Hjälp mig hitta en bra "spel" laptop!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta en bra "spel" laptop!

Tjenare datanissar! Jag är en kille som inte har så mycket koll på innehållet av datorerna. Nu är det så att jag vill gå från stationär till bärbar dator. Men problemet är att jag vill ha en bärbar som det går att spela dom bra spelen på (behöver inte vara toppgraffik, men bra). Min prisklass är mellan 8-10.000 kr. Kollat runt lite på olika sidor så som elgiganten, inet, netonnet & cdon. Men för mig som inte riktigt vet vad som är bra med datorerna så söker jag nu hjälp här hos er, då jag blev tipsad av en kompis. Blivit lite fast för macbook men enligt vad min kompis har sagt så ska det inte vara en bra speldator i sig, då man tydligen behöver en massa program för att kunna spela windows/linux spel.
Skulle betyda guld för mig om ni gav mig några bra exempel och förklara lite varför just dessa bärbara är bra!

Tack på förhand - okunnig datakille

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...
Helt klart bästa prestandan (förmodligen, nu vet vi inte hur 650m sli presterar) för under 10k
Står själv inför samma val som du och det lutar mest åt den där, den släpps dock 4 december så det är ett tag dit.
Tyckte mig även se en nystartad tråd om datorn om du är fortsatt intresserad liksom jag är

Permalänk
Medlem

Länkade vidare den till kompisen som är mer datakunnig än jag, och det verkar vara en väldigt bra dator. Lite synd att det var beställningsvara kanske bättre och vänta ännu några dagar till mellandagsrean faller in?
Ska kolla upp den tråden och roffa åt mig lite mer information, tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av replayer:

Länkade vidare den till kompisen som är mer datakunnig än jag, och det verkar vara en väldigt bra dator. Lite synd att det var beställningsvara kanske bättre och vänta ännu några dagar till mellandagsrean faller in?
Ska kolla upp den tråden och roffa åt mig lite mer information, tack för svaret!

Den kostar 9k om du är medlem

Edit : Varför i helvette skrev jag självfallet?

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Skrivet av Neroscar:

Självfallet! den kostar förresten 9k om du är medlem

Tänkte precis lägga en beställning. Är medlem på webhallen men har fortfarande samma pris när den läggs till i kassan.. Hur fick du den tusingen billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoheiTakeda:

Tänkte precis lägga en beställning. Är medlem på webhallen men har fortfarande samma pris när den läggs till i kassan.. Hur fick du den tusingen billigare?

Jag undrar samma sak.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Finns det några tester på 650Sli? Och vet vi något om ljudnivå samt värmeutveckling?
Blev väldigt intresserad men känns lite sådär...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Finns det några tester på 650Sli? Och vet vi något om ljudnivå samt värmeutveckling?
Blev väldigt intresserad men känns lite sådär...

Skickades från m.sweclockers.com

Laptopen är rätt ny, tvivlar på att du kommer kunna hitta ingående recensioner om lenovo Y500 än.

Hursomhelst, angående grafikkortet så är "650m SLI" är identisk "560m SLI", här har du benchmarks för "560m SLI":
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M-SLI.5886...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoheiTakeda:

http://imageshack.us/f/18/lenovoy500pris.png/ Så ser det ut för mig iaf. Det var någon här på SweC som tipsade mig om att det blir 1k billigare bara jag loggar in, men det kanske beror på att jag är guldmedlem också?

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk

Y500 kostar 8990kr för mig, bronsmedlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Laptopen är rätt ny, tvivlar på att du kommer kunna hitta ingående recensioner om lenovo Y500 än.

Hursomhelst, angående grafikkortet så är "650m SLI" är identisk "560m SLI", här har du benchmarks för "560m SLI":

Dvs bra kräm i korten.
Undra bara hur ljudnivån och kylningen är på lenovon :s
Men mycket intressant pris iaf.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av candycarter:

Y500 kostar 8990kr för mig, bronsmedlem.

Ni som har möjlighet att köpa denna för 8990:- kan ni bara köpa 1st för det priset eller? Jag tänkte på att vi andra som inte har denna rabatten kanske kan göra en sambeställning

Edit, nu har jag också fått medlemspriset

Beställd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Ni som har möjlighet att köpa denna för 8990:- kan ni bara köpa 1st för det priset eller? Jag tänkte på att vi andra som inte har denna rabatten kanske kan göra en sambeställning

Edit, nu har jag också fått medlemspriset

Beställd!

Hur fick du medlemspriset, är det bara att skapa ett konto?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hur fick du medlemspriset, är det bara att skapa ett konto?

Jepp! Skapade ett konto, och efter ett par dagar så såg jag att jag hade fått rabatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Nej de är inte ens nästan samma kort. Helt olika achitekturer.