Permalänk
Medlem

M16 obalanserad?

Det nya "noob" vapnet har ju blivit m16.. iaf om man får tro alla som whinar.

Vapnet i sig har väl inte ändrats så mycket det senaste året?

Vad har ni för åsikter om ang detta?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Avstängd

själv tycker jag ak74 för assult är värre då den har noll rekyl

Permalänk
Hedersmedlem

M16 har varit likadan sedan release, det är inget "OP" med vapnet utan tvärtom, den är väl balanserad för många olika tillfällen, därav är den populär.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Tycker att man får höra att man är en "noob"med vilket vapen man än använder.
Men just M16 verkar vara något speciellt. Är helt livsfarligt att använda det på vissa servrar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

M16 är hyffsad på allt vilket gör den till ett effektivt vapen för allround spel och just nybörjare/"causal gamers" vinner mycket på att ha ett vapen som klarar nästan alla situationer på ett okej sätt

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Entusiast

M16 är helt enkelt ett vapen som är bra på alla områden men inte fantastisk på något område och detta kan man tycka är "OP" vilket jag också tycker, en liiiiiten nerf skulle inte sitta fel.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [Gigabyte Geforce RTX 5070 Eagle SFF] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

M16A3 är ganska overpowered då den inte har några svagheter alls. Ingen rekyl, snabb firing rate och man kan ladda om snabbt. Klart att folk klagar , men DICE har sagt att de ska nerfa den i nästa patch. Combatzone nämde AK-74 , men det vapnet är inte overpowered. Den har klart ingen rekyl och snabb mag byte , men firing rate ligger väl på bara 600-650 om jag inte minns fel. Det gör att man nästan förlorar varje närkamp.

En nerf för M16A3 är nog välkommen från de flesta, men jag tycker inte att vapnet är något problem. Tycker man att något vapen är för bra varför inte använda det själv?
Jag har använt det ganska många ggr då jag har 100 stars på den , men tycker nu att AEK är mycket bättre vapen. Man får helt enkelt prova sig fram till vapnet man trivs bäst med.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

När man blir skjuten av en m16 så har man inte så mycket tid på sig, skulle jag säga. Använder själv ak-47m och älskar det, hoppas verkligen inte att det också blir ett "noobvapen".

Permalänk
Medlem

Själv bryr jag mig inte så mycket om det. Alla vapen dödar Väntar dock på att få L96, sen jävlar ska det köttas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klego:

Själv bryr jag mig inte så mycket om det. Alla vapen dödar Väntar dock på att få L96, sen jävlar ska det köttas!

Ta JNG-90 istället, den har bättre accuracy.

Permalänk
Medlem

nOOb...HEHE vilket missbrukat uttryck, att använda M16A3 bra är väl det minst "Noobiga" du kan göra?
Spelet går väl ut på att vinna, och erfarna BF3´are använder de bästa vapnen.
Att bli kallad Noob av hårlösa 12p för att man dominerar dom med ett bra Gameplay( många bättre spelare använder AEK, M16) m.m är faktiskt lustigt.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Gronken3:

Ta JNG-90 istället, den har bättre accuracy.

Nej, den har inte bättre accuracy. L96, JNG-90 och M40A5 har alla samma stats förutom små skillnader i firerate och bulletspeed. JNG-90 Blir dock mest pricksäker då den har högst bulletspeed dvs du behöver inte kompensera så mycket. M40A5 har sämst bulletspeed men högst firerate och L96:an är som en JNG men med lägre bulletspeed och firerate och mindre recoil (vilket är meningslöst på en bolt action sniper)

Källa: http://symthic.com/comparison.php?wep1=JNG-90&attc1=None&wep2...

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Nej, den har inte bättre accuracy. L96, JNG-90 och M40A5 har alla samma stats förutom små skillnader i firerate och bulletspeed. JNG-90 Blir dock mest pricksäker då den har högst bulletspeed dvs du behöver inte kompensera så mycket. M40A5 har sämst bulletspeed men högst firerate och L96:an är som en JNG men med lägre bulletspeed och firerate och mindre recoil (vilket är meningslöst på en bolt action sniper)

Källa: http://symthic.com/comparison.php?wep1=JNG-90&attc1=None&wep2...

Typ det jag menade.

Permalänk
Medlem

Ett vapen som inte har en enda svaghet och som går att använda i närkamp, medel- och långa avstånd är i mina ögon OP. En nerf som gör att den t.ex inte är bra i närkamp hade varit bra

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pvt_Rinzler:

men DICE har sagt att de ska nerfa den i nästa patch.

Inte för att jag inte tror dig men var har dom sagt det? Är lite nyfiken bara

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [Gigabyte Geforce RTX 5070 Eagle SFF] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

M16A3 är bra balanserad kan är därför många anser det vara ett "noob" vapen, det verkar ju dock som den ska bli nerfad när man läst lite.
Jag anser verkligen inte att det är ett noob vapen. För att kunna prestera med M16A3 måste man spelat en längre tid med det och verkligen lärt sig vapnet.
Som Rogga67 säger erfarna BF spelare kör med detta vapen och AEK. Det är dessa två vapen du ser i pcw, ladders och cuper.
Jag själv kör med detta vapen och det är otroligt grymt när man kan hantera det!

/[Psyc] Sllayr

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ett vapen som inte har en enda svaghet och som går att använda i närkamp, medel- och långa avstånd är i mina ögon OP. En nerf som gör att den t.ex inte är bra i närkamp hade varit bra

Varför alltid nerfa? Varför inte göra lite fler vapen aningen bättre?

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Jag har läst det på BF3 forum. Är på jobbet tyvärr så kommer inte in på några "games" sidor så att jag kan länka

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker att den har djävulsk rekyl och AK-74;an är mycket bättre imo.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 - Moderkort: Asus Sabertooh Z77 - CPU: Intel Core i7 3770k @ 4.6Ghz, Corsair H100 - GPU: EVGA GTX 690 @ 680SLI - RAM: G.Skill ripjaws 16gb @ 2133Mhz - Nätagg: Corsair proffesional series 1200w - HDD: Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64mb - SSD: Samsung 830-Desktop series 256gb

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

M16 är helt enkelt ett vapen som är bra på alla områden men inte fantastisk på något område och detta kan man tycka är "OP" vilket jag också tycker, en liiiiiten nerf skulle inte sitta fel.

En liiiiiiiiiiiten nerf kommer också. Om du läser på battlelogs forum så ser du att den faktiskt skall nerfas i nästa patch, både rekylen och laddningstiden skall öka.

Permalänk
Skrivet av LillisJ:

Tycker att den har djävulsk rekyl och AK-74;an är mycket bättre imo.

Vet man hur man ska använda den så har den ingen rekyl:)

Visa signatur

Permalänk

springer runt med mp7 + holo + silencer, känns så jäkla bra

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt inte att man kan säga att "xx" är obalanserat, speciellt inte inom FPS spel. Det krävs ju snarare mer kontroll än styrka/kraft i skotten.
Ett vapen som många har ansett vara obalanserat inom CSS har varit AWP, "lätt" vapen har delfesta klagat på.
VADÅ LÄTT? bara för att damage är hög, så gör inte det DIG till en bättre spelare. du måste kunna kontrollera vapnet med.

så imo så gäller "power is nothing without control"

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Entusiast
Skrivet av davidolw:

En liiiiiiiiiiiten nerf kommer också. Om du läser på battlelogs forum så ser du att den faktiskt skall nerfas i nästa patch, både rekylen och laddningstiden skall öka.

Ok, men som jag frågade en annan, exakt var står det? Vill bara se det

Visa signatur

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har läst det på BF3 forum. Är på jobbet tyvärr så kommer inte in på några "games" sidor så att jag kan länka

Skrivet av davidolw:

Skrivet av Sisyfos:

Skrivet av Pvt_Rinzler:

M16A3 är ganska overpowered då den inte har några svagheter alls. Ingen rekyl, snabb firing rate och man kan ladda om snabbt. Klart att folk klagar , men DICE har sagt att de ska nerfa den i nästa patch. Combatzone nämde AK-74 , men det vapnet är inte overpowered. Den har klart ingen rekyl och snabb mag byte , men firing rate ligger väl på bara 600-650 om jag inte minns fel. Det gör att man nästan förlorar varje närkamp.

En nerf för M16A3 är nog välkommen från de flesta, men jag tycker inte att vapnet är något problem. Tycker man att något vapen är för bra varför inte använda det själv?
Jag har använt det ganska många ggr då jag har 100 stars på den , men tycker nu att AEK är mycket bättre vapen. Man får helt enkelt prova sig fram till vapnet man trivs bäst med.

Här är Tråden på battlelog, dock ser jag bara att de ska ändra rekylen inte laddningstiden http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Om man nerfar M16 kommer typ ingen använda det längre, det är perfekt balanserat som det är nu enligt mig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Finns i dagsläget ingen anledning att plocka annat än M16A3'an. Samma med M93R...

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

själv tycker jag ak74 för assult är värre då den har noll rekyl

sant tycker också att den är för bra så ja har slutat att köra med den de är faktisk skönare med lite olika vapen kör med aug

Skrivet av MSIOCGenie:

Om man nerfar M16 kommer typ ingen använda det längre, det är perfekt balanserat som det är nu enligt mig.

man behöver inte "nerfa" så extremt men knappt så att man märker av det

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av zajkeN:

Varför alltid nerfa? Varför inte göra lite fler vapen aningen bättre?

För att, om fler vapen ska matcha M16A3, så måste samtliga vapen vara bra på allt. Då finns det ju ingen anledning att specialanpassa alla vapnen som finns?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Rekylen måste bli högre för att det ska bli någon balans i M16A3. Det är lite för lätt att plocka någon 30 meter bort när man använder M16A3. Visst det krävs en del att bli duktig på den , men när man väl är det så vill man inte ha något annat vapen.

En nerf skulle öppna för folk att prova andra vapen. Som det ser ut nu springer alla med M16A3.

Visa signatur