Permalänk
Medlem

Hjälp mig confa Cisco Accesspunkt

Hej,har fått tag på en AP som heter Cisco 1242AG. Jag har försökt confa den men hittar inte så mycket information om hur jag ska göra. Jag kan mycket basic saker så jag jobbar med att confa Cisco switchar. Jag har fått igång trådlösa på 5ghz bandet men itne 2,4ghz bandet av någon anledning? i webgränssnitet finns det även inte så mycket krypteringsalternativ på det trådlösa att välja. dock hört att det ska finnas fler i cli, har googlat utan resultat.

Så det jag undrar är om någon vänlig själ kan göra ett script åt mig? SSID ska vara "Tommy", både 2,4 och 5ghz ska vara påslaget,lösen till APn ska vara apa12345, Den ska få IP-adress osv via DHCP.

Det verkar som om det är en del "regler" jag missar. som att "Radio" är avstängt by default osv.

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men vilka av dessa sakerna måste jag configurera för att då den att funka så som jag vill? vill inte behöva gå igenom båda guiderna och lägga in massa onödig skit på min AP bara för att få igång den,

kan jag bara få några tips? jag lyckades tom få igång den på 5ghz bandet. har någon en idé om varför det inte går igång på 2,4ghz? jag har "enablat" 2,4ghz bandet. satt ett ssid på trådlösa, fixat kryptering.

fråga 2. Någon som vet vad det är för kryptering jag behöver för att slippa messa hexadecimala nycklar. och hur fixar jag det i cli?

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaion:

Men vilka av dessa sakerna måste jag configurera för att då den att funka så som jag vill? vill inte behöva gå igenom båda guiderna och lägga in massa onödig skit på min AP bara för att få igång den,

kan jag bara få några tips? jag lyckades tom få igång den på 5ghz bandet. har någon en idé om varför det inte går igång på 2,4ghz? jag har "enablat" 2,4ghz bandet. satt ett ssid på trådlösa, fixat kryptering.

fråga 2. Någon som vet vad det är för kryptering jag behöver för att slippa messa hexadecimala nycklar. och hur fixar jag det i cli?

Har du fått ordning på det? För att inte få hex ska du välja nycklar i asci format och köra wpa2/wpa kryptering.