Hur känner ni inför MOP? Supertaggade eller inte så värst taggade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k.severikangas:

Haha lycka till med att vara en av dom första lvl 90 på Outland, den servern kommer ju vara locked och ta ca 3-4 timmar att komma in på med den folkmassan vill bli första lvl 90

Ont: Är as taggad, kommer vara sjuk imon och lira hela natten och sen förhoppningsvis bli lvl 90 imorron på eftermiddagen.

Man behöver inte logga in och ut vid midnatt, det nya systemet som "ska" fungera gör så att du får upp ett quest vid 00.00 och därefter är det bara att köra på. Så ingen relogg med kö dvs.

Jag är taggad, gubben är klar att ta sig in i pandaland!

Permalänk

Helt galet taggad, ska ta world's first level 90 och sedan ta alla raid bossar i hc world's first

Permalänk
Skrivet av fffalk:

Tja boys!

Hur känner ni inför MOP nu när det börjar närma sig?
Tror ni att det kommer bli en succé eller en flopp?
Hur har ni laddat ingame för releasen?

Själv köpte jag en ny dator och en ny datorskärm för att kunna njuta av det extra mycket.
Ingame har jag samlat på mig 25 quests, skaffat en massa buffmat/flasks och maxat JP/Honor för att få så många honordelar som möjligt vid släppet.

Jag och 4 polare planerar på att vara bland dom första som drar 90 på servern Outland.
Vår plan just nu är att dra dom första 2(?) levlarna genom instancer och förhoppningsvis ha ett försprång jämfört med dom som questar.

Jag har även läst att det är väldigt många som inte kommer orka med releasen och hellre sitter och chillar vid streams när det släpps. Så därför tänkte jag dra igång min stream, där vi kommer att köra med skype och cams för att höja stämningen lite! 85-90 hoppas vi på att kunna dra utan några större pauser! Så följ gärna www.twitch.tv/empzyo om ni vill följa ett par sköna lirare till level 90.
Ni får gärna följa streamen också om ni vill ha koll på ett av Europas högsta RBG lag när säsongen väl drar igång.

Mvh

Vilken guild är ni med i?

kör själv på outland så skulle va kul att köra lite med er

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Inte alls.
Jag har kul i gw2 så det finns inget sug för wow.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Heligsomfan:

Inte alls.
Jag har kul i gw2 så det finns inget sug för wow.

Tills att du prova göra en dungeon och du inser att du levlat i onödan :/

Hände mig och polaren iallafall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fffalk:

Tja boys!

Hur känner ni inför MOP nu när det börjar närma sig?

Inte såvärst taggad.

Kung fu Panda och Pokemon? Hade kanske vart taggad om man gått i mellanstadiet fortfarande.

Permalänk
Medlem

Känner inte alls suget för WoW. Tror jag ska köpa en platta bärs istället.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Var taggat tills jag såg vad som kom i expansionen, då dog det helt för mig.. vette tusan varför men blir nog inget super levlande, om något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Inte såvärst taggad.

Kung fu Panda och Pokemon? Hade kanske vart taggad om man gått i mellanstadiet fortfarande.

Pandaren kom ju lååångt innan den filmen kom. Läs på först, sedan kom tillbaka.

Hur som helst, Vi i <Sinister> på Outland söker folk till vårat 10mana team.

Kolla in vårat forum http://guild.j0han.se/forum/

---

Jag är taggad! Ska bli skönt att få ett slut på shittyclysm!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Skrivet av Njure:

Inget speciellt, känner mig rätt avtrubbad.

Vet inte riktigt hur man ska få tid att köra... :/ Känner några lirare som ska skippa alla föreläsningar och seminarier i några dagar för att nå 90 asap, men det är ingenting jag har marginal till att göra.

Känner lite som du, kommer ha förjävligt mycket att plugga närmaste veckan eftersom min studielitteratur var försenad, så även om jag är riktigt sugen på mop känns det som jag inte kommer ha i närheten av den tid jag vill lägga på det. Kommer nog vänta ett par veckor, köra hårt i plugget och sen kunna koppla av och njuta av spelet utan annat som stressar

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Inte taggad överhuvudtaget. Trodde Theramore eventet skulle ändra detta. Men sämre launch event har jag ALDRIG sett. Besviken som in i. Kommer spela ändå mest troligt men bara för att testa de nya raid instancerna. Har gjort alla så här långt.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Tills att du prova göra en dungeon och du inser att du levlat i onödan :/

Hände mig och polaren iallafall...

Varför skulle jag lvl i onödan? Jag har kul när jag spelar. Har inte du?

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Funderade på installera wow igen och testa, men det räckte att dra ner klienten.. så känslan "urkh...."
Spelade cata ca 5h innan jag lessnade totalt på wow.

Nix pix, inte taggad för fem öre att börja igen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Klart man är taggad!Har svårt att bestämma mig för vilken gubbe man ska dra upp först bara O sen ärre ju klart att man fixar honor/JP cap på 3chars 12k Honor, 12k jp Så där blir de lite guld!Dock så beställde man Mop i fredags från CDON, får hoppas de kommer imorn

Permalänk
Avstängd

I cataclysm satt jag i 3-4 timmars kö på min realm vilket sög.

Tycker inte om wow men har inget att göra den kommande veckan samt pengar på mitt bnet konto från diablo3 rmah så kan väl lika gärna använda dem till att köpa spelet och kolla hur mop ser ut.

Är helt säker på att spelet kommer va skit men wow expansioner har alltid varit underhållande de 1-2 första veckorna så man får väl se

Permalänk
Medlem

Laddat upp med att ta semester, stackat upp buffmat, flasks och manapots (kör healer). Köpt ett flak cola, snus och snacks. Lagat mat förberedda i portionsskålar och skickat hem frugan till svärmor. Satsar inte på server first eller nåt sånt, bara snabbt till 90 och börja grinda som fan så man kan dra ihop en ansenlig summa guld snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du vet att dungeon med maxade pots och allt som går switftness potions och annat run speed i dungeons är bättre till 87 och sen questar man.

Då du kommer få så otroligt mycket gear.

Tyvär så är det inte så. Dungeons är bara värt sålänge du har quests i dom, sen stannar man för att komma före massan.
Gearen du får från första dungeons är ilvl 410... Sitter man redan på full så spelar det ingen roll.

Skrivet av xeno95:

Varför har du stackat massa potions? För att kunnda göra mer skada när du questar?

Ja?

Permalänk

Riktigt taggad, vi är 5 polare som kommer köra stenhårt på Frostmane. Stackat upp med 25 dailys, 4000 jp/honor och pots/flasks/enchants osv. Sen massor med mat och godsaker irl då Bara spelet som fattas nu!

Visa signatur

Stationär: 8600k @ 5Ghz (Corsair Hydro H80) | GTX 1080TI | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz | Corsair Gold: RM750X | nzxt s340 elite

Laptop: Macbook Air 13" 2014

Permalänk
Sötast
Skrivet av Heligsomfan:

Varför skulle jag lvl i onödan? Jag har kul när jag spelar. Har inte du?

Jo jag hade det, tills jag provade en dungeon, som sagt.

Man har roligt när man levlar, men även för att man vet att man lär sig sin karaktär i 80 levlar för att sedan köra dungeons och liknande.

Som det ser ut nu så levlar man till 80 för att sen logga ut då det inte är det minsta roligt med dungeons i gw2 :C

Permalänk
Medlem

Outland kommer va ett helvete>< Jag körde i Outland i 3år tills man inte palla med kö tiderna. Men ska flytta tillbaks hade varit kul att se Sweclockers medlemmar ingame på samma server. Om nån skapar sweclockers guild är jag på^^

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag är sjukt taggad!men väntar på att blizz aktiverar Sor. Hoppas dom fixar Hybrid dps healing senare i 5.1 tyvärr kommer Season 12 va extremt obalanserat om dom inte släpper en hotifx.

Det kommer ju att jämna ut sig självt vid lvl 90...

Permalänk
Medlem

Känns som det är dags att vinka hejdå till wowarna som testade gw2 för att ha något att göra till mop som en gammal gw räv så vet jag att dom kommer att utöka världen mycket mer än vad som finns nu så det är för tidigt att räkna ut gw2 som ett "fail" mmo som många har redan börjat att göra, å helt ärligt så är folk som jämför wow endgame med gw2's lite smått dumma i huvet, wow har best endgame av alla för att dom har haft tiden och speciellt resurserna för att bygga på det under många år.

Men jag hoppas ni alla har kul med MoP å man lär nog testa det själv när servrarna lugnat ner sig lite ^^

Permalänk
Medlem

Vilka daily hubbar är bäst då? Har aldrig varit ett fan av dailies men nu tänkte jag göra 25 stk Har precis gjort i Tol'barad.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det är så in i helvete on, food buffs, pots och flasks av alla slag och 21 daily quester completed i Tol'Barad i questloggen, nu jävlar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Det kommer ju att jämna ut sig självt vid lvl 90...

mm man sa samma sak om hunters i början av cata det sluta med att hunters va den sämsta klassen i 85 och dom förlora 500 000Hunters.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

Känns som det är dags att vinka hejdå till wowarna som testade gw2 för att ha något att göra till mop som en gammal gw räv så vet jag att dom kommer att utöka världen mycket mer än vad som finns nu så det är för tidigt att räkna ut gw2 som ett "fail" mmo som många har redan börjat att göra, å helt ärligt så är folk som jämför wow endgame med gw2's lite smått dumma i huvet, wow har best endgame av alla för att dom har haft tiden och speciellt resurserna för att bygga på det under många år.

Men jag hoppas ni alla har kul med MoP å man lär nog testa det själv när servrarna lugnat ner sig lite ^^

GW2 vinner nog mycket på att det inte har månadskostnad. Kommer säkert vara många som tar tag i det igen när man väntar in nästa patch i wow.
Det kommer jag göra iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Inte taggad överhuvudtaget. Trodde Theramore eventet skulle ändra detta. Men sämre launch event har jag ALDRIG sett. Besviken som in i. Kommer spela ändå mest troligt men bara för att testa de nya raid instancerna. Har gjort alla så här långt.

Håller med. Theramore var sjukt tråkigt men som tur var tycker jag inte det påverkar min syn på expansionen i sig.

Skrivet av Json_81:

GW2 vinner nog mycket på att det inte har månadskostnad. Kommer säkert vara många som tar tag i det igen när man väntar in nästa patch i wow.
Det kommer jag göra iaf.

Förhoppningsvis får vi löpande ny content för månadskostnaden. GW2 får väl ingen ny content tills det är dags att köpa expansion om något år eller så?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Förhoppningsvis får vi löpande ny content för månadskostnaden. GW2 får väl ingen ny content tills det är dags att köpa expansion om något år eller så?

Vet inte, men de drar ju inte lite pengar på microtransaktioner så kanske?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på att ce ska komma till ombudet. Frågade i en annan tråd denna dumma fråga. Kan man "bara" ange nyckel på battlenet och sen köra eller måste man installera från skivan så skivan förknippas med nyckeln?

Läsaren är seg och tar tid. Mop borde väl redan finnas i datorn?

(Hoppas någon fattar, sitter i kö till bilverkstad och skriver samtidigt )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk