Permalänk

ingulf när du fått din kan du kolla om uttaget till hörlurar brusar? och försöka på nå vi beskriva hur mycket om det är nåt?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Kan jag göra:)

Och vore grymt om någon med WX094V kunde kolla vilken WLAN krets det är:)

Permalänk
Medlem

Så, fick datorn imorse.

I WX094V satt det ett atheros kort iaf, så frågan är vilken som har intel. För intel drivers finns ju på asus drivrutinnerladdning åtminstone.

Vad gäller bruset i hörlursutgången så är det fett störande om man inte har musik eller film på. Svagt brus som varierar beroende på vad du gör, öppnar du ett fönster t.ex. så låter det lite annorlunda. Sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem

Nu känns det lite som att jag spammar tråden. Men någon här som fått Wake On Lan att fungera över kabel?
Inställningarna för nätverkskortet finns där, men funkar ej. Och hittar inget i BIOS (brukar väl vara nåt om att tillåta PCI att väcka datorn?). Någon som har tips?

Permalänk

AR9002WB-1NG kortet sviker mig mer och mer nu, jag blir disconnectad då och då efter ett tags användning, och hastigheten kan gå så lågt att den når runt 1mb/s på routern som en kompis får ut 70mb/s på med en intel wifi kort. någon som har haft samma problem? eller är det bara jag? sitter med 9.2.1.470 drivrutin, driver date: 2011-11-28

EDIT: märkte problemet är mest märkbart om man lägger datorn i sleep, efter sleep blir prestandan på wifi märkbart mycket sämre.

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Skulle va trevligt om någon testade att byta det värdelösa ateros kortet mot ett intel och ville lägga upp lite bilder på processen

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk

som tidigare redigerat på min kommentar, prestandan blir mycket sämre efter sleep, innan sleep har jag mätningar från tptest.se 30mb ner och 31mb upp, efter sleep blire 2.3mb ner 1.9mb upp.

Kan det ha något med programmet power4gear? som har spökat med något under power inställningar?

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Inga problem efter sleep här iaf. 48/51 före, 49/56 efter på bredbandskollen. Dock har jag gjort en omformatering och lagt in de drivers och utilities jag ansett nödvändigt, där ingår dock Power4gear.

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Inga problem efter sleep här iaf. 48/51 före, 49/56 efter på bredbandskollen. Dock har jag gjort en omformatering och lagt in de drivers och utilities jag ansett nödvändigt, där ingår dock Power4gear.

jag har lagt in en ssd och gjort clean install av w7 pro, men av det jag märker då har hastigheten blivit betydligt mycket sämre efter sleep, undrar varför det blir så..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får verkligen inte WOL att fungera... finns ju inget i bios som skulle kunna ha med det att göra, och trots rätt inställningar i windows så fungerar det inte :(. Var ju halva planen med att köpa den. Synd att jag utgick från att det skulle fungera på en ny dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

ingulf när du fått din kan du kolla om uttaget till hörlurar brusar? och försöka på nå vi beskriva hur mycket om det är nåt?

Har lyssnat lite på min, dels i ett par AKG K271 studiolurar, och dels i ett par vanliga Koss Porta Pro. Jag kan inte höra något brus. Har hört brus, störningsljud en gång när den var ny. Sedan försvann det och det har inte kommit tillbaka. Jag använder ingen extern hårddisk. Har inte märkt några problem med andra usb-prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Jag får verkligen inte WOL att fungera... finns ju inget i bios som skulle kunna ha med det att göra, och trots rätt inställningar i windows så fungerar det inte :(. Var ju halva planen med att köpa den. Synd att jag utgick från att det skulle fungera på en ny dator

Vanligt problem när man har budget nätverkskort som atheros och realtek om jag förstått rätt tyvärr.

Permalänk

Trådlösa nätverkskortet

Har haft min U46SV-WX094V i 2 dagar nu och wifi var riktigt segt från början men det löste sig direkt när jag uppgraderade drivrutinerna för "Atheros ** Wireless Network Adapter".
De senaste drivrutinerna är från 2011-06-21 och det går bra att uppdatera direkt från kontrollpanelen --> enhetshanteraren --> Atheros Network Adapter --> egenskaper --> drivrutin --> Uppgradera drivrutin.

I övrigt så är jag supernöjd med datorn och kan starkt rekommendera den.

Edit: Har D-link dir655 och 25/1-Mb från comhem. Får nästan exakt 25/1 på tptest trots att jag sitter på en annan våning än där routern står. Klockren router btw den har tuffat på i över 1 år utan problem nu.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera något Intel kort som man kan slänga in i U46SV?

Tillägg: Har även jag problem med AR9002WB-1NG. Har testat alla möjliga saker och lite till, men inte blir det bättre. Dålig hastighet och blir nedkopplad hela tiden.

Permalänk
Medlem

hej!
Har en ASUS U46SV-WX094V, men funderar på att slänga in en SSD! (vilka fördelar får jag?)
-Får jag i sådana fall längre batteritid?
-Blir datorn tystare?
-Blir datorn mindre varm
-Om jag ska ha en SSD, vilken ska jag i sådana fall köpa? (minst 120Gb)

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk

Har eller har inte denna widi , alltså trådlös överföring av grafik enligt intels system ?

verkar omöjligt att få reda på vad som gäller. går att välja i kontrollprogrammet för intel grafiken, men skärmen blir svart. hittar dock inte något på nätet om det som bekräftar detta.

Visa signatur

är man dum skall man lida

Permalänk
Medlem

Upplever också brus från hörlurarna. Blev lite bättre efter att jag installerade en ssd Samsung 830. Det största problemet jag upplever är att så fort jag kopplar in någon enhet (extern hdd, usb minne,mus) i usb portarna ovanför line out så brusar, brummar och piper det extremt mycket, portarna blir i stort sett obrukbara.

Funderar starkt på att skicka tillbaka datorn

Permalänk
Medlem

Då var 7 månader med 46:an till övers.
Började med att skärmen sprack i plasten, dvs höljet till skärmen.
7 veckor efter inskickad dator så hoppas jag nu att swap:en dyker upp snabbt.
Inte helt nöjd med reklamationshanteringen...
Hoppas det var mitt ex och inte en konstruktionsmiss som var orsaken.

Permalänk
Medlem

Har haft datorn i ett år och fungerat överlag bra. Lite kass kvalité på visa saker, såsom "gummisakerna" under datorn som gör att den inte ska glida när man har den på ett skrivbord har lossnat flera gånger. Även som tidigare skribenter nämnt har hörlursuttaget ett elektroniskt brus (men det har de flesta laptops). Detta går att få bort genom att man köper en volymkontroll som är separerbar som kan filtrera bort det ljudet, så har jag iaf löst saken. Denna har jag: http://www.dustinhome.se/product/5010304613/koss-vc20-volymko.... Och inget mer strul med det.

Annars har allt fungerat klockrent och jag är nöjd