"The selected OpenGL mode is not supported by your video card"

Permalänk
Medlem

"The selected OpenGL mode is not supported by your video card"

Argghhh........ såm topicen visar så har ja ett litet dock klassiskt problem, men andå vet jag ej hur jag löser det!
Har nyss köpt ett nytt Abit Siluro GF4 Ti4200 64Mb, och när jag ska gå in på en server så kommer plötsligt denna oväntade ruta, och på den står det: "The selected OpenGL mode is not supprorted by your video card"! argghhh.... Ja kör juh också 640x400 ja vet att den är låg, men jag anser att det är den bästa upplösningen!
Så om det finns någon som har en lösning på problemet så var inte rädd att svara!

Visa signatur

ingen lök, ingen husbil!

Permalänk
Medlem

du kan ju säga vilket spel det är...
har du installerat drivrutiner??

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se

Permalänk
Medlem

hahaha... glömde de! CS såklart!

mm.... ja instellera nya drivisar.......

Visa signatur

ingen lök, ingen husbil!

Permalänk
Medlem

Gå in o välj "opengl" o upplösningen igen I CS, sen brukar det funka...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

När du köper ett nytt gkort så ska du ominstallerar DX också så ta och tanka hem den nyaste versionen och installera den.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

är det bara i CS som OpenGL inte funkar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
När du köper ett nytt gkort så ska du ominstallerar DX också så ta och tanka hem den nyaste versionen och installera den.

ursäkta mej, men DX? vad är det?

Visa signatur

ingen lök, ingen husbil!

Permalänk
Medlem

DirectX?

Permalänk
Medlem

Du behöver inte installera om DX för att det ska fungera. Välj bort openGL och välj det sen igen så ska det fungera.

Permalänk
Medlem

erm..ne, ladda hem detonator från nvidias hem sida så ska det fubngera sen

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem

Samma sak hände för mig när jag använde drivrutinerna jag fick med på skiva. Jag tankade då istället ner de nyaste och sen funkade allt perfekt...

Permalänk
Medlem

hmmm.... byta från opengl och tillbaks funkade inte, ska dra ner nya drivisar...

Visa signatur

ingen lök, ingen husbil!

Permalänk
Medlem

Jag måste välja OpenGL VARJE gång jag ska spela, tom. om jag går från en server till en annan...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har fått den där buggen någon gång...eller ett par gånger...
Lösningen var att bara starta om datorn, så fungerade det igen.
Inte säkert att det löser ditt problem dock. Men ändå...

Permalänk
Medlem

ja tankar ner nya drivers, och sen ser jag att på allt jag har typ 30.82 på opengl drivrutiner.... var laddar ja ner directx, hittar iget!

Visa signatur

ingen lök, ingen husbil!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leffan
ja tankar ner nya drivers, och sen ser jag att på allt jag har typ 30.82 på opengl drivrutiner.... var laddar ja ner directx, hittar iget!

www.google.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

jo, men de står inte att någon e för win xp.....

Visa signatur

ingen lök, ingen husbil!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leffan
jo, men de står inte att någon e för win xp.....

Vet ej om det finns att tanka för XP, eftersom nyaste DX för XP redan är integrerat i XP.....

Permalänk

Jag har samma problem. Jag har testat att installera om drivisar osv utan resultat.
Jag har ett Nvidia Geforce2 MX.