[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Gorillaglas 2 som SGS3 har är dock något tåligare.

Nej det tror jag inte. Galaxy S3 är ju t.om. omtåligare än Iphone 4s.
Glaset kanske är lite tåligare i sig (inget jag hört, men om du säger det, så kanske det är så), men med den nya designen som Galaxy S3 har så är den inte särskilt tappvänlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Glaset kanske är lite tåligare i sig (inget jag hört, men om du säger det, så kanske det är så), men med den nya designen som Galaxy S3 har så är den inte särskilt tappvänlig. http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

Såg den oxå, kanske inte så konstigt när skärmen är större än iphone.

Den kanske inte går att repa särskilt lätt och klarar högt tryck mot skärmen, men tappar man den hårt i marken och den landar med skärmen neråt så är det ju inte särskilt konstigt att glas spricker.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Glaset kanske är lite tåligare i sig (inget jag hört, men om du säger det, så kanske det är så), men med den nya designen som Galaxy S3 har så är den inte särskilt tappvänlig. http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

Googlar du lite, kan du hitta ett utformat "krocktest".
Om man nu vill ha mer "vetenskapligt". Där testas Samsung Galaxy S3, HTC One X och iPhone 4S.
Bl.a släpper de vikter i en anordning som får krocka med mobilen från olika höjder, på så vis är det helt kontrollerat. HOX och SGS3 slår iPhone 4S.

Testerna som görs är "krocktestet" där en anordning släpper vikter igenom ett rör som krockar med skärmen, sedan trappar man upp vikterna tills skärmen spricker.
Andra testet testar du tryck på skärmarna genom att lägga vikter på de nu avmonterade glasen och sedan se på vilken vikt de bryts av (de hålls fast i kanterna) och trots att iPhones glas är både aningen tjockare och mindre, så klarade den mindre vikt.
Det ena test iPhone 4S var likvärdig i var reptestet där man drog grövre och grövre slippapper emot.

Minns inte sajten och orkar inte söka, så har du tråkigt och leker med Google kan du ge det ett försök. Klippet kan finns på Youtube, men jag såg det på en annan sajt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Skrivet av Andiders:

Googlar du lite, kan du hitta ett utformat "krocktest".
Om man nu vill ha mer "vetenskapligt". Där testas Samsung Galaxy S3, HTC One X och iPhone 4S.
Bl.a släpper de vikter i en anordning som får krocka med mobilen från olika höjder, på så vis är det helt kontrollerat. HOX och SGS3 slår iPhone 4S.

Testerna som görs är "krocktestet" där en anordning släpper vikter igenom ett rör som krockar med skärmen, sedan trappar man upp vikterna tills skärmen spricker.
Andra testet testar du tryck på skärmarna genom att lägga vikter på de nu avmonterade glasen och sedan se på vilken vikt de bryts av (de hålls fast i kanterna) och trots att iPhones glas är både aningen tjockare och mindre, så klarade den mindre vikt.
Det ena test iPhone 4S var likvärdig i var reptestet där man drog grövre och grövre slippapper emot.

Minns inte sajten och orkar inte söka, så har du tråkigt och leker med Google kan du ge det ett försök. Klippet kan finns på Youtube, men jag såg det på en annan sajt.

Ja, den övre där är ju inte mycket att hänga i julgranen, man ser ju tydligt hur olika telefonerna kan landa på den ojämna marken så det är ganska slumpartat, sen kanske det är mer verklighetstroget än ett mer vetenskapligt test då det visar hur det SKULLE KUNNA GÅ om man tappar den i asfalten när man är ute, men den kan klara sig helt oskadd också, beroende på hur den landar och om det finns grus eller grovt ojämn asfalt.

Jag har ju dock väldigt svårt att tro att en SGS2 gick sönder från 70 cm mot plast golv, både jag och min fru har tappat våra (hade SGS2 innan) på våra plastgolv ett antal gånger och inget har hänt, din måste landat riktigt illa.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Ja, den övre där är ju inte mycket att hänga i julgranen, man ser ju tydligt hur olika telefonerna kan landa på den ojämna marken så det är ganska slumpartat, sen kanske det är mer verklighetstroget än ett mer vetenskapligt test då det visar hur det SKULLE KUNNA GÅ om man tappar den i asfalten när man är ute, men den kan klara sig helt oskadd också, beroende på hur den landar och om det finns grus eller grovt ojämn asfalt.

