[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

hej kom in och skulle spela lite ( varit borta ett par dagar) så när ja joinar servern spawnar jag i debug plains (utan gear så klart) så reloggar... spawnar då vid otmel utan gear eller nåt... men har samma antal dagar på min gubbe... tips och trix någon?

Permalänk
Medlem

Jag tycker side voice chat är bra men när folk använder den till att jävlas med andra inne på servern eller liknande så blir det bara väldigt jobbigt, kommer ihåg att en viss ludvigsson var väldigt jobbig igår... Det har gått förlångt när folk måste ryta håll käften till honom och liknande..

För övrigt mötte jag en trevlig medspelare Simon som hjälpte mig att få tag på en fin bössa, Tack till honom!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Skrivet av Peter87:

hej kom in och skulle spela lite ( varit borta ett par dagar) så när ja joinar servern spawnar jag i debug plains (utan gear så klart) så reloggar... spawnar då vid otmel utan gear eller nåt... men har samma antal dagar på min gubbe... tips och trix någon?

Du var möjligen inte klädd som en buske inkrupen under en gran?
-Vet inte hur väl det stämmer men jag har hört att det kan hända om man logar ut under granar när man har Gilli på sig, har hänt mig en gång:(

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter87:

Detta har hänt mig minst 8 gånger här hittills. Precis så som du säger så spawnar man i "debug plains". Därefter så reloggar man och hamnar på ny random spawn utan någonting (även bag). Får death message där nere åt vänster men statsen är kvar på gubben precis som du säger.
Vet inte riktigt vad som är orsaken till detta men det finns inget man kan göra antar jag, dock kan jag komma med positiva nyheter, din kropp ligger kvar där du senast loggade in, dvs din location innan debug plains, så om du springer dit så kommer du hitta din kropp DOCK utan flugor, av någon anledning så hör man inga flugor från sitt lik men dina grejer borde ligga där i kroppen. Det ända rådet jag fått är att så fort man märker att man hamnar i debug plains så ska man alt f4 och logga in igen, detta har funkat för vissa.

Skrivet av spider-se:

Du var möjligen inte klädd som en buske inkrupen under en gran?
-Vet inte hur väl det stämmer men jag har hört att det kan hända om man logar ut under granar när man har Gilli på sig, har hänt mig en gång:(

Jo jag har också fått höra att man INTE ska logga ut nära en sten/mur/buske/träd för då kan servern få svårigheter att hitta vart din gubbe ska spawnas -> Därmed hamnar du i debug MEN jag tror det är skitsnack för jag har loggat ut mitt ute på öppna fält utan att vara i närheten av något objekt och det har ändå hänt.

Allt som allt, En bug som är väldigt jobbig, man kan inte göra annat än att lära sig älska den!

/[A-T] Nickshifter

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Ungefärlig tidpunkt?

Ungefär vid 17:40 tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter87:

Det är ett fåtal som verkar drabbas av detta ganska ofta. Vet inte om det kanske beror på inkompatibla versioner.

Ska uppgradera mjukvaran på servern när jag är klar med mina tester som jag kör parallellt.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är tråkigt att ludvigsson åker med heli och lootar alla helicrashes, så fubbit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacs:

Jag tycker det är tråkigt att ludvigsson åker med heli och lootar alla helicrashes, så fubbit!

Ludvigsson FTW !

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Det är ett fåtal som verkar drabbas av detta ganska ofta. Vet inte om det kanske beror på inkompatibla versioner.

Ska uppgradera mjukvaran på servern när jag är klar med mina tester som jag kör parallellt.

/smygarn

okej okej aja synd var det bara för loggade där jag hade mcn jag snodde av dig för ett par dagar sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Även jag och en kompis upplevde en märklig händelse ikväll på servern, jag vill inte hänga ut några namn här på forumet men jag har koll på en av dom. I vart fall så är detta vad som hände, kortfattat och smidigt.

Jag och en kompis såg två spelare som vi iakttog under en längre tid. Till slut så blev en av dom rätt ordentligt spöad av tre zeds så han stannade upp för att lägga bandage på sig själv, samtidigt stannar då dennes kamrat upp och börjar skjuta ner dom tre zeds som var efter dom. Båda är i detta fallet helt stilla så jag skjuter ett antal skott med DMR på den som bandagerade sig (han bör i detta fallet ha lägst med blod och alltså snabbast att döda) avståndet var någonstans mellan 200-250 meter. minst tre av mina skott träffar, detta är jag hundra på. Efter detta så försvinner de båda bakom en trädlinje och försvinner ur mitt synfält. Efter ca en halvminut efter de har försvunnit så knäcks mina/mitt ben och jag dör. Kompisen som låg ca 50 meter från mig hörde inte heller något skott gå av innan jag dog, inte heller finns det någon möjlighet att de skulle hunnit fram till mig innan jag såg dom är obefintlig då det var en tunnare åkerremsa mellan oss och dom.

