Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leonardo131078:

Jag har precis varit i chatt med Telenor...hoppas att det stämmer vad han säger

• Hej
• kan du kolla hur det ser ut med leverans av min lumia ?
• den släpps idag
• har beställt den 6 veckor sen
• xxxxxxxxxxx
• Hej xxxxxx. Jag skall kolla upp det, ett ögonblick.
• Telefonen ska vara på väg till dig idag. Du kommer inom kort att få hem en avi för att hämta ut telefonen.

När hade du bokat? och vilken färg?

Permalänk
Skrivet av pjm1891:

När hade du bokat? och vilken färg?

jag har bokad de 17/10 och den är vit .

Permalänk
Medlem

Fick nytt svar från chatten.
* “De kommer med största sannolikhet börja levereras nästa vecka.”
*"inget denna vecka? med största sannolikhet?"
* “Vi har inga klara besked på när telefonen kommer börja skickas, de skulle varit denna vecka men blev ändrat till nästa, så troligtvis kommer de börja levereras nästa vecka.”

Permalänk
Medlem

Nu är mitt abonnemang klart med så jag kan använda LTE nätet :), riktigt najs. Får se hur mycket det våldför sig på batteritiden bara. Fick helt ok batteritid igår på 3G dock, även om batteriet uppenbarligen inte var helt kalibrerat då den klarade 40 minuters netflix efter att den stängt av sig första gången eftersom den tyckte batteriet var slut.

Permalänk
Medlem

Fan va irriterande... När jag vill ladda ner något så säger telefonen att jag måste gå in på min familj på windowsphone.com först och konfigurera saker och ting. När jag går dit och loggar in, så säger det dock att en förälder måste logga in och göra inställningarna... Hur löser jag det? Inte ens gratissaker kan jag installera... Snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjm1891:

Fick nytt svar från chatten.
* “De kommer med största sannolikhet börja levereras nästa vecka.”
*"inget denna vecka? med största sannolikhet?"
* “Vi har inga klara besked på när telefonen kommer börja skickas, de skulle varit denna vecka men blev ändrat till nästa, så troligtvis kommer de börja levereras nästa vecka.”

Halebop? Tele2? Färg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Halebop? Tele2? Färg?

Röd från telenor.

Permalänk

Jag ringde 3 igen. Min telefon är skickad och har anlänt till stad, ej utlämingsstället än dock, men vill det sig väl så har jag den i eftermiddag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Fan va irriterande... När jag vill ladda ner något så säger telefonen att jag måste gå in på min familj på windowsphone.com först och konfigurera saker och ting. När jag går dit och loggar in, så säger det dock att en förälder måste logga in och göra inställningarna... Hur löser jag det? Inte ens gratissaker kan jag installera... Snälla hjälp mig

Ändra åldern på hotmail kontot och om inte d går så skapa nytt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av b&w:

Ändra åldern på hotmail kontot och om inte d går så skapa nytt konto.

Tack så mycket för hjälpen!!!! Fungerar nu

Permalänk
Medlem

För att skina upp lite ljus gällande Alina och leveranser av Lumia 920.

Citat:

VI kommer få in en leverans idag.
Det har tyvärr varit lite kaos bland leveranserna.
Dessvärre så kom inte den mängden som vi blev lovade.

Permalänk
Medlem

Fick min svarta lumia igår. Intrycket jag har fått av den på en dag nu är att det är en underbar telefon. Skärmen är helt fantastisk, snabbheten är underbar. WP 8 gränssnittet känns nytt och fräscht. Ljudet upplevs väldigt trevligt, lurarna som Nokia skickar med fungerar mycket bättre om jag t.ex. jämför med iPhone. Hade även den dyrare varienten hörlurar till iPhone(inEar varianten) och även dessa låter dåligt jämfört med Nokias standard lurar. Antingen så är det väldigt bra ljudchip eller så är lurarna mycket bättre än vad som brukar skickas med
Att det ska vara en så kallad tung telefon är inget som märks tycker jag, det känns som en bit kvalité när man håller i den.