Jag har ju dock väldigt svårt att tro att en SGS2 gick sönder från 70 cm mot plast golv, både jag och min fru har tappat våra (hade SGS2 innan) på våra plastgolv ett antal gånger och inget har hänt, din måste landat riktigt illa.

Dock visar det mer vetenskapliga testet vilket som håller bäst, men allt beror ju 100% på hur du tappar luren. Inget mer.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Ganska lustigt det här, att dom nya telefonerna håller sämre än en gammal Nokia 3310. Synd att tekniken inte gått lika mycket framåt på den fronten

Nyligen beställt min S3:a. Måste jag skaffa mig ett minneskort pronto eller kan det vänta?
Tänkte för den har väl inbyggt minne med?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ganska lustigt det här, att dom nya telefonerna håller sämre än en gammal Nokia 3310. Synd att tekniken inte gått lika mycket framåt på den fronten

Nyligen beställt min S3:a. Måste jag skaffa mig ett minneskort pronto eller kan det vänta?
Tänkte för den har väl inbyggt minne med?

16gig inbyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av russky:

16gig inbyggt

Kanon! Känns inte riktigt som att jag kommer behöva mer än det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kanon! Känns inte riktigt som att jag kommer behöva mer än det

Fast alla 16gig går inte att använda, programvara o sånt som är på telefon från början tar ju lite plats med:-P men jag har inte lyckats fylla min ännu så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En annan har ju 16+64 totalt 80 GB i telefonen, bara för att det går

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av russky:

Fast alla 16gig går inte att använda, programvara o sånt som är på telefon från början tar ju lite plats med:-P men jag har inte lyckats fylla min ännu så

Lagringsutrymmet ligger nog på 11-12gig?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Lagringsutrymmet ligger nog på 11-12gig?

Stämmer oftast mer åt 11 dock, själv har jag 11.35 GB, använt 10.27 GB.... tur man har 64 GB sd

Visa signatur

Desktop:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Stämmer oftast mer åt 11 dock, själv har jag 11.35 GB, använt 10.27 GB.... tur man har 64 GB sd

Yepp 11 gig, ni kanske sitter o tokfyller eran telefon med appar o sånt:-P är ni nöjda med eran då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

En annan har ju 16+64 totalt 80 GB i telefonen, bara för att det går

Haha så det ska vara!;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av russky:

Yepp 11 gig, ni kanske sitter o tokfyller eran telefon med appar o sånt:-P är ni nöjda med eran då?

Musik/serier/backupper/Romfiler etc.
Lägger inga appar på lagringsdelen/sdcard när man har så mycket utrymme för appar som dessa lurar har..

Själv stoppa jag i ett class10 16gig extra. Kostar ju bara några kr om man inte redan har ligger o skräpar.
Har själv en s2 men lagringsutrymmet är ju "lika".

Permalänk
Medlem

Nästan läskigt hur snabbt det går att surfa med den här telefonen!

Edit: Om jag vill se på film på S3:an, hur går jag smidigast till väga?
Tar den avi rakt av?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nästan läskigt hur snabbt det går att surfa med den här telefonen!

Edit: Om jag vill se på film på S3:an, hur går jag smidigast till väga?
Tar den avi rakt av?

Jag kör mx video player i min s2. Tar allt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag kör mx video player i min s2. Tar allt..

Jag tycker också om MX Player. Min S3 äter allt. 1080p .mkv format tuggar den utan lagg tex.

Mångar pratar om att Gorillaglas 2 är åh så hållbart. Men faktum är att redan första veckan fick jag en repa i glaset, man till och med känner hur djup den är varje gång man drar fingret över den. Och min gamla 3GS är som ny trots att jag har haft den över ett år.... Suck.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag tycker också om MX Player. Min S3 äter allt. 1080p .mkv format tuggar den utan lagg tex.

Mångar pratar om att Gorillaglas 2 är åh så hållbart. Men faktum är att redan första veckan fick jag en repa i glaset, man till och med känner hur djup den är varje gång man drar fingret över den. Och min gamla 3GS är som ny trots att jag har haft den över ett år.... Suck.

Beror ju lite på vad man gör med telefonen, HUR fick du repan?

Visa signatur

Desktop:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Beror ju lite på vad man gör med telefonen, HUR fick du repan?

