Korrekta färger och ljus i B2K från Color Tweaker

Permalänk
Avstängd

Korrekta färger och ljus i B2K från Color Tweaker

*OBS! Risk för Permaban med ändrade värden så använd dom på egen risk*

Utan blåfiltret

Dom här kör jag med nu efter en del testande
justerade med positionen på solen som grund.
Sharqi var svårast att få till men jag är rätt nöjd nu.

Dom enda banorna som utspelar sig mitt på dagen är Karkand(solbrillor på!) följt av Gulf nån timme senare.
Wake och Sharqi utspelar sig på eftermiddan och kvällen så där ska ljuset inte vara lika starkt.
tippar på att klockan är runt 19-20 på Sharqi så det ska inte vara så mörkt som det är original.

jag lyckades få till ungefär samma färger på ljuset på Sharqi som i BF2.
eftersom det är på kvällen så ska ju ljuset vara lite rödaktigt och det är det nu.

skärmen jag har testat på är hårdvarukalibrerad med referens färger.
jag var tvungen att dra ner saturation en del då färgerna var för överdrivna med org värderna.

testa på egen risk.

(höger musknapp och visa bild för större bilder)

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

jag kanske är korkad...hjälp mig gärna att förstå..

"korrekta färger".. det är väl ändå som så att Dice utvecklat spelet och ville få det att se ut på ett speciellt sätt, dvs lite blått...

alltså är denna blåa toning på spelet dess korrekta färg, och dessa ändringar gör spelet..okorrekt..

fattar inte varför alla klagar på färgerna..inte direkt det jag stör mig på när det gäller spelet.. men det är ju bara min åsikt

vad är det stora problemet med folk när det gäller färgerna, varför gnäller folk?

jag vill inte framstå som dryg, försöker bara förstå

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

vad är det stora problemet med folk när det gäller färgerna, varför gnäller folk?

För det ser ut som skit och är ansträngande för ögonen.

Men visst, det är en smaksak. Vissa bryr sig inte om det deppiga film filtret medans många hatar det. Själv tycker jag spelet ser så sjukt mycket bättre ut utan den och det märks att när spelutvecklare inte lyssnar på sin community så fixar communityn det själv.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Tack! Testar dina settings nu.. Kom ihåg att inte köra på PunkBuster-servrar bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cecece:

Tack! Testar dina settings nu.. Kom ihåg att inte köra på PunkBuster-servrar bara.

är det så illa alltså ?
hoppas det blir fixat så att man kan ändra färgerna innom vissa gränser eller bara ta bort colour grading.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobani:

jag kanske är korkad...hjälp mig gärna att förstå..

"korrekta färger".. det är väl ändå som så att Dice utvecklat spelet och ville få det att se ut på ett speciellt sätt, dvs lite blått...

alltså är denna blåa toning på spelet dess korrekta färg, och dessa ändringar gör spelet..okorrekt..

hade det varit en film så hade det funkat men nu ska det ju utspela sig i mellanöstern och stilla havet.

korrekta färger här
http://wikitravel.org/en/Wake_Island

däremot så hade deras filter funkat efter en atombombs smäll
eftersom husen och träden är kvar så kan det omöjligt ha smällt

men helt ok om en del vill ha det blåa filtret utan färger men jag kan inte med det.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Varning för att använda detta! Du kan tydligen bli bannat för det!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121004/farglagg-battlefie...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg_ice:

hade det varit en film så hade det funkat men nu ska det ju utspela sig i mellanöstern och stilla havet.

korrekta färger här
http://wikitravel.org/en/Wake_Island

däremot så hade deras filter funkat efter en atombombs smäll
eftersom husen och träden är kvar så kan det omöjligt ha smällt

men helt ok om en del vill ha det blåa filtret utan färger men jag kan inte med det.

irl wake

bf3 wake

so real

1943 hade mer korrekta färger.

Märker att på färgglada bilder så ser BF3 rätt... generiskt ut, grafiskt sett. Ser inte särskilt imponerande ut, även om det ser bättre ut än med standard.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Själv så gillar jag "blåfiltret". Man får en bättre känsla och på någpt sätt känner man sig bärmare, t.ex. i stridsmiljöer så brukar inte containrar ha en perfekt orange färg. Men på viisa banor ser det bättre ut med modet, Sharqi ser grymt ut.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FudgieCars:

Själv så gillar jag "blåfiltret". Man får en bättre känsla och på någpt sätt känner man sig bärmare, t.ex. i stridsmiljöer så brukar inte containrar ha en perfekt orange färg. Men på viisa banor ser det bättre ut med modet, Sharqi ser grymt ut.

Så en orange container i stockholm, fast i krigsmiljö, är inte orange?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Orange är den fortfarande men inte så där uber Bright nästan tecknad orange .

Ont
Tycker såna där ändringar bör räknas som fusk då ändrade färg inställningar kan ge en oförtjänta fördelar i spelet . Speciellt om det minskar rök och sun glare. För spelaren i fråga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Så en orange container i stockholm, fast i krigsmiljö, är inte orange?

