Billigt fiber från t3.se?
Jag är inte direkt något geni på internetteknik men jag är smart nog att veta att fiber är BRA, problemet är att det kostar så (j*vla) mycket att skaffa fiber.
Så.. Jag satt och skulle ladda upp ett videoklipp på youtube då mitt internet helt plötsligt dog. Jag trodde att det bara var något med modemet så jag startade om det och började ladda upp igen. Ännu en gång så dog mitt internet och det var ganska uppenbart att det var uppladdningens fel.
Jag är 17 år, går i skolan och har inget jobb så jag har ingen speciell inkomstkälla förutom några hundra i månadspeng, långt ifrån att ha råd med fiber på egen hand.
Min morsa är en sån person som inte förstår när det är dags att göra något åt saken, fast internet börjar lagga när nån av oss sitter och tittar på youtube, så det är väääääldigt svårt för mig att få henne att förstå att det är dags att uppgradera internet.
-----Skippa hit om du inte bryr dig om all "personlig" info---------------------------------------------------------------------------------------
Nu är det så att jag hittade en hemsida där man kunde köpa fiber, T3.se tror jag att den hette.
Jag undrar om någon annan här på SC har skaffat fiber innan och vet om det är en relativt billig sida?
Det stog något om att det inte var något "startkostnad" när man beställer fiber därifrån men jag antar att det inte har något att göra med att dra fibret?
Sorry för att jag skrev så mycket men tack i förhand till er som svarar!
EDIT: Måste bara fråga, är 8/1 fortfarande vanligt? Verkar som att alla har typ 10/10 - 100/10 nu för tiden.