Jag har inte en blekaste :/ Rätt som det var lade jag märke till den. Jag lägger aldrig telefonen i fickan tillsammans med något annat heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det där testet säger ingenting.
Kom tillbaka när de tappat låt säga 100 av varje telefon i marken, minst.

Gorilla glass 2 är enligt mig en liten flopp dock.
Min S1 som jag köpte vid release ser ut som ny medan min S3 har flera repor.
Tål att sägas att jag misshandlade min S1a sista tiden bara för att se vilken kvalité det verkligen var, den höll för sjukt mycket måste jag säga. Grym byggkvalité. Fungerar fortfarande, dock behöver den en ny PWR-brytare eftersom den flippade ur efter jag "tappat" den i en grogg sista dagarna innan min S3a kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Då måste du varit varsam med din 3gs. Min ser ut som kriget efter mindre än 6mån användning utan skydd..
Jag har iofs gorilla glas "1" på min s2 men jag tycker det är fantastiskt. Orepbart finns dock inget som är.. T.o.m diamanter går att slipa..

Corning som gör glaset till iphone4 också.
http://9to5mac.com/2012/03/02/apple-acknowledges-use-of-corni...

Permalänk
Medlem

Just fått min OTG adapter, men jag får det inte att fungera. Är det något fel på den eller har jag gjort något fel?
Testat både med PS3 kontroll och USB-minne, det händer ingenting och minnet dyker inte upp under Mina filer.

Denna köpte jag; http://kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=9308

Edit: Ingen som visste något om saken verkar det som
Kontaktade iaf Kabelgiganten och dom rev bara fakturan och jag får göra vad jag vill med adaptern. Bra service!
Får beställa en ny som jag vet är kompatibel helt enkelt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Japp. Finns bara en blå och en vit.

Den finns numera även att köpa i röd färg, se http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/smartphones/GT-I9300RWDNEE

Jag har ett problem ... jag var och köpte en SIII:a i dag och märkte att sim kortet från min Samsung Galaxy Nexus inte passar i den nya mobilen. Jag borde ha lyssnat mera på försäljaren när han sade att den kräver microsim kort, antog att den måste passa.
Min fråga är, vad kan jag göra åt det, är jag tvungen att vänta tills mitt nuvarande telia abonnemang går ut och sedan skaffa ett nytt abonnemang med microSIM kort eller byter telia ut korten mot microsim kort?

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Den finns numera även att köpa i röd färg, se http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/smartphones/GT-I9300RWDNEE

Jag har ett problem ... jag var och köpte en SIII:a i dag och märkte att sim kortet från min Samsung Galaxy Nexus inte passar i den nya mobilen. Jag borde ha lyssnat mera på försäljaren när han sade att den kräver microsim kort, antog att den måste passa.
Min fråga är, vad kan jag göra åt det, är jag tvungen att vänta tills mitt nuvarande telia abonnemang går ut och sedan skaffa ett nytt abonnemang med microSIM kort eller byter telia ut korten mot microsim kort?

De bör byta ut det utan problem, det gör telenor iaf. Bara att ringa och säga att du behöver ett microSIM då du köpt ny telefon.

Visa signatur

Desktop:

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Googla på cut microsim o kapa till ett microsim av ditt simkort.
Finns guider o mallar etc.

Permalänk
Medlem

ok, skall ringa och höra med telia imorgon.
Jag vill inte klippa i kortet om jag skulle råka göra fel och paja kortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

ok, skall ringa och höra med telia imorgon.
Jag vill inte klippa i kortet om jag skulle råka göra fel och paja kortet...

Du kan gå in på "mina sidor" på telia och beställa ett microsim...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Jättenöjd med min S3:a, en riktigt bra telefon.
Men jag tycker att batteritiden var rätt kass, känns som att man får ha den på energisparläget hela tiden... Hur gör ni? Räcker batteriet för er?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jättenöjd med min S3:a, en riktigt bra telefon.
Men jag tycker att batteritiden var rätt kass, känns som att man får ha den på energisparläget hela tiden... Hur gör ni? Räcker batteriet för er?

I böjan när jag hade köpt den så tyckte jag också att batteritiden tog slut på nolltid,
Men efter ett tag så har den typ ''tagit igen'' och nu funkar batteritiden jättebra.
(Jag kör alltid med energisparläge men det gjorde jag även från början och med en relativt låg ljusstyrka).

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.