SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är den tekniska lösningen som underlättar. Att göra ett eget system för en julkalender är inte aktuellt för vår del, men tack vare att det finns färdiga lösningar för Facebook kan vi dra igång utan att behöva lägga massa utvecklingsresurser på den biten.

ok, då förstår jag.
Nu har ni ett år på er till nästa gång. hehe

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av McVit:

det finns nog inte en enda datorintresserad svensk som inte vet om sweclockers, i bästa fall får man en och annan återkommande läsare men inter mycket mer

Jag skulle faktiskt tro att det är fler än du tror.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Kommer vara trevligt att följa. underhållande koncept

Permalänk
Medlem

Lycka till ni alla som har ett FB-konto, själv väntar jag på att SweClockers själv lägger ner utvecklingsresurserna till en egen hantering av jultävlingar. (Bättre lycka nästa år ... kanske)

Permalänk
Avstängd

Brace your self! fb hate

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Galet va alla whinar på facebook, för många för att palla cittera Gör ett konto enbart för detta och kasta det efteråt. Orka fixa en egen hemsida enbart för detta.

tumme upp till Swec för att fixa detta Hoppas bara att detta inte ersätter Emil och Jonas egna kalender

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag skulle faktiskt tro att det är fler än du tror.

jag kan ha fel men fakta kvarstår, alla sweclockers medlemmar skulle kunna deltagit om det kalendern vore på er sida, men istället så var det viktigare att få ett par fler temporära besökare

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

tråkigt med facebookkrav, kunde ju blivit en kul tävling

faceclockers nästa eller?!

men kul för er som deltar, och lycka till

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd

När kommer tävlingen för swecloggan den brukar va riktigt trevlig

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Detta låter väldigt trevligt! Det är dock väldigt synd att ni använder er utav Facebook.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Master of Overkill

Det är väldigt många som inte vet om swec tex skit många även nu när jag va på Dreamhak 2012 winter.

Men asså segt inte så värt att vinna om man redan har ett likadant modekort och en lite sämre CPU :/

Och när man endå har beställt Asrock Extreme 11 så känns det bättre att någon annan får denna värsting sak

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jäklar det var inget dåligt paket i första luckan!

Jag har inte hemska Facebook och tänker aldrig skaffa det heller, så jag kan inte vara med. Tråkigt. Vrf inte ha tävlingen här på SweC ist?

Edit: Såg att svaret på den stora frågan redan hade anlänt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

CIA-skapelsen Facebook... Gå med i den?!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla, fortsätt hata Facebook, då blir det större vinstchans för oss andra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Exakt hur deltar man? "gillar" swec på facebook eller?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

hade ni frågat sidans medlemmar tror jag att ni hade kunnat fått den hjälpen snabbt och enkelt, utan allt det här "gnället"

Men sluta! "gnället" kommer alltid att finnas! Hur dom än gör. Och ärligt talat, hur kul hade det varit med en tävling där "frågat sidans medlemmar" skulle ta form. då blir det ingen spänning alls. nä, jag tycker att Staff gör helt rätt och kör på sitt race. Bara kör på. Vill man inte vara med, så kan man ju alltid gnälla!

Skrivet av McVit:

det finns nog inte en enda datorintresserad svensk som inte vet om sweclockers, i bästa fall får man en och annan återkommande läsare men inter mycket mer

Du skulle bli förvånad om du frågade en random person på stan -Är du datorintresserad. :Svar ja. Och sen ställa frågan, Vad är Sweclockers? Jag kan lova att du får ett ?

Kan man inte fatta att Swec gör detta för att få en större publik, ja då vet jag inte vad jag ska skriva.

Hur många medlemmar är vi? Några hundratusentals. Så klart att dom siktar på fler medlemmar. Swec är ingen sekt med låsta medlemmar!!

Som jag skrev på första sidan, skapa konto, var med o du vill. Vill du inte det, så sluta gnäll! Valfrihet kallas det;)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men sluta! "gnället" kommer alltid att finnas! Hur dom än gör. Och ärligt talat, hur kul hade det varit med en tävling där "frågat sidans medlemmar" skulle ta form. då blir det ingen spänning alls. nä, jag tycker att Staff gör helt rätt och kör på sitt race. Bara kör på. Vill man inte vara med, så kan man ju alltid gnälla!

