Kod för att utföra ett kommando fram tills en knapp släpps.

Permalänk
Avstängd

Kod för att utföra ett kommando fram tills en knapp släpps.

Hej!

Håller på med ett litet projekt med min raspberry , jag kommer att köra ett SHELL program som jag ska kunna styra vid tagentbordet.

När man trycker ner knappen så börjar scriptet, jag vill inte att scriptet stannar förrens jag släpper knappen den ska dock inte loopa scriptet.

Bifogar koden nedanför:

prompt='Press w for forward or n for backward Q for exit ' echo -n "$prompt" while read -n1 char do case $char in n | N ) gpio write 1 0; clear echo 'Press w for forward or n for backward Q for exit ' ;; y | Y ) gpio write 2 0; clear echo 'Press w for forward or n for backward Q for exit ' ;; q | Q ) clear break; ;; * ) echo -ne "\nInvalid character '$char' entered. $prompt" esac done

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Man får endast ha en tråd om samma ämne, och jag tycker att den andra ligger mer rätt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.