Permalänk
Medlem

Hur går det med usb3sata20?
Varför har jag inte fått min rabattkod när jag handla över 600? (la 2 ordrar direkt efter varranda men har bara fått en kod)

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Jag beställde 4 hårddiskar från er idag och till min stora förvåning är de redan packade och skickade och går att spåra.

Bra jobbat, är det en ny trend hos er att det skickas så snabbt?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Idumhet:

Jag har ett Gigabyte GTX 670 OC som har ett väldigt jobbigt coil-whine när jag belastar (främst genom Folding@Home). Dock har jag ett P67-moderkort och vill inte vara utan bild på skärmen i flera veckor (vilket det tar ibland). Finns det något bra sätt att lösa detta Josefin? Annars så får jag skicka in det och hoppas att det går relativt fort.

Hej hej

Om du kontaktar vår kundtjänst så kan de göra ett förhandsutbyte åt dig. Då får du med en faktura med ditt nya kort och när du skickat in ditt gamla kort så stryks fakturan. Ett förhandsutbyte förutsätter självklart att det faktiskt är ett garantiärende och att du t ex inte sågat eller liknande i ditt kort, om inte så kommer du att få tillbaka det första kortet och pröjsa för båda. Men som sagt, kontakta vår kundtjänst för att få veta exakt vad som ska göras och hur det går till.

Jag har mailat Gigabyte med din info ovan förresten, just för att jag vill ha bekräftat om de anser att coilwhine täcks av garantin eller inte.

MVH Josefin

Skrivet av Dahle86:

Hur går det med usb3sata20?
Varför har jag inte fått min rabattkod när jag handla över 600? (la 2 ordrar direkt efter varranda men har bara fått en kod)

Hej hej

http://cdon.se/hemelektronik/usb_3.0_-%3E_sata_3gb%2fs_2.5%22...

Maila mig ditt kundnummer så kollar jag upp varför du inte fått den andra koden.

MVH Josefin

Skrivet av suhrim:

Jag beställde 4 hårddiskar från er idag och till min stora förvåning är de redan packade och skickade och går att spåra.

Bra jobbat, är det en ny trend hos er att det skickas så snabbt?

Hej hej

Det beror troligen på vilket lager produkterna kommer från samt hur mycket de har att göra där. Vi har ju flyttat en hel del (främst) komponenter till ett nytt lager för att få upp hastigheten på leveranserna.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

När ordern gått vidare till lagret och fått status "Order Packas" så kan vi _inte_ påverka den, då är det helt enkelt försent att avbeställa eller ändra den. Lösningen är istället att man vägrar paketet enligt beskrivning ovan. Självklart hade både jag och vår kundtjänst hellre sett att vi kunde påverka den hela vägen fram till precis innan postbilen faktiskt plockar upp paketet, det hade ju sparat oss en del pengar i frakt - men i dagsläget fungerar det inte så.

Problemet är alltså att era rutiner och system inte riktigt fungerar så bra som de skulle kunnat göra?

Dessutom misstänker jag att ett mail eller ifyllt kontaktformular om avbeställning/ångrad order inte når rätt person tillräckligt snabbt utan hamnar sist i en kö som betas av ett ärende i taget. Korrekt?

Finns det alltså inte någon möjligthet för er att se över era rutiner, t.ex. så att man själv kan trycka "ångra order" där man ser sin orderstatus, tills dess att den gått för långt? Isåfall behöver ju inte ens er support kontaktas öht utan både ni och kunderna spar pengar.

Mest önskvärt hade ju varit att lagret hade bättre kontakt med systemet så att de kan uppdatera statusen "order packas" med sin interna status. Det är frustrerande att status "order packas" kan synas i flera dagar i vissa fall och att det inte går att göra något åt, trotts att det sannolikt bara är kö på lagret och ordern bara ligger och väntar på att behandlas hos dem. Det borde ju även vara i lagrets intresse då de i detta fallet behöver packa ned, få tillbaka, packa upp, packa om, och packa ned igen vilket säkerligen bidrar till massa onödigt arbete och kostnader!

