TELE2 kräver 40.000 för 3GB mobil-data

Permalänk

Så om man hyr en bil för 800kr/dygn där varje mil kostar 50kr extra så tycker du att det är rimligt att man kan gå till domstol pga oskäliga avtalsvilkor bara för att man fick för sig att köra till peking tur och retur trots att det fanns alternativ att hyra enligt taxan 1200kr/dygn med fria mil?

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

Hur gör du av med så mycket mobildata? Har själv tillgång till WiFi mestadels.

Skrivet av anon200213:

Spotify, Youtube, streamar film, kollar mail, laddar ner filer, hotspot till min iPad med mera.

e-lite: Läs igen vad erikom skrev, till din hjälp så har jag markerat det du behöver läsa

Permalänk
Medlem

@e-lite: Tycker det är intressant hur du editerat bort ditt "Korståg mot Tele2", där du med hjälp av alla dina bloggläsare skulle få Tele2 att "ångra sig". Hah

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Så om man hyr en bil för 800kr/dygn där varje mil kostar 50kr extra så tycker du att det är rimligt att man kan gå till domstol pga oskäliga avtalsvilkor bara för att man fick för sig att köra till peking tur och retur trots att det fanns alternativ att hyra enligt taxan 1200kr/dygn med fria mil?

Du skämmer ut dig själv.

Normaltaxan för 1GB mobilsurf är i dagsläget drygt 30 kronor. 1 GB motsvarar antingen 1000 eller 1024 MB vilket ger lite drygt 0,03 kr, eller 3 öre per MB.
I TS väns avtal så kostade en Megabyte 29 kronor vilket innebär att priset är lite drygt 1000 gånger så dyrt. Huruvida det är oskäligt är givetvis en diskussionsfråga men jag anser att så är fallet. Enligt praxis i HD så har priser som endast är 4-5 gånger högre än gängse pris på marknaden ansetts oskäliga vilket får mig att tro att domstolen även skulle fälla ett 1000 gånger för högt pris.

Sen så har jag väldigt svårt att se hur ditt exempel med hyrbilen ens är relevant då det typiskt sett kostar typ 50kr/mil utöver den fasta kostnaden, vilket innebär att priset i det fallet inte är oskäligt och man inte skulle ha någon som helst möjlighet till framgång i en domstol. Men hade priset för varje extramil varit 50 000kr, det vill säga 1000 gånger högre än det normala priset som i fallet med telefonabbonemanget så är nog avtalsvillkoret oskäligt ja.
Jag tycker att man ska gå till domstol om man blivit dåligt behandlad och har lagen på sin sida.

Permalänk
Medlem

Hade ett fall med mitt elbolag när jag flyttade från hus till lägenhet. Jag anmälde flytt till bolaget som äger nätet och trodde att allt var frid och fröjd. Sen så kom första räkningen från den elleverantör som då är ett annat bolag och jag lyfte telefonen direkt. Nätet ägs av ett bolag och leverantören (finns naturligtvis fler) är en annan.

Det jag gjorde fel var att inte välja elleverantör och det var inte någon som frågade mig när jag var på besök på kontoret för att anmäla min flytt och hade inte en tanke på det. Det som sen sker är att bolaget som äger elnätet kontaktar elleverantören om att vi har här en kund som inte valt elleverantör och vi sätter då upp han som kund hos er och ni levererar el till honom.

Nu ska ni inte tro att jag får det avtal som kan tänkas billigast utan naturligtvis så får jag det som är dyrast och det är här jag menar att många bolag borde ha ett moraliskt ansvar. Varför inte ha den inställningen till en ny kund som låter typ så här. "Titta vi har fått en ny kund, vi ger han lägsta pris eller kontaktar honom om att han kan välja ett billigare avtal så kanske han stannar kvar" Men man väljer den dyrare vägen i många fall.

När jag kontaktar nätleverantören så säger dom att i avtalet på sidan 42 i finstilt står det att: Om kund ej väljer elleverantör bla bla bla så väljer vi en leverantör av el till kund. Jag får det svart på vitt och inser att jag skulle nog läst avtalet lite bättre och accepterade självklart räkningen. Sen vill jag påpeka att efter ett samtal till elleverantören så förstod dom mitt problem och vi löste det på ett mycket smidigt sätt och jag är fortfarande kund hos den samma fast mitt avtal inte är det billigaste på marknaden.

Allt är bara pengar pengar pengar så snabbt som möjligt nu för tiden. Men säg som så om jag blev försäljare på en stor kedja så skulle jag inte försöka sälja senaste dyraste TV´n till Asta 85 år utan mer tänka på vad det är hon egentligen behöver. Men med den inställningen så skulle jag antagligen inte ens få anställning på den samma.