Hur menar du? Jag syftade mer på att färgen hade slitits bort från containern.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FudgieCars:

Hur menar du? Jag syftade mer på att färgen hade slitits bort från containern.

Varför skulle en containers färg slitas bort pga krig?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Varför skulle en containers färg slitas bort pga krig?

Den kan ha blivit blästras av sand, hela ön är omringad av förmodligen saltvatten som kan komma på containern, den blir beskjuten av allt från 9mm pistoler till pansarvagnar och Gud vet hur länge den har stott där.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FudgieCars:

Den kan ha blivit blästras av sand, hela ön är omringad av förmodligen saltvatten som kan komma på containern, den blir beskjuten av allt från 9mm pistoler till pansarvagnar och Gud vet hur länge den har stott där.

Varför skjuter folk på containrar?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Varför skjuter folk på containrar?

Folk tar skydd bakom och då skjuter fienden mot containern t.ex. Sista inlägget i den har tråden för mig, har bättre saker för mig.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FudgieCars:

Folk tar skydd bakom och då skjuter fienden mot containern t.ex. Sista inlägget i den har tråden för mig, har bättre saker för mig.

Ja. Men detta är ett spel.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Ja. Men detta är ett spel.

Men hur ligger logiken till här, det är ett skjut spel. Jesus christ!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

"Sagan om containern"

Ont: Helt klart rätt att banna folk som ändrar, dock så tycker jag att DICE skulle göra det lite mera som moden, inte för mycket dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

borde definitivt räknas som fusk, vad som är "rätt" färger är väldigt subjektivt.
vill skaparna av spelet ha det "blått" så får det väl vara det, ett jävla bråkade om det här

börjar dom tillåta såna här verktyg så kommer det onekligen bli folk som missbrukar det så är det bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saven:

borde definitivt räknas som fusk, vad som är "rätt" färger är väldigt subjektivt.
vill skaparna av spelet ha det "blått" så får det väl vara det, ett jävla bråkade om det här

börjar dom tillåta såna här verktyg så kommer det onekligen bli folk som missbrukar det så är det bara.

Ska detta kallas för Fusk så kommer man snart bli permabannad för att ens brightness på skärmen är +1 jämfört med andra.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ska detta kallas för Fusk så kommer man snart bli permabannad för att ens brightness på skärmen är +1 jämfört med andra.

så du ser inte problemet med att kunna ändra saturation, sunlight intensity, contrast och brightness fritt?

Permalänk
Medlem

Dom borde seriöst tona ned sin "konst", "art directorn" har sett för många krigsfilmer och glömt att det är ett spel som han göra. Det är så mycket skit på skärmen som inte borde finnas så att det är bedrövligt, men men, vad vet jag om hur man gör spel? Antar att alla gillar att inte se ett skit och bli irriterade i ögonen jämfört med att faktiskt kunna se ngt, och då i mer än en färg......

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saven:

så du ser inte problemet med att kunna ändra saturation, sunlight intensity, contrast och brightness fritt?

Så du ser inte problemet att ändra Gamma, Saturation, Contrast och Brightness fritt i Nvidia Control Panel / Catalyst eller på skärmen?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Ser så vackert ut jämfört med originalet. Vågar dock inte testa det. Vill inte bli bannad då man har lagt ner så mycket pengar på premium osv.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Varför skjuter folk på containrar?

Jag märker att du aldrig har spelat BF3...

Med suppression så åker skott åt alla håll, och det är omöjligt att träffa alla sina skott, de flesta brukar ha en accuracy runt 20-25% vilket innebär att varje träffat skott leder till 3-4 missade skott som hamnar på omgivningen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Jag märker att du aldrig har spelat BF3...

Med suppression så åker skott åt alla håll, och det är omöjligt att träffa alla sina skott, de flesta brukar ha en accuracy runt 20-25% vilket innebär att varje träffat skott leder till 3-4 missade skott som hamnar på omgivningen.

Så en container ska alltså vara sliten -innan- striden börjat?
Varför inte klaga på DICEs destruction istället, den bör väl vara applicerad på containrar också?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Så en container ska alltså vara sliten -innan- striden börjat?
Varför inte klaga på DICEs destruction istället, den bör väl vara applicerad på containrar också?

Det har jag väl inte sagt någonting om eller hur? Du frågade varför folk skjuter på containers och jag svarade Klagat på deras urkassa destruction känner jag att jag har gjort tillräckligt, vill inte dra igång det i denna tråd också.
Tänkt vilken dröm det vore om de hade gjort något i stil med den destruction som finns i Red Faction 1 och 2, eller den i Guerilla.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Varning för att använda detta! Du kan tydligen bli bannat för det!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121004/farglagg-battlefie...

Du blir som värst temp bannad i 5 minuter för MD5 mismatch. Inget farligt...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Jag är spontant emot att man ska kunna ändra för mycket i spelet, t.ex. sun brightness eftersom det kan ge för stora fördelar i vissa situationer (t.ex. avsaknad av motljus). Det anser jag väga oerhört mycket tyngre än att "det ska se fint ut". Självklart kan man ifrågasätta hur de har valt att designa spelet, men då ska eventuella förändringar ske lika för alla.