Grundproblement som jag ser det är att ni inte har telefonsupport (med kontakt med lagret), vilket är bra i sådanna här tillfällen när man snabbt behöver få tag i någon som kan ångra en lagd order direkt.

Permalänk
Medlem

Det är ju väldigt många här i tråden som har fått sina ordrar ändrade till "packas" sekunder efter sina beställningar för att sen efter 4-5 dagar kontakta cdon och få svaret att någon vara ej fanns i lager (och det kan ha tagit nån vecka till innan dom verkligen "packade").
Så med andra ord så går alla ordrar direkt till lagret per automatik utan att kolla om varan,alla varor finns på lager.

Detta har ju påpekats i stort sett sedan tråden startade här och Edin,CDON har vid ett par tillfällen sagt,lovat att dom ser över sytemet och att det är snart ordnat så detta inte ska hända igen det senaste var ju Edin som lovade att det hade varit under utveckling i ett bra tag och att det skulle komma i november (förra året).

Det finns ju ingen som helst anledning till att man INTE ska kunna avbeställa heller ändra en order som inte packas detta är en självklarhet för mig (vilket är en omöjlighet med det system cdon har idag som skickar allt till packning även fast inget finns hemma).
Men om paketet börjat packas heller har packats så är det ju en annan sak (och det för att det då krävs en mycket större arbetsinsats för att göra detta).

Man kan ju faktiskt fundera på om CDON har ett eget framtaget system heller åtminstånde ensamrätt till att använda det för vad jag vet så är det ingen annan internet butik som har ett så pass dåligt system?
För alla andra butiker så går det faktiskt att avbeställa,ändra en order innan den har packats!

Så återigen Josefin måste jag fråga när kan ni tänkas ha fixat detta lilla problem som ger er ett väldigt dåligt rykte?
Jag har för mig att du svarade när jag frågade sist att du skulle höra dig för men har inget minne av något mer svar efter det.

Ett tips kan vara att ni inför ett system som alla andra har där ordern blir bekräftad,godkänd för att sen när ALLT (om inte ordern delas på flera kollin) finns på lager så går det till packas och sist när det ÄR färdig packat (dvs när det ligger och väntar på posten) ändras till skickat.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Elgiganten har ett ännu sämre system. Där avsäger de sig all möjlighet att avbeställa oavsett om man skulle kontakta dem 1min efter beställning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av altair4:

Elgiganten har ett ännu sämre system. Där avsäger de sig all möjlighet att avbeställa oavsett om man skulle kontakta dem 1min efter beställning.

Stämmer inte enligt min erfarenhet. Köpte en suftplatta men ångrade mig efter ett par timmar. Inga problem att plocka bort ordern.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Stämmer inte enligt min erfarenhet. Köpte en suftplatta men ångrade mig efter ett par timmar. Inga problem att plocka bort ordern.

När var det för det är bara några månader sedan de plockade bort möjligheten att avbeställa.

"Avbeställning
Elgiganten arbetar alltid för att minimera leveranstiderna och ofta behandlas din beställning av oss direkt efter att du har genomfört ditt köp. På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning efter lagd order. Däremot har du möjlighet att returnera din försändelse till oss direkt hos ditt ombud, när du har mottagit din försändelse."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av altair4:

När var det för det är bara några månader sedan de plockade bort möjligheten att avbeställa.

"Avbeställning
Elgiganten arbetar alltid för att minimera leveranstiderna och ofta behandlas din beställning av oss direkt efter att du har genomfört ditt köp. På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning efter lagd order. Däremot har du möjlighet att returnera din försändelse till oss direkt hos ditt ombud, när du har mottagit din försändelse."

Max 1.5 månader sedan, kanske pga. okunnighet eller nåt att det funkade för mig. Jaja då får man skita i att handla på Elgigantens hemsida.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tänk före ni lägger en order så slipper ni problem.

