Stänga alla öppna fönster i windows?

Permalänk

Stänga alla öppna fönster i windows?

Vet inte om någon orkar men skulle behöva en kodsnutt som stänger alla öppna fönster i windows xp...
vb, vc eller c,c++ spelar ingen roll.

Tack på förhand!!

Visa signatur

AMD Athlon 1Ghz DDR@233, 196RAM, Kyro 4500 TV-out. winXp...
Min samurize

Permalänk
Medlem

När du kollar på porr å ifall din mamma skulle komma in eller?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel att kolla på porr?

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem

Jag har inte sagt att det är något fel. Men ja tycker att man ska stå för de så när morsan kommer in så ska man inte dölja något

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Jaha, här får man ett mail om att ngn snäll har svarat, så var det det här svaren man fick. Perfa!

Visa signatur

Min samurize

Permalänk
Medlem

Behövs nog lite mera än en liten kodsnutt för det. Det du måste göra är att hämta handles till alla öppna fönster i windows genom API anrop. Efter det måste du loopa igen alla dem och stänga dem en efter en, också med API anrop. Är det då så att programmen har någon fråga när man stänger dem typ "Vill du spara dina ändringar?" så kommer inte programmet stängas automatiskt.

Vad är syftet med programmet ? Vad ska du ha det till ?

Permalänk
Medlem

En liten kommentar. Bara för att man har handels till alla fönster så ska man nog definitivt inte ge sig på att stänga alla dessa. Man ska bara stänga de fönster som är synliga och finns på desktop:en. Sen så känns det rätt livsfarligt att stänga fönster. Bara för att man slåt ihjäl ett fönster så slår man int ihjäl applikationen som skapade fönstret.

Visa signatur

- BeatBox

Permalänk

Använd EnumDesktopWindows(), och gör PostMessage(... WM_QUIT ...) till de handles du får. Observera kommerntaren från BeatBox, du måste troligen filtrera några fönster, men provkör så märker du vad som händer.

Permalänk

Kwelt, perfa. Precis vad jag behövde!
Vad jag skulle ha det till? Vet inte riktigt.... Ska sabba min dator med det troligen

Visa signatur

Min samurize