Permalänk

Väldiga problem i bf3

Hej har ett gtx 560ti och en x4 955 phenom, har 60-70 fps med allt på medium i bf3 och sen droppar det mittialt till 10 fps och gpu usage till under 20%...

Efter en stund är allt tillbaka och så händer det igen, ospelbart.

Vad ska jag göra?? Har power management på maximum performance i nvidia kontrollpanelen, har testat med alla settings på low osv..

Permalänk
Medlem

Svårt att säga exakt vad det beror på - en första idé/ett första tips kan vara att du kollar temperaturen på grafikkortet under "load" (när det jobbar). Om kortet blir väldigt varmt så kan det vara där som skon klämmer. Men, det kan vara något helt annat... Har du haft kortet länge/har problemet uppstått nyligen? Är det bara i BF3 problemet uppstår? Känner inte till processorn, kan det vara att processorn "flaskar"? Eftersom det verkar hända även på mindre krävande grafikinställningar kanske inte problemet är själva grafikkoret. Det sista slänger jag in så att övriga som läser tråden kanske kan fylla på. En annan halvsunkig teori - har du kanske dåligt med ramminne? Kör du med 4 Gb ram, 8 Gb ram eller kanske 2 Gb ram??

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Avstängd

Låter som överhettnings problem på GPU'n!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Kan inte amd-processorer men har de någon HT-funktion? Isf stäng av den.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk

8gb ram, grafikkorte på 70 grader i load, ingen ht funktion på phenom 2 vad jag vet har stängt av cool and quiet.

Startade om datorn så slutade det, tycks vara nån bugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

8gb ram, grafikkorte på 70 grader i load, ingen ht funktion på phenom 2 vad jag vet har stängt av cool and quiet.

Startade om datorn så slutade det, tycks vara nån bugg

tror att grafikkortet klockar ner sig, alltså till 2d läge. Fick det också en gång men fixade sig när jag startade om datorn.

Permalänk
Medlem

Fps droppar efter ett par minuter.

Hej.
Jag har ett liknande problem så tänkte att jag kan posta på denna tråden.
Jag lirar mestadels Bf3, spelet flyter perfekt i ett par minuter men sen droppar fps och pendlar mellan 40-60 och så fort man vänder sig mot "centrum" där alla e på banan så får jag microstuttering. Jekligt störigt är det. Spelar heller ingen roll om jag kör på low eller ultra, samma fel iaf. Blir inte klok på vad det beror på. Har börjat misstänka att nätagget inte orkar med, men det är bara en teori.

Ska tillägga också att jag köpte Ett xfx radeon hd 7870 2 gb double d och corsair cx 600w nätagg,problemet fanns då så jag bytade cpu,felet kvarstod,bytade ram och hd,felet kvarstod och till sist bytade jag Moderkort och felet kvarstod. Grafikkortet är testat i en polares dator som har likadant kort och det funkar perfekt. och jag testade hans kort och det var samma fel.
temperaturerna på cpu när jag spelar ligger på 50 grader ca. Och gpu mellan 60-70 grader.

Hade varit otroligt tacksam för hjälp,börjar bli så fruktansvärt irriterad på burken.

Specs.

cpu: amd fx 8350 eight core 4ghz
gpu:xfx radeon hd 7870
ssd disk
ram: 16 gb corsair vengeance
MB: asus sabertooth 990fx r 2.0
windows 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Det låter som om det inte finns så mycket mer att byta ut i felsökningen än just nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Det låter som om det inte finns så mycket mer att byta ut i felsökningen än just nätaggregatet.

Nej det gör ju inte det. En aningen störigt är det dock=/