Slutligen om jag var högsta hönset på bolaget som det skrivs om skulle jag nog se till att dessa saker inte kan ske.

Men jag är ju så jävla riktig jag :)... Ja jag är nog det.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av sebastian383:

Du skämmer ut dig själv.

Det bjuder jag på.

Men om man ingår ett avtal och det är ett löpande sådant tills dess att endera part väljer att avsluta det och det är gällande marknadspriser när avtalet sluts, blir det inte knepigt att hävda ocker(eller dyl) då?

En liten parallell är alla bostadsrättsföreningar etc som tecknat långa(ibland 10års) avtal med bredbandsleverantörer där en hastighet som var vanlig bredbandshastighet vid avtalsskrivandet är gällande... Kanske var bra då, men efter 5+ år så är det inte riktigt i nivå med övriga marknaden...
Visst, olika lagstiftningar säkert iom privatperson och inte, samt tidsbundet avtal vs inte...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Det bjuder jag på.

Men om man ingår ett avtal och det är ett löpande sådant tills dess att endera part väljer att avsluta det och det är gällande marknadspriser när avtalet sluts, blir det inte knepigt att hävda ocker(eller dyl) då?

En liten parallell är alla bostadsrättsföreningar etc som tecknat långa(ibland 10års) avtal med bredbandsleverantörer där en hastighet som var vanlig bredbandshastighet vid avtalsskrivandet är gällande... Kanske var bra då, men efter 5+ år så är det inte riktigt i nivå med övriga marknaden...
Visst, olika lagstiftningar säkert iom privatperson och inte, samt tidsbundet avtal vs inte...

Frågan handlar om oskälighet och inte ocker eftersom priset var skäligt när avtalet ingicks men inte därefter (ocker förutsätter oskälighet vid tidpunkten för det ingågna avtalet om jag inte missminner mig). Jag förstår dock vad du menar. Grejen är dock att man vid löpande abonnemang tillsvidare bör avgöra skäligheten vid den tidpunkten då prestationsutbytet sker, det vill säga när man använder tjänsten och betalar för denna (något som framgår av 36 § Avtalslagen: "...senare inträffade förhållanden...") att marknadspriset sjunkit rejält för datatrafik är ett sådant förhållande.

I fallet med bostadsrättsföreningar så är det mycket riktigt lite annorlunda då det för det första är en juridisk person som ingått avtalet (BRF:en) samtidigt som avtalet ofta innefattar att leverantören åtar installationskostnader som de måste täcka. En juridisk person har mindre möjlighet till jämkning än en privatperson eftersom man ser den juridiska personen som en starkare part än vad en privatperson är, varför man lägger större ansvar på den juridiska personen att förstå vidden av sina avtal. Eftersom leverantören ofta har installationskostnader som täcks genom att föreningen binder sig för en längre tid så måste man ta med dessa kostnader i beräkningen då det i dessa fall kan handla om både tjänsten bredband och tjänsten installation av bredband.
I en oskälighetsbedömning så handlar det också om hur högt ett pris är. Det är stor skillnad om priset är 2-3 ggr högre än gängse pris (säg att föreningen får betala motsvarande 400 kr för 1 Mbitps istället för 150-200 kr som nu är ett normalt pris) än om priset är 25 ggr högre.
Man måste komma ihåg att man fortfarande får göra goda affärer och i de flesta fall till och med mycket goda affärer, men aldrig oskäligt goda affärer. Oskälighetsbedömningen är dock mycket svår och komplicerad och varierar från fall till fall beroende på hur högt priset är, vad tjänsten/varan är, vilka som är parter o.s.v. Med andra ord så kan man inte bara konstatera att om ett visst pris är oskäligt i ett visst avtal så blir ett annat pris oskäligt i ett annat avtal.

https://lagen.nu/1915:218 se 36 §, i anslutning till den finns det en massa relevanta rättsfall som rör oskälighetsbedömningen vid diverse avtal och avtalsvillkor som visar hur svår denna bedömning är och vad som kan påverka den.

Permalänk
Medlem

Dagens Sverige.
-Kund: Jag är dum i huvudet. Jag visste inte. Det är mao erat fel. Min ovetskap och förmåga att inte bry mig kan inte jag klandras för.

-Tele2: Då ber vi om ursäkt och tar bort fakturan.

