Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Fattar inte hur ni kan hitta så bra saker, jag har maxat MF nu (innan Paragon)... har spelat 300h och har sålt en grej för över 2M...
Har slutat spela för att jag blev så lack för att Man inte kan får mer MF än 300%...

Med Monster Power kan du få mer än 300% + Valor.

Och det är inte så svårt att fatta varför folk får bra saker, de har tur med slumpgeneratorn.

Permalänk
Medlem

när ska folk sluta jämföra hur mycket loot man får jämfört med en annan spelare baserat på tid spenderat..? det går ju inte

om 2 personer klipper gräsmattor och en hinner med 1 gräsmatta / timme medans den andra klarar 10 gräsmatter / timme så får ju han mera loot, ganska självklart, skulle man jämföra förut kunde man göra det med elite kills, nu får man nog dra in vilken MP man kör på och hur mycket

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

alltid velat hitta denna

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

Ja, de här va helt klart sjukaste dropdagen på länge...alla utom en hittades i ett enda game!

Paragon lvl 40

Börjar med denna efter 5 packs..

Sen följer lite random skräplegendaries därefter

varvid vi är klara med rundan och en polare ber mig hjälpa dom med en uberboss, och från en vit mob, helt utan NV's droppar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja, de här va helt klart sjukaste dropdagen på länge...alla utom en hittades i ett enda game!

Paragon lvl 40

Börjar med denna efter 5 packs..

http://imageshack.us/a/img801/3210/imking.jpg

Sen följer lite random skräplegendaries därefter

http://imageshack.us/a/img259/3097/fragmentj.jpg

http://imageshack.us/a/img831/5642/stormshieldu.jpg

http://imageshack.us/a/img716/3337/grandfatheru.jpg

varvid vi är klara med rundan och en polare ber mig hjälpa dom med en uberboss, och från en vit mob, helt utan NV's droppar..

http://imageshack.us/a/img818/608/natsv.jpg

Man kan inte annat än att bli mållös

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Med Monster Power kan du få mer än 300% + Valor.

Och det är inte så svårt att fatta varför folk får bra saker, de har tur med slumpgeneratorn.

Jag har inte spelat på flera månader... berätta om MONSTERPOWER snälla!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag har inte spelat på flera månader... berätta om MONSTERPOWER snälla!?

När man startar ett spel kan man ställa in Monster Power, vad det gör för skillnad för din spelupplevelse är följande:

Lägg till på detta att mobsen som bas är nerfade så för att få ungefär samma mobs som man hade prepatch så kör man MP2.
Kör du på minst MP1 så kommer alla items som droppar i Inferno kunna rolla ilvl 63 stats.

Sen har du ju Infernal machine där du kan döda uberbossar för delar till en ny legendarisk ring.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

När man startar ett spel kan man ställa in Monster Power, vad det gör för skillnad för din spelupplevelse är följande:

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_folder_media/MQR...

Lägg till på detta att mobsen som bas är nerfade så för att få ungefär samma mobs som man hade prepatch så kör man MP2.
Kör du på minst MP1 så kommer alla items som droppar i Inferno kunna rolla ilvl 63 stats.

Sen har du ju Infernal machine där du kan döda uberbossar för delar till en ny legendarisk ring.

Nja. Jag undrar om det stämmer med att MP2 är ungerfär lika med prepatch. När jag körde med max MF på act1 så krossade jag allt utan problem.
Men kör jag nu med samma gear så är det tvärtom.

Och gårman efter tabellen så är där en ökning av damage mellan MP2 och MP3 på 18%. Och på MP3 kvittar det vilket gear jag har. det går knappt.
Scavengers slaktar.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Monsterpower gör alla mobs till lvl 63 och dom var lvl 61 i act1 innan så det är inte som prepatch a1..... det är som prepatch a3 så klarade du itne a3 med din mf gear klarar du antaligen inte det heller nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_folder_media/MQR...

Tack, men tycker fortfarande att spelet suger... jag har nu 400% mf totalt och har spelat i över 300h och jag har endast hittat 1st. set item! Tycker jag är under all kritik...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tack, men tycker fortfarande att spelet suger... jag har nu 400% mf totalt och har spelat i över 300h och jag har endast hittat 1st. set item! Tycker jag är under all kritik...

Den risken finns alltid med slumpgenererad loot. Det finns en risk att man kan spela oändligt länge och ändå inte få någon legendary, även om risken blir oändligt liten. Du har uppenbarligen haft extraordinär otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Den risken finns alltid med slumpgenererad loot. Det finns en risk att man kan spela oändligt länge och ändå inte få någon legendary, även om risken blir oändligt liten. Du har uppenbarligen haft extraordinär otur.

Uppenbarligen oerhört mycket otur. Sånt gör att man tappar suget att spela när man inte får någon belöning...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter 10 siegebreakerruns, coop, mp0

Troligen inte värt något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Uppenbarligen oerhört mycket otur. Sånt gör att man tappar suget att spela när man inte får någon belöning...

Du har min helhjärtade sympati.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Delat på mig och de 2 andra jag spelar med så har vi dragit in runt 40 legendaries sen igår så dropraten är höjd ganska mycket, så om det är pga det du tycker det suger så testa nu
Personligen tycker jag att dropraten är alldeles för hög nu och att den var bra innan då man drog in 1-3 legendaries per spelsession.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyller:

Monsterpower gör alla mobs till lvl 63 och dom var lvl 61 i act1 innan så det är inte som prepatch a1..... det är som prepatch a3 så klarade du itne a3 med din mf gear klarar du antaligen inte det heller nu.