Jo det är nog så att jag tycker hela verkar lite skumt. Det var för övrigt en hel del större vapenfynd under kvällen innan detta hände så jag tror att någon/några scriptare var inne, var mycket snack om det i "sidokanalen" med så det var fler än vi som anade något. För övrigt så kan tilläggas att även två bilar syntes i Cherno som inte ska finnas i DayZ.

Jag har dött 2 gånger av att springa/gå i skogen och sedan bryta benet och dö.. Även 1 gång då jag gick in i en buss sedan hoppade jag ur och bröt benet och dog. Buggar i spelet överallt. Bara vänja sig med skitet,tills det kommer bättre patcher/fullversion av liret.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter87:

okej okej aja synd var det bara för loggade där jag hade mcn jag snodde av dig för ett par dagar sen

Rätt åt dig! Hur vet du att den var min??

/smygarn

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att ibland ha några små events ibland? Typ att på kvällarna spawna heli crash med bra vapen, någon lyxig bil eller så och sen säga koordinaterna till alla så att det blir lite krig om de? Jag vet det händer redan att folka krigar om heli spawns, helicoptrar och så ibland, men för folk som springer ensam eller i grupper om 2 så vet man inte riktigt var alla action händer. Antingen att du säger i förväg var det kommer spawnas något(tror jag blir roligare för då kmr folk försöka kontrollera området) eller spawnar spontant och sen säger koordinaterna så det blir först den dit etc. Kan variera. Är det ens möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Rätt åt dig! Hur vet du att den var min??

/smygarn

haha för du blev mördad utanför stary o sen skrev du att du hitta en hoj o skulle lota din kropp... så jaa haha fan fordon ska omsättas ju annars är det inget roligt... bra server btw... lite konflikter bland grupperingarna men bättre det än en dominant "klan"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter87:

haha för du blev mördad utanför stary o sen skrev du att du hitta en hoj o skulle lota din kropp... så jaa haha fan fordon ska omsättas ju annars är det inget roligt... bra server btw... lite konflikter bland grupperingarna men bättre det än en dominant "klan"

Söker man sig till Stary så ber man om att få lite action

Brukar i regel inte få ha kvar något fordon under en längre tid.. men ju mindre fordon desto enklare att hålla för sig själv ett tag...

Skönt med fler cyklar utspridda på servern. Går bara ha till transporter dessutom..

Makten mellan grupperingarna har ju skiftats en del.. Blev intressant att köra servern utan tags igen. Svårare att hålla fingrarna borta från avtryckaren bara...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Söker man sig till Stary så ber man om att få lite action

Brukar i regel inte få ha kvar något fordon under en längre tid.. men ju mindre fordon desto enklare att hålla för sig själv ett tag...

Skönt med fler cyklar utspridda på servern. Går bara ha till transporter dessutom..

Makten mellan grupperingarna har ju skiftats en del.. Blev intressant att köra servern utan tags igen. Svårare att hålla fingrarna borta från avtryckaren bara...

/smygarn

har bara lyckats hitta en cykel tyvärr :/ fast använde den för att hämta hem bilen ifrån nwaf

haha utan tags så kan folk utan grupp jävlas riktigt duktigt

Permalänk
Medlem

Bra utan tags!

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Trodde inte att jag skulle säga de men det blev mycket bättre utan tags, även för mig som spelar i grupp större delen av min tid

/[A-T] Nickshifter

Permalänk
Slaget: Team SweC

Jo utan tags blir det ju lite svårare för sniper noobs att snipa.
Var ju easy mode förut.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

Tycker ni ska ta o kolla bevis först innan ni anklagar mig för fusk. Och ta o kolla lite på mina stats eftersom någon har påstått att jag använder navigator plus de hade jag använt navigator så hade jag ju inte blivit av med helin ett flertal gånger på servern och jag tycker det är jävligt märkligt att om man spelar med föredetta sa på servern att man kan bete sig hur som hällst tänker mest på robin som ett flertal gånger kommit med både rasistiska och familje kränkande på hopp. Så tycker ni ska ta en alvarlgt snack med han eller så gör jag det sj o skickar ett flertal fraps till dom som har hand om både regler gällande servrar ... // ludvigsson

Permalänk
Medlem

Håller med, tycker definitivt det borde vara lite hyffs i side channel. Ofta man är inne och ser folk insulta varandra, anklaga varandra för fusk och helt enkelt förstör en stor del av atmosfären. Robin är en av de som hela tiden håller på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Håller med, tycker definitivt det borde vara lite hyffs i side channel. Ofta man är inne och ser folk insulta varandra, anklaga varandra för fusk och helt enkelt förstör en stor del av atmosfären. Robin är en av de som hela tiden håller på.

Sedan Cuzz och Syz började spela har det också blivit mycket sämre stämning i side...

/B-Bad

Permalänk
Medlem

Så varför har servern krashat 2 gånger den senaste timmen? T.T

Permalänk
Medlem

stuck @ loading

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Så varför har servern krashat 2 gånger den senaste timmen? T.T

Bra fråga!

Spawnade tom om utan mitt fina gear och utan mina stats som om jag hade dött efter första kraschen.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

BeNNy

Det är en väldigt bra fråga. Sen undrar man ju varför det tar så lång tid att komma in igen.

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Medlem

Jag tycker definitivt att Smygarn borde ordna lite fler "regler" gällande side channel. Det är tråkigt att det ska behöva bli så när dem allra flesta av oss (hoppas jag) är över 18 och har mognat till. Just nu känns det som om man får säga precis vad man vill. Det har till och med varit tillfällen då jag personligen tyckt att Smygarn kunnat ingripa som admin och få lite ordning på side channel.

Ett exemepl: För några dagar sedan så vad det lite strider mellan vår grupp mot Robin, Skinnis, Scarecrow, Chris och Smygarn nere vid kusten. Jag ska inte gå på detaljer när det gäller själva striden men chatten var full av anklagelser från både Robin, Skinnis och Chris som hela tiden anklaga oss för fusk och diverse. Utan varken bevis eller någon form av logik i deras anklagelser så fortsatte dem gång på gång att kalla oss för fuskare. Det riktigt roliga här är att Smygarn satt i TS med dem under hela tiden och han var hela tiden ingame under tillfället av anklagelserna. Jag hade gillat om Smygarn åtminstone vid något tillfälle hade sagt något i stil med: "Det räcker nu grabbar, sluta flama" eller vafan som helst för att få stop på skiten. Jag har lärt mig att ignorera anklagelserna nu men det är lite tråkigt när man loggar in och hela servern kallar en för hacker för att en liten idiot suttit en hel eftermiddag och snackat skit om en ingame.

Tycker att om man i fortsättningen har misstankar om att en player fuskar så ska man skriva ner tillfället och datumet och göra en post här eller liknande, man kan alltid maila Smygarn också. Håll den skiten borta från Side Channel för det skapar bara onödiga diskussioner och fientlighet oss emellan.

Eller så får vi helt enkelt ha regler i servern, inga förolämpningar, spam, etc.

Jag har även märkt att det finns en fin skara med mysiga rasister på servern som ibland visar sitt fina jag, då menar jag både dem som sitter och snackar skit om svenskar och dem som snackar skit om invandrare, är det bara jag som ser allvarligt på de? Minns hur kul det var när jag hade "Amir" som nick, gick ju inte att föra en diskussion utan att någon försökte vara rolig och kalla en för Abdullah eller Muhammed, i värsta fall terrorist, för att verka rolig.

Smygarn du har till och med varit online när jag blivit påhoppad av rasister ingame, men jag vet ju inte med hel säkerhet att du såg de, man kan ju alltid vara afk, men hela den situationen kändes lite "jahopp, fristad för 12 åriga smygrasister här ja".

Jag vill också betona att denna posten INTE är till för att skapa någon tvist eller diskussion emot någon utan detta är konstruktiv kritik, jag undrar om vi gemensamt kan bestämma att hålla onödig skit borta från servern eller behövs det officiella regler med bestraffning om man inte följer dem?

Permalänk
Entusiast

Har försökt komma in flera gånger men det verkar inte fungera.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Håller med dig. Det skrivits väldigt mycket skit i side som inte är okej.

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipize:

Sedan Cuzz och Syz började spela har det också blivit mycket sämre stämning i side...

/B-Bad

Ja, de instigerar oftast också, speciellt Cuzz vad jag märkt. Igår så höll de på att säga "pussy" i side channel med micken.
Jag tycker personligen att smygarn ska gå in eller fixa en objektiv admin/moderator som ser till att reglerna följs. Det är för mycket barnsligheter som pågår, folk försöker irritera andra med mening vilket jag inte ser som något konstruktivt alls. Det ska inte pågå sånt i en global channel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Jag håller med, kommer ihåg nån kväll då folk tjatade att jag var 15, skulle hämta min moppe osv, och flamade konstant i 45min, sånt får en bara att tappa lusten, även om man inte tar åt sig är det drygt.

Några sorts regler på "side channel" borde ju införas.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz