Permalänk
Medlem

Telefon till RJ45

Hallå!

Tänk dig att du kan när som helst, på vilken dator/router dela din nätverksanslutning? Vore inte de ganska småfränt?

Är de någon som sett en produkt som möjliggör att man genom sin telefon kan dela sin nätverkskoppling via RJ45?
Jag tänker inte på wifi-tethring, bluetooth-delning, usb->dator->nätverksdelning - jag skulle vilja ha telefonen i ena sidan och en rj45 i den andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkin:

genom sin telefon kan dela sin nätverkskoppling via RJ45?
jag skulle vilja ha telefonen i ena sidan och en rj45 i den andra

Va? Vad vill du åstadkomma? Är det en vanlig RJ45-splitter du är ute efter? Bättre konkret förklaring, tack.

Permalänk
Medlem

Menar du mobiltelefon till RJ45, så att mobilen blir en "vanlig router"?
Jag har aldrig hört talas om några sådana adaptrar.

Men telefonen är ju en dator så allt är väl möjligt om man känner sig kreativ.
Ser inte riktigt användningsområdet dock.

Permalänk

Borde du inte kunna stänga av routing-funktionen av en vanlig hemmarouter med switch och acces-punkt inbyggt och ge den internet över det trådlösa från telefonen så gör den om det trådlösa till trådat?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja det när man alltid kan dela internet till sin dator genom samma sladd man laddar en med (USB)? Alternativt göra så att telefonen uppfattas som en trådlös router av andra produkter?
Känns lite onödigt att ha ytterligare en sladd med sig som iaf inte fyller någon funktion?
Har man inte usb på dator så är den iaf för gammal för att kunna hantera din telefon

Edit: Man kan koppla den till en dator via usb för att ge dator internet, sedan bryggar man de två adaptrarna i datorn så att man ger ut internet genom nätverksporten på datorn. Efter det så kopplar man in routerns internetingång till datorns nätverksport och då kan den sedan sprida internet vidare...
Väldigt lätt sak att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Menar du mobiltelefon till RJ45, så att mobilen blir en "vanlig router"?

Jo precis!

Skrivet av Aiwzor:

Varför skulle man vilja det när man alltid kan dela internet till sin dator genom samma sladd man laddar en med (USB)? Alternativt göra så att telefonen uppfattas som en trådlös router av andra produkter?
Känns lite onödigt att ha ytterligare en sladd med sig som iaf inte fyller någon funktion?

Datorn den ska användas på har inte USB eller möjlighet till trådlöst Inte någon av mina datorer dock - men jag blev fundersam på om de gick att lösa på något fiffigt sätt:)

Skrivet av lillpeparoni:

Borde du inte kunna stänga av routing-funktionen av en vanlig hemmarouter med switch och acces-punkt inbyggt och ge den internet över det trådlösa från telefonen så gör den om det trådlösa till trådat?

Jo men tanken var att inte behöva ta med sig någon router - utan bara telefonen & sladden.

Det man kan tänka sig, är att telefonen agerar nätverksdongel med RJ45 och agerar som en router.

Permalänk
Medlem

Köp valfri Kinatablet med RJ45-uttag så är du nästan i hamn.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

En dator utan usbportar? Är den från 1800talet?