Täntke inte på detta då jag slutade köra A1 för en evighet sedan Men för mlvl 63 så är MP2 i princip samma som det var innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Älskar nya dropraten xd Fick 2st Legendarys på samma elitepack, MP1

Inte varje dag det händer, dock sög båda, but legendary will always be legendary..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Delat på mig och de 2 andra jag spelar med så har vi dragit in runt 40 legendaries sen igår så dropraten är höjd ganska mycket, så om det är pga det du tycker det suger så testa nu
Personligen tycker jag att dropraten är alldeles för hög nu och att den var bra innan då man drog in 1-3 legendaries per spelsession.

Men så bra att vissa har en sjuk droppats!! Jag har hittat en legendary, grandfather 1463 dps, värdelösa stats... Har ca 220% MFF på MPL5... Hittar fan inget vettigt efter ca 20-25 timmars lirande

Så dropraten är absolut inte för låg eftersom vissa knappt får någonting alls

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag spelar act1 med MP1 och har 400% mf och spelar 2-3h per session och får inte ett skit... har fått några legends men det var länge sen... har bara fått 1st set-item på över 300h, det är sånt här som gör att många bara lägger ner när jag pratat med andra som inte har någon ur i spel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Men så bra att vissa har en sjuk droppats!! Jag har hittat en legendary, grandfather 1463 dps, värdelösa stats... Har ca 220% MFF på MPL5... Hittar fan inget vettigt efter ca 20-25 timmars lirande

Så dropraten är absolut inte för låg eftersom vissa knappt får någonting alls

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med, börjar undra om blizzard-stofilerna missgynnar barbarer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den är mera slumpmässig som sagt, hög MF ger visserligen bara en marginellt större chans att få legendaries eller sets.

Permalänk
Medlem

Testade första rundan sen nya patchen idag och jäklar vad jag känner mig nerfad som ww-Barbar

Slutade med att jag körde igenom en snabb runda act1 MP2 där denna skönhet droppade!

Tänk om det bara var en Yxa istället (och gärna med en socket )

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag spelar act1 med MP1 och har 400% mf och spelar 2-3h per session och får inte ett skit... har fått några legends men det var länge sen... har bara fått 1st set-item på över 300h, det är sånt här som gör att många bara lägger ner när jag pratat med andra som inte har någon ur i spel...

Oväsentligt att säga hur länge du spelar åt gången om du inte säger hur många packs du dödar per timme (på ett ungefär).
Dra ihop ett par kompisar, dra upp MP så högt som ni kan rensa relativt snabbt och kör på.
Ju högre MP du spelar på desto mer items kommer du hitta, och detsamma gäller även Paragon levels, om du inte spelat på några månader så är du antagligen fortfarande under PLVL 10.

Och bara för att man får många drops betyder det inte att man får något bra
Tror att 2 eller 3 av de legendaries vi hittat sen igår varit något att ens försöka sälja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade denna nyss. Vad kan den vara värd, var svårt att avgöra på AH för var så spridda priser?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mulffe:

http://imageshack.us/a/img7/9047/manticorev.png

Hittade denna nyss. Vad kan den vara värd, var svårt att avgöra på AH för var så spridda priser?

Grundregel. Två sockets = du e rik. Nice drop!

Om du söker med Dex och vit kostar en likvärdig runt 80-100 mille, om du bara söker med dex så ligger priset runt 40-50 mille.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

För det första. Grattis till 30 mille. 4 små förändringar för den summan och du är en helt annan spelare. Vad har du ändrat i din build ?.

Jag körde act 1 på mp2 en 15 ggr i går för att se om jag kunde fixa första nyckeln. Och det var ganska jobbit. (Det blev ingen nyckel).

Tack!

Har byggt Health Regen och All Resist, hade inget innan. Har offrat väldigt mycket MF, känner att det kommer bli mera värt att kunna köra MP. Har offrat lite dex med, men fått vitality, så ligger fortfarane strax över 100k dps.

Har byggt om builden och behåller vargen, då han tankar rätt ok. Kör nu med gloom, prep med life och smoke screen för att komplettera mina nya items.

Tanken är att jag ska kunna klara reflect damage bättre nu. Som hatred spender har jag tre senty som jag plockar ut relativt fort med CD-runan och engineering, så de står och matar i en hel minut för en extra skada på 88%(av 100k) x3!

Har en nyckel än så länge, men den fick jag på hög MP i multi, kunde stå lite bakom och DPS:a.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Fick den på första dagen riktigt fint drop om jag fortfarande körde min monk. Är uppe i ah nu 2 timmar och 30 min kvar.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Fick denna nyss

Första legendariska sedan de gjorde så att de blir bättre. Bara fått en grön och en brun innan för längesen när spelet precis släppts. Blev en vettig denna gång också.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Den med Bonus item, är det nycklar och organen som menas med denna eller? Chansen att de droppar eller?

Permalänk

Känns mer som att generatorn är helt "fucked up." Finns dom som har MF på 200, level 30 para, och det droppas en del för dom, bra skit också. Medan andra kan spela en vecka utan att få något med samma stats.

Jag menar jag kan lira 4-5 dagar 5 timmar varje session utan att få något.