Vi kan slippa livstid och få mildare straff genom att säga: Jag är korkad. Tyck synd om mig. Och lite så är det med allt idag. Man vill fela men inte stå till svars när det väl skiter sig.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Händer varje månad på mitt jobb att någon surfar lite för mycket (10000+) trots att det är mot policy att använda telefonen på de viset.
Tele2 är sämst i *alla* avseenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Händer varje månad på mitt jobb att någon surfar lite för mycket (10000+) trots att det är mot policy att använda telefonen på de viset.
Tele2 är sämst i *alla* avseenden.

Tele2 är sämst på vilket sett? Har aldrig haft något problem. Har saldotak på 200 kr så att kostnaderna inte springer iväg på något sätt. Har heller aldrig haft några problem med dem över huvudtaget.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flux69:

e-lite: Läs igen vad erikom skrev, till din hjälp så har jag markerat det du behöver läsa

Eh, ja?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

@e-lite: Tycker det är intressant hur du editerat bort ditt "Korståg mot Tele2", där du med hjälp av alla dina bloggläsare skulle få Tele2 att "ångra sig". Hah

Jag har inte editerat bort något alls, jag har omformulerat den sista meningen i mitt bloginlägg för att tona ner en attityd som ni tyckte var hotfull och otrevlig. Nu när jag gör precis som ni säger så är det också fel. Herregud.

Permalänk
Medlem

är huvudet dumt får plånboken lida

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Dagens Sverige.
-Kund: Jag är dum i huvudet. Jag visste inte. Det är mao erat fel. Min ovetskap och förmåga att inte bry mig kan inte jag klandras för.

-Tele2: Då ber vi om ursäkt och tar bort fakturan.

Vi kan slippa livstid och få mildare straff genom att säga: Jag är korkad. Tyck synd om mig. Och lite så är det med allt idag. Man vill fela men inte stå till svars när det väl skiter sig.

HAHAHAHA, fan så sant

Permalänk
Medlem

Även om man ska kolla upp det ena o det andra som kund så tycker jag det är helt åt helvete att de ens gör det möjligt att dra på sig 40.000kr i surf på en månad..

Många korkade kommentarer i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur ni kan vara så hårda mot denna stackare? Tycker nog att Tele 2 har ett, åtminstone moraliskt ansvar här. De borde ha spärrar för att förhindra att det springer iväg så här.....så de kan kontakta kunden och fråga om denne är medveten om hur det ligger till.
Ni som tycker att han får skylla sig själv är för hårda, bara som exempel har min mamma nyligen fått en gammal iphone, har fått förklara allt för henne. Att man kan surfa med mobilen och ladda ned olika program och så, tror inte ens att har något koncept om vad en GB är.......även om hon läst tele 2s avtal hade hon inte förstått vad det inneburit. Nu har hon inte Tele2 så det är inget problem men jag hade blivit väldigt besviken på det bolag som skickat henne en räkning på 40.000 istället för att ringa upp och erbjuda ett alternativ. Tycker att det verkar som att Tele 2 beter sig som värsta telefon försäljar bolaget som bara är ute efter att blåsa folk på pengar med oskäliga priser. Detta gör mig inte direkt sugen att bli kund hos tele 2 direkt....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Även om man ska kolla upp det ena o det andra som kund så tycker jag det är helt åt helvete att de ens gör det möjligt att dra på sig 40.000kr i surf på en månad..

Många korkade kommentarer i denna tråd.

Även denna var väl inte heller mer intelligent?

Det finns alternativ för dem som surfar mycket, så kallade "Surf paket". tele 2 har ett stort utbud med sådana i olika storlekar. Vill man surfa mycket bör man köpa sig ett sådant.

Personen i fråga köpte inte ett sådant och surfade ändå. Vad är det som säger att kostnaderna inte får springa iväg till 40 000 kr om man väljer att avstå från surfpaket?

Utan surf paket kostar det 15 kr /mb för att man i vissa tillfällen kanske behöver mobildata för att navigera. då är man kanske villig att betala 15 kr för 1 mb.

Tar man inte reda på fakta så är detta vad som kan hända. Visst är det surt men man borde ta reda på information om situationen först. Vad det är man ger sig in på.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Även denna var väl inte heller mer intelligent?

Det finns alternativ för dem som surfar mycket, så kallade "Surf paket". tele 2 har ett stort utbud med sådana i olika storlekar. Vill man surfa mycket bör man köpa sig ett sådant.

Personen i fråga köpte inte ett sådant och surfade ändå. Vad är det som säger att kostnaderna inte får springa iväg till 40 000 kr om man väljer att avstå från surfpaket?

Utan surf paket kostar det 15 kr /mb för att man i vissa tillfällen kanske behöver mobildata för att navigera. då är man kanske villig att betala 15 kr för 1 mb.

Tar man inte reda på fakta så är detta vad som kan hända. Visst är det surt men man borde ta reda på information om situationen först. Vad det är man ger sig in på.