Cdon är enligt mitt tycke det snabbaste postorder företaget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej Cdon. När kommer pengarna för ett beställt Wii U dras?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ixos:

Problemet är alltså att era rutiner och system inte riktigt fungerar så bra som de skulle kunnat göra?

Dessutom misstänker jag att ett mail eller ifyllt kontaktformular om avbeställning/ångrad order inte når rätt person tillräckligt snabbt utan hamnar sist i en kö som betas av ett ärende i taget. Korrekt?

Finns det alltså inte någon möjligthet för er att se över era rutiner, t.ex. så att man själv kan trycka "ångra order" där man ser sin orderstatus, tills dess att den gått för långt? Isåfall behöver ju inte ens er support kontaktas öht utan både ni och kunderna spar pengar.

Mest önskvärt hade ju varit att lagret hade bättre kontakt med systemet så att de kan uppdatera statusen "order packas" med sin interna status. Det är frustrerande att status "order packas" kan synas i flera dagar i vissa fall och att det inte går att göra något åt, trotts att det sannolikt bara är kö på lagret och ordern bara ligger och väntar på att behandlas hos dem. Det borde ju även vara i lagrets intresse då de i detta fallet behöver packa ned, få tillbaka, packa upp, packa om, och packa ned igen vilket säkerligen bidrar till massa onödigt arbete och kostnader!

Grundproblement som jag ser det är att ni inte har telefonsupport (med kontakt med lagret), vilket är bra i sådanna här tillfällen när man snabbt behöver få tag i någon som kan ångra en lagd order direkt.

Skrivet av grizzly666:

Det är ju väldigt många här i tråden som har fått sina ordrar ändrade till "packas" sekunder efter sina beställningar för att sen efter 4-5 dagar kontakta cdon och få svaret att någon vara ej fanns i lager (och det kan ha tagit nån vecka till innan dom verkligen "packade").
Så med andra ord så går alla ordrar direkt till lagret per automatik utan att kolla om varan,alla varor finns på lager.

Detta har ju påpekats i stort sett sedan tråden startade här och Edin,CDON har vid ett par tillfällen sagt,lovat att dom ser över sytemet och att det är snart ordnat så detta inte ska hända igen det senaste var ju Edin som lovade att det hade varit under utveckling i ett bra tag och att det skulle komma i november (förra året).

Det finns ju ingen som helst anledning till att man INTE ska kunna avbeställa heller ändra en order som inte packas detta är en självklarhet för mig (vilket är en omöjlighet med det system cdon har idag som skickar allt till packning även fast inget finns hemma).
Men om paketet börjat packas heller har packats så är det ju en annan sak (och det för att det då krävs en mycket större arbetsinsats för att göra detta).

Man kan ju faktiskt fundera på om CDON har ett eget framtaget system heller åtminstånde ensamrätt till att använda det för vad jag vet så är det ingen annan internet butik som har ett så pass dåligt system?
För alla andra butiker så går det faktiskt att avbeställa,ändra en order innan den har packats!

Så återigen Josefin måste jag fråga när kan ni tänkas ha fixat detta lilla problem som ger er ett väldigt dåligt rykte?
Jag har för mig att du svarade när jag frågade sist att du skulle höra dig för men har inget minne av något mer svar efter det.

Ett tips kan vara att ni inför ett system som alla andra har där ordern blir bekräftad,godkänd för att sen när ALLT (om inte ordern delas på flera kollin) finns på lager så går det till packas och sist när det ÄR färdig packat (dvs när det ligger och väntar på posten) ändras till skickat.

Hej hej

Jag tar er båda i samma.

För att ni ska få ett hum om hur många ordrar och produkter det faktiskt rör sig om så drar jag lite information om CDON.
Vi har idag över 12 miljoner aktiva artiklar som vi säljer på CDON. TOLV MILJONER! =o
Vi har en hel flock olika lager för detta. T ex har hemelektronikdelen 3 olika lagerställen det skickas saker ifrån. Det närmsta av dem ligger 6,5 mil från kontoret. Vi har även boklager, skivlager etc etc. Vi har över 1,5 miljoner aktiva kunder som i snitt lägger 3 ordrar per år. Hittills under 2012 har vi omsatt en bra bit över 1 miljard svenska kronor.

Så om vi räknar lite på det där då. 1,5 mille kunder * 3 ordrar = 4,5 mille ordrar per år. Vi delar det med antalet dagar: 4,5 mille / 365 dagar = 12328 ordrar per dag, om vi skulle jobba varenda dag på året. Detta är dessutom siffror från 2011, under 2012 har vi växt ytterligare.

Vad vill jag ha sagt med det då? Tja... Jag vill mest få er att förstå varför vi inte "kan springa ner på lagret och fånga upp er order", även om det vore önskvärt både för oss och er. Men allting sker i stor skala på CDON - det plockas i batchar och det packas på löpande band, dvs man tar inte ordrar en och en. Detta gör att hela processen order till kund oftast går snabbare, men det blir väldigt tidskrävande och dyrt att fånga upp en enda order som gått så pass långt.

Det återstår såklart mycket att förbättra i våra system, men en sak som vi absolut inte sticker under stol med är att om en order gått iväg till lagret och ligger i kö för packning så är det försent att avbeställa. Det står att läsa klart och tydligt på vår hemsida under leveranser.
Ingen plockorder ska skickas till vårt lager såvida produkten inte finns tillgänglig, det är ganska självklart både för oss och er. Men med så många olika lager och så många olika produkter är det omöjligt att inte få lagersaldofel då och då. Vi har hela tiden rutiner som utvecklas för att säkerställa rätt lagervärden, lager som optimeras och vidareutvecklas.

Nu är det tyvärr så här att grunderna i våra system är byggda för skivor och böcker, inte hemelektronik. Bara en så enkel sak som att vi inte visar tillverkarens artikelnummer på vår sida är ganska drygt för oss som sysslar med hemelektronik. Men till böcker och skivor används det helt enkelt inte, utan allting är EAN-kodsstyrt. Att avbeställa och ändra i sina ordrar är inte heller något som är kritiskt för böcker och skivor, men för oss som är vana vid det känns det väldigt konstigt att inte ha tillgång till de funktionerna.

Detta är saker Edin slagits hårt för under hela tiden han jobbat på CDON. För mig själv är det en självklarhet att jag ska hjälpa honom att fortsätta pusha det. En del i det är vår flytt av (främst) datorkomponenter till ett nytt lager - dels för att snabba upp hela processen och dels för större tillgänglighet av produkter. Vi fortsätter dagligen att slåss för att vi alla ska få ett bättre system, tyvärr tar det tiiiid då vår IT-avdelning har många stora projekt på gång.

MVH Josefin

Skrivet av Minern:

Hej hej

Skickade just en förfrågan till leverantören, men har inte fått något datum på dem än tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av flyawaynille:

Hej Cdon. När kommer pengarna för ett beställt Wii U dras?

Hej hej

De reserveras vid bokning och ska dras när produkterna skickas.
Följande står att läsa på vår sida:

Kortbetalning
Man kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort.
Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift.
Vi accepterar endast kort som är utfärdade i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS-DebiTech för att garantera snabb och säker betalning.
Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till DIBS-DebiTechs säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.
Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
5. När varorna skickas, dras pengarna från ditt konto och den reserverade summan överförs via DIBS-DebiTech till CDON.COM.

MVH Josefin

Skrivet av Xellofan:

Hej hej

De beräknas komma i början av nästa vecka.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag förstår vad du försöker få fram Josefin.

Men om jag tex beställer en vara som er sida säger finns i lager men sen om 4 dagar kontaktar er och får då reda på att den aldrig fanns i lager och att den är beställd och kommer att komma om en vecka, är det då helt på sin ordning att ni absolut INTE kan gå in i lagrenas datorer och helt enkelt ta bort denna order?
Då eran sida hade fel och ni kommer inte att ha varan på en vecka så ska ju en kund då kunna avbeställa vilket nu alltså inte går (för att alla ordrar per automatik går till packning oavsett om dom finns på lager heller ej)
Och detta är som sagt inget ovanligt då det har hänt mig och det har hänt många gånger tidigare i denna tråd och jag tror ju inte alls att detta enbart händer för swec medlemmar som är aktiva i denna tråd (så med andra ord finns det många gånger fler fall än vad som synts här i tråden).

Detta vinner INGEN (förutom posten) på, ni får dåligt rykte,ni förlorar pengar på att skicka paket veckor efter att kund ville avbeställa på två sätt (frakt och tiden varan inte kan säljas).
Kunderna ligger ofta ute med pengar (om ej faktura,postförskott är valt) och miljön tar stryk av allt fraktande fram och tillbaks.

Det bästa vore ju givetvis om ni fixade fram ett sytem som ger minst en till status innan "packas".
Det näst bästa vore att INTE skicka ALLT (dvs sånt som ej finns på lager) till packning förrens det faktiskt finns i er ägo.

Om vi tar ett exempel Amazon dom har ju ochså flera lager och det runtom i olika länder och hanterar med all säkerhet fler paket än vad CDON gör per dag MEN där går det att avbeställa,ändra en vara,order efter ett par dagar om en vara ej fanns i lager.
Så din (CDON:s) ursäkt att ni har flera lager och att ni hanterar mycket paket varje dag håller därmed inte det finns något som heter internet,nätverk (men jag tror du vet om detta ) där datorer faktiskt är ihopkopplade och det tar millisekunder att ändra något på en annan dator och man behöver då INTE skicka en springpojke att kuta 50 mil till lagret med en lapp,diskett som har kommandot ta bort order 8676525345
Detta låter mer som en ursäkt som tas till för att ni inte vill ta tag i problemet!
Plus att jag tippar på att CDON tror att ni tjänar mer då folk inte orkar bråka och behåller varan,varorna i alla fall, vilket i ett kortsiktigt (nästa kvartals rapport) tids perspektiv är sant.
MEN hur många gånger kommer denna kund att tillåta detta beteende från CDON innan denne slutar handla och börjar sprida negativa berättelser om er? Istället för att fortsätta handla år efter år?

Jag själv tex har slutat handla "normalt" av er.
Har endast handlat 3 gånger på dom 5 sista 15% swec rabatterna vilket då innebär att ni inte tjänar några pengar på mig nu mera.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Garantin gäller för den ursprungliga köparen, det är enligt lag ett avtal mellan köparen och säljaren, och den medföljer inte varan.
Däremot brukar vi hjälpa till där vi kan förutsatt att du har kvitto, kontakta då vår kundtjänst.

MVH Josefin

Kontaktade kundtjänsten efter detta och allt gick snabbt och smidigt som vanligt, inga problem alls med lite tur har jag till och med en ny disk redan imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Tror inte dom tänker på detta, då deras omsättning ökade med 600 miljoner mellan 2010-2011.

Men det skulle vara skönt om CDON kan lyssna på kunderna, speciellt en målgrupp som faktiskt är extremt intresserade av en del av deras sortiment, så att det inte krävs att deras omsättning ska ta skada av det innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Om du kontaktar vår kundtjänst så kan de göra ett förhandsutbyte åt dig. Då får du med en faktura med ditt nya kort och när du skickat in ditt gamla kort så stryks fakturan. Ett förhandsutbyte förutsätter självklart att det faktiskt är ett garantiärende och att du t ex inte sågat eller liknande i ditt kort, om inte så kommer du att få tillbaka det första kortet och pröjsa för båda. Men som sagt, kontakta vår kundtjänst för att få veta exakt vad som ska göras och hur det går till.

Jag har mailat Gigabyte med din info ovan förresten, just för att jag vill ha bekräftat om de anser att coilwhine täcks av garantin eller inte.

MVH Josefin

Hej Josefin!

Behöver jag vänta på att du får svar från Gigabyte innan jag anmäler felet? Jag har ingen lust att få reda på att det inte räknas som garanti och därför måste betala för det nya kortet. I övrigt låter det väldigt bra med förhandsutbyte

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Jag förstår vad du försöker få fram Josefin.

Men om jag tex beställer en vara som er sida säger finns i lager men sen om 4 dagar kontaktar er och får då reda på att den aldrig fanns i lager och att den är beställd och kommer att komma om en vecka, är det då helt på sin ordning att ni absolut INTE kan gå in i lagrenas datorer och helt enkelt ta bort denna order?
Då eran sida hade fel och ni kommer inte att ha varan på en vecka så ska ju en kund då kunna avbeställa vilket nu alltså inte går (för att alla ordrar per automatik går till packning oavsett om dom finns på lager heller ej)
Och detta är som sagt inget ovanligt då det har hänt mig och det har hänt många gånger tidigare i denna tråd och jag tror ju inte alls att detta enbart händer för swec medlemmar som är aktiva i denna tråd (så med andra ord finns det många gånger fler fall än vad som synts här i tråden).

Detta vinner INGEN (förutom posten) på, ni får dåligt rykte,ni förlorar pengar på att skicka paket veckor efter att kund ville avbeställa på två sätt (frakt och tiden varan inte kan säljas).
Kunderna ligger ofta ute med pengar (om ej faktura,postförskott är valt) och miljön tar stryk av allt fraktande fram och tillbaks.

Det bästa vore ju givetvis om ni fixade fram ett sytem som ger minst en till status innan "packas".
Det näst bästa vore att INTE skicka ALLT (dvs sånt som ej finns på lager) till packning förrens det faktiskt finns i er ägo.

Om vi tar ett exempel Amazon dom har ju ochså flera lager och det runtom i olika länder och hanterar med all säkerhet fler paket än vad CDON gör per dag MEN där går det att avbeställa,ändra en vara,order efter ett par dagar om en vara ej fanns i lager.
Så din (CDON:s) ursäkt att ni har flera lager och att ni hanterar mycket paket varje dag håller därmed inte det finns något som heter internet,nätverk (men jag tror du vet om detta ) där datorer faktiskt är ihopkopplade och det tar millisekunder att ändra något på en annan dator och man behöver då INTE skicka en springpojke att kuta 50 mil till lagret med en lapp,diskett som har kommandot ta bort order 8676525345
Detta låter mer som en ursäkt som tas till för att ni inte vill ta tag i problemet!
Plus att jag tippar på att CDON tror att ni tjänar mer då folk inte orkar bråka och behåller varan,varorna i alla fall, vilket i ett kortsiktigt (nästa kvartals rapport) tids perspektiv är sant.
MEN hur många gånger kommer denna kund att tillåta detta beteende från CDON innan denne slutar handla och börjar sprida negativa berättelser om er? Istället för att fortsätta handla år efter år?

Jag själv tex har slutat handla "normalt" av er.
Har endast handlat 3 gånger på dom 5 sista 15% swec rabatterna vilket då innebär att ni inte tjänar några pengar på mig nu mera.

Hej hej

Vad du kallar "ursäkt som tas till för att ni inte vill ta tag i problemet" kallar jag förklaring, dessutom med en försäkran om att vi (både jag och Edin) jobbar för att det ska förbättras.

Jag tycker iaf att fler statusar är en bra idé och ska absolut framföra det till berörda personer. Dock är det garanterat inget som det bara är att trycka på en knapp för att lösas tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av Idumhet:

Hej Josefin!

Behöver jag vänta på att du får svar från Gigabyte innan jag anmäler felet? Jag har ingen lust att få reda på att det inte räknas som garanti och därför måste betala för det nya kortet. I övrigt låter det väldigt bra med förhandsutbyte

Hej hej

Japp, men fick precis svar från dem:
"We do consider coilwhine into RMA but we will have to check the card first before diagnose it as defect or not."

Och bara för att vara säker på att du förstått så går handhavandefel inte under garantin, dvs om du förstört något på kortet. Nu tror jag inte du har det alltså, bara vill försäkra mig om att du förstår hur det fungerar.

Kontakta kundtjänst för att gå vidare i ärendet.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har ingen möjlighet att plocka in seasonics lägre specade platinum agg? Alltså 660/760w versionerna:
http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_XP2.htm

Udrar Även om ni har möjlighet att ta in Sony Xperia P i RÖTT, samt pris matcha konkurrenterna lite snyggare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1148715

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte en ssd av er för ett pris som jag kunde förstå i jämförelse med prestandan som disken ska ha, enligt recension och produktinformation. Nu efter att jag har installerat den så får jag långt ifrån den prestandan som bör vara.

Har felsök med allt. Installerat om windows, tagit annan controller på moderkortet, installerat om drivrutiner, testat i annan dator och även där installerat om drivrutiner men utan resultat. Denna disk verkar vara något fel på. Jag undrar om man på något sätt kan byta ut denna och eventuellt lägga mellanskillnad för att få en annan disk?

//
Stidt-O

Permalänk

Fantastiskt support av Josefin här!

Kan det va så enkelt att man fördröjer varje order med 15 min innan den går vidare, under den tiden finns det en ta bort/ändra order knapp synlig :/

Permalänk
Skrivet av Stidt-O:

Hej!

Köpte en ssd av er för ett pris som jag kunde förstå i jämförelse med prestandan som disken ska ha, enligt recension och produktinformation. Nu efter att jag har installerat den så får jag långt ifrån den prestandan som bör vara.

Har felsök med allt. Installerat om windows, tagit annan controller på moderkortet, installerat om drivrutiner, testat i annan dator och även där installerat om drivrutiner men utan resultat. Denna disk verkar vara något fel på. Jag undrar om man på något sätt kan byta ut denna och eventuellt lägga mellanskillnad för att få en annan disk?

//
Stidt-O

Länka gärna till varan du köpte! och vad har du gjort för att testa prestandan?

Ändrade du till AHCI före installationen av operativsystemet?

Gör gärna ett test med AS SSD Benchmark och visa resultaten, står även om den körs i AHCI där.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Länka gärna till varan du köpte! och vad har du gjort för att testa prestandan?

Ändrade du till AHCI före installationen av operativsystemet?

Gör gärna ett test med AS SSD Benchmark och visa resultaten, står även om den körs i AHCI där.

Det var en http://cdon.se/hemelektronik/crucial_v4_256gb_ssd_r%3a230%2fw....
Jag har testat med AS SSD, såklart har jag AHCI före installationen, hade force 3 120 gb innan, men behövde en större. Dock så är denna helt hopplös, allt laggar i datorn, den är sämre på respons än när jag körde op på min samsung 1 tb så någonting är galet med den, datorn ska ju inte fryslagga hela tiden.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lehto:

Ni har ingen möjlighet att plocka in seasonics lägre specade platinum agg? Alltså 660/760w versionerna:
http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_XP2.htm

Udrar Även om ni har möjlighet att ta in Sony Xperia P i RÖTT, samt pris matcha konkurrenterna lite snyggare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1148715

Hej hej

http://cdon.se/search?category=1763&q=seasonic+platinum&x=0&y...

Angående Xperia P så är den röda slut och det kommer inte in fler tyvärr. Det ligger ett gäng handlare på Prisjakt som importerar sina telefoner vilket vi inte gör, vi matchar då inte deras priser heller eftersom produkterna de säljer inte är avsedda för vår marknad.

MVH Josefin

Skrivet av Stidt-O:

Hej!