Du skulle bli förvånad om du frågade en random person på stan -Är du datorintresserad. :Svar ja. Och sen ställa frågan, Vad är Sweclockers? Jag kan lova att du får ett ?

Kan man inte fatta att Swec gör detta för att få en större publik, ja då vet jag inte vad jag ska skriva.

Hur många medlemmar är vi? Några hundratusentals. Så klart att dom siktar på fler medlemmar. Swec är ingen sekt med låsta medlemmar!!

Som jag skrev på första sidan, skapa konto, var med o du vill. Vill du inte det, så sluta gnäll! Valfrihet kallas det;)

jag tänkte mer om kodning till en eventuell kalender, kompetensen finns ju redan här.
varför inte göra båda parterna glad och annonsera på FB och sedan göra tävlingen på sweclockers.
Självklart är det försent att ändra på årets julkalender men för framtida kalendrar så att så många som möjligt skulle kunna tillfredsställas.
som du och säkert andra på sidan förstår så finns det folk (mig inräknad) som har tagit avstånd till Facebook men aldrig valt bort Sweclockers. men nu blir vi drabbade av det också, många av oss har hållit till på sweclockers sedan sidans start

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Det ni inte förstår tydligen att oavsett VAD! så är SweClockers ett företag och behöver pengarna för att kunna fortsätta att arbeta. (inte för att jag säger att dem tjänar dåligt, det har jag ingen aning om.) Men som sagt, det är alltid bra med fler besökare, vilket ger ännu mer pengar. (Säger inte heller att dem är pengar giriga, man måste tjäna mat på bordet, självklart ) Så sätt er själva i deras position, där dem har hur många personer som nu besöker SweClockers varje dag och har chansen att öka antalet besökare så tänker ju dem självklart ta den chansen. För i slut ändan, så försöker dem tjäna pengar med det här.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Hatar Facebook, men kul med tävlingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

f*n vad förbannad jag blev när det stod Facebook. gör genast om och gör rätt! använd inte facebook!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fasen va gött att så många bojkottar Facebook, större chans för oss som har det att vinna *LIKE*

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Haha, vem betalar för detta?

Permalänk
Medlem

Facebook, nej tack.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GizZm0:

Fasen va gött att så många bojkottar Facebook, större chans för oss som har det att vinna *LIKE*

Det får ju räcka med att gilla ett sådant inlägg #12947321

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimaro:

Det ni inte förstår tydligen att oavsett VAD! så är SweClockers ett företag och behöver pengarna för att kunna fortsätta att arbeta. (inte för att jag säger att dem tjänar dåligt, det har jag ingen aning om.) Men som sagt, det är alltid bra med fler besökare, vilket ger ännu mer pengar. (Säger inte heller att dem är pengar giriga, man måste tjäna mat på bordet, självklart ) Så sätt er själva i deras position, där dem har hur många personer som nu besöker SweClockers varje dag och har chansen att öka antalet besökare så tänker ju dem självklart ta den chansen. För i slut ändan, så försöker dem tjäna pengar med det här.

http://www.allabolag.se/5566720131/SweClockers_AB
Årets resultat 2011 (TKR) 2 229, dubblad vinst sedan 2010.
Vinstmarginal ~40%

Så, nu vet du

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av zin:

Skippa facebook skiten!

Må gilla tävlingar och SweC men gränsen går där. Fixa twitter eller något.

Skulle twitter vara bättre med tävlingar menaru?

Swec finns f.ö på twitter

Dold text
Permalänk
Medlem

Trevliga grejer vet precis vad jag skulle göra om jag vann dom pryttlarna. Slänga ut min e6750 och p5b genom fönstret (efter att öppnat det)

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

http://www.allabolag.se/5566720131/SweClockers_AB
Årets resultat 2011 (TKR) 2 229, dubblad vinst sedan 2010.
Vinstmarginal ~40%

Så, nu vet du

Ja, men det är ju det jag menar, dem är ett företag, som oavsett vad i slutändan försöker tjäna pengar. Och det gör inte dem till onda eller nånting annat för det. Jag tycker det är bra med Facebook tävlingen, nu har jag större chans att vinna bara för att så extremt många bojkottar det *insert Me Gusta face right here!*

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk

Håller med många andra här, blä för facebook.
Tänker inte ens göra ett fejk-konto av princip själ.

Men lycka till ni andra hoppas det blir en jul full med hårda klappar!

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

INTE FACEBOOK! D:
blir väll ingen julkalender för mig då