Håller med dig att man absolut bör kolla upp saker först..

Ocker
är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.

Som exempel kan nämnas lån med oskäligt hög ränta. Under senare år har vissa SMS-lån uppmärksammats i dessa sammanhang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Tele2 är sämst på vilket sett? Har aldrig haft något problem. Har saldotak på 200 kr så att kostnaderna inte springer iväg på något sätt. Har heller aldrig haft några problem med dem över huvudtaget.

Okunnigast personal
Ofördelaktigaste avtal
Svårast(/omständligast) att byta ifrån
Sämst kapacitet
Sämst täckning

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Håller med dig att man absolut bör kolla upp saker först..

Ocker
är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.

Som exempel kan nämnas lån med oskäligt hög ränta. Under senare år har vissa SMS-lån uppmärksammats i dessa sammanhang.

Osäker på vad du syftar på men i det här fallet är det knappast tal om ocker med tanke på att 15kr/Mb (eller vad kostnaden nu var) var ett väldigt vanligt pris hos många svenska operatörer när abonnemanget tecknades. Att TS polare sedan inte köpt ett surfpaket eller liknande är ju hans problem, däremot kan det, som sebastian383 nämner, vara tal om oskälighet eftersom priset är väldigt utdaterat (trots att TS polare skrivit kontrakt).
Att sedan hantera situationen som de gjort är bara sorgligt, självklart är det synd att Tele2 inte har något maxtak eller varningssystem men det betyder ju inte per automatik att fakturan ska strykas, möjligtvis att ett varningssystem kan införas till följd av detta eller liknande (och om de kanske hade legat på lite och inte hanterat situationen som de gjort, fått fakturan stryken/halverad med en varning p.g.a. företagets "goodwill").

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då kan man undra sig hur mycket han surfade och laddade ned porr på telefonen istället och göra det över en mobil anslutning är väl inte det smartaste?

Det kostar kring hundralappen per megabyte i vissa länder så det är inte svårt att komma upp i.

Edit: Var helsäker på att det var utomlands med tanke på räkningen men det verkar till och med ha varit i Sverige.

Jag håller med vissa av er om att det är ett avtal som man har gått med på osv MEN jag anser att någon regel eller lag borde skydda konsumenter mot detta då det ofta står i den finstilta, luddigt formulerat. Exempelvis lag på att varna via SMS när räkningen går över 500 kr.

Köpte nyligen ett abonnemang hos 3, då stod det på kvittot att jag hade kostnadsspärr i utlandet, dvs jag kan inte råka bränna 10 miljarder på telefonen när jag är i utlandet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Massy:

Det kostar kring hundralappen per megabyte i vissa länder så det är inte svårt att komma upp i.

Edit: Var helsäker på att det var utomlands med tanke på räkningen men det verkar till och med ha varit i Sverige.

Jag håller med vissa av er om att det är ett avtal som man har gått med på osv MEN jag anser att någon regel eller lag borde skydda konsumenter mot detta då det ofta står i den finstilta, luddigt formulerat. Exempelvis lag på att varna via SMS när räkningen går över 500 kr.

Köpte nyligen ett abonnemang hos 3, då stod det på kvittot att jag hade kostnadsspärr i utlandet, dvs jag kan inte råka bränna 10 miljarder på telefonen när jag är i utlandet.

Skrev aldrig att det var svårt:)
Jo borde finnas, gör det inte det? Jag får ju meddelande om när det börjar ta slut och när det tagit slut.. Inget abbonemang/Kompis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Håller med dig att man absolut bör kolla upp saker först..

Ocker
är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.

Som exempel kan nämnas lån med oskäligt hög ränta. Under senare år har vissa SMS-lån uppmärksammats i dessa sammanhang.

Då kan ju inte någon få sälja något längre snart, är ju precis sådär varje bilhandlare och teknik/elektronikförsäljare håller på, de ska ju tydligen låsas in allihop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sebastian383:

Du skämmer ut dig själv.

Normaltaxan för 1GB mobilsurf är i dagsläget drygt 30 kronor. 1 GB motsvarar antingen 1000 eller 1024 MB vilket ger lite drygt 0,03 kr, eller 3 öre per MB.
I TS väns avtal så kostade en Megabyte 29 kronor vilket innebär att priset är lite drygt 1000 gånger så dyrt. Huruvida det är oskäligt är givetvis en diskussionsfråga men jag anser att så är fallet. Enligt praxis i HD så har priser som endast är 4-5 gånger högre än gängse pris på marknaden ansetts oskäliga vilket får mig att tro att domstolen även skulle fälla ett 1000 gånger för högt pris.