Enda som jag upplevt lite negativt var att från att vara fullladdad när jag gick och la mig till att ha laddat ur sig helt på morgonen när jag vaknade. Kikade runt på nätet lite och hittade detta under inställningar ->program ->Bakgrundsaktiviteter. Där kan man se vilka program som får köras i bakgrunden även fast själva Appen inte är igång. Jag hade laddat hem en väder App som låg och drog igång lokalisering hela tiden för att se vart jag befann mig och uppdatera vädret. Så har inaktiverat att den får köras i bakgrunden nu. Jag HOPPAS att detta var anledningen till att det laddade ur så fort. En dåligt kodad App helt enkelt.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Enda som jag upplevt lite negativt var att från att vara fullladdad när jag gick och la mig till att ha laddat ur sig helt på morgonen när jag vaknade. Kikade runt på nätet lite och hittade detta under inställningar ->program ->Bakgrundsaktiviteter. Där kan man se vilka program som får köras i bakgrunden även fast själva Appen inte är igång. Jag hade laddat hem en väder App som låg och drog igång lokalisering hela tiden för att se vart jag befann mig och uppdatera vädret. Så har inaktiverat att den får köras i bakgrunden nu. Jag HOPPAS att detta var anledningen till att det laddade ur så fort. En dåligt kodad App helt enkelt.

Tänk på att verkligen köra slut på batteriet någon gång i början med så den får kalibreras. Om den var totalt död efter natten och inte gick att starta igen så är det nog fixat redan, efter att min sa att batteriet var slut kunde den köra Netflix i 40 minuter igen, så de verkar behöva kalibreras från fabrik.

Permalänk

Information till 3 kunder.

Detta är taget från deras Facebooksida.

"3 Sverige Godmorgon ****, gå in på din Mitt3 sida och kolla om telefonmodellen på ditt konto är ändrad till Nokia 920. Om så är fallet så är din telefon skickad med posten. "

Jag prövade min sida även om jag visste att min var skickad och min telefonstatus har bytts till Lumia 920.

Hoppas detta hjälper 3 kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tänk på att verkligen köra slut på batteriet någon gång i början med så den får kalibreras. Om den var totalt död efter natten och inte gick att starta igen så är det nog fixat redan, efter att min sa att batteriet var slut kunde den köra Netflix i 40 minuter igen, så de verkar behöva kalibreras från fabrik.

Absolut ska göra det, för jag kunde starta telefonen på morgonen och det var ungefär 6% kvar typ. Så jag ska köra slut på det helt en gång så det blir kalibrerat. Tack för tipset

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tack för tipset, visste inte alls om att man bör göra sådant (Det enda jag vet in är att man ska ladda vid ca 30-40%)

Permalänk
Medlem

telenor företagsbeställd.
låg på jobbet idag. grymt nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

En som inte rasar ner till halva priset och överges samma år den kom ut skulle vara trevligt då jag gärna har kvar telefoner länge. Lumia 900 gick ett tragiskt öde till mötes och det väcker skepsis. Telefonen ser imponerande ut MEN den är saftigt prissatt, annat kan man inte säga.

Just det ödet drabbar dock många Android telefoner också, eller gjorde iaf.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Har nu på morgonen ringt både Elgiganten och Telia. Varken Telia eller Elgiganten har än så länge fått in några telefoner. Personen på Telia kollade upp lagret i hela landet och det fanns inte en enda telefon. Personen på Elgiganten sade att leveransen har blivit försenad och ville jag ha en fick jag åka in till butiken och boka.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Drygt. Fick detta svar från Halebop gällande gula L920.

"Vi har fått in den svarta, vi har tyvärr inget leverans datum för den gula i dagsläget."

Permalänk
Medlem

Nepotism

Köplats 1 garanterar inte att man får sin telefon först. Alla släkt och vänner hamnar före dig i kön garanterat.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Skrivet av mnzan:

Och jag som satt hela kvällen igår och väntade på mail om min svarta..
Jag beställde den 16 oktober..
Fan vad man blir särbehandlad.

Jag beställde på samma dag som dig, min ligger hos posten.

Chatta med halebop och fråga var din mobil är någonstans.

vad hade du för kö plats?

Permalänk

Är det någon här inne som har telefonen och har en dator med Windows 7 64bit/Windows 8 Pro 64bit? Jag har problem att "installera" själva telefonen.. Den kommer upp som en okänd enhet och säger att en drivrutin fattas. Drivrutinen finns ju varken på datorn eller på Windows Update samtidigt så hittar jag inte den på internet. Jag har dock varit kontakt med Nokia Care, och dom sa att de skulle skicka vidare ärendet till en annan grupp inom felsökning. Ser att det är fler på internet som har detta problem. Hoppas att problemet löser sig snart, för annars är det en kalas telefon!

Edit: En länk som beskriver mitt problem :http://discussions.nokia.com/t5/PC-and-Mac-Software/USB-Problem-Nokia-lumia-920-windows-8-and-windows-phone-app/m-p/1625756

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk

F***N blir förbannad! Här har man väntat o väntat o väntat på denna dagen! Så har inte en enda butik fått in den!!???
Är så j*vla besviken nu.....Nu ska man behöva leva i ovisshet IGEN!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Är det någon här inne som har telefonen och har en dator med Windows 7 64bit/Windows 8 Pro 64bit? Jag har problem att "installera" själva telefonen.. Den kommer upp som en okänd enhet och säger att en drivrutin fattas. Drivrutinen finns ju varken på datorn eller på Windows Update samtidigt så hittar jag inte den på internet. Jag har dock varit kontakt med Nokia Care, och dom sa att de skulle skicka vidare ärendet till en annan grupp inom felsökning. Ser att det är fler på internet som har detta problem. Hoppas att problemet löser sig snart, för annars är det en kalas telefon!

Edit: En länk som beskriver mitt problem :http://discussions.nokia.com/t5/PC-and-Mac-Software/USB-Problem-Nokia-lumia-920-windows-8-and-windows-phone-app/m-p/1625756

Fick själv samma problem första gången jag kopplade i telefonen, drivrutinsinstallation failed och okänd enhet etc, startade om datorn och provade igen så funkade det fint Oo

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjonko:

Drygt. Fick detta svar från Halebop gällande gula L920.

"Vi har fått in den svarta, vi har tyvärr inget leverans datum för den gula i dagsläget."

Så de har bara fått svarta? Inte vita heller?

Märkligt..

Har de ingen koll alls på vad de beställt? Distributören måste ju veta hur många enheter de har skickat till Halebop??

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Skrivet av hg:

Fick själv samma problem första gången jag kopplade i telefonen, drivrutinsinstallation failed och okänd enhet etc, startade om datorn och provade igen så funkade det fint Oo

Åh vilken lyx... Jag har nämligen detta problem på min stationära och min laptop!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Skrivet av concorde11:

F***N blir förbannad! Här har man väntat o väntat o väntat på denna dagen! Så har inte en enda butik fått in den!!???
Är så j*vla besviken nu.....Nu ska man behöva leva i ovisshet IGEN!!

Så. Du vill ha världens nu mest eftertraktade telefon? Du vill ha den på releasedagen? Och du kom inte på tanken att kanske boka ett exemplar i förtid?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det verkar som de flesta är allmänt nöjda med telefonen , det är ganska svårt i dagsläget säga hur telefonen egentligen presterar.. Det verkar dock finnas massa strul/buggar, ta ett tydligt exempel som (Asusboy), alla highend funktioner verkar inte alls fungera på (Asusboy) telefon, lider med dig, Jag har fått en dålig känsla att telefonen i dagsläget har för många brister .. Det verkar som ett lottosystem där några lyckas få bra telefoner medan andra får riktiga måndagsex... Jag tänker invänta innan jag köper mig en

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Telefonen är slutsåld. Det är tråkigt (eller roligt, snarare), men det innebär att folk får ha is i magen i väntan på nästa batch. Mycket möjligt att Nokia underskattat efterfrågan eller prioriterat andra marknader i första hand (mer troligt). Bara att vänta ett par veckor till, finns inget annat att göra.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10