Assassin's Creed 3. Många olika versioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tröttnade på denna spelserie efter 2.5 spel av samma skit hela tiden. Är 3an ngn nytt eller är det samma klättrande och taskiga strider som inte går att förlora?

Håller med dig, tröttnade halvvägs igenom ettan, men tvåan tyckte jag var skitbra så köpte brotherhood (tror jag) men det var ju samma sak iprincip så orkade bara köra 20%. Striderna känns för enkla, är typ bara att trycka lite olika på attack knapparna så vinner man. Och det är något de bör kunnat fixa på 3 spel, sen har man rätt oprecis kontroll över gubben man låser sig ju typ mot den man ska slå. Ska se hur det är i trean om det kommer demo vågar inte köpa innan jag testat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av William98:

http://www.game.se/acatalog/Assassins_Creed_III.html står det att det kommer ut 22 november.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Håller med dig, tröttnade halvvägs igenom ettan, men tvåan tyckte jag var skitbra så köpte brotherhood (tror jag) men det var ju samma sak iprincip så orkade bara köra 20% striderna känns för enkla, är typ bara att trycka lite olika på attack knapparna så vinner man. och är något de bör kunnat fixa på 3 spel, sen har man rätt o precis kontroll över gubben man låser sig ju typ mot den man ska slå. Ska se hur det är i trean om det kommer demo vågar inte köpa innan jag testat.

Kunde inte sagt det bättre själv! Ettan är så enformigt så det är inte sant, tvåan är rent guld! Och trean.. Det får vi se

Permalänk

Tvåan är ju där alla vapen uppfinns eller liknande

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Skrivet av William98:

Tvåan är ju där alla vapen uppfinns eller liknande

Menar du med pistoler o sånt?

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Menar du med pistoler o sånt?

Ja

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Oja, ettan, Revelations och Brotherhood är skräp

Precis! Som jag skrev så står det på många ställen att till PC så är det försenat till ~22 November, står lite olika.¨

Men varför är det bara Gamestop som har Freedom edition? Och varför får man alla förhandsboknings erbjudanden överallt, förutom på Gamestop? Där får man ju ett presentkort istället, men det vill jag inte ha.. Hade man kunnat köpa det någon annan stans så hade jag lätt köpt det eftersom då hade jag antagligen fått förhandsboknings erbjudantet också:
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/content/AC3_pre_order....

Det är för det är gamestops egna edition och därför är dom billigare ocskå.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av William98:

Det är för det är gamestops egna edition och därför är dom billigare ocskå.

Nja det är inte deras edition, antagligen så är det den butiken som betalade mest för att få monopol på den versionen.. Men jag vill ha den, men inte köpa den på gamestop, så jag har ett problem.. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Nja det är inte deras edition, antagligen så är det den butiken som betalade mest för att få monopol på den versionen.. Men jag vill ha den, men inte köpa den på gamestop, så jag har ett problem.. :S

Gamestop har exklusivt tillträde till den versionen (aka ingen annan får lov att sälja freedom edition, om de inte ful-köper den av Gamestop och säljer vidare)

Fick tag i min Freedom Edition (inte fått den ännu givetvis) för 999:- med Gamestops 100:- handpenning. Detta till 360 då.
Jag är lite av en Assassin's Creed entusiast, har någon form av Collector's av alla versionerna av spelet..

1 - Collector's (den med den massiva statyn)
2 - White Edition (fortfarande sur fram till denna dagen att jag inte fick Black Edition, först i kön på Gamestop men ändå fick jag "nej")
Brotherhood - Codex Edition ("Elfenbens Lådan", må vara plast men fasen vad nöjd jag är med den <3)
Revelations - Animus Edition (nöjd med innehållet även om lådan är ful som stryk)

Och eftersom jag har alla dessa kan jag inte med att köpa Join or Die, då det är en liten och ful låda (min åsikt) istället för den ganska så stilrena bruna designen på Freedom Edition.

Yeay för Assassin's Creed! <3

Edit: Ett alternativ som jag funderade på tidigare är vissa webshoppar (tror både CDON or Webhallen som exempel) låter en köpa Join or Die edition och dessutom köpa en staty löst. Vill poängtera att det inte är helt samma staty. Då landar man (med priserna som var när jag kollade) runt 1070:- vilket iofs är lite dyrare än Freedom Edition, men då får man även medaljongen som jag tycker är lite synd att man inte får i Freedom Editon. (Man kan ju kanske dessutom använda lite olika rabatter och värdecheckar på t.ex. CDON)

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har aldrig spelat denna serie men varit nyfiken på den ett tag nu. Läser att många anser ettan vara skräp men tvåan väldigt bra.

Frågan jag ställer mig är om jag måste spela ettan och även tvåan före jag spelar trean ?

Eller kan jag ge mig på trean direkt. Eventuellt spela tvåan före trean men skippa ettan om den nu är så dålig ?

/Wiggy