Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Nej det är alla.

Vadå alla? du måste ju läggas till i listan för att vara med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Vadå alla? du måste ju läggas till i listan för att vara med?

Den hämtar infon direkt från battlenet. Så det ska vara alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Den hämtar infon direkt från battlenet. Så det ska vara alla.

Ja, infon om den du lägger till ja, inte att den hämtar ALLA profiler automatiskt...
Det skulle inte finnas en funktion för att hämta karaktärer om den la till alla automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja, infon om den du lägger till ja, inte att den hämtar ALLA profiler automatiskt...
Det skulle inte finnas en funktion för att hämta karaktärer om den la till alla automatiskt.

Testade söka på mig, jag är med och jag har inte lagt till min char där själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Testade söka på mig, jag är med och jag har inte lagt till min char där själv.

Du söker och lägger till i samma ruta...det står add OR search

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Du söker och lägger till i samma ruta...det står add OR search

Om du skriver in hela namnet inklusive #nummer ja, men inte annars. Testade i alla fall att söka på en kompis också (utan nummer igen) och han var inte där så antar att någon redan hade lagt till mig tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Om du skriver in hela namnet inklusive #nummer ja, men inte annars. Testade i alla fall att söka på en kompis också (utan nummer igen) och han var inte där så antar att någon redan hade lagt till mig tidigare?

Ja, det är nog så det är.

Permalänk
Medlem

EXP

Hur är det nu. Får man mer EXP om man spelar ihop?

Var får man mest exp? Är det skillnad på a3 och a4 tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Du får samma exp oavsett om du är ensam eller inte. Det beror mest på hur fort du dödar mobsen tillsammans i gruppen. Så vitt jag vet är slutet av A3 bäst för farm av exp och loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Du får inte mer xp per mob i multiplayer. Dock har de nu ändrat så mobs bara får 75% mer life per extra spelare så det är klart möjligt att döda snabbare i grupp än solo.

Akt 3 och 4 ger mest xp per mob (mlvl 63) så nej, det är ingen skillnad mellan de två akterna. De mobtätaste områdena är "crater-områdena" i slutet av akt 3. Dock är det smart att skaffa sig 5 NV innan man går dit så man utnyttjar det till max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Du får samma exp oavsett om du är ensam eller inte. Det beror mest på hur fort du dödar mobsen tillsammans i gruppen. Så vitt jag vet är slutet av A3 bäst för farm av exp och loot.

Skrivet av Evil Peter:

Du får inte mer xp per mob i multiplayer. Dock har de nu ändrat så mobs bara får 75% mer life per extra spelare så det är klart möjligt att döda snabbare i grupp än solo.

Akt 3 och 4 ger mest xp per mob (mlvl 63) så nej, det är ingen skillnad mellan de två akterna. De mobtätaste områdena är "crater-områdena" i slutet av akt 3. Dock är det smart att skaffa sig 5 NV innan man går dit så man utnyttjar det till max.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Visst dom nerfade ner mobsen för att det skuille bli fler som spelade i grupp.
Dock är dom idioter då dom samtidigt införde att enskild MF istället för ett medelvärde för alla i gruppen samt paragon level.

Spelar man i grupp numera så brukar dom som har mest DPS rusa iväg och ta kål på allt utan att invänta eller återuppliva sina medspelare.
Dom är ju ute efter att levla upp så fort som möjligt.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Dock är dom idioter då dom samtidigt införde att enskild MF istället för ett medelvärde för alla i gruppen samt paragon level.

Spelar man i grupp numera så brukar dom som har mest DPS rusa iväg och ta kål på allt utan att invänta eller återuppliva sina medspelare.

Det där är ju något som folk har olika åsikt om. Det var många som klagade på att MF blev ett medelvärde då de som hade bra sådan gear fick sämre loot än i single player.

Problemet du beskriver ser jag inte hur det skulle ändras av att MF räknades ut olika. Det beror ju helt enkelt bara på dåliga spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det där är ju något som folk har olika åsikt om. Det var många som klagade på att MF blev ett medelvärde då de som hade bra sådan gear fick sämre loot än i single player.

Problemet du beskriver ser jag inte hur det skulle ändras av att MF räknades ut olika. Det beror ju helt enkelt bara på dåliga spelare.

Nä, MF är väl inte det som är det egentliga problemet. Spelare med hög MF spelade förmodligen solo innan också.

Men att som Blizzard använda det som ett argument för att få fler att spela coop. Det är ju lite dumt.

Och jag ifrågasätter fortfarande om MF har någon verkan. Jag märker det inte.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Spela med kompisar istället så slipper du det problemet
Dock så saknar jag att MF blev ett medelvärde för innan ändringen så lät vi 1 eller 2 spelare maxa MF så att alla fick hyffsad MF, nu kör alla full DPS istället för att plöja igenom så snabbt som möjligt istället för att låta 1 person får mer/bättre loot. Gillar dock Paragon levels och hur de fungerar även om jag bara hunnit till level 6 samt 11 på mina chars då jag återupptog D3 igen för någon vecka sedan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Nä, MF är väl inte det som är det egentliga problemet. Spelare med hög MF spelade förmodligen solo innan också.

Men att som Blizzard använda det som ett argument för att få fler att spela coop. Det är ju lite dumt.

Och jag ifrågasätter fortfarande om MF har någon verkan. Jag märker det inte.

Men vad var då poängen med scenariot du beskrev där de med hög dps drar på och skiter i de andra? Jag ser inte hur det relaterar till Blizzard över huvud taget.

Och vad är det som är dumt med att använda det som argument? De enda som kan se på det negativt är väl de som leechade MF tidigare?

Vad gäller MF tycker jag att effekten är rätt tydlig. Jag får avsevärt mer magic/rares med MF på än när jag har det av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Spela med kompisar istället så slipper du det problemet
Dock så saknar jag att MF blev ett medelvärde för innan ändringen så lät vi 1 eller 2 spelare maxa MF så att alla fick hyffsad MF, nu kör alla full DPS istället för att plöja igenom så snabbt som möjligt istället för att låta 1 person får mer/bättre loot. Gillar dock Paragon levels och hur de fungerar även om jag bara hunnit till level 6 samt 11 på mina chars då jag återupptog D3 igen för någon vecka sedan.

Om ni spred ut MF-gearen ni använde tidigare på fler personer skulle ni nog få samma resultat som förr, och ändå kunna köra snabbare då mobsen fått minskade life pools. Men att köra max DPS är såklart bättre ur ren xp-synpunkt.