Sen så har jag väldigt svårt att se hur ditt exempel med hyrbilen ens är relevant då det typiskt sett kostar typ 50kr/mil utöver den fasta kostnaden, vilket innebär att priset i det fallet inte är oskäligt och man inte skulle ha någon som helst möjlighet till framgång i en domstol. Men hade priset för varje extramil varit 50 000kr, det vill säga 1000 gånger högre än det normala priset som i fallet med telefonabbonemanget så är nog avtalsvillkoret oskäligt ja.
Jag tycker att man ska gå till domstol om man blivit dåligt behandlad och har lagen på sin sida.

Det du förbiser här är att 15 kr/MB är en helt normal taxa för datatrafik för de abonnemang där surf normalt inte ingår. Det gäller alla operatörer. Man kan tycka att det är orimligt högt med tanke på den faktiska kostnaden för operatörerna, men förmodligen har de satt priset så högt då de vill att man istället ska välja till ett surfpaket. I vilket fall så ser prissättningen ut så i nuläget och den gäller alla, om en domstol skulle slå fast att det är oskäligt så bör det gälla samtliga megabyte-priser hos samtliga operatörer och inget specifikt för detta fall.

Men visst, tror TS att han kan vinna detta i domstol så lycka till. Jag tror det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Då kan ju inte någon få sälja något längre snart, är ju precis sådär varje bilhandlare och teknik/elektronikförsäljare håller på, de ska ju tydligen låsas in allihop

Skickades från m.sweclockers.com

Så du tycker inte att det är ocker när man tar ut 40 000 utan en spärr/varning som det är ett krav på i resten av EU?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk

Skamligt, får en att vilja byta operatör.

EDIT;
Magiskt hur många som försvarar Tele2's idioti.
Bara för att man är ett stort företag så, tro't eller ej, så bör man inte behandla folk hur som helst! (Crazy i know!)
Går lite till överdrift när potentiellt utsatta människor med börjar försvara dom...

Skulle vilja se reaktionen om en av era närstående som ej är så insatt råkar ut för följande?
Var då så vänlig och förklara för dom att dom är dumma i huvudet och att Tele2 har rätt att ta sina ockerpriser.

Jag menar, de är ju inte så att folk dagligen gör accounts här på SWEC och förväntar sej svar av oss som av 90% anses självklara.
Svar som dom till och med i många fal svarar på själva i sin tråd.

Men bara för att detta är ett företag som tjänar pengar på att bokstavligt våldta privat personers ekonomi är det helt okey?

Totalt sinnessjukt att folk på något sätt kan försvara det Tele2 gör.

Permalänk
Medlem

Detta är väl inte konstigt över huvud taget? Man skulle kunna säga samma sak om att ha övervikt på bagaget när man flyger. En väska a 20kg kostar 65kr och om du lastar övervikt 20kg så kostar det bra många fler gånger så mkt.... Eller att jag sitter och ringer från nigera en månad och sedan får en månadsskostnad på 20k, skall tele2 betala det då?

Permalänk
Medlem

Folks kunskap är skrämmande här. Att folk försvarar Tele2 som OP säger.

Att tele2 inte hade nån sån SMS notis, trodde de va standard för alla operatörer.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Detta är väl inte konstigt över huvud taget? Man skulle kunna säga samma sak om att ha övervikt på bagaget när man flyger. En väska a 20kg kostar 65kr och om du lastar övervikt 20kg så kostar det bra många fler gånger så mkt.... Eller att jag sitter och ringer från nigera en månad och sedan får en månadsskostnad på 20k, skall tele2 betala det då?

Ni har ju inte TS ringt från nigera eller haft överlast.
Utan TS har surfat i Sverige. Och Tele2 vill ta ut en ockersumma, istället för att nyttja en spärr och mena kundens bästa för tillfällen som dessa.
Kortfattat så bryr sig bara tele2 om en sak tills det är bevisat motsattsen.
Ingen vettig person surfar för 40k. Du tror inte t.ex personalen på shell skulle komma springandes om du tankar bensin för 40k på en månad? Dom skulle tänka: stulet kort.
Tele2 tänker: mouahahaha money money money (abba röst).

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Tele 2 har nu svarat på min blog:

http://www.johnniefromtheblog.com/2012/08/tele2-charge-5000e-...

Citat:

Hello Johnnie,

We regret to see that your friend has been charged this much money for 3 GB data. We would like to get in touch with him to help him with his case. Please ask him to email me at cecilia.uhr@tele2.com and we will do our best to help him.

Best regards

Cecilia Uhr, Tele2

cecilia.uhr@tele2.com