SweClockers drop!
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minsc S2:

Det ser ut att vara referens-design, och 670 referens har sålts för under 3000:- sen Juni.

Skrivet av Cudage:

CDON säljer ju Gigabyte GTX 670 OC för 3320KR med swec rabatten

Visst men hur relevant är det när det inte är samma kort?

Här är samma kort.
http://cdon.se/hemelektronik/zotac_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av trevb:

Tackar! Det fick bli ett Gainward GeForce GTX 560Ti.

Gött, du lär inte bli missnöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Visst men hur relevant är det när det inte är samma kort?

Här är samma kort.
http://cdon.se/hemelektronik/zotac_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2...

Men snälla du, ett referenskort är ett referenskort, oavsett vilket klistermärke som sitter på.
Måhända att det är ett billigt ZOTAC referens 670, men det är fortfarande dyrt med tanke på att du kan få "samma" kort, fast med annat klistermärke för under 3000:-

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Någon som har en uppfattning om "Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"" är något att ha? Jag har varit ute efter en Samsung i 830 serien men denna lockar nu väldigt mycket. Någon i tråden som har erfarenheter av denna SSD?

Tacksam för svar

Har använt min i ett bra tag nu, inte haft en enda bluescreen eller något som helst problem med den
Köpte min för 1399kr på Inet. Jag tycker den är värd pengarna

Permalänk
Medlem

Surfplattor på sista chansen tack.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Hade önskat en härlig 27" skärm på rea! Men jaja.

Ringa supporten vid denna tid för andra ärende är dock inget att rekommendera.

Permalänk
Medlem

En Noctua NH-C12P SE14 blev det för min del.
Perfekt timing av komplett då jag spanat på en ny kylare ett tag nu.

Permalänk

fasen så försvann 4bay nasen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minsc S2:

Men snälla du, ett referenskort är ett referenskort, oavsett vilket klistermärke som sitter på.
Måhända att det är ett billigt ZOTAC referens 670, men det är fortfarande dyrt med tanke på att du kan få "samma" kort, fast med annat klistermärke för under 3000:-

Men snälla lilla du då får du väl kontakta Zotac och fråga dem varför de inte är billigare? Vilka har 670 för under 3000 nu btw?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

synd att det inte kom nån I7 3770k eller 7970 Twin frozr ;X Nå kan alltid hoppas på sista chansen

Hade inte heller suttit fel med en Noctua NH-D14 "Blink Blink komplett"

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

synd att det inte kom nån I7 3770k eller 7970 Twin frozr ;X Nå kan alltid hoppas på sista chansen

Hade inte heller suttit fel med en Noctua NH-D14 "Blink Blink komplett"

Jag håller med, så länge det är super-rea! Något high end nätagg hade inte suttit fel heller, märker att mitt nuvarande nätagg börjar förlora kräm :S

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av luki3:

Jag håller med, så länge det är super-rea! Något high end nätagg hade inte suttit fel heller, märker att mitt nuvarande nätagg börjar förlora kräm :S

Du skulle slagit till på 850W Seasonic-agget på 50%

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen att Komplett inte kan ha 99% rabatt på allt, men det mest ligger på runt 12-20% och det kallar inte jag en super-rea. Sen beror det självklart på om man måste lägga till frakt eller kan åka till en pick-up-point. Men alla bor ju inte i storstäderna, tänk på det!

Om man tänker på att Komplett inte har några butiker, utan bara ett lager och några PuP, då borde dom ha en bättre vinst än dom med butiker. Då tycker jag man kan bjuda på frakten.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Men snälla lilla du då får du väl kontakta Zotac och fråga dem varför de inte är billigare? Vilka har 670 för under 3000 nu btw?

3779:- för ett referens GTX 670 är dyrt, 3295:- är också dyrt, i synnerhet när man kan få ett med mycket bättre kylning för samma pris, eller ett referens 670 ännu billigare. (PNY och Palit GTX 670 har sålts för under 3000:- från och till de senaste veckorna).
Zotacs 670 kostar av någon anledning mer än övriga partnertillverkares, men det förhindrar inte att det fortfarande är ett dyrt kort. Du kanske betalar för klistermärket, men dom flesta av oss betalar för prestandan.

Jag vet inte om du inte förstår min poäng om varför det inte är så billigt som det låter, eller om du drygar dig med flit, eller bara är en komplett fanboy, men nu när du börjat bli nedvärderade så orkar jag inte försöka förklara längre.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Du skulle slagit till på 850W Seasonic-agget på 50%

Aa, jag försökte men när jag skulle lägga det i kundvagnen så vare slut! :*(

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Avstängd

Fan va najs köpte ett 1000:- presentkort hos komplett idag för 825:- tänkte ha det till att köpa ett Corsair K90 och nu säljer dom det tangentbordet 200:- billigare

700 ink frakt är riktigt fint för det tangentbordet

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Enklast är om du ringer till kundtjänst och säger att du inte vill ha dem. Då går det ofta att lösa så du inte behöver komma hit. Det "korrekta" sättet är annars att komma hit och hämta dom och sen lämna in dom igen direkt, men som du själv hör låter det lite löjligt. Men det är viktigt att du ringer in först och säger att du inte vill ha dom, inte bara lämnar kvar dom utan att höra av dig.

mvh
Mikael

lånar lite,kan jag få svar på mitt mail jag skickade 2012-08-18?
ni nämde att det skulle ta några dagar,har snart gått tio dagar..ingen bra reklam direkt.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Dessa reor överallt! Dom dödar mig!
Nu blev det ett trådlöst tbord från komplett, förra veckan hade dustin ett erbjudande på cpu (ivy bridge i5a för 1500kr) då blev det en sån, samt att inwarehouse hade rabatt på hårddiskar så då blev det 4x2tb RED diskar... no more, kontot dör en snabb död här

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Det blev ett Sapphire HD7950 för 2495 kr!

