

Det är djupa och mörka avgrundstrådar som denna som skapar fanboys och hat på internet.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

kom på en sak till som kan vara problemet
vilka spel är det du provar förresten när du får bluescreen testa något äldre spel som inte använder phys x T ex need for speed most wanted eller underground 1 funkar de fint så är det din nuvarande version av phys x som är problemet har du installerat en annan version av den någon gång än de som följer med T ex Dirt 3
nvidias physx brukade krångla för mig ganska rejält när jag spelade mafia 2 (har klarat ut det nu dock så jag spelar det inte längre)
och för att lösa det för mig när det krånglade med bluescreen och att mitt grafikkort började visa artefakter i spel och i windows så var det nyaste nvidia physx som behövdes bara kortet var aldrig klockat och det funkade innan jag installerade mafia 2 så lösningen blev ganska uppenbar för mig ^^

ladda även ner bluescreenview där kan du se vilka filer som kan orsaka bluescreenen om det är mjukvarurelaterat problem du har

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html visar inte alltid 100% korrekt men kan ge en gissning på vart det felar :3

och testa även att spela med endast ett minne i och se om det är något av dem som krånglar eller har gått sönder det kan också ge dig bluescreen om det är fel på dem.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Tvärt om här, kommer aldrig mer köpa AMD igen. Haft så jäkla mycket problem med dom.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn