Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Så var det ja.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

lite udda dock, lägst / nära lägst roll på 3 saker samt högst / nära högst roll på 3 :<

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Två st Gladiator gauntlets inom loppet av 20 minuter. Man ska väl vara glad över att få legendaries, men tråkigt när man får helt värdelösa items.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

jahopp ny dag nytt drop, inga superrolls på str / block / AR men ganska ok ändå ( ska vara 2 random affix fick bara en.. samma med oculusen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelade en timma innan frukost, fick två roliga drops (Ok bågen är bara kul på "ploj" men jackan kan säkert ge lite guld åtminstone).

Bågen skjuter ut en höna då och, som anfaller fienden ett par sekunder

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första legendary efter nya patchen, helt okej.

Permalänk
Medlem

hittade dessa av ett vanligt act 3 monster igår....

http://tinypic.com/r/2rgpbt4/6

+141Str
+94 vit
+72 resist all
+12 movement speed

Den lägsta på AH är ungefär 70M. Sålde den dock för 55M då ja ville få sålt den snabbt....såldes under natten till idag

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Ptjaa..inte så pjåkiga va?

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, ökar MF min chans att få bättre stats på items som droppas eller ökar det bara chansen att ett rare item ska droppa när jag dödar mobs?

Jag har farmat inferno act 2-3-4 hela dagen idag och jag har haft 5 stacks av NV buffen men bara 9% MF från gear och jag har bara fått skit loot.

Har jag bara otur eller måste jag fixa MF gear för att få bra items?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Måste bara fråga, ökar MF min chans att få bättre stats på items som droppas eller ökar det bara chansen att ett rare item ska droppa när jag dödar mobs?

Jag har farmat inferno act 2-3-4 hela dagen idag och jag har haft 5 stacks av NV buffen men bara 9% MF från gear och jag har bara fått skit loot.

Har jag bara otur eller måste jag fixa MF gear för att få bra items?

Tack för svar!

MF ökar chansen för rare, och eftersom du får fler rares så ökar indirekt chansen att du får bra stats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

MF ökar chansen för rare, och eftersom du får fler rares så ökar indirekt chansen att du får bra stats.

Okej, så MF har inget med identifieringen av items att göra?

Är väl bara att farma på och hoppas på det bästa då.

Tack

Permalänk
Medlem

Då fick man sitt första set item efter lite drygt 150 timmars spelande.. på tiden

Permalänk

Dra åt helvete vilken rullning, mer int och den hade varit otroligt jävla bra.

Bör väl vara värd något ändå? Jag gillar att jag får mer damage av den utan att den ens har dex.

=EDIT=
Ärsch då, den var ju inte värd någonting

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Det bästa jag hittade idag. Ingen jag själv får ett glädjeryck utav, men har tänkt att få lite cash för den iallafall. Om det är någon som vill köpa är det bara att skicka ett pm!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Då fick man sitt första set item efter lite drygt 150 timmars spelande.. på tiden

http://i49.tinypic.com/otkk94.jpg

hehe väntar på min "nr 2 set item" @ 480 timmar ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Har drygt 350h gametime, 0 set items so far men runt 25 legendarys varav 3 efter patchen

Permalänk
Skrivet av FabianoFerrari:

Det bästa jag hittade idag. Ingen jag själv får ett glädjeryck utav, men har tänkt att få lite cash för den iallafall. Om det är någon som vill köpa är det bara att skicka ett pm!

http://i47.tinypic.com/1236tep.png

Den sålde för 24 miljoner, om någon undrade

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk

Gårkvällen och dagens, kanske inte bästa, men roligaste loot....

Permalänk
Medlem

Åååh, quivern!

Permalänk
Medlem

Haha Hur jäkla tur får man ha. Hur hög mf har du?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har drygt 350h gametime, 0 set items so far men runt 25 legendarys varav 3 efter patchen

Har också drygt 350h gametime. Inga set och inga legendary over huvud taget. Ska kanske tillägga inga rares värda något för mej eller för att sälja.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par Lacuni Prowlers med str, vit, crit% (random stats) och 9%atkspeed. Efter ca 30-35min droppar dessa av ett vitt mob i Keep level 3.

Nu var detta inte idag, men tyckte ändå det passade in här Fick sålt dom för 75m.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

När itemet droppar så rollar den om hur många affix grejen ska få, 4-6 affixes, Ju högre MF du har ju högre chans att du får fler affixes = bättre items. Så börja stacka MF! Det hjälper som satan i längden

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Haha Hur jäkla tur får man ha. Hur hög mf har du?

Inte vansinnigt mycket, 319% med full NV stack.
Som många andra har sagt så handlar de mycket om tur också.

Men absolut, när jag låg på 200% med full nv så droppades det inga legendaries under 15h gameplay.
319% så droppas de jag postade under ca 8h gameplay.

Permalänk
Medlem

Kanske inget super item men lite roligt i alla fall
Fick det av nm azmodan när jag boosta en kompis.

Är intresserad av ett byte till motsvarande ring fast med Agi istället, är du intresserad hör av dig så får vi se om den finns kvar

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att alla hade klarat inferno redan. Så är tydligen inte fallet Folk farmar fortfarande på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Något du kan tänka dig sälja till en rimlig summa? hör av dig på pm i sånt fall

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalyen:

Fann 6st legendary items igår och detta var den främsta.

http://i47.tinypic.com/315obac.png

Riktigt trevliga!

Sex? På en dag? Inte illa!

Grattis!

Hur mycket spelar du på på en dag, hur mycket MF har du och var farmar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Riktigt trevliga!

Sex? På en dag? Inte illa!

Grattis!

Hur mycket spelar du på på en dag, hur mycket MF har du och var farmar du?

Sex stycken på en dag är mitt rekord nu
Kan dock tillägga att tre av dem var verkligen helt värdelösa, men känslan att hitta dom är fortfarande fin.

Jag lirar akt3, min egna runda som tar ca 1-1,5 timme. Springer med 34% movement speed så fort går det. 219mf med NV och min följeslagare.
Hinner med max 4 rundor per dag, oftast bara 2.