Ny mobil vilken? iphone 4 eller s2

Permalänk
Medlem

Ny mobil vilken? iphone 4 eller s2

tja tänkte inföskaffa mig en ny mobil då min trogna iphone 3g gjort sitt. då jag har telenor tänkte jag köpa en därifrån för ungefär 250 kr månaden samsung galaxy s2 eller iphone 4 ? iphonen är väll lite dyrare men jag gillar väll mest ios dock har ja typ aldrig provat samsungs smartphone

Permalänk
Medlem

Då är det enkelt. Iphone för det gillar du och är van vid.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

ja s2 är ju bättre på alla sätt om man ser till hårdvaran.

Dock har iphone 4 fin batteritid och det är väl det enda som talar för den, hårdvaran sjunger på sista
versen och tror inte det tar länge att den känns seg om den nu inte redan gör det med ios6.

Bytte själv från ip4 till s2 för ganska precis ett år sen och är ett av dem bättre valen jag gjort vad kommer till telefoner.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Då är det enkelt. Iphone för det gillar du och är van vid.

okej för min iphone 3g är nästan så att jag behöver åka in på psykhus blir bara förbannad så vill välll gärna ha den snabbaste ett plus är väll att s2 filmar i 1080 p men hur är det med batteri tiden? vill kunna spela utan att batterit tar slut och kan väll vänja mig vid en ny mobil men en sak jag inte gillar är den stora skärmen!

Permalänk
Medlem

S2. Behövs ingen förklaring varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag hade valt s2, jag har s2 LTE och är sjukt nöjd.
Syrran min köpte sig en iphone 4s, och jag måste säga att det måste vara en av de tråkigaste mobilerna jag använt:P

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Inaktiv

S III är ju bäst men S II om du vill komma undan billigare.

Jag hade tagit S III.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/bench/Product/489?vs=448

s2an är bättre på pappret men apple har ju rätt optimerade produkter, så som du ser, är den faktiskt bättre på en del saker, s2 har dock bättre batteritid om du kollar på benchsen.

Har en s2a och är grymt nöjd. Men som jag såg fler har skrivit, kör på det du gillar, om du vill testa nytt, så testa s2, eller lägg till 100kr/månad (?) o ta s3an.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Jag tycker det är lite intressant vad dina vänner använder, kör man samma telefon så sätt kan man ge varann tips och råd.
Att du redan använder Iphone sedan tidigare gör ju valet ganska enkelt!

Permalänk

Det kan ju vara en idé att kolla in någon WP-mobil också.

Permalänk
Medlem

just nu går det mot iphone 4 provade s2 på stan idag och gillade det inte så mycket

Permalänk
Medlem

Som jag ser det ... du vill INTE ha en stor skärm, du har haft en 3g (inte 3gs då?) och var nöjd men började känna dig begränsad för den var seg ... valet är enkelt ... iphone 4.

IMHO är de likvärdiga i snabbhet ... kan ju iofs tycka att iphone har bättre flyt, inte mycket, och speciellt inte med senaste ICS i Android (där man äntligen slagit på hardware acceleration), men ändå. Widgets är trevligt, men ingen kioskvältare.

Den stora frågan sedan är om du vill ha ett något mer tillrättalagt OS, med lite fler betalappar, där minimalistisk design och funktion äger, multitasking som är gjord för ändamålet och ett OS som bara funkar samt pensioneras med värdighet ... eller vill du ha ett OS där du kan fippla och pilla med allt (men ibland undra var i h-e ställer jag in ...), installera vad du vill med full frihet, och installera en del appar som av säkerhets/tekniska orsaker i princip inte går (appar som presenterar namn och nummer på den som ringer upp kommer jag på just nu), kunna stöka runt bland alla filer, flytta informationen helt fritt eller helt enkelt ... live fast die young.

Det förra iPhone ... det senare s2.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Men hur tror ni det blir när nya ios kommer ut typ som ios 6 eller senare versioner i ios 5? hur länge kommer iphone 4an hålla med alla apples uppdateringar