Apple lanserar Iphone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Det är klart att det finns många fördelar med smartphones, men de jag har provat hittills har alla haft mer eller mindre sämre kvalité på själva samtalen än de gamla hederliga 'dumtelefonerna'. Varför vet jag inte, och det känns som om de har glömt bort att det i grund och botten är en telefon som är tänkt att främst ringa med. Jag använder kanske 10% av alla funktioner i min HTC Incredible S, resten är onödigt i mitt tycke.

Tråkigt det där. Har HTC i jobbet, helt kass som telefon. Saknar verkligen gamla dumtelefonen där, fungerade alltid överallt, och med bra ljud på samtalet (Nokia 5140)

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

399 dollar för 64gb? det är ju typ 2500kr?!
Synd att man inte sålde sin 4s för 2000kr till något spån på blocket förra månaden..

Med abonnemang i USA....

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FearKill:

Ska väl blir roligt och se nästa våg med stämningar från alla håll. Apple kommer väl börja med att SGS 3 är för lik Iphone 5.

Sen kan nog Apple få det tungt mot Google/Samsung i 4G/LTE där de äger rätt många patent och Apple knappt några.
Men men, fint att Apple kunde gå med i 4" tum ligan iallafall.
Annars kan jag inte säga att jag är imponerad av vad jag sett.

Sen tycker jag att avsaknaden av NFC och "kanske" inget stöd för 4G i Sverige, och andra länder.

Samsung har c:a 800 LTE patent, Apple har c:a 400 LTE patent, hur du får det till "knappt några" vet jag inte, men min fundering är mer hur det kan finnas c:a 1200 patent från endast 2 företag på något som är en standard hos operatörer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabex:

Jag tycker svarta fyrkantiga telefoner med skärm på framsidan borde räknas som en standard, men det kanske bara är jag.

Dessutom har Samsung över 800 patent gällande LTE. Något av dessa lär ligga utanför någon standard.

Skulle du helt ärligt vilja ha en fyrkantig telefon?! Det skulle se skitlöjligt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Justbecause:

Skulle du helt ärligt vilja ha en fyrkantig telefon?! Det skulle se skitlöjligt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Lumia 800? Skitsnygg ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Det är klart att det finns många fördelar med smartphones, men de jag har provat hittills har alla haft mer eller mindre sämre kvalité på själva samtalen än de gamla hederliga 'dumtelefonerna'. Varför vet jag inte, och det känns som om de har glömt bort att det i grund och botten är en telefon som är tänkt att främst ringa med. Jag använder kanske 10% av alla funktioner i min HTC Incredible S, resten är onödigt i mitt tycke.

Japp! Det finns många fördelar, utan tvekan. Men en stor nackdel är att batteritiden är helt värdelös på dagens telefoner. Knappt så man vågar använda den när man är på resande fot! Som du själv säger, samtalskvalité är knappast förbättrat.

Nätverkstäckning är helt värdelös idag! Var aldrig problem med det förut med "dumtelefonen".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Ja antingen tar gubben i 5 micrometer för mycket, eller så anser dom att Motorola RAZR inte är 7.1mm tjock då den är lite tjockare längst upp på telefonen? Vilket som så tycker jag det är löjligt att hålla på å argumentera om en telefons tjocklek när det rör sig om millimeter. Jag hade hellre offrat några millimeter, och kanske till och med upp emot 1cm, i utbyte mot längre batteritid, men alla företag ska envisas med att tävla om att göra papperstelefoner.

Man mäter alltid tjocklek där den är tjockast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galactus:

Tråkigt det där. Har HTC i jobbet, helt kass som telefon. Saknar verkligen gamla dumtelefonen där, fungerade alltid överallt, och med bra ljud på samtalet (Nokia 5140)

Det verkar vara en genomgående brist på alla nya telefoner. Vad är vitsen med ziljoner funktioner om själva grundfunktionen är värdelös? Suck..
Nej, ge mig tillbaka min gamla fina dumtelefon som alltid fungerade och som batteriet höll i ca en vecka på. Låter som ett bättre alternativ.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Skulle du helt ärligt vilja ha en fyrkantig telefon?! Det skulle se skitlöjligt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Personlig smak?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Lumia 800? Skitsnygg ju!

Den är inte fyrkantig, den är rektangulär

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quna:

Det verkar vara en genomgående brist på alla nya telefoner. Vad är vitsen med ziljoner funktioner om själva grundfunktionen är värdelös? Suck..
Nej, ge mig tillbaka min gamla fina dumtelefon som alltid fungerade och som batteriet höll i ca en vecka på. Låter som ett bättre alternativ.

Är väl bara att gå och skaffa någon halvkass gammal lur då? Dom är ju inte direkt svåra att få tag på.

Permalänk

Äntligen nån som förstår att telefon skall var smidig och lagom stor ( 4" ). Snart kommer väl samsung med nån s15 modell på 19" som dom tror skall få plats i bröstfickan.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja antingen tar gubben i 5 micrometer för mycket, eller så anser dom att Motorola RAZR inte är 7.1mm tjock då den är lite tjockare längst upp på telefonen? Vilket som så tycker jag det är löjligt att hålla på å argumentera om en telefons tjocklek när det rör sig om millimeter. Jag hade hellre offrat några millimeter, och kanske till och med upp emot 1cm, i utbyte mot längre batteritid, men alla företag ska envisas med att tävla om att göra papperstelefoner.

antar att specsen menar den tjockaste punkten, för övrigt prioriterar jag också batteritid över tunnhet, sa aldrig att jag inte tyckte det...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Man mäter alltid tjocklek där den är tjockast

Skickades från m.sweclockers.com

Man tycker ju det, men det tycker inte Motorola.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av omnia:

Sämst på att designa mjukvara och fantasilös hårdvara. Den ser ut precis som väntat med andra ord.

När du säger designa mjukvara menar du att UI ser likadan ut eller menar du hur mjukvaran fungerar?

Permalänk
Medlem

Tror det var en miss att undervärdera den svenska (och nordiska?) 4G marknaden.

Många kommer nog välja Galaxy S 3 4G framför denna.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cokeman 1337:

Äntligen nån som förstår att telefon skall var smidig och lagom stor ( 4" ). Snart kommer väl samsung med nån s15 modell på 19" som dom tror skall få plats i bröstfickan.

Ja äntligen finns det 4" Apple är först som vanligt.

Eller vänta nu, är det inte precis som vanligt att det har funnits i flera år hos andra tillverkare?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Måste bara glida in och säga: Herrej**lar vad sexigt.
http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/09/thin.jpg

Hårdvaran.... och sen hur rapp den verkar vara.
Jag höll verkligen tummarna för att nya lumian skulle stå sig väl men det här blir tufft att konkurrera mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Den är inte fyrkantig, den är rektangulär

Skickades från m.sweclockers.com

Även om jag håller med dig om att lumia 800 inte är direkt fyrkantig så måste jag bara älska din kommentar...

hur många "kanter" har en rektangel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

ingen trådlös laddning
ingen stor skärm
ingen USB
ingen röststyrning på svenska
inga widgets
ingen bra batteritid
inget utbytbart batteri
inget utbyggbart minne (sdkort!)
ingen smart stay
ingen äkta multitasking
ingen nfc
4G/LTE vet vi inte 100% säkert ännu men de löser dom nog.

Ganska tråkig lansering överlag. Allt övrigt som dom erbjuder finns redan på marknaden. Aja.. I'm not impressed.. Gäsp!
De bästa med denna "lansering" är att alla andra leverantörer får känna att Apple-blåslampan flämtar dom i ändan så alla andra telefoner på marknaden blir ÄNNU bättre än vad dom redan är. Överlag en bra dag för ALLA mobilälskare och i synnerhet för oss som inte tillhör iphone-kampet och behöver sitta där och störa oss på att kul som "de andra har" och som vi fortfarande inte fick av pappa-apple.

Förstår tanken, men jag hade nog sett att de fått bättre batteritid, en hetare kamera och kanske något nytt överhuvudtaget, så konkurrenterna känt sig lite mera hotade. Hade inte Apple blivit bakåtsträvare 2010, så kanske vi hade haft ännu bättre nallar nu. Samsung och de andra kan ju pusta ut nu känns det som, biljettbokning och en uppskrämd 4S var ju inget som hotar marknadsandelarna nämnvärt. Applefans kan väl ändå inte försvara en sådan dålig lansering en gång till?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

tråkigt blir inget kör för min del ..

kanske nästa år med iphone 6 gör om gör rätt ...

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Den är inte fyrkantig, den är rektangulär

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar kvadratisk, inte fyrkantig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finical:

tråkigt blir inget kör för min del ..

kanske nästa år med iphone 6 gör om gör rätt ...

Nästa år är det ju dags för Iphone 5S! Ingen annat!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

Efter att ha läst igenom en del nu och förstått att iPhone5s LTE icke kommer fungera i Sverige i dagsläget. Så frågar jag mig ifall Samsungs gs3 LTE frekvens fungerar i Sverige?

Kanske är ett uppenbart nej.
Men har inte läst någonstans att Samsungs LTE inte fungerar.

Jag står inför ett nytt mobil köp och kan tycka att det isåfalll kan vara väldigt avgörande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Ja äntligen finns det 4" Apple är först som vanligt.

Eller vänta nu, är det inte precis som vanligt att det har funnits i flera år hos andra tillverkare?

Problemet är dock att du missade poängen då han skrev "smidig och lagom stor", inte Samsungs koncept som är "överdimensionerad för att vara en telefon på alla sätt bara för att vi kan"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Är väl bara att gå och skaffa någon halvkass gammal lur då? Dom är ju inte direkt svåra att få tag på.

Jag skulle inte vilja kalla en telefon för "halvkass" om den främsta funktionen i den är bättre än alla nya modeller som ska vara bättre, men inte är det.
Sedan är ju batteritiden på dessa "halvkassa" varianter något som "moderna" inte ens går att jämföra. Nej, det är de nya telefonerna som är "halvkassa" om man kollar på detta.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

väligt mycket sånt som android redan har haft väldigt länge eller saker dom har kastat ut för att göra sin egen verson av, speccs vart men väldigt besivinen på. jag vet inte hur länge till dom kan hålla på och sälja telefoner så här eftersom priset är löjligt högt om man jämnför med vad man kan få på android eller windows phone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Nu kommer det ramla in anmälningar till försäkringsbolagen att deras iPhone4/4S har blivit stulna =P

Glöm inte min 3GS!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Du menar kvadratisk, inte fyrkantig.

Kvadratisk och fyrkantig är exakt samma sak, en rektangel är en avlång fyrsiding

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av obeleaf:

199$ var inte det sjukt billigt? Eller skyhöjer dom priserna när dom kommer till sverige?

Det är de amerikanska priserna med abonnemang som varit desamma på precis varje modell de släppt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!