Känns rätt bra. Har just nu ett Sapphire HD6850 som är ett av de tystaste mellanklassgrafikkortet (kollade SPCR, en forumtråd där flera användare gjorde minirecensioner).

Hoppas att deras HD7950 är tyst också, fast det har en fläkt mer. Ska vara riktigt svalt enligt recensioner. Om det låter lite så kan man väl skaffa nått program och göra en egen lite varmare fläktkurva?

Permalänk
Medlem

Hoppas det dyker upp en 2TB för en FIN peng på åtminstonde sista chansen

Visa signatur

9800X3D | Asus TUF B850plus | Kingston 32gb HBF 6000mhz | PC Hellhound 9070xt | Corsair rme 850w Gold | Phanteks Ultra | Alienware 27" IPS 180hz + extraskärm

Permalänk
Medlem

Vill ha ett mysigt mekaniskt tangentbord, som t.ex. MK-85, på sista chansen

Permalänk
Medlem

Problemet med komplett reorna är att det oftast inte är jättemycket blligare + att frakten(åtminstone tidigare) varit så pass hög att man sällan vinner mer än någon hundralapp på att beställa vid rean jämfört med andra butiker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minsc S2:

3779:- för ett referens GTX 670 är dyrt, 3295:- är också dyrt, i synnerhet när man kan få ett med mycket bättre kylning för samma pris, eller ett referens 670 ännu billigare. (PNY och Palit GTX 670 har sålts för under 3000:- från och till de senaste veckorna).
Zotacs 670 kostar av någon anledning mer än övriga partnertillverkares, men det förhindrar inte att det fortfarande är ett dyrt kort. Du kanske betalar för klistermärket, men dom flesta av oss betalar för prestandan.

Jag vet inte om du inte förstår min poäng om varför det inte är så billigt som det låter, eller om du drygar dig med flit, eller bara är en komplett fanboy, men nu när du börjat bli nedvärderade så orkar jag inte försöka förklara längre.

Jag förstår precis vad du talar om men som sagt ligger tillverkarnas prissättningar på deras bord och inte återförsäljarnas. Faktum är att produkten i fråga är med i rean och det är nedsatt i pris, så enkelt är det.

Skrivet av luki3:

Aa, jag försökte men när jag skulle lägga det i kundvagnen så vare slut! :*(

Segt, hoppas på sista chansen då.

Skrivet av Holic:

Dessa reor överallt! Dom dödar mig!
Nu blev det ett trådlöst tbord från komplett, förra veckan hade dustin ett erbjudande på cpu (ivy bridge i5a för 1500kr) då blev det en sån, samt att inwarehouse hade rabatt på hårddiskar så då blev det 4x2tb RED diskar... no more, kontot dör en snabb död här

Samma sits nästan, slog också till på en 3570k förra veckan.
Inte blivit så mycket idag än dock, bara ett par nya hörlurar (Ultimate Ears 200vi Noise-Isolating) till min ipod shuffle då fjärrkontrollen lagt av och vad man än trycker så höjer den bara volymen haha.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Problemet med komplett reorna är att det oftast inte är jättemycket blligare + att frakten(åtminstone tidigare) varit så pass hög att man sällan vinner mer än någon hundralapp på att beställa vid rean jämfört med andra butiker.

Sant som du säger, dock har jag tur som har min närmaste pickup point påväg/från jobbet, så
då tjänar jag drygt 350:- på enbart 2 billiga artiklar.

Visa signatur

9800X3D | Asus TUF B850plus | Kingston 32gb HBF 6000mhz | PC Hellhound 9070xt | Corsair rme 850w Gold | Phanteks Ultra | Alienware 27" IPS 180hz + extraskärm

Permalänk
Medlem

Blev ett Define R4

Permalänk
Medlem

Har länge varit sugen på ett hemmabio system och nu råkade jag visst köpa Onkyo HT-S3505B hemmabiosystem 50% rea så svårt att inte slå till
dom hade några andra men alla med bluray spelare och när denna va utan så resonerade jag att då har dom nog lite bättre kvalite på högtalarna.. Nice att bo i sthlm så man kan glida förbi en pickup point bara ^^

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

någon som sparat sidorna tidigare så man ser vad man missat

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av banankontakt:

fasen så försvann 4bay nasen...

Verkade som att jag norpade en av dom sista. Förlåt

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har lite svårt att förstå, nu tillexempel jätte många har skrivit att dom köpt define r4 under rean, och det är runt 180kr billigare.. tänker ni liksom "oj 180kr billigare! KÖP DIREKT!" eller hur går era tankar varför köper ni det just under rean 180kr är liksom ingenting (för de flesta) menar inte att trycka ner någon eller så, utan bara undrar varför liksom

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Helt okej rabatter, om det är nått man spanat in. Tycker det är lite för dyra pryttlar bara, inte direkt så att man spontanköper en tv trots att det är 30%