Vad för Minecraft servrar lockar er?

Permalänk
Medlem

Vad för Minecraft servrar lockar er?

Har en VPS med plats för ca 3GB ram vilket jag tänkte dedikera till en Minecraft server. Men jag är lite fundersam över vad som brukar locka en massa spelare, vore trevligt om ni kunde berätta/dela med er utav era erfarenheter och tankar. Vad för typ utav pluggins får er att lockas till en server och varför?

Tänkte samla ihop lite utav det bästa för att göra en så bra server som möjligt. (Servern körs givetvis med Bukkit)

Permalänk

Tekkit.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

Tekkit.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Lånar din tråd o flikar in lite, är det någon som är intresserad av mcmmo?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Moddfritt

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Moddfritt

Vanilla <3

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk

Hunger games lätt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tekkit! Möjligtvis en bantad version av tekkit. Utan EE.

Permalänk
Medlem

Tekkit med EE men utan collectors/blazerod exploit.
Gärna med forestry, något som inte många tekkit servrar har sen dom tog bort de från tekkit pga whine från utvecklaren.

Permalänk
Medlem

Buildcraft+industrail craft
Peacefull surival:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Har en VPS med plats för ca 3GB ram vilket jag tänkte dedikera till en Minecraft server. Men jag är lite fundersam över vad som brukar locka en massa spelare, vore trevligt om ni kunde berätta/dela med er utav era erfarenheter och tankar. Vad för typ utav pluggins får er att lockas till en server och varför?

Tänkte samla ihop lite utav det bästa för att göra en så bra server som möjligt. (Servern körs givetvis med Bukkit)

Tekkit, självklart

Permalänk
Medlem

Tekkit

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Medlem

Det jag tror mest på nu är ju som alla andra också sagt tekkit, öppnade just en tekkit-server och en ren vanilla-server (helt utan teleports, i princip omoddad). Min vanliga gamla minecraft-server har fallit i populäritet den sista tiden, tror folk börjar tröttna på en vanlig bukkit-server med de vanliga moddarna.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk1n:

Det jag tror mest på nu är ju som alla andra också sagt tekkit, öppnade just en tekkit-server och en ren vanilla-server (helt utan teleports, i princip omoddad). Min vanliga gamla minecraft-server har fallit i populäritet den sista tiden, tror folk börjar tröttna på en vanlig bukkit-server med de vanliga moddarna.

Va in o kolla på din sida o funderade på, vad är skillnaden på en "vanlig minecraft server" och en "vanilla server"? Trodde de va samma sak oO

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Va in o kolla på din sida o funderade på, vad är skillnaden på en "vanlig minecraft server" och en "vanilla server"? Trodde de va samma sak oO

Den "vanliga" har tex /home och teleports, wordguard-skydd och liknande. Vanilla-servern är helt omoddad förutom logblock som skydd mot folk som förstör. Kallar den vanliga för vanlig för det är typ den vanligaste typen av server, bukkit med diverse plugins. Vanilla är tänkt att främja byggen av järnväg och utmaningen att behöva ta sig upp ur en grotta och hem och inte bara skriva /home. En mer hardcore variant av minecraft än den med teleports och annt helt enkelt.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk

En riktig rpg server

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser väll ut som om man får ta och testa Tekkit och se hur det går.

Permalänk

Antingen tekkit utan "magin" EE eller vad det nu kallas. Plus mobbfri.
Eller...
Minecraft survivel med skyddade kistor. Ingen gräns på hur stor världen är. Så vanilla som möjligt.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB