Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Movement speed på ett vapen?!

Fick min fjärde legendary, en skitbåge som kluckade, gick för 50k. Efter 400 timmars farm.

Börjar. Kännas. Orättvist.

Samma här, senaste legendary var en crossbow 750damage gick för ynka 200k.. fattar ej man lvlvar paragon rätt bra man har mera mf sen sist ändå är det så sällsynt man får legendaries.. och farma bossar verkar ju inte ge ett skit heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Samma här, senaste legendary var en crossbow 750damage gick för ynka 200k.. fattar ej man lvlvar paragon rätt bra man har mera mf sen sist ändå är det så sällsynt man får legendaries.. och farma bossar verkar ju inte ge ett skit heller.

Det handlar väldigt mycket om tur. Är paragon lvl 11 och igår hittade jag en Inna's radiance med ganska bra stats. Samtidigt läser man om folk som e lvl 48 paragon och inte fått ett piss...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det är väl inte så konstigt? Det är en slumpmässig fördelning och med MF ökar du bara dina chanser, du är inte garanterad något förutom de extra rares som 4/5 NV-stacks kan ge.

Även om du skulle ha 99% chans på legendary drops skulle du fortfarande ha en teoretisk risk att spela oändligt länge och inte få något. Risken är såklart oändligt liten men det illustrerar hur man måste se på slumpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

http://qtl.se/upload/loot121002.jpg

Detta är nog det bästa från hela denna och föregående vecka... (och jag vet, denna är ingen höjdare heller)
Helt galet dåligt med drops det har varit.

Vart poppis i trade kanalen dock då jag gett bort 5 legendarys som bara var "skit" men som tydligen uppskattats av andra.

Problemet med denna är att den är 2-hand. Hade det varit 1-hand med sämre damage hade den varit grym.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

är nog det sjukaste droppet jag nånsin fått tror jag!

(bältet har antingen 90-100 eller 170-200 str, sen har den en random stat som blivit styrka + vitality)

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Handlar mest om tur, och bossar har ju lika låg eller till och med lägre dropchans på legendaries just för att i D2 så farmade de flesta bara bossar.
Men i 1.0.5 så fördubblas dropraten på legendaries så då kanske du får lite fler

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HazZarD:

farma bossar verkar ju inte ge ett skit heller.

Allt jag sett i D3 tyder på att bossar/elites/champions ej har någon högre chans att droppa legendariska eller setprylar än vanliga vita mobs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Allt jag sett i D3 tyder på att bossar/elites/champions ej har någon högre chans att droppa legendariska eller setprylar än vanliga vita mobs.

jag får majoriteten av mina uniques från packs dock så måste ju vara högre chans på packs / bossar? sen dödar man ju massa mer vanliga mobs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

http://i.imgur.com/Jpr4T.png

är nog det sjukaste droppet jag nånsin fått tror jag!

(bältet har antingen 90-100 eller 170-200 str, sen har den en random stat som blivit styrka + vitality)

Äckligt bra, grattis. Du är rik(are)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Laggzor:

jag får majoriteten av mina uniques från packs dock så måste ju vara högre chans på packs / bossar? sen dödar man ju massa mer vanliga mobs

Av de strax över 50 bruna och gröna prylar som trillat ner för min del har totalt tre stycken droppat från någon form av elite. Stämmer tämligen väl överrens med min ratio dödade eliter:totalt antal mobs som är ganska exakt 1:20.
De trådar jag sett på officiella forumen med statistik har bara styrkt min uppfattning att eliter ej har högre chans att droppa brunt och grönt.
Varför "måste" de ha högre chans? Precis varje gång Blizzard talar specifikt om bättre drops från eliter, i patch notes, design previews, trådar på forumet etc. så talar de i termer om "magic and rare", aldrig någonsin "magic, rare, legendary and set" eller "magic and higher" el. dyl.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Av de strax över 50 bruna och gröna prylar som trillat ner för min del har totalt tre stycken droppat från någon form av elite. Stämmer tämligen väl överrens med min ratio dödade eliter:totalt antal mobs som är ganska exakt 1:20.
De trådar jag sett på officiella forumen med statistik har bara styrkt min uppfattning att eliter ej har högre chans att droppa brunt och grönt.
Varför "måste" de ha högre chans? Precis varje gång Blizzard talar specifikt om bättre drops från eliter, i patch notes, design previews, trådar på forumet etc. så talar de i termer om "magic and rare", aldrig någonsin "magic, rare, legendary and set" eller "magic and higher" el. dyl.

kanske är så där då, jag ligger mer åt 50/50 hållet på uniques droppade av packs/boss / thrash

snittar väl på 3 om dagen så har ju hittat några också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja nu är det ju ny dag :), passade bra bättre änn min förra Ik chest, väldigt låg str roll men random stat är vitality

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Men i 1.0.5 så fördubblas dropraten på legendaries så då kanske du får lite fler

Hur mycket är dubbelt så mycket som inga då?

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Handlar mest om tur, och bossar har ju lika låg eller till och med lägre dropchans på legendaries just för att i D2 så farmade de flesta bara bossar.

Fortfarande ENBART i PTR, det finns inte ETT enda ställe där det framkommer att detta gäller live...de e 3e gången ja påpekar detta för folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Fortfarande ENBART i PTR, det finns inte ETT enda ställe där det framkommer att detta gäller live...de e 3e gången ja påpekar detta för folk.

Men patch notes för PTR är ju menade att gå över till live om de inte hittar något fel med det. Det har inte hänt något nytt med legendaries så det finns ingen anledning att öka dropraten på PTR förutom att de vill öka den i spelet. Hade det varit 1.0.4 hade man kunnat gissa att dropraten var högre på PTR så folk skulle kunna hitta fler för att testa dem innan de går live, men här finns det ingen logik i det.

Så medan du har rätt så är det inte så konstruktivt för du kan säga så om varenda sak som står i patch notes, eftersom Blizzard kan bli missnöjda med hur det fungerar på testservrarna och ändra det igen. Det är dock mycket troligare att det händer med en skill, snarare än något så simpelt som en ändrad drop rate.

Permalänk
Medlem

jo när patchen väl går live så ska drop rates dubblas, det är alltså inte bara för PTR eftersom inget som du hittar osv går senare att överföra till din riktiga gubbe så dom skulle lika gärna kunna göra att det droppas hur mycket som helst på test realmen för det kvittar dom wipar ju allt sen till slut.

Permalänk
Medlem

På två dagar fick jag nu två legendary, en stav(värdelös) och en ring(50k)

Missade nästan ringen, dog på slaktaren för att jag klantade mig rejält och fick springa om hela leveln för att komma fram igen och där i ett hörn låg ett stycke brunt. Undrade då om jag missat flera, då min statistik varit extremt dålig. Som ranged med pilar som splittar sig dödar man ju ibland saker utom synhåll.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Då kanske du ska ta och informera dig själv bättre istället för att sprida fel information.
De PTR patch notes som Blizzard gör är ämnade att hamna på live servrar om de inte ser några fel med ändringarna (precis som de alltid gjort med sina övriga spel också) och nuvarande PTR patch notes säger att dropraten på legendaries ska fördubblas.
Hade det varit endast för PTR så hade det inte stått med i patch notes alls utan det skulle finnas en notis i PTR forumet och bloggen att de temporärt ökat droprate på PTR.

Antar att du inte tror att demon machine, monster power osv kommer på live heller?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kommet alla items man hittar i PTR tas bort när PTR går real?

Gäller det både unid och ID items?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Allt som händer på PTR stannar där när patchen väl går live så stängs test servrarna och alla karaktärer kommer tas bort. Och för att backupa mitt påstående så säger blizzard själva detta.

If i find really good item PTR. Or if i gain paragon levels in PTR. Will i get then in main game?
Takralus: The Public Test Realm allows players to play, preview and test upcoming content to give feedback on new features and systems, and to find and report any bugs which may occur.

But, to coin a phrase, what happens in PTR stays in PTR. In other words, nothing that happens there will affect your live characters, their items, experience etc. It’s completely separate, and when the test ends, your PTR characters are deleted.

Permalänk

Bästa idag och antagligen mitt bästa drop någonsin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Då kanske du ska ta och informera dig själv bättre istället för att sprida fel information.
De PTR patch notes som Blizzard gör är ämnade att hamna på live servrar om de inte ser några fel med ändringarna (precis som de alltid gjort med sina övriga spel också) och nuvarande PTR patch notes säger att dropraten på legendaries ska fördubblas.
Hade det varit endast för PTR så hade det inte stått med i patch notes alls utan det skulle finnas en notis i PTR forumet och bloggen att de temporärt ökat droprate på PTR.

Antar att du inte tror att demon machine, monster power osv kommer på live heller?

Ämmade, men inte beslutade...därav hamnar dom först i PTR.
Jag är väl informerad om vad som står i patchnotesen för PTR, men precis som du säger "om dom inte ser några fel", dvs INGET, absolut INGET är beslutat och klart förrän det står i officiella patchnotes FÖR en liverelease..
Jag pratar inte sannolikheter, jag pratar konkret fakta, och någon sådan som säger att droprate för legends i LIVE kommer att dubblas, existerar INTE.

Permalänk
Medlem

andra set-föremålet och antagligen bästa droppen so far

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ämmade, men inte beslutade...därav hamnar dom först i PTR.
Jag är väl informerad om vad som står i patchnotesen för PTR, men precis som du säger "om dom inte ser några fel", dvs INGET, absolut INGET är beslutat och klart förrän det står i officiella patchnotes FÖR en liverelease..
Jag pratar inte sannolikheter, jag pratar konkret fakta, och någon sådan som säger att droprate för legends i LIVE kommer att dubblas, existerar INTE.

Eh du är verkligen konstig, det är just det som kommer hända när patchen går live att droppsen kommer öka sannolikheten, nog för att den var ganska låg som den är nu så har dom varit snälla och dubblat den helt enkelt, varför det inte skulle komma med när den går live är nog rätt liten. Allt som är i test realmen såvida inte något mycket drastiskt kommer ske så kan man med 99% sannolikhet anta att det just kommer med när den går live till alla och inget annat. Att dom skulle dra in massa preliminära fixar och annat och sen en tredjedel skulle inte ens komma med då hade det varit helt meningslöst att låta folk en testa skiten.

Permalänk

Mitt första set, dagen efter min första legendary. Den var dock inget att hurra för...

Visa signatur

IntelCore i5 2500k | Corsair 8Gb 1600MHz | Geforce GTX 580 | 2x Intel 320 Series 120Gb SSD @Raid0 | MSI Z68a GD55 |

Permalänk
Medlem

Är du dum? Vet du hur grymma de där är?

Permalänk
Skrivet av fesoj:

Är du dum? Vet du hur grymma de där är?

Jag menade att skölden som var mitt första drop inte var något att hurra för, Handskarna däremot...

Visa signatur

IntelCore i5 2500k | Corsair 8Gb 1600MHz | Geforce GTX 580 | 2x Intel 320 Series 120Gb SSD @Raid0 | MSI Z68a GD55 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Offler:

http://s13.postimage.org/d0eox3qzr/boots.jpg

andra set-föremålet och antagligen bästa droppen so far

Vad vill du ha för dessa?

- - - - -

Jag fick denna hjälm igår till min munk! Tack o bock!

Inna's Radiance
http://www.ladda-upp.se/bilder/dwqmrkjeoamovq/

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

Trodde väll att denna kvällen skulle bli lika pissig som de senaste kvällarna och mina misstankar förstärktes när denna droppade

Men sen ordnade de upp sig även om inte boot:sen fick de bästa statsen

Dom trillade in med ungefär en timmas mellanrum..... RNG my ass....

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Trodde väll att denna kvällen skulle bli lika pissig som de senaste kvällarna och mina misstankar förstärktes när denna droppade

http://qtl.se/upload/loot_1010_0.jpg

Men sen ordnade de upp sig även om inte boot:sen fick de bästa statsen

http://qtl.se/upload/loot_1010_1.jpg

http://qtl.se/upload/loot_1010_2.jpg

Dom trillade in med ungefär en timmas mellanrum..... RNG my ass....

Precis: RNG my ass. Fan det är så orättvist.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W