Köpte en ssd av er för ett pris som jag kunde förstå i jämförelse med prestandan som disken ska ha, enligt recension och produktinformation. Nu efter att jag har installerat den så får jag långt ifrån den prestandan som bör vara.

Har felsök med allt. Installerat om windows, tagit annan controller på moderkortet, installerat om drivrutiner, testat i annan dator och även där installerat om drivrutiner men utan resultat. Denna disk verkar vara något fel på. Jag undrar om man på något sätt kan byta ut denna och eventuellt lägga mellanskillnad för att få en annan disk?

//
Stidt-O

Hej hej

Jag har dragit frågan vidare till Crucial, återkommer med svar.

MVH Josefin

Skrivet av peckadj:

Fantastiskt support av Josefin här!

Kan det va så enkelt att man fördröjer varje order med 15 min innan den går vidare, under den tiden finns det en ta bort/ändra order knapp synlig :/

Hej hej

Japp, kanske kunde vara en lösning. Jag kollar det som sagt.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

http://cdon.se/search?category=1763&q=seasonic+platinum&x=0&y...

Angående Xperia P så är den röda slut och det kommer inte in fler tyvärr. Det ligger ett gäng handlare på Prisjakt som importerar sina telefoner vilket vi inte gör, vi matchar då inte deras priser heller eftersom produkterna de säljer inte är avsedda för vår marknad.

MVH Josefin

Fasen va fint, får bli ett nytt nätagg direkt då! När beräknar ni få in dessa i lager?

Tråkigt med telefonen dock... Får väll överväga att köpa en silver då

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lehto:

Fasen va fint, får bli ett nytt nätagg direkt då! När beräknar ni få in dessa i lager?

Tråkigt med telefonen dock... Får väll överväga att köpa en silver då

Hej hej

Alla utom 860W ska komma i lager inom ett par dagar, 860W däremot beräknas tyvärr inte komma in förrän i slutet av månaden.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på det och se till att rätt bild och färg specas upp. Om du skickar mig ditt kundnummer i ett PM så kan vi säkert hitta nån mus åt dig.

MVH Josefin

Mycket trevligt att det slank ner en mus i brevlådan förra fredagen!

Det uppskattas verkligen och allt fler hårdvaruköp görs hos er!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Linksys
Skrivet av Stidt-O:

Det var en http://cdon.se/hemelektronik/crucial_v4_256gb_ssd_r%3a230%2fw....
Jag har testat med AS SSD, såklart har jag AHCI före installationen, hade force 3 120 gb innan, men behövde en större. Dock så är denna helt hopplös, allt laggar i datorn, den är sämre på respons än när jag körde op på min samsung 1 tb så någonting är galet med den, datorn ska ju inte fryslagga hela tiden.

Hej!
Har kollat igenom detta och även kontaktat vår support och väntar fortfarande på svar om det är något vi kan göra ytterligare än vad du nu har gjort.

Hoppas du har tid att vänta en dag till så får jag svar från jänkarna över natten, ok? Men såklart så är du välkommen att kontakta CDON kundtjänst för ett utbyte då disken inte fungerar tillfredställande. Vi har sålt massor av denna och det är första gången JAG hört talas om detta.

Ber om ursäkt för detta.
MVH
Mattias Hansson - Crucial

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahansso:

Hej!
Har kollat igenom detta och även kontaktat vår support och väntar fortfarande på svar om det är något vi kan göra ytterligare än vad du nu har gjort.

Hoppas du har tid att vänta en dag till så får jag svar från jänkarna över natten, ok? Men såklart så är du välkommen att kontakta CDON kundtjänst för ett utbyte då disken inte fungerar tillfredställande. Vi har sålt massor av denna och det är första gången JAG hört talas om detta.

Ber om ursäkt för detta.
MVH
Mattias Hansson - Crucial

Det förvånar mig att en person i din position aldrig hört talas om prestandaproblemen:
http://forums.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/Crucial-V...
http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/V4-SSD-dri...
http://forums.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/Crucial-V...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro